Taryfy telemetryczne u operatorów - pytanie

Data: 2009-08-18 00:29:17
Autor: Piotr
Taryfy telemetryczne u operatorów - pytanie
Witam
Czy oprócz plusa ( dość drogiego - 25 netto ), inni operatorczy mają swoje oferty w zakresie taryf telemertycznych ?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-08-18 05:51:27
Autor: Flo
Piotr pisze:
Witam
Czy oprócz plusa ( dość drogiego - 25 netto ), inni operatorczy mają swoje oferty w zakresie taryf telemertycznych ?

A skąd Ci się wzięło 25zł?

W Plusie z tego co pamiętam (dawno tego nie sprzedawałem) to najniższe abo to 10PLN netto, sms 0,15 i schodzi z pakietu abonamentowego

W Orange też 10PLN netto ale każdy sms jest dodatkowo płatny do abonamentu czyli usługa jest droższa na starcie o 10PLN.

W Erze też jest ta usługa ale nie znam stawek. Słyszałem, że jest podobnie do Plusa.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-08-18 06:37:26
Autor: Wojtek Dziubiński
Dnia Tue, 18 Aug 2009 05:51:27 +0200, Flo napisał(a):
[...]

Można nawet mniej płacić za abonament, ale tylko przy Naprawdę Dużych Zamówieniach.

--
Wojtek Dziubiński
aquaz.eu

Data: 2009-08-21 08:19:03
Autor: J.F.
On Tue, 18 Aug 2009 06:37:26 +0000 (UTC),  Wojtek Dziubiński wrote:
[...]

Oj mozna, mozna, ciekawe jak trzeba negocjowac
http://www.yanosik.pl/czy-musze-placic-za-transmisje-gprs-w-yanosiku

J.

Data: 2009-08-21 19:05:20
Autor: Wemif
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Oj mozna, mozna, ciekawe jak trzeba negocjowac
http://www.yanosik.pl/czy-musze-placic-za-transmisje-gprs-w-yanosiku

Jesteś pewien, że to nie jest prepaid? Przy takim zastosowaniu wystarcza pewnie bardzo niewielki transfer.

a.

Data: 2009-08-21 21:44:23
Autor: J.F.
On Fri, 21 Aug 2009 19:05:20 +0000 (UTC),  Wemif wrote:
[...]

Jakos sie tam jednak dogadali jesli calosc kosztuje 300 zl i ma
dzialac co najmniej pare lat ..

J.

Data: 2009-08-21 21:31:52
Autor: Wemif
Taryfy telemetryczne u operatorów - pytanie
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Jakos sie tam jednak dogadali jesli calosc kosztuje 300 zl i ma
dzialac co najmniej pare lat ..

Po kilku miesiącach trzeba płacić 10zł/miesiąc.
Myślę, że to działa na prepaidzie, np. play freshu.
100kB/12gr, wystarcza pewnie na kilkaset powiadomien
i na podtrzymanie połączenia przez kilka dni.

Ciekawe po ilu włączeniach/wyłączeniach zasilania urządzenia przestaje działać (każde nawiązanie sesji powoduje naliczenie opłaty z góry).

a.

Data: 2009-08-18 08:53:14
Autor: BAREK
Taryfy telemetryczne u operatorów - pyt anie
Podłącze się, bo właściwie chyba mam dwa pytania z tego samego zakresu;
1.Jak dobrać taryfę/najlepiej w PlusGSM, aby  co 15 minut przekazywać dane z stacji meteo za pomocą sms lub GPRS?
2.Jakie koszty miesięczne mogą dotyczyć łącza które będzie meldowało o wykryciu/bądź nie ruchu w dozorowanym obiekcie, a w momencie wykrycia takiego ruchu prześle zdjęcie i nada alarm?

Bartek

Data: 2009-08-18 09:05:01
Autor: Flo
BAREK pisze:

[...]

Taryfa telemetryczna. Abonament 10PLN (netto), sms 0,15 netto.
Płacisz za same sms-y przy czym kwota abo (10zł) jest do wykorzystania, a nie jak w Orange, gdzie jest sztywnym abonamentem, a płacisz dodatkowo.
Co do wysłania zdjęcia to nie mam pojęcia czy nasi usługobiorcy to robią. Na pewno mają telemetrykę na dozorach, stacjach pogodowych, wszelkiego rodzaju monitoringach.

Koszt miesięczny musisz sobie skalkulować. Jeśli stały interwał to ilość sms x 0,15. Jeśli wywołany zdarzeniem to trudno to skalkulować.

Ostatnio klient brał u nas 30 telemetryków do monitoringu p-poż.

