Data: 2012-02-01 10:43:45 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
Po nastu latach jeżdżenia na sztywniaku, zachciało mi się fulla. Wybacz że nie na temat, ale muszę się podzielić własnym spotrzeżeniem: Po kilku latach jeżdżenia na fullu (Spec Epic) zachciało mi się sztywniaka. Wła¶nie tak. Naciskam kończyn± doln± i czuję że jadę. Żadnego bezsensownego tracenia energii na jakich¶ zawiasach i damperach (taaak, dużo czytam każdego roku o coraz to nowszych zawieszeniach, w których energii się nie traci:-) i ciężar mniejszy. Niedawno przez okres 2 tygodni wpakowałem parę kilożuli w sztywny rower. Fakt, telepało niemiłosiernie. Ale ten moment, kiedy wciskasz i momentalnie przyspieszasz... suuuper :-) Naprawdę spora różnica. Ale oczywi¶cie full też zostanie, bywa przydatny ;) Pzdr A. |
|
Data: 2012-02-01 09:53:53 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):
Fakt, telepało niemiłosiernie. Ale ten moment, kiedy wciskasz i momentalnie przyspieszasz... suuuper :-) Naprawdę spora różnica. A ja zmienilem niedawno fulla na sztywniaka cro-mo :-) i nie telepie niemilosiernie :-) A wrecz jest na prawde zaskakujaco wygodnie. -- |
|
Data: 2012-02-01 11:50:15 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
pablo eldiablo napisał:
A ja zmienilem niedawno fulla na sztywniaka cro-mo :-) i nie telepie niemilosiernie :-) A wrecz jest na prawde zaskakujaco wygodnie. No wiesz, nawet legendarna amortyzacja ram stalowych w pewnych warunkach sie nie sprawdza, cudów nie ma. Aczkolwiek rzeczywi¶cie pełna amortyzacja nie jest _niezbędna_ do życia :-) A. |
|
Data: 2012-02-01 15:39:33 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
W dniu 2012-02-01 11:50, Alfer_z_pracy pisze:
pablo eldiablo napisał: Ja już dawno przestałem się ¶cigać, nawet z samym sob±. Komfortu mi się zachciało, więc stwierdziłem: full. Ale koniecznie taki, na którym da się podjeżdżać. St±d ramka o relatywnie małym skoku, ale z sensownym rozwi±zaniem zawieszenia. Poskładam, potestuję, zobaczymy czy przeklnę. Na razie mam do rozwi±zania topicowy problem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak GG: 291246, skype: kenickie_PL "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|
Data: 2012-02-02 08:45:36 | |
Autor: ...::QRT::... | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Dnia Wed, 1 Feb 2012 09:53:53 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a): a ja w t± amortyzacje nie wierze. Jaki¶ czas temu miałem cro-mo i zarówno gdy przesiadałem sie z alu na cro-mo, jak i potem gdy wracałem z cro-mo na alu (ale inne) zadnej różnicy w komforcie nie odczułem. Może mam dupe ze stali (aczkolwiek moje wlasne wrażenia temu przecz± :), a może to całe tłumienie drgań to jaki¶ bełkot. |
|
Data: 2012-02-02 15:53:14 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
a ja w t± amortyzacje nie wierze. Jaki¶ czas temu miałem cro-mo i zarówno Ja natomiast po zlozeniu obecnego roweru (kona explosif) pierwszy raz od nastu lat przejechalem sie na dobrej stalowce... i na prawde bardzo sie zdziwilem, jak inna jest jazda w porownaniu z ramami alu. Ostatni moj rower to byl full i balem sie troche przesiadki na sztywniaka - jak sie okazalo niepotrzebnie. Aluminiowe hardtaile prowadza sie calkowicie inaczej, ta kona to kraina lagodnosci dla czterech liter :-) -- |
|
Data: 2012-02-02 17:17:23 | |
Autor: ...::QRT::... | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Dnia Thu, 2 Feb 2012 15:53:14 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):
