Tę reforme popiera ponad 70 % Polaków

Data: 2020-02-14 22:55:50
Autor: boukun
Tę reforme popiera ponad 70 % Polaków
Komisja Europejska złożyła wniosek do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej o tymczasowe zawieszenie działalności Izby Dyscyplinarnej Sądu Najwyższego. Już wiadomo, kiedy Trybunał się nim zajmie.

24 stycznia Komisja Europejska zwróciła się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej o zawieszenie funkcjonowania Izby Dyscyplinarnej SN. Zdecydowała się na to po skierowaniu do TSUE skargi ws. systemu dyscyplinującego sędziów. Jej zdaniem nowa ustawa nie zapewnia niezależności i bezstronności Izby.

Polska miała czas do czwartku na udzielenie wyjaśnień ws. tzw. ustawy dyscyplinującej sędziów. Polski rząd wniósł o odrzucenie wniosku KE.

"Rząd w piśmie przesłanym dziś do TSUE wskazuje, że wniosek KE o środki tymczasowe jest niedopuszczalny. Wnioskowane środki zmierzają do zawieszenia jednej z izb konstytucyjnego organu RP, jakim jest Sąd Najwyższy. Są również rażąco sprzeczne z zasadą nieusuwalności sędziów" - napisał w czwartek na Twitterze Piotr Mueller.

Wysłuchanie stron w tej sprawie - jak informuje rmf24.pl - odbędzie się 9 marca przed Wielką Izbą Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, która składa się z 15 sędziów, w tym prezesa TSUE. Wyrok w tej sprawie może zapaść pod koniec marca lub na początku kwietnia.

Jeśli środki tymczasowe zostaną zasądzone, a Polska zdaniem Komisji im się nie podda, to KE będzie mogła wystąpić do TSUE o zasądzenie kar pieniężnych.

https://wiadomosci.wp.pl/tsue-w-sprawie-izby-dyscyplinarnej-sn-jest-termin-wysluchania-stron-6478682546988673a

bijoi
6 min. temu

.............wg Traktatów nie mogą wtrącać się w sądownictwo; kto kłamie?

Przeciez to
7 min. temu

taka sama komuna, niestety tylko z większymi pieniędzmi, i od zachodu

Jan z Boru
8 min. temu

Przede wszystkim to TSUE powinna świecić przykładem i przestrzegać traktatów. Rząd RP mający legitymację wyborczą potwierdzoną już drugi raz z rzędu w demokratycznych wyborach, robi to co do niego nalezy... naprawia wymiar sprawiedliwości. Tę reforme popiera ponad 70 % Polaków. Tego typu postępowanie to wewnetrzna sprawa każdego państwa członkowskiego UE. Jedną z pierwszych i najważniejszych zasad UE jest zasada pomocniczości (subsydiarność) i partnerstwo. UE to nie orwellowski folwark w którym są równi i równiejsi (Wszystkie zwierzęta są sobie równe, ale niektóre są równiejsze od innych.) Jednym wolno, innym nie wolno. Niech nie straszą karami... bo to jest niedopuszczalne!

Data: 2020-02-14 14:23:48
Autor: Bruno Brunowski
Tę reforme popiera ponad 70 % Polaków
A może dla odmiany, coś byś od siebie napisał, a nie pisowskie trolle kopiujesz?

--
Brino

Data: 2020-02-15 06:53:56
Autor: Runt
W dniu 2020-02-14 o 22:55, boukun pisze:
Komisja Europejska złożyła wniosek do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej o tymczasowe zawieszenie działalności Izby Dyscyplinarnej Sądu Najwyższego. Już wiadomo, kiedy Trybunał się nim zajmie.

70%? Dane sa chyba z paska w TVP. ;-)))

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-02-15 20:52:34
Autor: boukun
Użytkownik "Runt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

https://wiadomosci.wp.pl/sondaz-34-polakow-chce-by-sedziowie-odpowiadali-dyscyplinarnie-6475736126187137a

boukun

Data: 2020-02-16 02:10:11
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 lutego 2020 20:52:41 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
> [...]

