Tatry z wózkiem

Data: 2011-06-14 13:32:53
Autor: Tom
Tatry z wózkiem
Witam
  Chciałbym wybrać się z Tatry z dzieciakiem w wózku. Myśle o Dolinie Javorowej lub Dolinie Białej Wody. Ktora z tych dolin ma lepszą drogę ( najlpiej asfalt ). Nie wykluczam innej trasy w tatrach, ale nie M.Oko.

Myslalem też o B.Sądeckim bo mam najbliżej, ale z tego co wiem to tam nie ma takiej trasy.

pozdr
Tomek

Data: 2011-06-14 05:40:17
Autor: Daniel Sienkiewicz
Tatry z wózkiem
On 14 Cze, 13:32, "Tom" <t...@interia.eu> wrote:
Witam
  Chcia bym wybra si z Tatry z dzieciakiem w w zku. My le o Dolinie Javorowej lub
Dolinie Bia ej Wody. Ktora z tych dolin ma lepsz drog ( najlpiej asfalt ).. Nie wykluczam
innej trasy w tatrach, ale nie M.Oko.

Witam,
Kilka lat temu, byliśmy z córką w Tatrach, z nosidłem. Raz wybraliśmy
się z wózkiem, bodajże do Doliny Jaworzynka, bo w opisie w przewodniku
było napisane, że jest dostępna dla wózków. To była mordęga.... Może
wózkiem z dużymi dmuchanymi kołami i mocnym resorowaniem dałoby rade
(my mieliśmy lekką spacerówkę). To była pierwsza i ostatnia próba -
wróciliśmy od nosidła.

W tym roku rozważaliśmy wyjazd w okolice Wisły
http://www.beskidslaski.pl/Wisla/szlakispacer.html - jest opis jakichs
tras "spacerowych". Ale ja i tak bym polecał nosidło zamiast wózka.

pozdrawiam
Daniel

Data: 2011-06-14 14:57:12
Autor: Tom
Tatry z wózkiem
[...]

Hej,
  Dolina Jaworzynki raczej nie nadaje się na wózek. A co do nosidło to racja, ale musze jeszcze poczekać, aż dzieciak trochę podrośnie do nosidła.

Tomek

Data: 2011-06-14 13:48:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tatry z wózkiem
Tom, Tue, 14 Jun 2011 13:32:53 +0200, pl.rec.gory:
[...]

Dolina Chochołowska albo Kościeliska. O ile dobrze pamiętam Dolinę Białej
Wody to może być marnie z wózkiem. Z Gołkowic na Przehybę jest też asfalt
(albo wyrób asfaltopodobny, czyli asfalt w standardzie "PL").
Swoją drogą, jaki jest sens ciągania dziecka w wózku w "góry"? Bo chyba nie
wierzysz we wspomnienia dzieciaka.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-14 14:04:29
Autor: bans
Tatry z wózkiem

Swoją drogą, jaki jest sens ciągania dziecka w wózku w "góry"? Bo chyba nie
wierzysz we wspomnienia dzieciaka.

Dla zdrowia? A może nie ma go z kim zostawić, a do gór tęskno?

--
bans

Data: 2011-06-14 14:28:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tatry z wózkiem
bans, Tue, 14 Jun 2011 14:04:29 +0200, pl.rec.gory:

Swoją drogą, jaki jest sens ciągania dziecka w wózku w "góry"? Bo chyba nie
wierzysz we wspomnienia dzieciaka.

Dla zdrowia?

Swojego czy dziecka?

A może nie ma go z kim zostawić, a do gór tęskno?

To jest jedyny argument, który do mnie przemawia. ;-) (do momentu, kiedy
nie siedzę w schronisku, a obok dzieciak się drze ;-))

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-14 14:42:26
Autor: bans
Tatry z wózkiem

To jest jedyny argument, który do mnie przemawia. ;-)

Błędnie zakładasz, że chce cię do czegoś przekonać. Po prostu zadałeś pytanie, na które bez zastanowienia można podać kilka odpowiedzi...

--
bans

Data: 2011-06-14 14:09:11
Autor: Tom
Tatry z wózkiem
[...]

 Dzieki. Chocholowska i Koscieliska raczej odpadaja, bylem tam niedawno.
Przehyba to dobry pomysl !

