Tce 0.9 czy 1.0 MPI

Data: 2015-06-09 11:35:04
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Witam,

poszukuję nowego samochodu dla żony. Ma robić 2x25km dziennie poza miastem z jakimiś małymi wyjątkami. Ma być tani :) i mieć klimę. To w zasadzie wszystko z wymagań, chociaż jak się dowiedziałem takie luksusy jak regulacja wysokości fotela, pasów czy koło zapasowe to już nie standard...

Z tego co widzę, w kwocie do 45 000 mogę wybrać Dacię Sandero Stepway Ambience z silnikiem Tce 0.9 90KM, taką np. http://tinyurl.com/nwrm2b9

Albo SkodÄ™ FabiÄ™ Active z litrowym silnikiem MPI 75 KM. np taka http://tinyurl.com/oojzyrd

Niestety jeszcze w żadnym nie siedzieliśmy, bo nie mamy za bardzo czasu.

Jeżeli ktoś miał podobny dylemat, to proszę, żeby podzielił się praktycznym doświadczeniem. Co nieco w necie oczywiście o tych silnikach poczytałem.

Robiłem wczoraj podejście do Daci, ale nie uświadczyłem nawet zaszczytu rozmowy z handlowcem. Czekałem godzinę, bo w salonie jest tylko jeden sprzedawca i akurat miał klientów, jak ich załatwił, to zniknął bez słowa wyjaśnienia, więc wyszedłem "lekko" podku%^*rwiony.

Czy to jest norma, bo wozy za dobrze się sprzedają, czy miałem jak zwykle pecha? :)

pozdrawiam

Data: 2015-06-10 06:32:26
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI

Ambience z silnikiem Tce 0.9 90KM, takÄ… np. http://tinyurl.com/nwrm2b9

[...]

Nikt, nic?

Jeździłem wczoraj Dacią. Hmmm jak już ruszy to jedzie, ale ruszyć ciężko, szczególnie jak się lekko toczy na 2. To mnie zaskoczyło najbardziej, praktycznie zerowa reakcja na pedał gazu. Sprzęgło brało 3 cm od końca. Kobieta z salonu twierdziła, że to nie wada, a cecha :) (rzeczywiście na formu Daci wiele osób się na to skarży). Jakość wykonania całkiem ok, rażą strasznie pokrętła od klimy, jakość plastiku jak w chińskiej zabawce ze sklepu typu "wszystko za 5 zł", ale ogólnie jako najtańsze nowe auto na rynku wypada całkiem nieźle.

Zaproponowano nam roczny samochód demo z przebiegiem 3000 o 6 tys taniej niż analogiczny model z fabryki - jest już wykupiona 5-letnia gwarancja. Są jakieś kategoryczne przeciwwskazania przed kupnem takiego wozu "z wystawy"?

pozdro

Data: 2015-06-10 06:51:36
Autor: Cavallino
Tce 0.9 czy 1.0 MPI

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jeździłem wczoraj Dacią. Hmmm jak już ruszy to jedzie, ale ruszyć ciężko, szczególnie jak się lekko toczy na 2.

Nie rozumiem, jak może być ciężko ruszyć, gdy bieg już wrzucony i auto się toczy?

[...]

SÄ….
Turbo ma się chłodzić po jeździe, nie dawać w palnik gdy zimne i w ogóle dbać.
Tutaj należy zakładać, że postępowano dokładnie odwrotnie.
Ale 6 tys w Dacii to znaczny rabat, zwłaszcza jeśli mowa o taniej wersji (nie wiem o jakim poziomie cenowym piszesz).
No i dla mnie 3 cylindrowy silnik jest trudny do zaakceptowania poprzez niskÄ… kulturÄ™ pracy.
Ale z drugiej strony zawsze lepszy niż słabszy i wolnossący.

Data: 2015-06-10 09:13:03
Autor: Marek
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
No i dla mnie 3 cylindrowy silnik jest trudny do zaakceptowania poprzez
niskÄ… kulturÄ™ pracy.
Ale z drugiej strony zawsze lepszy niż słabszy i wolnossący.

