Tatry S³owackie - jak?

Data: 2010-08-10 14:40:27
Autor: Waldek Brygier
Tatry S³owackie - jak?
Tegoroczne Spotkanie GiA zorganizowane zostanie w Tatrach, w Roztoce. Daleko to od Wroc³awia, wiêc nie warto jechaæ tak daleko tylko, by napiæ siê piwa w doborowym towarzystwie :-)
W zwi±zku z tym wymy¶li³em sobie, by pojechaæ ju¿ w ¶rodê, dotrzeæ pod Tatry od s³owackiej strony i w czwartek wyskoczyæ na Krywañ, a w piatek przej¶æ przez Rysy do Roztoki. Jako, ¿e teren ten to dla mnie swoista terra incognita, mam kilka pytañ:

1. Jak dotrzeæ z Wroc³awia do Strbskiego Plesa, czy Liptovskiego Mikulasa, czy do której¶ z miejscowo¶ci, sk±d bêdzie dobra komunikacja? Chodzi oczywi¶cie o komunikacjê publiczn±.
2. Upatrzy³em sobie Strbskie Pleso - gdzie tam w miarê niedrogo przenocowaæ przez dwie noce? Mo¿e te¿ byæ np. Podbanske, czy Pribylina... My¶lê, ¿e 10 euro za noc by³oby ¶wietn± cen±.

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2010-08-10 17:10:54
Autor: grzegorz
Tatry S³owackie - jak?
On 10 Sie, 14:40, "Waldek Brygier" <hejszow...@republika.pl> wrote:
[...]

Mozna skorzystac z komunikacji kolejowej
Jezeli chodzi o przejazd dzienny to z Wroclawia  najkorzystniejsze
polaczenie to:
Wroc³aw G³ówny   06:08     Tanie Linie Kolejowe
Katowice   przyjazd  08:50

Katowice        09:22     Osobowy
tylko 2 kl., poci±g z elektrycznych zespo³ów trakcyjnych (EZT),
Zilina    przyjazd 13:15
                                                            lub
ewentualnie z Ziliny:
Zilina 13.20
Zilina        14:53      R 607
Vrutky przyjazd 13.45                               Strba    przyjazd
16:30

Vrutky 13.45                                              Strba
16:45      Os 8026
Strba  15.46                                              tylko 2
kl.
                                                               Strbske
Pleso  przyjazd  17:00

Strba 16.05
Strbskie Pleso 16.30

Nalezy kupic wtedy bilet do ostatniej stacji do granicy polskiej to
znaczy do Zwardonia. Zeby bylo taniej mozna to zrobic
w ofercie WSPOLNY PRZEJAZD - oferta dotyczy gdy jedziemy pociagami
roznych przewoznikow wtedy otrzymujemy ulge 20% na caly przejazd w tym
przypadku jedziemy do Katowic TLK a dalej pociagiem osobowym wiec bez
problemu taki bilet mozna kupic
a jezeli beda jakies problemy to mozna kupic bilet tzw. fioletowy na
TLK do Katowic za 29 zl i dalej od Katowic do Zwardonia na osobowy za
19 zl.a pozniej juz w pociagu po przekroczeniu granicy od Skalitego
Serafinov do Strabskie Pleso cena 8.98 euro.

 lub pozniejsze polaczenie:

Wroc³aw G³ówny         12:08  Tanie Linie Kolejowe
 Kêdzierzyn Ko¼le     13:45

Kêdzierzyn Ko¼le        14:08      3353  Osobowy
 tylko 2 kl., poci±g z elektrycznych zespo³ów trakcyjnych (EZT),
Bohumin     15:36

Bohumin        16:21      EC 147
  EuroCity
Zilina     18:15

Zilina        18:53      R 611
Strba     20:30

Strba        20:45      Os 8034
Strbskie Pleso 21.00
Tutaj jest bardziej skoplikowane polaczenie i potrzeba troche wiecej
kombinowac z biletami aby bylo taniej a to dlatego ze zachaczamy o
Czechy...
Ale do granicy mozna zrobic podobnie i kupic tylko bilet do granicy
tzn. wg tych samych ofert co wczesniej mowilem.  Ostani± stacja po
polskiej stronie sa Chalupki a pozniej juz w pociagu kupic tzw.
przejsciowke przez granice za 2 zl. do Bohumina...
Z Bohumina mozna kupic bilet do Ziliny za 186 koron czeskich i dalej
juz w Zilinie za 6.92 euro do Strbskiego Plesa. Mozna by jeszcze
inaczej kombinowac przez granice czesko - slowacka ale nie chce juz za
duzo mieszac...
Pozdrawiam
grzegorz