Mysle ze jest sens sciągnac dziecko w gory, bo jezeli obecnie tylko je i śpi w domu to też moze to robic w wygodnym wozku poza domem, a żona od porodu nigdzie nie byla i chcialaby zobaczyć Taterki (ale Beskidy nie wykluczam).
Dzieciak jest za maly aby zapamietal ze byl gdziekolwiek.

Tomek

Data: 2011-06-14 14:24:54
Autor: Wojciech Wierba
Tatry z w�zkiem
W dniu 2011-06-14 14:09, Tom pisze:

Przehyba to dobry pomysl !

Dobra droga, chociaż nie asfalt prowadzi z Wierchomli Małej do Bacówki nad Wierchomlą (zaczyna się trochę poniżej hotelu).
Jeśli wózek na dużych kołach to da radę.

Stosunkowo dobra droga prowadzi też z Rytra przez przysiółek Makowica
do prywatnego schroniska Cyrla (a tam pychotki różne). Ta droga niestety częściowo kamienista, tylko wózek sportowy z dużymi kołami.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-06-14 19:06:50
Autor: Tomasz Sójka
Tatry z w�zkiem
Dnia Tue, 14 Jun 2011 14:24:54 +0200, Wojciech Wierba napisał(a):

[...]

Moi sąsiedzi ostatnio mówili że droga na Cyrlę się poprawiła i niby bez
problemu da się osobowym... Ale nie szedłem tamtędy :)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-06-14 14:38:39
Autor: Olin
Tatry z wózkiem
Dnia Tue, 14 Jun 2011 13:32:53 +0200, Tom napisał(a):

  Chciałbym wybrać się z Tatry z dzieciakiem w wózku. Myśle o Dolinie Javorowej lub Dolinie Białej Wody. Ktora z tych dolin ma lepszą drogę ( najlpiej asfalt ).

Po mojemu dol. Białej Wody jest zdecydowanie lepsza. Długo idzie się w
zasadzie po płaskim a i nawierzchnia jest przystosowana do ruchu kołowego.
Tu masz poglądowy obraz, wygooglany na poczekaniu:
http://img269.imageshack.us/img269/89/58553670.jpg

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-06-14 14:55:55
Autor: Tom
Tatry z wózkiem

> [...]

zasadzie po płaskim a i nawierzchnia jest przystosowana do ruchu kołowego.
Tu masz poglądowy obraz, wygooglany na poczekaniu:

Grzesiek

  Dzieki za odpowiedz. Sam sie zastanawiam ktora z tych dolin ma lepszą nawierzchnię. Patrząc na filmy
http://www.zakopane.tv/video/581/BIELOVODSKA-DOLINA-LITVOROVE-PLESO
http://www.zakopane.tv/video/209/Polana-pod-Muraniem
wydaje się ze lepsza droga jest doliną jaworową, ale kurcze nie wiem, bo nigdy tam nie bylem :) Dlatego poprosiłem Was o pomoc.
Ponadto nie wiem po ilu km konczy się w miarę dobra droga, a zaczyna się ścieżka ?

pozdr
Tomek

Data: 2011-06-14 15:28:32
Autor: Olin
Tatry z wózkiem
Dnia Tue, 14 Jun 2011 14:55:55 +0200, Tom napisał(a):

[...]

W Jaworowej byłem tak dawno, że istniała jeszcze Czechosłowacja. Pamiętam
mętnie, iż w zasadniczej dolinie ścieżka nadawała się tylko dla pieszych
(bez wózków). W Białej Wodzie masz minimum 1.5 h stosunkowo dobrej - choć
może nie tak jak do Polany pod Muraniem - nawierzchni. Zobacz na mapę on-line:
http://www.e-gory.pl/index.php/Mapy-online/Tatry-Podtatrze-Sygnatura/Tatry-Wysokie-slowackie-i-polskie.html
Piszą, że z Jaworzyny na Polanę pod Muraniem jest 40 min. W Białej Wodzie
na Polanę pod Upłazki, gdzie kończy się trasa dla rowerów, podają 1.45 h.

