Taśmy odblaskowe samoprzylepne

Data: 2011-11-08 11:48:16
Autor: Marcin J.
Taśmy odblaskowe samoprzylepne
Moje doświadczenie z foliami pryzmatycznymi jest takie, jak napisałeś - odklejają się od wszelkich zakrzywionych powierzchni. Po pewnym czasie zaczęły złazić nawet z rur o dość dużych średnicach i to mimo stosowania suszarki przy ich nakładaniu, obecnie mam je tylko na korbach i stożkowych obręczach. Nie wiem co to za producent i model, może inne są lepsze. Po drugie, tego typu odblaski IMO nadają się jedynie na duże i płaskie powierzchnie ze względu na charakterystykę odbicia - odbijają światło małymi punktami w jednym kierunku (np. w stronę obserwatora), tak więc nie można w żadnym momencie zobaczyć odbicia z całej powierzchni. W rowerowych zastosowaniach lepsze są bardziej tradycyjne folie "perełkowe" tzn. ze szklanymi kulkami zatopionymi w plastkiu czy lakierze - odbijają całą powierzchnią i dlatego IMO są lepiej widoczne (w stosunku do pryzmatów) na powierzchniach zagiętych czy po prostu małych, pierwsze takie nakleiłem OIDP w 2004 i nadal mają się dobrze mimo jazdy całorocznej także po mieście i zimowania na balkonie.

--
Pozdrowionka
marcin

Taśmy odblaskowe samoprzylepne