Data: 2010-08-10 17:24:56
Autor: grzegorz
Tatry S³owackie - jak?
On 11 Sie, 02:10, grzegorz <no...@interia.pl> wrote:
> [...]

juz w Zilinie za 6.92 euro do Strbskiego Plesa. Mozna by jeszcze
inaczej kombinowac przez granice czesko - slowacka ale nie chce juz za
grzegorz- Ukryj cytowany tekst -

- Poka¿ cytowany tekst -

Jezszce raz podam moze 1 polaczenie bo troche jest nieczytelnie

[...]

Zilina odjazd 13.20 pociag do Banskiej Bystrzycy
Vrutky przyjazd 13.37
dalej
Vrutky odj. 13.45
Strba przyjazd 15.46

Strba 16.05
Strbskie Pleso 16.30

lub ewentualnie jezeli w Zilinie nie zdazylo by sie na ten pociag do
Banskiej Bystricy to mozna jechac pozniejszym
Zilina 14.53
Strba 16.05

Strba 1645
Strbska Pleso 17.00

Pozdrawiam
grzegorz

Data: 2010-08-11 07:51:20
Autor: Basia Z.
Tatry S³owackie - jak?

U¿ytkownik "grzegorz" :

a pozniej juz w pociagu po przekroczeniu granicy od Skalitego
Serafinov do Strabskie Pleso cena 8.98 euro.

W³a¶ciwie to nale¿a³oby mieæ jeszcze przej¶ciówkê na odcinek Zwardoñ - Skalite Serafinov w cenie 2 euro do kupienia przed rozpoczêciem podró¿y, lub w Katowicach w kasie miêdzynarodowej.
Za¶ potem w poci±gu kupuje siê ju¿ bez dop³aty do dowolnej stacji na S³owacji bo w Skalitem-Serafinovie nie ma kasy.

Praktykowa³am w tym roku.

Poci±g relacji Katowice - ¯ylina niestety lubi siê spó¼niaæ.

Odcinek Tatranska Strba - Strbske Pleso to "zubaczka", czyli kolejka zêbata.

Je¶li chodzi o noclegi.
Raczej odradzam Strbske Pleso i Podbansk±, tam s± same drogie hotele i pensjonaty, mo¿na znale¼æ noclegi w Strbie lub w Tatranskej Strbie.
Waldek - napisz na priv to podam Ci namiary do znajomych, który prowadza wynajem kwater w Strbie, na dole, 3 km od stacji Tatranska Strba.
Do Strbskego Pleca jest rano autobus.

B.

Data: 2010-08-11 10:45:58
Autor: Stan
Tatry S³owackie - jak?
W dniu 2010-08-11 07:51, Basia Z. pisze:
U¿ytkownik "grzegorz" :

[...]

Z tego co s³ysza³em to w np na przej¶ciu Zebrzydowice - Petrovice (Bohumin) mo¿na nabyæ bilet do punktu granicznego Zebrzydowice Gr. a w Czechach analogicznie od Petrovice Gr. Unika siê wtedy kupna przej¶ciówki. Byæ mo¿e mo¿na co¶ takiego kupiæ na przej¶cie w Zwardoniu. Trzeba tylko pomêczyæ o to kasjerkê, która we Wroc³awiu mo¿e nie wiedzieæ o tym.

A swoj± drog± to nie szkoda ca³ego dnia na dojazd w Tatry z Wroc³awia, skoro chcesz jechaæ tylko na wyd³u¿ony weekend?

Ja bym pojecha³ TLK o 20:08 do Katowic (przyj 22:50) i tam przesiadka na Chopina (odj. 23:57) z Bohumina (przyj 1:23 odj. 1:41) masz poci±g jad±cy przez L. Mikulasz (przyj. 5:01) i Poprad (p. 5:45).

Bilet kupujesz na TLK do Zebrzydowice Gr (albo Zebrzydowice), a pó¼niej w kasie w Bohuminie od razu do Popradu (taryfa CZ-SK jest prawie taka sama jak krajowa wiêc tu za bardzo nie op³aca siê kombinowaæ). Dwa lata temu mo¿na by³o p³aciæ kart±.

