Taryfy internetowe

Data: 2010-11-17 10:48:29
Autor: Kapsel
Taryfy internetowe

Obecnie od kilku lat mam kartę simplusa i telefon taki, że wstyd rozmowę
odebrać ;)

Postanowiłem, że przesiadam się na Samsunga Galaxy S. I tu zrodziło się
kilka wątpliwości:
- zasoby mam i mogę kupić telefon normalnie, ale pomyślałem że operatorzy
mogą go oferować w jakichś taryfach, co byłoby fajne :) zajrzałem na stronę
Plusa - w dziale simplus nie ma, właściwie to w ogóle chyba go nie mają?
jakieś inne sieci pozwalają go dostać w zamian za abonament, czy jakiś
"mix"?
- kluczowa sprawa - pakiety internetowe - w simplusie widzę straszna bieda,
100MB za 10 zł wydaje mi się po prostu drogie. Nie planuję intensywnie
korzystać z internetu poza zasięgiem wi-fi, ale zakładam, że czasem raz na
dzień będę potrzebować zajrzeć do kalendarza Google, przejrzeć pocztę,
czasem sprawdzić rozkład PKP czy autobusów. Pojęcia nie mam ile mogę
potrzebować na to megabajtów w skali miesiąca..? są jakieś inne warte uwagi pakiety? nie jestem przywiązany do simplusa,
jestem tam od lat i nic mi nie dają ciekawego, jedyne co chciałbym zachować
to swój numer i nie płacić więcej niż 30-50 zł miesięcznie za telefon (nie
dzwonię dużo, koszty zakładam dla wersji bez "darmowego" telefonu do
umowy).

Coś podpowiecie? --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2010-11-17 10:56:13
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-17 10:48, Kapsel pisze:

[...]

   Gaduair - za doładowanie 50zł masz mnóstwo tanich rozmów, 200mb (lub 100mb za doładowanie 30zł) za darmo i możliwość dokupienia kolejnych mb w niewysokich cenach.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-17 11:39:30
Autor: Kapsel
Taryfy internetowe
Wed, 17 Nov 2010 10:56:13 +0100, Liwiusz napisał(a):

   Gaduair - za doładowanie 50zł masz mnóstwo tanich rozmów, 200mb (lub 100mb za doładowanie 30zł) za darmo i możliwość dokupienia kolejnych mb w niewysokich cenach.

Hmm.. wygląda interesująco :)
Nie przepadam za GG jako firmą, ale oferta wygląda dobrze i wpasowuje się w
to co bym chciał. Problem taki, że wg jakiejś recenzji w sieci, ten internet chodzi bardzo
słabo :( Chyba więc zrobię tak, że kupię sobie jakiś starter i wypróbuję, a jak
będzie hulać, wtedy numer przeniosę. --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2010-11-17 11:49:19
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-17 11:39, Kapsel pisze:
[...]

   Ja też nie trawię komunikatora, ale GG-air sobie bardzo chwalę.

Problem taki, że wg jakiejś recenzji w sieci, ten internet chodzi bardzo
słabo :(

  Korzystam z internetu w telefonie codziennie i działa. Prędkości na modemie w telefonie nie testowałem.

Chyba więc zrobię tak, że kupię sobie jakiś starter i wypróbuję, a jak
będzie hulać, wtedy numer przeniosę.

  To niegłupi pomysł :)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-18 03:26:56
Autor: Marcin Szumilas
Taryfy internetowe
Quoted:
Liwiusz (lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl)
in news:ic08ru$n55$1news.onet.pl

  Gaduair - za doładowanie 50zł masz mnóstwo tanich rozmów, 200mb (lub 100mb za doładowanie 30zł) za darmo i możliwość dokupienia kolejnych
mb  w niewysokich cenach.

Jeśli się ktoś często łączy i rozłącza, to bardzo istotne jest, że jest tam naliczanie co 1KB. Gdzie indziej najczęściej chyba co 100 KB.

