Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?

Data: 2010-06-30 09:45:38
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
http://gielda.onet.pl/tauron-zadebiutowal-na-gpw,18726,3313904,1,news-detal

może ktos _laikowi_ wyjasnic powyzsze morze słów:
- po ile w koncu za jedna akcje Tauronu placil inwestor indywidualny,
- ile jest warta w dniu debiutu, czyli ile na jednej akcji udalo sie trafić?
thx

Data: 2010-06-30 09:55:29
Autor: DJ \(Dominik\)
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
Na jednej akcji, jeśli sprzedałeś na otwarciu po 5,13 straciłeś prowizję maklerską, bo cena emisyjna (po scaleniu akcji) wynosiła własnie 5,13.

DJ

Data: 2010-06-30 10:55:43
Autor: Titus Atomicus
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
In article <i0et9g$q3t$1@news.onet.pl>,
 "DJ \(Dominik\)" <dj@antyspamstopazwrotu.pl> wrote:

Na jednej akcji, jeśli sprzedałeś na otwarciu po 5,13 straciłeś prowizję maklerską, bo cena emisyjna (po scaleniu akcji) wynosiła własnie 5,13.

A prowizja jest od sprzadazy czy zlecenia tez?

TA

Data: 2010-06-30 10:51:08
Autor: george
> [...]

> A prowizja jest od sprzadazy czy zlecenia tez?

generalnie od "zrealizowanego" zlecenia.
Ale kwota prowizji zależy od biura i jego tabeli prowizji i opłat.
Jakie biuro ?

george

Data: 2010-06-30 11:58:39
Autor: Titus Atomicus
In article <60b5.00001334.4c2b057c@newsgate.onet.pl>, george___@vp.pl wrote:

generalnie od "zrealizowanego" zlecenia.

A, ok. O to mi chodzilo.

Ale kwota prowizji zależy od biura i jego tabeli prowizji i opłat.

Jasne.

Jakie biuro ?

mBank. Znaczy sie BRE.
TA

Data: 2010-06-30 12:15:45
Autor: george
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?

A, ok. O to mi chodzilo.

> Ale kwota prowizji zależy od biura i jego tabeli prowizji i opłat.

Jasne.

> Jakie biuro ?

mBank. Znaczy sie BRE.
TA

zapłacisz 0,39% od całosci zrealizowanego zlecenia (jeśli zrealizowane w ciągu jednego dnia). Nie jestem pewien co do zleceń ważniejszych w dłuższym okresie i realizowanych cząstkowo w kolejnych dniach.

george

Data: 2010-06-30 12:39:01
Autor: Titus Atomicus
In article <60b5.0000133f.4c2b1951@newsgate.onet.pl>, george___@vp.pl wrote:

zapłacisz 0,39% od całosci zrealizowanego zlecenia (jeśli zrealizowane w ciągu jednego dnia).
A, nie. To oczywiscie wiem. Mialem watpliwosci co do 'zrealizowanego'.
TA

Data: 2010-06-30 11:12:41
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
DJ (Dominik) in news:i0et9g$q3t$1news.onet.pl
Na jednej akcji, jeśli sprzedałeś na otwarciu po 5,13 straciłeś prowizję
maklerską, bo cena emisyjna (po scaleniu akcji) wynosiła własnie 5,13.
DJ

ja w  ogole nie kupowalem :)
laik jestem totalny, pewnych pojec nie czuję, jak wspomnialem :)

tzn. kupowane bylo po ile? - czyli w tekscie co oznacza "[...] 0,57 zł, po
uwzględnieniu scalenia akcji 5,13 zł [...]".
Placilo sie 5.13 i "stoja" teraz wlasnie po 5.13?

ztcw zostaly kupione przez biuro maklerskie, ale nie dano polecenia sprzedazy. Ktos nadal ma te akcje.
czyli z tego wynika, że nie stracil??

Data: 2010-06-30 11:24:17
Autor: DJ \(Dominik\)
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
Wypadałoby trochę liznąć wiedzy.