70%? Dane sa chyba z paska w TVP. ;-)))
Runt

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zdradzę ci tajemnicę: Sędziowie już dziś odpowiadają dyscyplinarnie. Jedyne co PiS chce zmienić to przekazanie tego systemu rządowym komisarzom. System żywcem skopiowany z czasów stalinowskich:
W opracowaniu dr hab. Anny Stawarskiej-Rippel, ekspertki z dziedziny historii prawa, zatytułowanej "Resort sprawiedliwości ZSRR w świetle sprawozdania polskiej delegacji (1956)" http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-25fe7ee0-c982-4ce3-834b-41ef90e5123c/c/Stawarska-Rippel_Anna.pdf odnaleźć można radzieckie przepisy dotyczace dyscypliny sędziów:
,,Art. 69. Prokurator Republiki ma prawo do wszczęcia postępowania dyscyplinarnego wobec wszystkich bez wyjątku osób zatrudnionych w instytucjach sądowych RFSRR.

Art. 74. W postępowaniu dyscyplinarnym mogą być nałożone kary: a) upomnienie, b) nagana, c) przeniesienie i zamiana na niższe stanowisko, d) usunięcie ze służby z czasowym zakazem pracy na stanowisku sędziego.

Art. 73. Powodem wszczęcia postępowania dyscyplinarnego są: a) czyny, zachowania lub działania sędziów, choć nie podlegające odpowiedzialności karnej, ale niezgodne z godnością i charakterem stanowiska sędziowskiego, które miały miejsce w czasie pełnienia przez nich obowiązków, a także poza nimi, b) uchylenie przez Sąd Najwyższy szeregu orzeczeń w sprawach karnych
i cywilnych z powodu niezgodności z ogólnym duchem ustawodawstwa RFSRR i interesem mas pracujących.

Art. 80. Dyscyplinarne kolegia nie są związane jakimikolwiek formalnościami, kolejność spraw zależy od uznania kolegium, z zastrzeżeniem że po wysłuchaniu podsumowania prokuratora po nim przedstawiane jest słowo obwinionego.

Art. 83. Od decyzji komisji dyscyplinarnej sądów gubernialnych można się odwołać w ciągu siedmiu dni od Sądu Najwyższego. Decyzje komisji dyscyplinarnej Sądu Najwyższego nie są przedmiotem jakiegokolwiek odwołania."
????????? ? ?????????????? ?.?.?.?.?. ?? 11 ?????? 1922 ????, ????. ????., 1922, N 69, ??. 902.

Pisowskie przepisy z noweli prawie co do kropki identyczne.

Jedźmy dalej:
"O niezawisłości sędziowskiej, jeszcze w czasach kultu jednostki,
pisał D.S. Kariew (Dziekan Wydziału Prawa Uniwersytetu Moskiewskiego w latach 1956-65, jeden z autorów poststalinowskiej reformy ustroju sądów i postępowania karnego28):
,,Niezawisłość sędziów radzieckich nie może być rozumiana w sensie niezależności od państwa socjalistycznego. Sąd jest organem państwa, a organ państwa nie może być niezależny od podmiotu, do którego należy. Sąd radziecki nie może służyć innym celom niż społeczeństwa socjalistycznego; nie może stosować innej polityki niż polityka Komunistycznej Partii i Rządu Radzieckiego; nie może zrealizować żadnej innej woli niż wola radzieckiego ludu"."

I znów uderzające podobieństwo do uzasadnień noweli wygłaszanych przez czołowych pisowców.

--
Bruno

Data: 2020-02-16 16:59:03
Autor: boukun
Użytkownik "Bruno Brunowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> [...]