Polecam dokladnie odwrotna konfiguracje. Turbo i bezposredniwtrysk to kolejne rzeczy, ktore beda sie sypac.
Wolnossace silniki sa duzo trwalsze.
Z tego co kojarze Sandero jest dostepne z silnikiem wolnossacym 1.2

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-06-10 14:09:57
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-10 o 06:51, Cavallino pisze:

[...]

siÄ™ toczy?

Normalnie, podjechałem do skrzyżowania, spojrzałem czy nic nie jedzie auto się toczyło ze 3km/h, dwójka i daje gaz a samochód praktycznie toczy się dalej te swoje 3km/h, naprawdę ciężko się zbierał i dużo czasu mu to zajęło. Nie wiem czy nie lepiej było zatrzymać się do zera i ruszać z jedynki...

Dzisiaj byłem w oplu jest wyprzedaż corsy za 39 tys. 5 drzwi, 1.2, 85KM, MT5. To by było chyba lepsza opcja?

Dacia była za 49, a chcą ją oddać za 43.

Data: 2015-06-10 15:29:05
Autor: nadir
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-10 o 14:09, twistedme pisze:
Normalnie, podjecha³em do skrzy¿owania, spojrza³em czy nic nie jedzie
auto siê toczy³o ze 3km/h, dwójka i daje gaz a samochód praktycznie
toczy siê dalej te swoje 3km/h, naprawdê ciê¿ko siê zbiera³ i du¿o czasu
mu to zajê³o. Nie wiem czy nie lepiej by³o zatrzymaæ siê do zera i
ruszaæ z jedynki...

Od "ruszania" to jest pierwszy a nie drugi bieg, tym bardziej w pierdziawce z litrow± pojemno¶ci±.

Data: 2015-06-10 15:51:43
Autor: yabba
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:55782916$0$2202$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakie miał obroty?

W czym przeszkadza wrzucenie 1 biegu w takiej sytuacji? To nie maluch.
Albo z 2 i chwilę na półsprzęgle jak przy ruszaniu od zera.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-06-10 16:50:12
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-10 o 15:51, yabba pisze:
[...]

W każdym moim wozie, kiedy auto się toczy, jedyna wchodzi z oporem, czytałem że to normalne, więc zawsze w takiej sytuacji wrzucam 2.

Albo z 2 i chwilę na półsprzęgle jak przy ruszaniu od zera.

No właśnie tak zrobiłem, z marnym efektem. Specjalnie powtórzyłem to 2x dla pewności.

Data: 2015-06-10 17:08:27
Autor: yabba
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:55784ea6$0$2190$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja wrzucam 1, czasem wchodzi ciężej niż innego biegi. Dla 2 to za niska prędkość w większości samochodów.

Albo z 2 i chwilę na półsprzęgle jak przy ruszaniu od zera.

No właśnie tak zrobiłem, z marnym efektem. Specjalnie powtórzyłem to 2x dla pewności.

Jakie obroty miałeś po puszczeniu sprzęgła? Jak niskie, to i mocy nie było na poruszenie 1000 kg.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-06-10 17:12:54
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-10 o 17:08, yabba pisze:
[...]

Nie spojrzałem. Być może kwestia większej wprawy.

Data: 2015-06-10 23:56:11
Autor: Konfabulator
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Ja bym bra³ tê Corsê. Mam od 7 lat Astrê i nigdy nic w niej nie robi³em poza serwisami salonowymi. Przy przebiegu 10tys rocznie, nawet klocki fabryczne jeszcze s± :)

Data: 2015-06-11 09:05:16
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-11 o 08:56, Konfabulator pisze:
Ja bym bra³ tê Corsê. Mam od 7 lat Astrê i nigdy nic w niej nie robi³em poza serwisami salonowymi. Przy przebiegu 10tys rocznie, nawet klocki fabryczne jeszcze s± :)

Dziêki. No w³a¶nie te¿ siê sk³aniam ku temu, nawet w ogóle nie zawraca³em sobie g³owy oplem, ale z nudów siedz±c w aso ogl±da³em samochody i ta corsa ca³kiem zgrabna. Czy mi siê wydaje, czy one ogólnie uros³y? Patrzê a tam cena 41tys przeceniona z 48, a facet mówi, ¿e zosta³y im 2 ostatnie sztuki i za 39 mo¿e j± oddaæ...

