[foto] Tatry Zachodnie

Data: 2011-11-23 15:57:33
Autor: Paweł Goleman
[foto] Tatry Zachodnie
Już od prawie dwóch tygodni w górach panuje idealna pogoda. Inwersja znaczy się ;-) przyznam, że nie wytrzymałem i pojechałem na 1,5 dnia w Tatry. A już się na zlot wybierałem, cóż... tak to jest jak się człowiek wpatruje w kamerki internetowe i widzi co się wyprawia w górach. I się opanować nie może.

https://picasaweb.google.com/pawel.goleman/Tatry2021112011

golek
http://picasaweb.google.com/pawel.goleman
http://golek1.blogspot.com/

Data: 2011-11-23 17:45:48
Autor: Jarek Kardasz
[foto] Tatry Zachodnie
Dnia Wed, 23 Nov 2011 15:57:33 +0000 (UTC), Paweł Goleman napisał(a):

[...]

Pięknie, pięknie :) Tylko czemu mam wrażenie, że niektóre zdjęcia mają taki
dziwny odcień magenty (szczególnie te początkowe).
Jak dużym zoomem dysponujesz (w przełożeniu na standard "pełnej klatki")?

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-11-23 17:57:14
Autor: Paweł Goleman
[foto] Tatry Zachodnie
Jarek Kardasz <emalia@w.stop.ce> napisał(a):
Pięknie, pięknie :) Tylko czemu mam wrażenie, że niektóre zdjęcia mają taki
dziwny odcień magenty (szczególnie te początkowe).
Jak dużym zoomem dysponujesz (w przełożeniu na standard "pełnej klatki")?

zoom jest dość skromny ( jak na standardy pełnej klatki ) bo 70-200. ten odcień może brać się z podwyższania kontrastu, by ostatnie plany były bardziej widoczne, a może przez specyficzne światło. Słońce praktycznie przez cały dzień świeciło takim lekka pomaranczowym odcieniem, może inwersja - i warstwa chmur zasłaniająca ziemię. Ten odcień można usunąć, ale wtedy dalszy plan robi się wyprany z kolorów, niemalże czarno-biały. A że z reguły nie siedzię długo nad zdjęciami ( nie chce mi się ) więc może i takie efekty ;-)
golek

Data: 2011-11-24 10:35:59
Autor: Jarek Kardasz
[foto] Tatry Zachodnie
Dnia Wed, 23 Nov 2011 17:57:14 +0000 (UTC), Paweł Goleman napisał(a):

zoom jest dość skromny ( jak na standardy pełnej klatki ) bo 70-200.
Myślałem, że trochę więcej, bo ładnie zbliżone niektóre kadry.

[...]
Sądziłem, że coś nie tak z balansem bieli, ale może i było takie światło,
jak piszesz.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-11-24 12:58:22
Autor: Hektor
[foto] Tatry Zachodnie
Użytkownik "Jarek Kardasz" <emalia@w.stop.ce> napisał

Sądziłem, że coś nie tak z balansem bieli, ale może i było takie światło,
jak piszesz.

Bo balans bieli jest rzeczywiście lekko skoszony.

ZK

Data: 2011-11-25 18:10:12
Autor: Wojo
[foto] Tatry Zachodnie
Data: 2011-11-25 23:52:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[foto] Tatry Zachodnie
Paweł Goleman, Wed, 23 Nov 2011 15:57:33 +0000 (UTC), pl.rec.gory:
Już od prawie dwóch tygodni w górach panuje idealna pogoda. Inwersja znaczy się ;-)

Widokowo - niesamowita. Ale mogłoby polać deszczem w końcu, bo od 9
tygodniu w górach nie padało, sytuacja wodna schronisk na Rysiance i
Lipowskiej jest dramatyczna, z tego co mi wiadomo.

--
Pozdrowienia,

[foto] Tatry Zachodnie