Akcje sprzedawane są pomiędzy kupującymi i sprzedającymi, jak na zwykłej giełdzie towary (np samochodowej)
Ktoś daje ofertę kupna, ktoś ofertę sprzedaży, giełda to tylko sumuje i puszcza w formie notowań. Kto chce, ten sprzedaje, kto chce, ten kupuje.

Scalenie akcji to zmniejszenie ilości akcji w obrocie bez zmiany kapitalizacji spółki.
Czyli powiedzmy jest 100 akcji po 1 zł, a po scaleniu jest 10 akcji po 10 złotych.
Akcji mniej, ale kapitał ten sam.

DJ

Data: 2010-06-30 12:04:23
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
DJ (Dominik) in news:i0f2fk$8qo$1news.onet.pl
Wypadałoby trochę liznąć wiedzy.

nie masz pojecia jak chetnie bym to zrobil - czy jest w PL sieci miejsce [jest ich pewnie wiele, ale ktore szczegolnie?] gdzie jest swoista teoria gieldy, kupowanie/sprzedawanie/spekulacja/wskazniki, cos, co wyjasni pojecia, ktorymi posluguja sie przy opisywaniu ruchow na gieldzie, kursow akcji, emisji, prognoz, takie podstawy spekulacji gieldowej itp itd

Scalenie akcji to zmniejszenie ilości akcji w obrocie bez zmiany kapitalizacji spółki.
Czyli powiedzmy jest 100 akcji po 1 zł, a po scaleniu jest 10 akcji po 10 złotych.
Akcji mniej, ale kapitał ten sam.

jasne; but - for what? dlatego, żeby mniej rozproszyć akcjonariat?

Data: 2010-06-30 17:37:50
Autor: Delfino Delphis
1634Racine wrote:

[...]

Zacznij na bossie. Ale najlepiej to kupić jakieś książki. Książka za 100 zł może pozwolić ci uratować dziesiątki tysięcy ;)

Data: 2010-07-01 10:15:23
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
Delfino Delphis in news:i0foce$atv$3news.onet.pl
1634Racine wrote:
[...]
Zacznij na bossie.

tzn.?

Ale najlepiej to kupić jakieś książki.

Czego ja nie wiem o tych ksiazkach, a Ty wiesz, ale z jakichs powodow nawet
nie zająknąłeś się - jakie/które?

Data: 2010-06-30 11:47:58
Autor: george
> [...]

uwzględnieniu scalenia akcji 5,13 zł [...]".
Placilo sie 5.13 i "stoja" teraz wlasnie po 5.13?

tak, były kupowane po 5,13 i tyle stały na otwarciu, teraz jest nieco gorzej.

ztcw zostaly kupione przez biuro maklerskie, ale nie dano polecenia sprzedazy. Ktos nadal ma te akcje.
czyli z tego wynika, że nie stracil??

jak cos kupiłeś i nie sprzedaż to "niby" nic nie straciłeś.
Tylko co z tego... Bedziesz potrzebował kasy to "zrealizujesz" strate tak czy siak. Oczywiście można czekać w nieskończoność ale w takiej perspektywie tylko jedno jest pewne.

george

Data: 2010-06-30 12:08:11
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george___@vp.pl in news:60b5.0000133c.4c2b12cenewsgate.onet.pl
[.......]
tak, były kupowane po 5,13 i tyle stały na otwarciu, teraz jest nieco
gorzej.

to w przypadku Tauronu okazalo sie zaskakujace? czy bylo wiadomo, że...
A tak w ogole - sa jakies prognozy znane specom co do Tauronu?