Jeszcze dla spokoju sumienia podjadê do skody.

Data: 2015-06-11 09:29:22
Autor: Marek
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
On 11.06.2015 09:05, twistedme wrote:
W dniu 2015-06-11 o 08:56, Konfabulator pisze:
Ja bym brał tę Corsę. Mam od 7 lat Astrę i nigdy nic w niej nie
robiłem poza serwisami salonowymi. Przy przebiegu 10tys rocznie, nawet
klocki fabryczne jeszcze sÄ… :)

Dzięki. No właśnie też się skłaniam ku temu, nawet w ogóle nie
zawracałem sobie głowy oplem, ale z nudów siedząc w aso oglądałem
samochody i ta corsa całkiem zgrabna. Czy mi się wydaje, czy one ogólnie
urosły? Patrzę a tam cena 41tys przeceniona z 48, a facet mówi, że
zostały im 2 ostatnie sztuki i za 39 może ją oddać...

Jeszcze dla spokoju sumienia podjadÄ™ do skody.
Bierz opla, na skode szkoda nerwow

Data: 2015-06-12 08:25:54
Autor: Myjk
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Thu, 11 Jun 2015 09:29:22 +0200, Marek
Jeszcze dla spokoju sumienia podjadÄ™ do skody.
Bierz opla, na skode szkoda nerwow

"Oklejałem" klientowi drugą już w ciągu 10 lat partię 15 Cors. Handlowcy
nawet nie narzekają. Ale umówmy się, te auta to także toczydełka (a jak się
klimę włączy, to już w ogóle w miejscu stoi). Ja bym jednak dołożył trochę
i kupił Fabię z 1.2 TSI. To już całkiem sensownie jedzie nawet (a może
zwłaszcza) od dołu.

@twistedme, uderz do jakiegoś brookera, ściągną Ci taniej auto z Niemiec i
kupisz lepsze auto za taką samą cenę. Nie ma się co strachać, kupiłem tak
swoją Mazdę 25 tys. taniej, 7 lat przejeździła od wyjazdu z salonu i się
nie rozpadła jeszcze. ;) Jak chcesz, to mogę wygrzebać kontakt...

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-06-15 10:24:55
Autor: Marek
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
[...]

Masz na mysli autosciagacza?

Data: 2015-06-15 11:46:50
Autor: Myjk
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Mon, 15 Jun 2015 10:24:55 +0200, Marek
Masz na mysli autosciagacza?

Mam na myśli dowolnego brookera. Ja akurat brałem Mazdę przez AutoPerfect z
Gdańska (ul. Hallera). Z kolei Superba miałem (miałem, bo ostatecznie
zostałem przy Mazdzie, gdyż ograniczyłem jazdę) brać od gościa, co się
specjalizuje w Skodach (i tego musiałbym wygrzebać z maili). Wycenił mi
"full opcjÄ™" (Å‚Ä…cznie z wentylowanymi siedzeniami przednimi i szyberdachem
panoramicznym) na 134 tys. brutto -- w naszych salonach kosztowało to 10
tys. zł więcej. Jedyna różnica jest taka, że przed wjazdem z DE na teren PL
musi być auto tam zarejestrowane, a potem przerejestrowane u nas. Gwarancje
itp. obowiÄ…zujÄ… normalnie.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-06-15 13:51:43
Autor: Marek
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
On 15.06.2015 11:46, Myjk wrote:
[...]

dzieki za info.
Szukac ich po prostu w internecie?

Data: 2015-06-15 15:23:09
Autor: Myjk
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Mon, 15 Jun 2015 13:51:43 +0200, Marek
dzieki za info.
Szukac ich po prostu w internecie?

