Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?

Data: 2011-01-24 08:16:37
Autor: Dominik & Co
Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
Witam,

Czy ktoś doradzi, gdzie kupić tasiemkę ATA 2,5 cala
(z dwoma gniazdami żeńskimi), ale gęstą (88 żył?).
Kontroler pluje siÄ™, ĹĽe:

[ 7.598280] hda: host side 80-wire cable detection failed, limiting max speed to UDMA33

Na Allegro same 44-żyłowe, na stronie (tfu!) Komputronika
nie znalazłem...

Dzięki z góry.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-01-24 10:58:15
Autor: Doxent

Użytkownik "Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał w wiadomości news:ihj8sb$bba$1news.onet.pl...
Witam,

Czy ktoś doradzi, gdzie kupić tasiemkę ATA 2,5 cala
(z dwoma gniazdami żeńskimi), ale gęstą (88 żył?).

można przejściówkę 2.5-3.5 ata i potem standardowy kabel udma.

Data: 2011-01-24 11:34:58
Autor: Dominik & Co
Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
W dniu 24-01-2011 10:58, Doxent rzecze:

można przejściówkę 2.5-3.5 ata i potem standardowy kabel udma.

Znaczy dwie przejściówki (dysk jest też 2,5 cala).
I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
o standardowego peceta).

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-01-24 12:04:48
Autor: RadoslawF
Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
Dnia 2011-01-24 11:34, Użytkownik Dominik & Co napisał:

można przej¶ciówkę 2.5-3.5 ata i potem standardowy kabel udma.

Znaczy dwie przej¶ciówki (dysk jest też 2,5 cala).
I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
o standardowego peceta).

Nie spotkałem takich kabli o jakich piszesz.
Jaka jest długo¶ć tego kabla 44 żyłowego którym podł±czałe¶ ?
Może wystarczy skrócić.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-24 12:39:14
Autor: Dominik & Co
Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
W dniu 24-01-2011 12:04, RadoslawF rzecze:

Nie spotkałem takich kabli o jakich piszesz.
Jaka jest długo¶ć tego kabla 44 żyłowego którym podł±czałe¶ ?

15 cm.

Może wystarczy skrócić.

Może być za krótki (nie sięgnie dysku).

A system nie pluje się o długo¶ć, tylko "żyłowo¶ć"...

Mogę spróbować zapodać masę na pin 34 :-)

http://www.bookrags.com/wiki/AT_Attachment#Differences_between_connectors_on_80_conductor_cables

Albo pro¶ciej poszukam patcha wył±czaj±cego sprawdzanie :-)

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)

Data: 2011-01-24 13:01:43
Autor: Radosław Sokół
W dniu 24.01.2011 11:34, Dominik & Co pisze:
Znaczy dwie przej¶ciówki (dysk jest też 2,5 cala).
I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
o standardowego peceta).

Jakie¶ szczegóły?

O taki kabel może być trudno, bo... nie ma potrzeby ich
stosowania. W komputerach przeno¶nych i małych komputerkach
stacjonarnych albo dyski wpina się bezpo¶rednio do gniazda
wlutowanego na płycie głównej, albo stosuje się krótkie (po
2-3 cm) kabelki bez dodatkowego ekranowania i wymusza na
mostku, by zignorował niewła¶ciwy kabel i mimo to aktywował
szybsze tryby (przy tak krótkim kablu i jednym gniazdku na
nim nie stanowi to żadnego problemu, bo odbicia będ± zbyt
słabe, by co¶ zakłócać).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-01-24 13:25:21
Autor: Dominik & Co
Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
W dniu 24-01-2011 13:01, Radosław Sokół rzecze:

I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
o standardowego peceta).

Jakie¶ szczegóły?

HP Thinclient 5520 z dyskiem IDE 2,5 cala
Samsung 160GB HM160HC.

stosowania. W komputerach przeno¶nych i małych komputerkach
stacjonarnych albo dyski wpina się bezpo¶rednio do gniazda

No wła¶nie... A tu jest inaczej.

2-3 cm) kabelki bez dodatkowego ekranowania i wymusza na
mostku, by zignorował niewła¶ciwy kabel i mimo to aktywował
szybsze tryby (przy tak krótkim kablu i jednym gniazdku na

I tak też pewnie uczynię- poszukam łaty programowej,
a jak nie zadziała, to zapodam masę na pin 34- chyba wystarczy?

Data: 2011-01-24 13:43:31
Autor: Dominik & Co
Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
W dniu 24-01-2011 13:25, Dominik & Co rzecze:

Dla potomno¶ci:

I tak też pewnie uczynię- poszukam łaty programowej

No i zadziałało- wystarczyło do /etc/modprobe.d/options
dorzucić:

options ide_core ignore_cable=0

(0 to nie "off" czy "no", ale nr urz±dzenia, dla
którego ignorować kabel :-)

po czym update-initramfs -u, restart i gra.

hda: UDMA/100 mode selected
Timing buffered disk reads:  162 MB in  3.03 seconds =  53.45 MB/sec

Teraz tylko potestować.

Data: 2011-01-25 15:52:58
Autor: Doxent
Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
I jeszcze to upchać w obudowę (jak łatwo wywnioskować, nie chodzi
o standardowego peceta).

sam jestem ciekaw co to za wynalazek. W laptopach dyski wpina się bezpośrednio pod płytę i nie spotkałem jeszcze takiego kabla. Widziałem co prawda kilka składaków do których ktoś włożył dysk 2,5 cala ale był on podłączony do płyty przez przejściówke standardowym kablem.

Data: 2011-01-26 07:54:52
Autor: Dominik & Co
Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?
W dniu 25-01-2011 15:52, Doxent rzecze:

sam jestem ciekaw co to za wynalazek. W laptopach dyski wpina siÄ™

Napisałem obok. HP Thinclient 5520 z dyskiem IDE 2,5 cala
Samsung 160GB HM160HC. Robi za serwerek backupĂłw (rsync),
magazynek sieciowy (Samba) i printserwer. No i czasem
mldonkey.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Tasiemka ATA 2,5 cala gęsta- gdzie kupić?