Na tych filmach droga na Polanę pod Muraniem rzeczywiście wygląda dużo
lepiej niż w dol. Białej Wody. Sam musisz zdecydować czy wolisz krócej, ale
bardziej komfortowo, czy dalej w trochę gorszych warunkach. Jeśli dobrze
pamiętam, na pol. Białej Wody jeżdżą auta, więc wózek powinien tym bardziej
dać radę.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 że nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-06-14 15:19:17
Autor: Basia Z.
Tatry z w�zkiem
W dniu 2011-06-14 13:32, Tom pisze:
Witam
   Chciaďż˝bym wybraďż˝ siďż˝ z Tatry z dzieciakiem w wďż˝zku. Myďż˝le o Dolinie Javorowej lub
Dolinie Bia�ej Wody. Ktora z tych dolin ma lepsz� drog� ( najlpiej asfalt ). Nie wykluczam
innej trasy w tatrach, ale nie M.Oko.

Dolina Rohacka, Dolina Ĺťarska, Dolina Wielicka

B.

Data: 2011-06-14 15:31:33
Autor: Olin
Tatry z w�zkiem
Dnia Tue, 14 Jun 2011 15:19:17 +0200, Basia Z. napisał(a):

Dolina Rohacka, Dolina Żarska, Dolina Wielicka

Asfalt w pod sam Śląski Dom jest w istocie nienaganny.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Moja dziewczyna zawsze sie śmieje podczas uprawiania seksu - wszystko
 jedno, co akurat czyta."
Steve Jobs

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-06-14 15:38:28
Autor: Tom
Tatry z w?zkiem
Dziekuje Wam za te informacje. Myslalem o tym, ale chcialbym cos bliżej, a jak nie to może zaszaleje i faktycznie tam pojade.
Tomek

Data: 2011-06-15 09:34:07
Autor: Marcin Kysiak
Tatry z w�zkiem
W dniu 2011-06-14 15:19, Basia Z. pisze:

Dolina Rohacka, Dolina Ĺťarska, Dolina Wielicka

Na pewno Mięguszowiecka do Popradzkiego Stawu, chyba Kieżmarska z dobrym wózkiem, może Cicha?

Pozdrawiam,
Marcin

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii:        http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2011-06-14 19:04:40
Autor: Tomasz Sójka
Tatry z wózkiem
[...]

Witam!
Bacówka nad Wierchomlą drogą dojazdową z Wierchomli - b. przyzwoita. Można
też z drugiej strony od Szczawnika. Na Jaworzynę zapewne też się da, choć
może nie jest tak atrakcyjnie. Cyrla bez problemu, Na Bereśnik auta
dojeżdżają to i wózek pewnie też. Prehyba - spoko. Na Obidzę też. Żłobki
doliną Roztoki. Prz. Przysłop. W zasadzie każde schronisko czy wyżej
położone przysiółki są dostępne, choć nie zawsze jest to full asfalt...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-06-27 20:20:43
Autor: Tomek
Tatry z wózkiem

Użytkownik "Tom" <tom@interia.eu> napisał w wiadomości news:it7gt5$3e4$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Polecam (sprawdzone nieco ponad tydzień temu):
Dolina Rohacka (od Zwierovki do Buferu Rohackiego)
Dolina Bobrowiecka (Orawska).
Obie nadają się nie tylko do wózków z dziećmi, ale i
dla niepełnosprawnych. Są parkingi samochodowe
w poblizu wylotów.
Z polskich Tatr to dol. Rybiego Potoku,
bardzo płaska (ale nie asfaltowa) jest dol. Białej Wody
(tuż za granicą w Łysej Polanie). Bez problemów do
Polany pod Wysoką
Dol. Javorova jest łatwa tylko w początkowym odcinku.
T.

Data: 2011-06-27 19:21:18
Autor: wobo 1704
Tatry z wózkiem
A może B.Śląski?
Typowo 'wózkowe' propozycje:
dolina Czarnej Wisełki; parking przy ujściu do J.Czerniańskiego;
dolina Białej Wisełki; parkingi w Czarnem;
dolina potoku Łabajów + wejscie na Stożek (nie szlakiem a drogą w lewo od stacji kolejki linowej!);
dolina Dziechcinki + Mały Stożek,dalej zejście poniżej ściany skalnej do Dziechcinki.

   --

Tatry z wózkiem