Data: 2010-06-30 12:25:50
Autor: george
> [...]

to w przypadku Tauronu okazalo sie zaskakujace? czy bylo wiadomo, że...
A tak w ogole - sa jakies prognozy znane specom co do Tauronu?

dla mnie nie było zbyt zaskakujące. Zakładałem że w wariancie optymistycznym moze być max +5%. Prospekt mnie nie zachęcał, zreszta pisałem wcześniej na grupie dlaczego nie. Tauron ma skompilkowaną strukturę i skomplikowany model biznesowy z mnóstwem zależności. Ten gąszcz może sporo ukrywać i jest niezbyt jasny (jak pokazuje skok wyników moze byc wykorzystany w obie strony). Druga sprawa ogłoszana marketingowa cena 0,7 za akcje przy porównaniu z PGE nie była zachęcają. W koncu na kilka dni przed koncem book buildingu idzie news z obniżeniem ceny do 0,57... -18%, przyznam że to było "ciekawe zagranie".
Instytucjonalni wymusili zmiane ceny. To widać że Grad był przyparty do muru.
Wole nie mysleć jaki byłby pisk jakby na dzień dobry mali dostali w plecy 20%...

george

Data: 2010-06-30 13:58:37
Autor: SERG
W dniu 2010-06-30 12:25, george___@vp.pl pisze:
[...]

Na koniec dnia będzie na małym +
Już widać, że leszcze się "wystrzelały" z papieru

Data: 2010-06-30 14:17:58
Autor: george
> [...]
>
> george

Na koniec dnia będzie na małym +
Już widać, że leszcze się "wystrzelały" z papieru

być może, ale należy pamietać o tym że w rękach leszczy jest 600 milionów akcji z ogólnej liczby 1589 milionów, (37%) !

george

Data: 2010-06-30 18:04:06
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george___@vp.pl in news:60b5.00001353.4c2b35f6newsgate.onet.pl
[.......................]
[...]

tzn jednak zbyt malo?
[z dwa zdania o czym piszesz mozna prosic?]

Data: 2010-06-30 18:21:38
Autor: george

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:i0fpu1$g7f$4inews.gazeta.pl...
[...]

pracownicy maja 12,4% akcji
indywidualni 25% akcji

jak dla mnie to spora podaż średnioterminowa.
Pracownicy dostali za darmo po 25k według aktualnych cen.

george

Data: 2010-06-30 18:41:45
Autor: Mroziu
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george wrote:

pracownicy maja 12,4% akcji
indywidualni 25% akcji

25% z oferty czyli 52% * 0,25 = 13%.

Mroziu

Data: 2010-06-30 18:52:41
Autor: george
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?

"Mroziu" <mroziu@hot.pl> wrote in message news:4c2b73c4$1news.home.net.pl...
george wrote:

pracownicy maja 12,4% akcji
indywidualni 25% akcji

25% z oferty czyli 52% * 0,25 = 13%.

racja. :)
my bad.

george

Data: 2010-07-01 10:47:47
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george in news:4c2b6f13$0$19167$65785112news.neostrada.pl
[...]

tzn mi chodzilo o wyjasnienie pewnego ciagu myslowego, czyli:

"na koniec dnia bedzie na malym +" bo drobni wystrzelali sie - czyli co? Juz duzo posprzedawali jak rozumiem i to sprawia, że akcje zwyzkują nieznacznie? Dalej: dodales, że tych akcji u drobnych jest tyle i tyle - wowczas zapytalem, czy wg Ciebie jest ich za malo u drobnych, żeby ich wysprzedawanie moglo sprawic, że akcje idą w gore?

Data: 2010-06-30 14:25:38
Autor: marfi
Użytkownik "SERG" <marcin_net@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i0fbhd$6va$1news.onet.pl...
Na koniec dnia będzie na małym +
Już widać, że leszcze się "wystrzelały" z papieru

  Dlaczego myślisz, że to "leszcze" tak łatwo godzą się z niewielką stratą?

--
marfi

Data: 2010-06-30 18:04:03
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
SERG in news:i0fbhd$6va$1news.onet.pl
[............]
Na koniec dnia będzie na małym +
Już widać, że leszcze się "wystrzelały" z papieru

w sensie: (panicznie) wysprzedaja drobni?

btw:
pewnie wiecie gdzie czytac :)
no wiec: gdzie w sieci czytac
- "zapowiedzi"
- prospekt, czyli strukture wlasnosciowa/model biznesowy [to,o czym pisze george] zapowiadanych wejsc na gielde
- cena dnia, cena na zamknieciu
pewnie www gieldy....

