[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.

Data: 2012-01-31 23:37:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
Witam.

Po nastu latach jeżdżenia na sztywniaku, zachciało mi się fulla.
Zanabyłem ramkę - czterozawias (prawdziwy, z ogniwem Horsta tam gdzie powinno być), lekki, taki mocno XC/Maraton (zreszt± sama nazwa to wskazuje ;)) ze skokiem ok.70-80mm.
Siedzi w nim olejowo-sprężynowy tłoczek - to stary RS Deluxe. Rozmiar pomiędzy oczkami ~150mm.
Wg poprzedniego wła¶ciciela, sprawował się super pod człowiekiem waż±cym w granicach 65-70kg. Problem w tym, że ja niestety taki chudzina nie jestem i przy wzro¶cie 180cm ważę 80kg.
Obawiam się więc, że sprężyna będzie ciut za miękka jak dla mnie.
Najgorsze jest jednak to, że tak naprawdę, nie wiem jakiej sprężyny szukać. Przynajmniej je¶li chodzi o twardo¶ć, bowiem na obecnej nie ma żadnych oznaczeń, a co za tym idzie - zmierzyć mogę jedynie wymiary zewnętrzne (65mm długo¶ci, jakie¶ 47mm ¶rednicy zewn.).

Tak - wiem, że rozwi±zaniem byłoby założenie jakiego¶ powietrznego dampera - ale to chwilowo nie wchodzi w grę. Zreszt± - w rozmiarze 150(152)mm wybór jest jaki¶ taki mały. Nówki znalazłem, ale za jakie¶ chore pieni±dze.

Więc zapytam niczym tow.Gierek: jak? pomożecie?

Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-02-01 07:22:14
Autor: kamil/Endurorider.pl
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomo¶ci news:jg9qeo$gdo$1news.dialog.net.pl...

Więc zapytam niczym tow.Gierek: jak? pomożecie?

Spręż-mot ;) Przygotuj się na to, że dodaj±c nieco do ¶rednicy drutu ciężko jest trafić idealnie z twardo¶ci± tzn może być za twarde b±dĽ za miękkie.

Na alleprowizji jest typ, który sprzedaje powietrzne manitou i wydaje mi się, że 150mm też miał. Niestety ta nietypowa (obecne najpopularniejsze s± od 165 mm i więcej) długo¶ć będzie podbijać cenę dampera :(

--
ppozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-02-01 18:13:44
Autor: kamil/Endurorider.pl
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:jgalmi$a3e$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomo¶ci news:jg9qeo$gdo$1news.dialog.net.pl...

Więc zapytam niczym tow.Gierek: jak? pomożecie?

Spręż-mot ;)

EDIT: google->spręż-mot :)

Data: 2012-02-01 23:32:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-01 18:13, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Domy¶liłem się. Mam takie firemki w swoich okolicach. Trzeba będzie się przyjrzeć tematowi bliżej. Mam nadzieję, że nie zabij± mnie cenami. ;)
Dzięki!

Data: 2012-02-02 06:36:26
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Sprężyna do widelca to nie więcej jak ok 80 PLN z wysyłk±. Na forumrowerowe.org jest kilka osób, które kupiło i generalnie to ok, ale naprawdę trzeba ostrożnie dobierać grubo¶ć zwoju bo bywa zdrowo za miekko :)

Data: 2012-02-01 10:43:45
Autor: Alfer_z_pracy
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
Po nastu latach jeżdżenia na sztywniaku, zachciało mi się fulla.

Wybacz że nie na temat, ale muszę się podzielić własnym spotrzeżeniem:

Po kilku latach jeżdżenia na fullu (Spec Epic) zachciało mi się sztywniaka.

Wła¶nie tak. Naciskam kończyn± doln± i czuję że jadę. Żadnego bezsensownego tracenia energii na jakich¶ zawiasach i damperach (taaak, dużo czytam każdego roku o coraz to nowszych zawieszeniach, w których energii się nie traci:-) i ciężar mniejszy.

Niedawno przez okres 2 tygodni wpakowałem parę kilożuli w sztywny rower. Fakt, telepało niemiłosiernie. Ale ten moment, kiedy wciskasz i momentalnie przyspieszasz... suuuper :-) Naprawdę spora różnica.

Ale oczywi¶cie full też zostanie, bywa przydatny ;)

Pzdr
A.

Data: 2012-02-01 09:53:53
Autor: pablo eldiablo
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):
Fakt, telepało niemiłosiernie. Ale ten moment, kiedy wciskasz i momentalnie przyspieszasz... suuuper :-) Naprawdę spora różnica.

A ja zmienilem niedawno fulla na sztywniaka cro-mo :-) i nie telepie
niemilosiernie :-) A wrecz jest na prawde zaskakujaco wygodnie.