Tak. Ale szukaj brokera, który się specjalizuje w danej marce.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-06-12 08:35:35
Autor: Myjk
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Wed, 10 Jun 2015 23:56:11 -0700 (PDT), Konfabulator
Ja bym brał tę Corsę. Mam od 7 lat Astrę i nigdy nic w niej nie robiłem
poza serwisami salonowymi. Przy przebiegu 10tys rocznie, nawet klocki
fabryczne jeszcze sÄ… :)

Ale miÄ™dzy CorsÄ… a AstrÄ… to w zasadzie przepaść jest. To jakby z taczki przesiąść siÄ™ do karety.  :>

Do 80 tkm to umówmy się, większość dojeżdża bez ruszania czegokolwiek,
zatem nie ma szczególnego szału. Nawet w mojej Fabce (a to półka niżej niż
Astra) pierwsze co strzeliło to wadliwa pompa paliwa (przy 80tkm).
Wcześniej oczywiście gumy wahacza trzeba było wymienić, bo trzeszczały,
oraz zajechane jazdÄ… na rÄ™cznym Å‚ożysko prawe tylne. :P  Klocki przednie wymieniaÅ‚em w obecnym aucie pierwszy raz po 80 tkm (po ~3
latach). Tylne przy 100. :P Serwisanci byli w szoku, bo większość wymienia
po 30-40 najdalej. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-06-11 23:45:44
Autor: Konfabulator
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
Z tymi klockami to jest tak, ¿e jak kto¶ nie umie hamowaæ silnikiem i hamowaæ pulsacyjnie to musi co 30 wymieniaæ. U mnie zazwyczaj klocki kupione z samochodem prze¿ywaj± do jego sprzeda¿y, a mój kolega wymienia co roku. Jedyna ró¿nica jak± widzê to on ci±gle tego hamulca u¿ywa, zawsze przy hamowaniu zrzuca na luz i z du¿ej prêdko¶ci jak wci¶nie to trzyma do zera, a ja kilka razy odpuszczam. Jak widaæ wp³yw jest znacz±cy. Klocki i tarcze teraz tanie, wiêc niby ¿adna ró¿nica, ale ja inaczej je¼dziæ nie umiem ;)

Data: 2015-06-11 08:19:31
Autor: Cavallino
Tce 0.9 czy 1.0 MPI

[...]

A Ty myślałeś, że bez turbiny to auto nadal ma 90 KM i wyrwie do przodu?
Bez turbiny i na za niskich obrotach to pewnie ma moc jak Maluch i tak przyspiesza.

Nie wiem czy nie lepiej było zatrzymać się do zera i ruszać z jedynki...

Zdecydowanie lepiej będzie z jedynki.
Jak chcesz ruszać z niskich obrotów to albo diesel, albo duży benzyniak, a nie trzycylindrowa popierdółka.

Dzisiaj byłem w oplu jest wyprzedaż corsy za 39 tys. 5 drzwi, 1.2, 85KM, MT5. To by było chyba lepsza opcja?

Dacia była za 49, a chcą ją oddać za 43.

W życiu bym nie wziął Sandero 0,9 za prawie 50 tys, za 43 zresztą też, zwłaszcza używanego.
Jaka to wersja?

Data: 2015-06-11 09:14:11
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-11 o 08:19, Cavallino pisze:

W życiu bym nie wziął Sandero 0,9 za prawie 50 tys, za 43 zresztą też,
zwłaszcza używanego.

Szukałem najtańszego nowego. Sam się trafił taki demo, a nastraszyli mnie że jak nie wezmę tego, co mają na stanie, to najwcześniej z fabryki wrzesień/październik. No i oczywiście mam się szybko decydować, bo już inny klient czeka w blokach z słuchawką w ręku i będzie lada chwila dzwonił, czy go kupi.

> Jaka to wersja?

Jakaś tam właśnie niby prawie najlepsza, bo to ten stepway. W porównaniu do golasa ma regulowany fotel kierowcy (góra dół), reg. wysokość pasów, światła przeciwmgłowe, klima, 3 regulowane zagłówki z tyłu, koło zapasowe, tempomat, lusterka i szyby z przodu regulowane elektrycznie, radio jakieś firmowe, ale z BT i wejściem USB. Ogólnie najwyższa wersja różni się chyba tylko tym, że ma nawigacje (ten panel dotykowy).

Ale odpuszczam temat, jak za 4 tys mniej mam corsę bez łaski, to już raczej będę wybierał między oplem a skodą.

Data: 2015-06-11 09:52:55
Autor: Cavallino
Tce 0.9 czy 1.0 MPI

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55793544$0$2192$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

> Jaka to wersja?

Jakaś tam właśnie niby prawie najlepsza, bo to ten stepway.