Data: 2010-07-01 10:48:35
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
1634Racine in news:i0fpu0$g7f$3inews.gazeta.pl

Nigdzie? :) :)

Data: 2010-06-30 17:39:05
Autor: Delfino Delphis
george___@vp.pl wrote:

Wole nie
mysleć jaki byłby pisk jakby na dzień dobry mali dostali w plecy 20%...

Raczej nierealne. Kto by po takiej cenie miał sprzedać i po co? Brakłoby podaży.

Data: 2010-06-30 18:04:00
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george___@vp.pl in news:60b5.00001343.4c2b1baenewsgate.onet.pl
[...]

dlaczego zakladales wariant (zgoda, optymistyczny, ale jednak zakladales) +5%, skoro...

Prospekt mnie nie zachęcał, zreszta
pisałem wcześniej na  grupie dlaczego nie.

wiec skad jednak to zalozenie _optymistyczne_ ?

Czy +5% to dużo?

Instytucjonalni wymusili zmiane ceny. To widać że Grad był
przyparty do muru.

rozumiem, że cena za akcje,przed debiutem, jest zakulisowao/nieformalnie negocjowalna z ewentualnymi instytucjonalnymi inwestorami/kupujacymi...

Wole nie mysleć jaki byłby pisk jakby na dzień dobry
mali dostali w plecy  20%...

tzn co musialoby sie stac,zeby  te umowne -20% strat padlo po debiucie [takze dla małych inwestorow]?
Czy tak, że: cena kupna przed debiutem za wysoka, grad nie ugina sie przed inwestorami, forsuje swoja cene, ci kupuja troche, iles tam kupuja mali, potem - wejscie na gielde; i w tej sytuacji rynek w jaki sposob, jakim mechanizmem dyktuje prawdziwa, a nie przeszacowaną cene rynkowa, nizsza np. o 20% od ceny wejscia?

[jak domyslasz sie, usiluje wyczuc zasady, wiedze zdobywam o zasadach gieldy :) :) ]

Data: 2010-06-30 18:19:42
Autor: george

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:i0fptv$g7f$2inews.gazeta.pl...
[...]

polityka, sam rozumiesz, w wariancie negatywnym mysłałem o -10% względem 0.7
wiec powiem szczerze ze sie bardzo pomyliłem, rzyczywiście było -18%
Zauważ że zlecenia trzeba było składać jak jeszcze nie wiadomo było po ile te akcje będą.
Indywidualni nie wiedzieli o tym 0.57.

Prospekt mnie nie zachęcał, zreszta
pisałem wcześniej na  grupie dlaczego nie.

wiec skad jednak to zalozenie _optymistyczne_ ?

Czy +5% to dużo?

napisałem wyżej,  sytacja okołoryunkowa, strojenie okien pod kwartał, USA ostro up po jakimś newsie.
Takie tam. Dla mnie te +5%  to zbyt mało aby sie w to bawić zwłaszcza że zakładałem
również możliwość drop - downu. Chodziły plotki że 0.7 to stanowczo za dużo dla instytucji.

[...]

nie, raczej pod wpływem zlecen w fazie budowania ksiegi popytu

[...]

mimo że instytucjonalni sie wypieli minister chciał jednak te 0,7 przy niższej sprzedaży akcji.
(redukcja w transzy dla instytucjonalnych na rzecz indywidualnych).
Na pierwszej sesji byłaby masakra.

[jak domyslasz sie, usiluje wyczuc zasady, wiedze zdobywam o zasadach gieldy :) :) ]

spoko.