MSz

Data: 2010-11-18 10:18:34
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-18 03:26, Marcin Szumilas pisze:
[...]

  To jest kolosalna różnica, ponieważ - jeśli nie korzystam z youtuba - 50mb internetu w telefonie starczyłoby mi na miesiąc, a korzystam codziennie po kilka razy przeglądając w wolnej chwili różne rzeczy.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-17 12:14:30
Autor: Maciej Muran
Taryfy internetowe
Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał
są jakieś inne warte uwagi pakiety? nie jestem przywiązany do simplusa,

Warto rozważyć Orange Free na Kartę.
Przenosisz numer do POP-a, kodem zmieniasz taryfę na Free.
Po doładowaniu za 25 zł dostajesz promocyjnie 1 GB, z tym że OIDP to zadziała dopiero przy drugim doładowaniu. Podałbym link do tabelki ale obecnie www.orange.pl leży ;)
Kasa na rozmowy zostaje w całości z doładowania, stawki masz jak w POP (czyli jak w Simplusie w Nowym Profilu) i pozbywasz się też "simplusowej ważności konta" - obowiązuje okres ważności z poprzedniego doładowania.

Zostaje tylko zastanowić się, czy jakość sieci Orange Ci odpowiada. Używałem Free na kartę przez kilka miesięcy i poza ograniczeniami, o których wiedziałem, z niczym złym (ponad normę) się nie spotkałem.

M.

Data: 2010-11-17 12:36:21
Autor: Kapsel
Taryfy internetowe
Wed, 17 Nov 2010 12:14:30 +0100, Maciej Muran napisał(a):

są jakieś inne warte uwagi pakiety? nie jestem przywiązany do simplusa,

Warto rozważyć Orange Free na Kartę.
 Rozważę i to, niemniej wygląda że to niszowe GaduAIR po całości lepiej się
broni, bo rozmowy tańsze, a z telefonu czasem też dzwonię :P

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-11-17 14:41:48
Autor: konsultant
Taryfy internetowe
Użytkownik Kapsel napisał:
[...]

Polecam Gadu Air. Ja przeniosłem do nich numer z simplusa za 1zł:) No i co miesiąc dostawałem 10zł przez 5 miesięcy. Teraz po przeniesieniu numeru będziesz dostawał 30% więcej przy każdym doładowaniu konta GA. I to chyba przez kolejne 12 doładowań;) Polecam !

Data: 2010-11-17 23:13:56
Autor: Maciej Muran
Taryfy internetowe
[...]

Każda decyzja będzie dobra. Natomiast trzeba zauważyć, że tutaj na grupie ludzie, którzy niedawno polecali Play i Orange, dziś zachwalają GaduAir. Ja w tamtym czasie przyłączałem się do tamtych zachwytów a teraz przez najbliższe 2 lata będę płacił abo ;)
Niedawno padały tutaj twierdzenia jakoby GaduAir nie potrafiło przez kilka tygodni poprawnie przyjąć numeru do swej sieci. Albo, że nie warto ryzykować, bo Gadu to wciąż takie niewiadomoco. Albo, że doładowania nie działają.

Z Play było identycznie. Wszystko cacy a za chwilę, że _nie_ma_tanio_i_dobrze_. Ale są wyjątki... :P

M.

Data: 2010-11-18 10:17:30
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-17 23:13, Maciej Muran pisze:

[...]

   Uuu, abo to samobójstwo ;) Ja jestem tym, który miał Play, a jak się zaczął psuć cennik, przeszedłem do GA. To jedna z zalet telefonów na kartę, że można zawsze "wyjadać wisienki" :)

Niedawno padały tutaj twierdzenia jakoby GaduAir nie potrafiło przez
kilka tygodni poprawnie przyjąć numeru do swej sieci. Albo, że nie warto

   Od wakacji do "dziś" przenosiłem 5 numerów i tylko przy pierwszym (w sierpniu chyba) było tak, że przez pół dnia nie można się było na niego dodzwonić.

ryzykować, bo Gadu to wciąż takie niewiadomoco. Albo, że doładowania nie
działają.