Stepway to wersja nadwozia, a nie wyposażenia.

[...]

Skoda to IMO jeszcze gorszy wybór.
Chyba że też poniżej 40 tys by była i 4 cylindrowym silnikiem.

Data: 2015-06-13 08:40:44
Autor: Trybun
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
[...]

Zdecydowanie polecam nowe Mitsubishi Space Star. Nie do uwierzenia ale on naprawdę pali tylko około 5litrów paliwa, można powiedzieć że wyposażenie pełne, a rocznik 2014 jest dostępny za 38000zł.

Data: 2015-06-13 09:20:03
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-13 o 08:40, Trybun pisze:
[...]

Ja już niestety nie mam nic do gadania :)

Nieopatrznie zabrałem wczoraj żonę do salonu Opla, żeby się przymierzyła do Corsy i postanowiła kupić Merivę (1.4, 100KM Twinport Ecotec to się chyba nazywa), bo się zakochała w tym aucie :)

Może to nie taki w sumie zły wybór, bo silnik normalny, a nie żadne wynalazki chyba?

Ale fakt, że to tylko (lub aż) 10 tys. w stosunku do Corsy, a tylko 6 tys. w stosunku do Dacii, którą nam proponowali. W tym wypadku porównanie ceny i wyglądu rocznej demo Daci do Merivy zakrawa na niezły żart...

Data: 2015-06-13 10:19:30
Autor: Trybun
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-13 o 09:20, twistedme pisze:
[...]

Trzeba jej jednak przyznać że nie jest to jakieś ślepe zauroczenie, nowa Meriva istotnie możne się podobać...;-) To chyba najładniejszy Opel w historii tej firmy.
Niestety, nie miałem z tym autem okazji bliżej się zapoznać, ale znając Opla to można przyjąć że silnik to ich mocny punkt. W Space Starze także silnik bez tych kłopotliwych nowości.
Czysty marketing - coś idzie, a więc trzeba cenę podnosić.

Data: 2015-06-13 12:18:33
Autor: nadir
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-13 o 10:19, Trybun pisze:
Trzeba jej jednak przyznaæ ¿e nie jest to jakie¶ ¶lepe zauroczenie, nowa
Meriva istotnie mo¿ne siê podobaæ...;-) To chyba naj³adniejszy Opel w
historii tej firmy.
Nowa Meriva faktycznie fajnie wgl±da, czy jest naj³adniejsza to nie wiem. Ale otwieranie drzwi jest poronione, no i na dodatek ten s³upek w ¶rodku.

Data: 2015-06-13 14:27:47
Autor: Trybun
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-13 o 12:18, nadir pisze:
[...]

Czyli mo¿na domniemywaæ ¿e widzisz obecnie jakiego¶ ³adniejszego Opla, mo¿na wiedzieæ co to za model?
W sumie na takie u¿ytkowanie - jedna osoba, na krótkie pozamiejskie trasy to Space Star wydaje siê byæ lepszym wyborem. Meriva mimo swojej urody to jednak propozycja raczej dla ma³ych rodzin, ¿e o samej cenie zakupu i kosztach utrzymania nie wspomnê..

Data: 2015-06-13 17:40:58
Autor: nadir
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-13 o 14:27, Trybun pisze:
[...]

Napisa³e¶ w historii, nie obecnie.
Mnie siê akurat bardziej podobaj± Ople z lat 60-70-80.

Data: 2015-06-15 14:28:51
Autor: Trybun
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-13 o 17:40, nadir pisze:
[...]

Super wozy, te Recordy, Ascony itd... Jednak ze wzglêdu na urodê kupi³bym pewnie tylko Fonterê, no  i Calibrê..

Data: 2015-06-13 18:50:53
Autor: Cavallino
Tce 0.9 czy 1.0 MPI

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:557bd9a4$0$8375$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A ile kosztuje ta Meriva?
Dobrze liczę, że tyle co nowy Sandero Stepway?
To faktycznie za bardzo nie ma nad czym myśleć.

Data: 2015-06-13 20:06:05
Autor: twistedme
Tce 0.9 czy 1.0 MPI
W dniu 2015-06-13 o 18:50, Cavallino pisze:

[...]

49tys

Tce 0.9 czy 1.0 MPI