I znów uderzające podobieństwo do uzasadnień noweli wygłaszanych przez czołowych pisowców.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Co by nie mówić, na razie tylko fikcyjnie odpowiadają dyscyplinarnie, a w sumie są bezkarni i dlatego, trzeba ich brać za mordę. Jak na razie, to sądy z reguły wydają orzeczenia na zasadzie skopiuj i wklej, od poprzedników i nie wolno się odwoływać. Sam jestem w trakcie procesu z ZUSem, już 5 podejście i wiesz jak teraz sądy argumentują odwołania?

Drugą rzeczą jest to, że powyższa kwestia została już przesądzona, bowiem Sąd
Najwyższy stwierdził w wyroku z dnia 20.01.2011 r., sygn. akt IUK 239/10 wydanym
wprawdzie na bazie sprawy o rentę z tytułu niezdolności do pracy, ale odnoszącym się
także do spraw o innym charakterze, że ,,moc wiążąca orzeczenia merytorycznego,
określona w art. 365 § 1 k.p.c., brana pod uwagę w kolejnym postępowaniu, w którym
pojawia się dana kwestia, nie podlega już ponownemu badaniu. Związanie orzeczeniem
oznacza niedopuszczalność nie tylko dokonywania ustaleń sprzecznych z nim, ale nawet
przeprowadzania postępowania dowodowego w tym zakresie". Tak więc, kolejna (obecna)
sprawa o ustalenie kapitału początkowego była wprawdzie dopuszczalna, gdyż negatywna
przesłanka z art. 199 § 1 pkt 2 k.p.c. ma tu ograniczone znaczenie (por. postanowienie
Sądu Najwyższego z 13 grudnia 2005 r., II UK 61/2005 i powołane w nim orzecznictwo), to
jednak ze względu na osądzenie sprawy i regułę z art. 366 w związku z art. 365 § 1 k.p.c.
nie było możliwie rozstrzygnięcie w tej sprawie o tym, o czym rozstrzygnięto już w
poprzedniej sprawie, czyli o ustaleniu stosunku dochodu do przeciętnego wynagrodzenia
za 1978 r. Taką regułę związania uprzednim osądzeniem sprawy potwierdza judykatura
Sądu Najwyższego (np. wyrok z 3 lipca 2001 r., II UKN 462/00, OSNP 2003 nr 7, poz.
184). W konsekwencji zachodzi tu swoista prekluzja związana z niedopuszczalnością
dokonania innego ustalenia w obecnej sprawie niż w poprzedniej.

Za mordę takie sądy trzeba brać.

boukun

Data: 2020-02-16 09:57:48
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 16 lutego 2020 16:59:07 UTC+1 użytkownik boukun napisał:

> [...]

Co by nie mówić, na razie tylko fikcyjnie odpowiadają dyscyplinarnie, a w sumie są bezkarni i dlatego, trzeba ich brać za mordę. Jak na razie, to sądy z reguły wydają orzeczenia na zasadzie skopiuj i wklej, od poprzedników i nie wolno się odwoływać. Sam jestem w trakcie procesu z ZUSem, już 5 podejście i wiesz jak teraz sądy argumentują odwołania?

To zdradzę ci kolejną tajemnicę, ta tak zwana "reforma sądownictwa" nic w twojej sprawie nie zmieni, gdyż sprowadza się do zmian personalnych.  Zmian personalnych mających na celu podporządkowanie sędziów woli Ministra Sprawiedliwości i Partii Matki. Życzę więc owocnego sądzenia się w nowych warunkach z rządowym organem jakim jest ZUS.

--
Bruno

Data: 2020-02-16 10:46:43
Autor: Runt
W dniu 2020-02-15 o 20:52, boukun pisze:
[...]

Buuuhahahhahaha! Wp.pl jest opłacana przez PiS.

Data: 2020-02-16 18:51:13
Autor: Pisiorowy Escobar
w <r29i65$90b$1@gioia.aioe.org>, "boukun" <boukun@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

70%? Dane sa chyba z paska w TVP. ;-)))
Runt

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

51% jest przeciwko pseudo-reformie pisiorków
36% popiera

sondaż kantar

wygooglaj sobie ofermo społeczna

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]