Data: 2010-07-01 11:05:27
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george in news:4c2b6e9f$0$2584$65785112news.neostrada.pl
[..................]
wiec skad jednak to zalozenie _optymistyczne_ ?
Czy +5% to dużo?
[.........] Dla mnie te +5%  to zbyt mało aby sie w to bawić

udany zakup, to w dniu debiutu ile procent na wartości ponad cene zakupu? [jasne: subiektywnie,wg Ciebie].
A srednio - ile bywa?

rozumiem, że cena za akcje,przed debiutem, jest zakulisowao/nieformalnie negocjowalna z ewentualnymi instytucjonalnymi inwestorami/kupujacymi...
nie, raczej pod wpływem zlecen w fazie budowania ksiegi popytu

to raczej dyskrecjonalna dzialalnosc?

[...]

minister zadbal o los srednio wyczuwajacych sprawe 'drobnych" i obnizyl cene ? :) :)
wlasciwie - dlaczego ustapil pod naciskiem instytucjonalnych o zszedl z ceny zakupu?

[jak domyslasz sie, usiluje wyczuc zasady, wiedze zdobywam o zasadach gieldy :) :) ]
spoko.

mam nadzieję :)

Data: 2010-07-01 22:16:37
Autor: george

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:i0hmdu$esc$4inews.gazeta.pl...
[...]

+10% minimum z minimalnym ryzykiem drop - down (musi byc ktos kto bedzie kupował oprocz wynajetgo biura na czyjś rachunek)

[...]

nie bardzo wiem o czym mówisz

[...]

nie bardzo wiem czemu to trzeba tłumaczyć. Grubasy powiedziełay że za 0,7 to niech sie napcha  sianem.
Postaw sie na miejscu Grada i powiedz co być zrobił ?

Data: 2010-07-01 23:35:50
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george in news:4c2cf7a7$0$17091$65785112news.neostrada.pl
[............]
[...]

chodzi mi o prosta sprawe,zwaną ciekawostką: jak _formalnie_ wyglada to ustawianie ceny emisji? Gradowe spotykaja sie z duzymi? Z iloma? Z ktorymi? Mowi ile chce, oni mowia, żeby sobie poszedł, on idzie spac i nastepnego dnia mowi , że ustali mniejsza cene za jednostke? Ergo: duzi wiedza,po ile beda akcje zanim dowiedza sie o tym po ogloszeniu emisji drobni?
Zasugerowalem dyskrecjonalnosc w gruncie rzeczy sugerujac taką jakby mafijność ustalania ceny emisji, bo jest to jakies sterowanie przez duzych... Tak mniej wiecej rozumialem moje pytanie.

Data: 2010-07-02 09:52:38
Autor: george
> [...]

Zasugerowalem dyskrecjonalnosc w gruncie rzeczy sugerujac taką jakby mafijność ustalania ceny emisji, bo jest to jakies sterowanie przez duzych... Tak mniej wiecej rozumialem moje pytanie.

skieruj zapytanie do ministra.
Nie byłem przy tym. Anyway, jak Warset kojarzy oferty ?
Zdaje sie chodzi o to aby zaszedł największy możliwy "obrót", cena jest jedynie pochodną. Myśle że spotyka / telekonferuje z tymi co deklarują zakup np 5% akcji oferowanych i tak sobie z nimi dyskutuje po jakiej cenie skłonni są kupić oraz o tym po ile on chce sprzedać. Takie zywkłe targowisko.

george

Data: 2010-06-30 12:04:42
Autor: Titus Atomicus
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
In article <i0f1qg$ghk$1@inews.gazeta.pl>,
 "1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote:

ztcw zostaly kupione przez biuro maklerskie, ale nie dano polecenia sprzedazy. Ktos nadal ma te akcje.
czyli z tego wynika, że nie stracil??

No, to zalezy w jakim sensie. Jak zdefiniujesz strate?
Bo gdyby cena na debiucie byla wyzsza, powiedzmy 20%, niz zakupu, a posiadacz akcji nie zlozyl zlecenia sprzedazy, to co?
Czy wg ciebie stracilby te 20% czy nie?

TA

Data: 2010-06-30 17:36:14
Autor: Fidelio
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-F6008B.12044230062010news.onet.pl...
[...]

To jest bardzo proste, nie zyskasz ani nie stracisz dopóki nie zamienisz akcji na gotówkę.