SOA#1 ;)

Z Play było identycznie. Wszystko cacy a za chwilę, że
_nie_ma_tanio_i_dobrze_. Ale są wyjątki... :P

   Od tego jest zmiana operatora, aby z niej korzystać ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-18 10:42:37
Autor: Paweł Gąska
Taryfy internetowe
Witam,

W odpowiedzi na maila od Liwiusz
z dnia: 2010-11-18 10:17:
[...]

za to ja mogę dać przykłady kiedy trwało to ponad 14 dni :] fakt, że tylko na dwóch numerach (przenosiłem też 5, więc % to duży udział wqrwienia był)

Paweł

Data: 2010-11-18 11:46:10
Autor: Kapsel
Taryfy internetowe
Thu, 18 Nov 2010 10:42:37 +0100, Paweł Gąska napisał(a):

[...]

Hmm.. to niedobrze ;]
Pół dnia bez telefonu OK, ale dwa tygodnie, to trochę przeginka... ktoś
jeszcze tak miał, że tyle przyszło czekać?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-11-18 15:17:41
Autor: Paweł Gąska
Taryfy internetowe
Witam,

W odpowiedzi na maila od Kapsel
z dnia: 2010-11-18 11:46:
[...]

miał, bo jak ja czekałem i zero odzewu było od GA (zresztą to są właśnie moje dwie sprawy w UKE :D, bo GA nabrało wody w usta i g... się można było dowiedzieć) to przeszukałem "sieć", nie byłem odosobnionym przypadkiem, na którym skupiają się wszelkie "plagi egipskie" ;)

ale fakt, faktem, że ostatni numer przenieśli w parę h (chyba we wrześniu to było)

Paweł

Data: 2010-11-18 15:20:11
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-18 15:17, Paweł Gąska pisze:

ale fakt, faktem, że ostatni numer przenieśli w parę h (chyba we
wrześniu to było)

   Ogólnie jak się chce, to trzeba spróbować. Od biedy jak przez dobę numer nie będzie działał poprawnie, to się wróci do starej sieci, albo do Playa po 60zł na otarcie łez :)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-18 15:32:59
Autor: Paweł Gąska
Taryfy internetowe
Witam,

W odpowiedzi na maila od Liwiusz
z dnia: 2010-11-18 15:20:
[...]

dokładnie tak do tego podszedłem, przenoszone były numery rodzinne,
gdzie moja ulubiona ERA (pozdrawiam) rżnęła moich staruszków i babcię (86L :]) na taką kasę, że żal było patrzeć, jak się dowiedziałem, że płacą po 79gr za minutę(?!), to w ogóle z nimi nie dyskutowałem tylko zabrałem karty ;) teraz mają rozmowy w tak niskiej cenie, że nawet się nie zastanawiam nad tym, do tego są wszyscy w GA, więc jeszcze ekstra mają tam coś do sieci wewnętrznej i wydają na to 5PLN miesięcznie, a nie 40! różnica 35PLN jest do przepicia ;)

ktoś już pisał, jak OPy żerują na starszych ludziach... niestety trza rodzinkę było ubezwłasnowolnić i na siłę wyrwać z rąk oprawców ;)

Paweł

Data: 2010-11-18 15:44:40
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-18 15:32, Paweł Gąska pisze:

ktoś już pisał, jak OPy żerują na starszych ludziach... niestety trza
rodzinkę było ubezwłasnowolnić i na siłę wyrwać z rąk oprawców ;)

   Znam to, znam... Pół biedy, jeśli ktoś jest już na tyle pogodzony, ze swoim nienadążaniem za nowościami, że daje sobą kierować. Gorzej, jeśli ktoś ani sam dobrze nie wybierze, ani nie da sobie pomóc...