Data: 2009-08-18 09:34:52
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Taryfy telemetryczn e u operatorów - py tanie
On Tue, 18 Aug 2009 09:05:01 +0200, Flo <florian6@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

BAREK pisze:

[...]

Jak jest założenie że SMS-em co 15 minut to masz miesięcznie
0,15x4x24x30=432 PLN. To już bardziej opłaca sie wziąc jakikolwiek
abonament na transmisje danych za 30-40PLN z limitem min 1GB bo
wychodzi 10 razy taniej a dostepny transfer i tak będzie nadmiarowy.
No i do drugiego zastosowania też powinno spokojnie starczyć.
Zestawiasz kamerę z detekcją ruchu która np. potrafi wrzucić obraz na
FTP czy wysłać mailem i np. Router Wi-Fi Huawei D100 (to tylko
przykład) z modemem na USB. Iza w sumie ~400-500 złotych (plus
abonamnet na przesył danych) masz amatorski monitoring.

Zdrówko

Data: 2009-08-18 10:31:38
Autor: SDD

Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:dllk85hab646628l454fh5gv0t0amdfg2g4ax.com...

Jak jest założenie że SMS-em co 15 minut to masz miesięcznie
0,15x4x24x30=432 PLN. To już bardziej opłaca sie wziąc jakikolwiek

Moze Play Fresh. 30 zl i 3000 SMS na 30 dni (i jeszcze 30 zl pozostaje na koncie).
Z tym, ze moze to byc niezgodne z jakims regulaminem...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-18 13:53:44
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 18.08.2009 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał/a:

[...]

Za 30-40zł to już się kupi stałkę z byle limitem, ale po wybraniu i tak na
telemetrię obniżone pasmo styknie. A lepiej dac kilka zł więcej niż się
w pewnym momencie zdziwić jak eventy nabiły 3-4 stówy.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-08-18 16:18:04
Autor: Flo
Sergiusz Rozanski pisze:

Za 30-40zł to już się kupi stałkę z byle limitem, ale po wybraniu i tak na
telemetrię obniżone pasmo styknie. A lepiej dac kilka zł więcej niż się
w pewnym momencie zdziwić jak eventy nabiły 3-4 stówy.

Dlatego potrzebna jest kalkulacja.

Jeśli będą to tylko 'eventy' związane wyłącznie z nieprzewidzianymi komunikatami (czujki dymowe, alarm itp) to telemetryka jest OK.

Jeśli ma to być stałe przesyłanie komunikatów (np co 5, 10, 15 minut) to można sobie 1,5 GB iPlusa sprawić i za 39 netto jest full wypas bo jeszcze fotki czy fonię prześle.

Tutaj użytkownik docelowy musi skalkulować co mu się opłaca i jakie rozwiązanie chce zastosować.

Data: 2009-08-19 09:07:00
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Taryfy telemetryczn e u operatorów - py tanie
On Tue, 18 Aug 2009 13:53:44 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:

Za 30-40zł to już się kupi stałkę z byle limitem, ale po wybraniu i tak na
telemetrię obniżone pasmo styknie. A lepiej dac kilka zł więcej niż się
w pewnym momencie zdziwić jak eventy nabiły 3-4 stówy.

Wiesz - tylko ciężko czasmi o dociągnięcie stałej lini (nawet na radiu
a nie drutem) np. do kilkunastu przepompowni ścieków gdzies po środku
pola. ;-) Moja żona przez parę lat pracowała w firmie która instalowa
systemy przepompowni i oczyszczalni ścieków i trochę się na to
napatzryłem. Żaden telekom nie dociągnie łączy do np. 30 miejsc w polu
dookoła Wetliny w Bieszczadach (lokalizacja autentyczna - ja łaziłem
po górach z żona nadzorowała montaż ;-) ) przy założeniu ze będzie tam
tylko płacony najtańszy abonament.

Zdrówko

Data: 2009-08-19 08:21:30
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 19.08.2009 Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał/a:
[...]

'Stałka z byle limitem' to miałem na myśli blueconnect, iplus,
orangefree, 39.5 itd. Na takiej stacji nie ma problemu bo się nie rusza i
można namierzyć najsilniejszego opa przy stacji.

ps. znam przypadki że op sobie zrywał sesje - bo tak (idle ~15min) - i
nawalił na jakimś pakiecie kilkaset zł.

ps2. jak sie dobrze zakręcić po promocjach to można mieć taką stałkę za
20 parę złotych, kiedyś na rok kupiłem iplusa, z czego pół roku za 1zł,
a drugie pół za 50zł, wyszło 25zł/mc, do tego dostałem kartę gprs+wifi pcmcia
za 50zł (która na allegro poleciała od ręki za prawie stówę ;) więc
całe łącze miesięczne wyszło około 20zł. Co prawda limitu było tam chyba
500MB i chore pakietowanie 100kB osobno, ale na sesje ssh, sync imapa czy
www bez multimedii wystarczało - a o to chodziło.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-08-19 10:35:24
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Taryfy telemetryczn e u operatorów - py tanie
On Wed, 19 Aug 2009 08:21:30 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
[...]