Data: 2010-08-11 05:31:10
Autor: Marcin
Tatry S³owackie - jak?
On Aug 10, 2:40 pm, "Waldek Brygier" <hejszow...@republika.pl> wrote:

[...]

O ile dobrze pamiêtam to z Podbanskiego widzialem na rozkladzie 2
autobusy dziennie do Strbskiego..o 8:20 rano i w³asnie chyba co¶ po 15
albo 16

Data: 2010-08-11 10:50:09
Autor: Stan
Tatry S³owackie - jak?
W dniu 2010-08-10 14:40, Waldek Brygier pisze:

przenocowaæ przez dwie noce? Mo¿e te¿ byæ np. Podbanske, czy
Pribylina... My¶lê, ¿e 10 euro za noc by³oby ¶wietn± cen±.

Podbanske i Prybilina to zadupie komunikacyjne (chyba ¿e co¶ ostatnio siê zmieni³o). Jak nie masz w³asnego transportu (a nie masz bo chcesz jechaæ poci±giem ;) ) to lepiej zatrzymaæ siê w Nowej Le¶nej. Wiem, ¿e to trochê dalej, ale przynajmniej masz dobry dojazd.
Chyba te¿ jakie¶ kwatery s± w Strbie, to ju¿ jest blisko a i kolejka kursuje w miarê czêsto.

Data: 2010-08-11 12:21:39
Autor: Waldek Brygier
Tatry S³owackie - jak?
Stan wrote:
Podbanske i Prybilina to zadupie komunikacyjne

Nie jest chyba tak ¼le, bo jakie¶ autobusy wynalaz³em, przynajmniej rano jest jaki¶ i po po³udniu te¿, wiêc wystarczaj±ce jak dla mnie, by rankiem podjechaæ gdzie¶, wyskoczyæ np. na Krywañ i wróciæ po po³udniu do bazy :-)

Data: 2010-08-11 12:40:17
Autor: Stan
Tatry S³owackie - jak?
W dniu 2010-08-11 12:21, Waldek Brygier pisze:
Stan wrote:
[...]

By³em tam ze 3 lata temu. Ostatni autobus z Podbañskiej do Strbskiego Plesa odje¿dza³ ok 15:30.  Mo¿liwe ¿e co¶ siê zmieni³o.
Akurat je¶li chodzi o Krywañ to mo¿esz rano podjechaæ autobusem do punktu Tri Studniczki, dalej na górê a zej¶æ drugim szlakiem. Stamt±d ju¿ tylko godzina marszu do Strbskiego.

Data: 2010-08-11 14:51:12
Autor: Stan
Tatry S³owackie - jak?
Stan wrote:
[...]

No to nic siê nie zmieni³o. vlak-bus.cz pokazuje tylko dwa autobusy na trasie Podbanske - Strbskie Pleso: 8:50 i 15:15 i w drug± stronê 10:30 i 17:15. Czyli po przyje¼dzie ze Strbskiego masz 4,5h ¿eby wej¶æ na Krywañ, zej¶æ i zd±¿yæ na powrotny autobus.
W 4,5h mo¿e byæ ciê¿ko, tam jest 1500m przewy¿szenia do podej¶cia. Raczej bym siê nastawi³ na powrót z buta magistral± do Strbskiego (od Jamskego Plesa jest tylko godzina drogi).

Data: 2010-08-11 15:00:50
Autor: Waldek Brygier
Tatry S³owackie - jak?
Stan wrote:
[...]

E, moja matematyka jest trochê inna :-)
8:40 wysiadam z autobusu i z powortem muszê byæ na przystanku ok. 17:40, a wiêc daje mi to 9 godzin!

Data: 2010-08-11 15:41:04
Autor: Stan
Tatry S³owackie - jak?
W dniu 2010-08-11 15:00, Waldek Brygier pisze:
Stan wrote:
[...]

Za³o¿y³em ¿e zaczynasz ze Strbskiego Plesa i chcesz tam wróciæ. 8:50 masz przyjazd z Liptowskiego Mikulasza a 17:50 odje¿d¿a autobus do LM.
Do Strbskiego ostatni masz 15:15. A pierwszy przyjazd ze Strbskiego o 10:40. Co daje moje 4,5h :)

Data: 2010-08-11 15:44:25
Autor: Basia Z.
Tatry S³owackie - jak?
Proponujê jeszcze inaczej, przy za³o¿eniu ¿e nocujesz w Strbie.