--
Liwiusz

Data: 2010-11-18 15:50:11
Autor: Kapsel
Taryfy internetowe
Thu, 18 Nov 2010 15:32:59 +0100, Paweł Gąska napisał(a):

ktoś już pisał, jak OPy żerują na starszych ludziach... niestety trza rodzinkę było ubezwłasnowolnić i na siłę wyrwać z rąk oprawców ;)

To raczej biega o lenistwo, co sam po sobie widzę.
Drogo jak diabli mam, też bodaj ze 70-ileśtam gr za minutę, ale się nie
chciało bawić w zmiany bo dzwonię niedużo. Natomiast jak zobaczyłem ceny
internetu w simplusie to się zmotywowałem natychmiast.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-11-18 19:39:41
Autor: Paweł Gąska
Taryfy internetowe
Witam,

W odpowiedzi na maila od Kapsel
z dnia: 2010-11-18 15:50:
Thu, 18 Nov 2010 15:32:59 +0100, Paweł Gąska napisał(a):

ktoś już pisał, jak OPy żerują na starszych ludziach... niestety
trza rodzinkę było ubezwłasnowolnić i na siłę wyrwać z rąk oprawców
;)

[...]
no wiesz wsadzanie psu w d*pę.... eeee... erze w dział finansowy ;]
35PLN x3 osoby miesięcznie, mnie zmotywowało natentychmiast i babci
zabrałem nawet dowód ;) trochę popsioczyli przy przenoszeniu, ale za to teraz tanio jak barszcz mają :D i nie muszę grzebać w 1000 promocji, żeby im zrobić tańsze smsy, minuty, etc. jest tak tanio, że mi się już to nie opłaca... ile mogą zejść z 5PLN miesięcznie? do 4PLN?? o 1PLN nie będę już walczył ;)

Paweł

Data: 2010-11-18 21:05:33
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-18 19:39, Paweł Gąska pisze:

 nie muszę grzebać w 1000 promocji,
żeby im zrobić tańsze smsy, minuty, etc. jest tak tanio, że mi się już
to nie opłaca... ile mogą zejść z 5PLN miesięcznie? do 4PLN?? o 1PLN nie
będę już walczył ;)

   Czyli ładują 10zł i mają na 2 miesiące po 29gr/min i 6gr/sms, czy im jeszcze jakieś promocje w stylu "wybranych numerów" włączasz?

--
Liwiusz

Data: 2010-11-18 21:47:47
Autor: Paweł Gąska
Taryfy internetowe
Witam,

W odpowiedzi na maila od Liwiusz
z dnia: 2010-11-18 21:05:
[...]

nic im jeszcze nie włączałem, bo załapali się na tę promocje 10PLN
chyba przez pół roku i oni nawet tego nie wygadują <lol>
czyli dostali 5PLN za 1,22 (kupno startera przy migracji)
i teraz co miesiąc 10PLN dostają za nic
mają 29gr/minutę i 6gr za SMSa do tego chyba jest jeszcze po każdym doładowaniu jakaś pula minut "w sieci", nie chce mi się teraz tam zaglądać

poza tym te 10PLN to chyba w GA na 3 miesiąc przedłuża, więc jak się uprą to miesiąc będzie ich kosztował 3,33 <lol> no chyba nie ma nigdzie taniej dla "staruszków" bez _żadnych_ kombinacji z promocjami/wybranymi numerami/etc.?

powiem tak, jak zaczną być problemy, że np. 10PLN im nie starcza na miesiąc to zacznę znowu analizować, teraz nie mam po co :]

Paweł

Data: 2010-11-19 00:20:55
Autor: Maciej Muran
Taryfy internetowe
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał
teraz przez najbliższe 2 lata będę płacił abo ;)

  Uuu, abo to samobójstwo ;)

E tam. Gdyby nie abonamentowcy, to nie miałbyś tak tanio w pp ;)

M.