Tak naprawdę dopiero wtedy można mówić o zysku bądź stracie.

Data: 2010-06-30 18:03:58
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world in
[...]

wg mnie - w oczywisty sposob w pierwszej milisekundzie debiutu zarabia 20%.
A co robi z zarobkiem - to jego ryzyko. Ryzyko dalszego zarobku, lub mozliwej straty: bo albo za chwile poleci mu te 20%, albo w dluzszej perspektywie - spadnie ponizej ceny zakupu [co zdaje sie malo mozliwe, przy takiej gorce przy debiucie (?)]. W gruncie rzeczy to chyba pytasz o punkt widzenia przy spekulacji. Ja intuicyjnie - bo z zerowa praktyką - uwazam, że szklanka jest do polowy pelna.

Data: 2010-06-30 18:25:46
Autor: george

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:i0fptv$g7f$1inews.gazeta.pl...
[...]

nie zarabia,
zarabia potencjalnie, a to jest zasadnicza różnica.
O zarobku czy stracie decyduje realizacja zlecenia a nie jego wystawienie.

george

Data: 2010-07-01 11:11:02
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george in news:4c2b700b$0$19167$65785112news.neostrada.pl
[...]

mialem na mysli prosty efekt: kupuje za 1zl, w dniu debiutu podskakuja na 1,20zl.Co odczuwa posiadacz? Ze zarobil. W momencie ogloszenia kursu widzi, że wczoraj dawal 1zl, dzisiaj moze brac 1.2zl. Co robi? Sprzedaje po 1,2,gorka=0.2. Zarobil? zarobil. A czy warto sprzedawac, czy grac portfelem - to juz insza inszosc dla mnie i w tym tajemnica, i ryzyko, i takie tam różne.
Czegos nie rozumiem? :)

Data: 2010-07-01 22:18:03
Autor: george

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:i0hme0$esc$6inews.gazeta.pl...
[...]

nie rozumiesz podstaw.
Grasz na demo jednym słowem.

george

Data: 2010-07-01 11:10:52
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
Fidelio in news:i0g0pi$a7v$1news.onet.pl
[...]

rozumiem,że gdzies zrobilem blad ortograficzny. sorry.

Data: 2010-07-01 22:18:37
Autor: george

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message news:i0hmdv$esc$5inews.gazeta.pl...
[...]

nie chodzi o błedy orto.
chodzi o błędy poznawczne.

george

Data: 2010-07-02 02:55:21
Autor: 1634Racine
Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
george in news:4c2cf81f$0$17100$65785112news.neostrada.pl
[..........]
[...]

kiedy uważasz, że zarobiłeś?

(bo ja jestem zacofańcem-tradycjonalistą: wówczas, gdy moge sprzedac za wiekszą sume,
niz kupiłem; stara szkola z ziemi obiecanej. A czy tak sprzedam, kiedy tak sprzedam, czy w ogole bede mogl tak kiedyklowiek sprzedać - to insza inszość)

Data: 2010-07-02 09:47:24
Autor: george
> [...]

niz kupiłem; stara szkola z ziemi obiecanej. A czy tak sprzedam, kiedy tak sprzedam, czy w ogole bede mogl tak kiedyklowiek sprzedać - to insza inszość)

jak kupię, poczekam i sprzedam za wiecej.
przed sprzedażą to tylko miraże.

george

Data: 2010-06-30 10:45:29
Autor: george
[...]

przy 5,13 jestes w plecy na prowizji od sprzedaży / zakupu.
Makler zarobił, ty straciłeś.

akcje objąłeś po 0,57, scalenie * 9 = 5,13 (cena emisyjna).
george --

Data: 2010-06-30 15:49:43
Autor: marfi
Użytkownik <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:60b5.00001330.4c2b0429newsgate.onet.pl...
http://gielda.onet.pl/tauron-zadebiutowal-na-gpw,18726,3313904,1,news-detal

  Gradobicie z sukcesem osiągnęło lokalny dołek :)

--
marfi

Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?