Rano ze Strby (tylko dni robocze) 7.34 autobus do Lipt. Hradku, tam 8.07 a stamt±d 8.10 do Podbañskiej (kierunek do Strbskiego Plesa, mo¿na wysi±æ obok chaty kpt.Ra¹u - 8.50).
Zej¶cie do Jamskiego Stawu i godzinkê do Strbskiego Plesa, sk±d ostatni autobus do Strby (kieruniek ©uòava) jest od lat niezmiennie o 19.20.
Na wycieczkê jest pe³nych 10 godz.

Jakby ten autobus uciek³ s± jeszcze "zêbatki" (np. 20.03 ze stacji Strbske Pleso) i potem jeszcze po³aczenie autobusowe od stacji benzynowej do centrum Strby o 21.06.
A ostatecznie to tylko 3 km (ju¿ kilka razy je przeby³am pieszo).

Podobne po³±czenia sa z Tatranskej Strby.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2010-08-18 08:00:28
Autor: Waldek Brygier
Tatry S³owackie - jak?
Waldek Brygier wrote:
w Tatrach, w Roztoce.

Dziêkujê wszystkim za podpowiedzi, wyjazd klaruje siê coraz bardziej :-)
Tak sobie jednak pomy¶la³em, ¿e mo¿e lepiej by³oby zrobiæ jak± turê bez schodzenia w dó³? Czy s± mo¿liwo¶ci (g³ównie chodzi mi o schroniska), by zrobiæ tak± turê przy za³o¿eniach:

- trwa dwa dni (dzieñ wcze¶niej mo¿liwe podej¶cie, tak na 2-3 godziny)
- drugiego dnia po po³udniu muszê byæ w Roztoce
- wchodzê na Krywañ i Rysy (od s³owackiej strony)

Mo¿e jakie¶ sugestie, podpowiedzi?

Data: 2010-08-18 11:09:25
Autor: Marcin Kysiak
Tatry S³owackie - jak?
W dniu 2010-08-18 08:00, Waldek Brygier pisze:

[...]

Mo¿e po prostu dnia zerowego zadekuj siê w schronisku nad Popradzkim Stawem (ew. zwiedzaj±c cmentarz ofiar gór pod Osterw±), stamt±d dnia pierwszego pójd¼ "na lekko" Krywañ i z powrotem, a dnia drugiego wyrusz przez Rysy do Roztoki?

Tylko ten Krywañ jest w ogóle jako¶ nie po drodze. Gdyby¶ chcia³ zamieniæ go na przyk³ad na Koprowy Wierch, móg³by¶ dnia zerowego znale¼æ jaki¶ nocleg, pierwszego pój¶æ na Koprowy i potem do schroniska pod Wag±, a stamt±d przej¶æ przez Rysy. Przy czym gdyby¶ nocowa³ dnia zerowego nad Popradzkim Stawem, to mia³by¶ wycieczkê do¶æ sztampow±, ale gdyby¶ dzieñ pierwszy zacz±³ w Podbañskiem i ruszy³ na Koprowy przez Dolinê Koprow± i Hliñsk±, to byæ mo¿e do¶wiadczy³by¶ ma³o zat³oczonych Tatr.

Pozdrawiam,
Marcin

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2010-08-18 11:17:00
Autor: Stan
Tatry S³owackie - jak?
W dniu 2010-08-18 11:09, Marcin Kysiak pisze:
[...]

Tylko asfalt w Koprowej jest ma³o zachêcaj±cy. Wydaje mi siê, ¿e w takim przypadku lepiej zacz±æ na przystanku Tri Studnicky pod Krywaniem. Asfaltu bêdzie zdecydowanie mniej.

Data: 2010-08-18 14:52:10
Autor: live_evil
Tatry SÅ‚owackie - jak?
W dniu 18.08.2010 11:09, Marcin Kysiak pisze:
jakiś nocleg, pierwszego pójść na Koprowy i potem do schroniska pod
WagÄ…,

Zdaje się, że schronisko jest zamknięte gdzieś do 2012 roku.

--
live_evil

Data: 2010-08-18 15:58:20
Autor: Waldek Brygier
Tatry SÅ‚owackie - jak?
live_evil wrote:
jakiś nocleg, pierwszego pójść na Koprowy i potem do schroniska pod
WagÄ…,
Zdaje się, że schronisko jest zamknięte gdzieś do 2012 roku.

No właśnie też mi się obiło to o uszy, zdaje się, że nawet tutaj ktoś o tym pisał?