Data: 2010-11-19 00:59:36
Autor: JoteR
Taryfy internetowe
 "Liwiusz" napisał:

teraz przez najbliższe 2 lata będę płacił abo ;)

  Uuu, abo to samobójstwo ;)

Faktycznie, będę musiał się powiesić z rozpaczy, że po blisko 2 latach cyrografu nadal płacę po te 13-15 gr za minutę, podczas kiedy w prepaidach staniało przez ten czas grubo poniżej tej stawki. Bo przecież staniało, nieprawdaż? ;->

JoteR

Data: 2010-11-19 09:20:01
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-19 00:59, JoteR pisze:
"Liwiusz" napisał:

[...]

   Do "obcych" faktycznie kosztuje około 16gr, ale do tych, co najczęściej dzwonię (bez względu na sieć) to 8gr. Nie mówiąc już o smsach. I o tym, że minut mogę wykorzystać tyle, ile chcę, a nie tyle ile mi abo daje (wykorzystujesz minuty co do ostatniej?).

--
Liwiusz

Data: 2010-11-19 17:26:00
Autor: JoteR
Taryfy internetowe
"Liwiusz" napisał:

  Do "obcych" faktycznie kosztuje około 16gr, ale do tych,
co najczęściej dzwonię (bez względu na sieć) to 8gr.

A to quo modo?

Nie mówiąc już o smsach.

Generalnie - nie używam.

I o tym, że minut mogę wykorzystać tyle, ile chcę, a nie tyle ile mi abo daje (wykorzystujesz minuty co do ostatniej?).

Do przedostatniej. Poważnie.

JoteR

Data: 2010-11-19 17:38:19
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-19 17:26, JoteR pisze:
"Liwiusz" napisał:

Do "obcych" faktycznie kosztuje około 16gr, ale do tych,
co najczęściej dzwonię (bez względu na sieć) to 8gr.

A to quo modo?

   Doładowanie 30 w cenie 25.

I o tym, że minut mogę wykorzystać tyle, ile chcę, a nie tyle ile mi
abo daje (wykorzystujesz minuty co do ostatniej?).

Do przedostatniej. Poważnie.

   Jesteś obrzydliwie przewidywalny :)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-19 18:36:11
Autor: Marcin Szumilas
Taryfy internetowe
Quoted:
Liwiusz (lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl)
in news:ic695s$r8b$1news.onet.pl

  Doładowanie 30 w cenie 25.

Np. Allegro?
Ale wtedy nie dostaje się podwójnego pakietu MB, tak jak przy doładowaniu
przez internet?

MSz

Data: 2010-11-19 18:40:28
Autor: Liwiusz
Taryfy internetowe
W dniu 2010-11-19 18:36, Marcin Szumilas pisze:
[...]

   Ano nie dostaje. Ale nie każdy potrzebuje :)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-19 19:26:36
Autor: Marcin Szumilas
Taryfy internetowe
Quoted:
Liwiusz (lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl)
in news:ic6cqd$8qc$1news.onet.pl

  Ano nie dostaje. Ale nie każdy potrzebuje :)

Hm, ale i tak się opłaca. Bo oszczędzasz 5zł, dostajesz 50MB mniej, ale
za 5zł możesz dokupić 100MB. :D

MSz

Data: 2010-11-19 20:25:55
Autor: JoteR
Taryfy internetowe
"Liwiusz" napisał:

(wykorzystujesz minuty co do ostatniej?).

Do przedostatniej. Poważnie.

  Jesteś obrzydliwie przewidywalny :)

Ależ skąd. To moje najstarsze dziecko mające sympatię w dość odległej miejscowości skwapliwie wysysa końcówki naszych abonamentów do przedostatniej złotówki. Właśnie dziś jest ostatni dzień okresu rozliczeniowego w Play i zostało mi na koncie 1,28 zł. "W razie jakby tata utknął wieczorem z psem w windzie". Dobre dziecko... ;->

JoteR

Taryfy internetowe