Dla mnei stałka to od zawsze klsyczna linia telefoniczan. ;-)

ps. znam przypadki że op sobie zrywał sesje - bo tak (idle ~15min) - i
nawalił na jakimś pakiecie kilkaset zł.

W abonamencie nie jest liczona ilośc sesji. Swoja drogą to nawet nie
za bardzo wiem jaki to problem bo od paru lat korzytam z abo na
transmisję danych i to zarówno w telefonie jak i do laptoków. A nawet
przez 2 lata na stacjonarnym z modemem w prezjściówce PCI/PCMCIA bo
się okazłąo że w centrum Warszawy żaden operator nie jest w stanie na
żadnej z kilkunastu linii telefonicznych zrealizowac jakiegoś stałego
łącza a właściciel budynku nie zgadzał się na udostępnienie swojego
łącza. Bezprzewodowo też nei dało rady - tak był lokal ułożony że nei
bło jak sygnału tam dociągnąć. No i tzra bło do maili ratować się po
GPRS-ie. A teraz mam w ramach wynajmu symetryczne 4Mbps z 16
publicznymi numerkami IP w ramach wynajmu.;-)

[...]

Dokładnie tak. Tyle że sesje ssh to czasami problem ze wzgledu na
długie opóźnienia na łaczu. Ja sobie poradziłem z tym tak że miałem na
jednej z maszyn wystawione ssh na WWW (oczywiście z szyfrowanym
połązeniem do przeglądarki i moją własną autoryzacą ;-) ). Jak był
problem bezpośrednio z ssh to wspomagałem sie tym.

Zdrówko

Data: 2009-08-18 16:30:05
Autor: JoteR
"Maciek "Babcia" Dobosz" napisał:

Jak jest założenie że SMS-em co 15 minut to masz miesięcznie
0,15x4x24x30=432 PLN.

Dane ze stacji meteo zazwyczaj przesyłane są po GPRS z podtrzymaniem sesji, SMS-y tylko w przypadku wystąpienia systuacji awaryjnej (zanik zasilania, wyczerpanie baterii/akumulatora, uszkodzenie czujników). Zresztą po doświadczeniach z pewną medyczną jednostką budżetową musieliśmy wprowadzić ograniczenie na liczbę i częstotliwość zestawiania sesji w ciągu doby, bo laborantka tak sobie ustawiła te parametry, że rachunki miesięczne zaczęły dobijać do 4 tys/mies. ;-)

JoteR

Data: 2009-08-19 09:10:39
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
On Tue, 18 Aug 2009 16:30:05 +0200, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

[...]

No to IMHO najlepiej jakiś abonament na połączenie z netem- nie
płacisz za każda sesję oddzilenie tylko masz limit przesyłu. Wtedy nie
płacisz za ilośc danych a nawet jak przekroczysz limit to zapene
ograniczenie prędkości do 32kbps i tak zapewne wystarczy. A SMS -
nawet jak bardzo drogi - to i tak okazyjny więc sumarycznie i tak
niewiele zapłacisz.

Zdrówko

Data: 2009-08-18 18:09:03
Autor: Paweł
[...]

W przypadku wysyłania obrazu taryfy telemetryczne nie muszą być dobrym rozwiązaniem. Specjalizowana kamera używając jedynie EDGE przesyła strumień danych na poziomie około 14kB/s. Tak więc jedna minuta pracy to już prawie 1MB. Jeśli więc chodzi o kamerę GSM to moim zdaniem lepsze są   taryfy gdzie za stałą miesięczną opłatę można przesłać określoną ilość danych. Po przekroczeniu tej ilości operator teoretycznie zmniejsza przepustowość. W praktyce nawet jeśli to robi to i tak to co zostaje wystarcza w wielu zastosowaniach do przesyłania obrazu.
Np. w Play Online za 30 zł na miesiąc limit wynosi 2GB co umożliwia przesłanie około 80000 klatek bardzo dobrej jakości. W praktyce jest to kilkadziesiąt godzin ciągłej pracy kamery !

Paweł

Taryfy telemetryczne u operatorów - pytanie