Data: 2012-02-01 11:50:15
Autor: Alfer_z_pracy
pablo eldiablo napisał:
A ja zmienilem niedawno fulla na sztywniaka cro-mo :-) i nie telepie niemilosiernie :-) A wrecz jest na prawde zaskakujaco wygodnie.

No wiesz, nawet legendarna amortyzacja ram stalowych w pewnych warunkach sie nie sprawdza, cudów nie ma. Aczkolwiek rzeczywi¶cie pełna amortyzacja nie jest _niezbędna_ do życia :-)

A.

Data: 2012-02-01 15:39:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-01 11:50, Alfer_z_pracy pisze:
pablo eldiablo napisał:
[...]

Ja już dawno przestałem się ¶cigać, nawet z samym sob±. Komfortu mi się zachciało, więc stwierdziłem: full. Ale koniecznie taki, na którym da się podjeżdżać. St±d ramka o relatywnie małym skoku, ale z sensownym rozwi±zaniem zawieszenia. Poskładam, potestuję, zobaczymy czy przeklnę.
Na razie mam do rozwi±zania topicowy problem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2012-02-02 08:45:36
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 1 Feb 2012 09:53:53 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

[...]

a ja w t± amortyzacje nie wierze. Jaki¶ czas temu miałem cro-mo i zarówno
gdy przesiadałem sie z alu na cro-mo, jak i potem gdy wracałem z cro-mo na
alu (ale inne) zadnej różnicy w komforcie nie odczułem. Może mam dupe ze stali (aczkolwiek moje wlasne wrażenia temu przecz± :), a
może to całe tłumienie drgań to jaki¶ bełkot.

Data: 2012-02-02 15:53:14
Autor: pablo eldiablo
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
[...]

Ja natomiast po zlozeniu obecnego roweru (kona explosif) pierwszy raz od nastu
lat przejechalem sie na dobrej stalowce... i na prawde bardzo sie zdziwilem,
jak inna jest jazda w porownaniu z ramami alu. Ostatni moj rower to byl full i
balem sie troche przesiadki na sztywniaka - jak sie okazalo niepotrzebnie.
Aluminiowe hardtaile prowadza sie calkowicie inaczej, ta kona to kraina
lagodnosci dla czterech liter :-)

Data: 2012-02-02 17:17:23
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 2 Feb 2012 15:53:14 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

..::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
[...]

A może te moje alu to jakie¶ mięczaki s±/były :)

Data: 2012-02-02 19:09:41
Autor: Tomek Banach
On 2012-02-02 16:53, pablo eldiablo wrote:

Ja natomiast po zlozeniu obecnego roweru (kona explosif) pierwszy raz od nastu
lat przejechalem sie na dobrej stalowce... i na prawde bardzo sie zdziwilem,
jak inna jest jazda w porownaniu z ramami alu.

kolega dopompuje tylne kolo ;)

--
Tomek

Data: 2012-02-04 18:51:24
Autor: pablo eldiablo
Tomek Banach <banciur_bez_tego_@banciur.org> napisał(a):
On 2012-02-02 16:53, pablo eldiablo wrote:

> [...]
> lat przejechalem sie na dobrej stalowce... i na prawde bardzo sie zdziwilem,
> jak inna jest jazda w porownaniu z ramami alu.

jeszcze bardziej??.. ;-)))

Data: 2012-02-04 19:57:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgebha$cf0

[...]

Pomimo tego, że bardzo dawno nie miałem okazji powozić się na cro-mo ;( to potwierdzam, że jest to inna jazda i to bardzo przyjemna ;) Tak± ramę czuć inaczej niż alu - rower ma inny charakter. Z t± ładogno¶ci± dla dupska to bym nie przesadzał, ale fakt że obija rzyć mniej niż alu :P

Naprawdę dobre cro-mo nie jest złe ;) Szkoda tylko, że cenowo to zupełnia inna bajka :/

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-02-06 10:29:25
Autor: pablo eldiablo
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

Naprawdę dobre cro-mo nie jest złe ;) Szkoda tylko, że cenowo to zupełnia inna bajka :/

No wła¶nie to wcale nie musi być jaki¶ cenowy kosmos, jak się poszuka w necie.
Ja swoj± ramę znalazłem w sklepie w Stanach - z przesyłk±, cłem i VATem
zapłaciłem za ni± ponad dwukrotnie taniej, niż z jedynego sklepu w UE, gdzie
znalazłem w swoim rozmiarze (w UK).

Data: 2012-02-06 12:59:39
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
On Mon, 6 Feb 2012 10:29:25 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): > > Naprawdę dobre cro-mo nie jest złe ;) Szkoda tylko, że cenowo to zupełnia > inna bajka :/

No właśnie to wcale nie musi być jakiś cenowy kosmos, jak się poszuka w necie.
Ja swoją ramę znalazłem w sklepie w Stanach - z przesyłką, cłem i VATem
zapłaciłem za nią ponad dwukrotnie taniej, niż z jedynego sklepu w UE, gdzie
znalazłem w swoim rozmiarze (w UK).

_KtĂłrym_ sklepie?!
Bo właśnie ciężko zachorowałem na jedną ramkę, która w Europie i owszem,
dostępna nawet jest, ale po przeliczeniu z funtów na PLNy wychodzi, że
musiałbym za nią zapłacić ponad 2200, co bardzo skutecznie studzi mój
zapał. :(

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-02-06 13:45:16
Autor: pablo eldiablo

,
dostępna nawet jest, ale po przeliczeniu z funtów na PLNy wychodzi, że
musiałbym za nią zapłacić ponad 2200, co bardzo skutecznie studzi mój
zapał. :(

A o który pytasz? :-) Ramę kupiłem w www.cambriabike.com , natomiast tego
drogiego sklepu w UK nie pamiętam.

Data: 2012-02-06 19:28:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
On Mon, 6 Feb 2012 13:45:16 +0000 (UTC)
> [...]

> dostępna nawet jest, ale po przeliczeniu z funtów na PLNy wychodzi, że
> musiałbym za nią zapłacić ponad 2200, co bardzo skutecznie studzi mój

Buu… nie mają tej ramy. Ale z ciekawości: jak płaciłeś i kiedy
kupowałeś? Jakoś niedawno? Bo mnie właśnie w tym sklepie kiedyś nie
chcieli przyjąć płatności kartą, bo nie wystawiona w usiech.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-02-06 20:35:58
Autor: pablo eldiablo
[...]

Tej czyli której? Mojej? No nie maj±, bo mieli jedn± i j± kupiłem ;-) A na
jak± Ty polujesz?
Co do zakupów, kartę przyjęli, ale ponieważ nie wysyłaj± do PL, musiałem
poprosić o pomoc znajomych w USA, rama została wysłana najpierw do nich, a
dopiero stamt±d do mnie. --

Data: 2012-02-07 18:44:35
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
On Mon, 6 Feb 2012 20:35:58 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > > Buu… nie mają tej ramy. Ale z ciekawości: jak płaciłeś i kiedy
> kupowałeś? Jakoś niedawno? Bo mnie właśnie w tym sklepie kiedyś nie
> chcieli przyjąć płatności kartą, bo nie wystawiona w usiech.
> Tej czyli której? Mojej? No nie mają, bo mieli jedną i ją kupiłem ;-) A na
jakÄ… Ty polujesz?

http://surlybikes.com/bikes/ogre

Czyż nie jest piękna?

Ma wszystko to, co moja maupeczka, plus wszystko to, czego maupeczka
nie ma, a bym chciał. Zacisk hampla wewnątrz trójkąta, więc można wyjąć
koło bez luzowania śrub, wszystkie otwory montażowe z tyłu dostępne
nawet przy zamontowanym hamulcu tarczowym. No normalnie nie widzÄ™,
jakie braki tej ramki mógłbym znaleźć! (i proszę mi nie pisać, że jak mi
fenyloetyloamina spadnie, to braki dostrzegÄ™; nie dostrzegÄ™, bo ich nie
ma, ramka jest dosko i koniec rozmowy!).

Chcę! Pragnę! Pożądam! Pokochałem ogra. :)

Co do zakupów, kartę przyjęli, ale ponieważ nie wysyłają do PL, musiałem
poprosić o pomoc znajomych w USA, rama została wysłana najpierw do nich, a
dopiero stamtÄ…d do mnie.

Grrr… mój usiański łącznik wziął i wrócił do Macierzy (sam go
namawiałem, więc niby nie powinienem narzekać, ale bez swojego
człowieka za sadzawką jak bez ręki). :/

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-02-07 20:12:53
Autor: pablo eldiablo
[...]

Widzę, że i tak nie ma sensu dyskutować :DDD Nieuleczalnie chory :DDD
Pzdr!

Data: 2012-02-06 22:27:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgoa25$s9p$1inews.gazeta.pl...

[...]

True, true ale nadal jest dużo drożej niż Alu... :(

Data: 2012-02-01 15:21:52
Autor: Yeti Siedzinski
On 1 Lut, 01:43, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
> [...]

przyspieszasz... suuuper :-) Naprawdę spora różnica.

Ale oczywi¶cie full też zostanie, bywa przydatny ;)

To juz dwa lata od kiedy kupilem uzywanego, calkowicie sztywnego
single speeda na duzych kolach. Od tego czasu jest moim najczesciej
uzywanym rowerem. Jest cos magicznego w tej prostocie, to fakt :)

Yeti

Data: 2012-02-01 16:45:12
Autor: INEAD
W dniu 2012-02-01 10:43, Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Chyba w większo¶ci fulli dampery można zblokować.Moim zdaniem fulle w komforcie i trakcji maj± znaczn± przewagę nad ht, jedyne co mnie zniechęca do zmiany z ht na fs jest cena >5kPLN za przeciętnego fulla i koszty serwisowania - większe w fs.

[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.