..::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a): A może te moje alu to jakie¶ mięczaki s±/były :) |
|
Data: 2012-02-02 19:09:41 | |
Autor: Tomek Banach | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
On 2012-02-02 16:53, pablo eldiablo wrote:
Ja natomiast po zlozeniu obecnego roweru (kona explosif) pierwszy raz od nastukolega dopompuje tylne kolo ;) -- Tomek |
|
Data: 2012-02-04 18:51:24 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Tomek Banach <banciur_bez_tego_@banciur.org> napisał(a):
On 2012-02-02 16:53, pablo eldiablo wrote: jeszcze bardziej??.. ;-))) -- |
|
Data: 2012-02-04 19:57:23 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgebha$cf0
Ja natomiast po zlozeniu obecnego roweru (kona explosif) pierwszy raz od nastu Pomimo tego, że bardzo dawno nie miałem okazji powozić się na cro-mo ;( to potwierdzam, że jest to inna jazda i to bardzo przyjemna ;) Tak± ramę czuć inaczej niż alu - rower ma inny charakter. Z t± ładogno¶ci± dla dupska to bym nie przesadzał, ale fakt że obija rzyć mniej niż alu :P Naprawdę dobre cro-mo nie jest złe ;) Szkoda tylko, że cenowo to zupełnia inna bajka :/ -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch |
|
Data: 2012-02-06 10:29:25 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
No wła¶nie to wcale nie musi być jaki¶ cenowy kosmos, jak się poszuka w necie. Ja swoj± ramę znalazłem w sklepie w Stanach - z przesyłk±, cłem i VATem zapłaciłem za ni± ponad dwukrotnie taniej, niż z jedynego sklepu w UE, gdzie znalazłem w swoim rozmiarze (w UK). -- |
|
Data: 2012-02-06 12:59:39 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
On Mon, 6 Feb 2012 10:29:25 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote: kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): > > Naprawdę dobre cro-mo nie jest złe ;) Szkoda tylko, że cenowo to zupełnia > inna bajka :/ _Którym_ sklepie?! Bo właśnie ciężko zachorowałem na jedną ramkę, która w Europie i owszem, dostępna nawet jest, ale po przeliczeniu z funtów na PLNy wychodzi, że musiałbym za nią zapłacić ponad 2200, co bardzo skutecznie studzi mój zapał. :( -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-02-06 13:45:16 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
A o który pytasz? :-) Ramę kupiłem w www.cambriabike.com , natomiast tego drogiego sklepu w UK nie pamiętam. -- |
|
Data: 2012-02-06 19:28:53 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
On Mon, 6 Feb 2012 13:45:16 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > > _KtĂłrym_ sklepie?! Buu… nie mają tej ramy. Ale z ciekawości: jak płaciłeś i kiedy kupowałeś? Jakoś niedawno? Bo mnie właśnie w tym sklepie kiedyś nie chcieli przyjąć płatności kartą, bo nie wystawiona w usiech. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-02-06 20:35:58 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
Tej czyli której? Mojej? No nie maj±, bo mieli jedn± i j± kupiłem ;-) A na jak± Ty polujesz? Co do zakupów, kartę przyjęli, ale ponieważ nie wysyłaj± do PL, musiałem poprosić o pomoc znajomych w USA, rama została wysłana najpierw do nich, a dopiero stamt±d do mnie. -- |
|
Data: 2012-02-07 18:44:35 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
On Mon, 6 Feb 2012 20:35:58 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > > Buu… nie mają tej ramy. Ale z ciekawości: jak płaciłeś i kiedy http://surlybikes.com/bikes/ogre Czyż nie jest piękna? Ma wszystko to, co moja maupeczka, plus wszystko to, czego maupeczka nie ma, a bym chciał. Zacisk hampla wewnątrz trójkąta, więc można wyjąć koło bez luzowania śrub, wszystkie otwory montażowe z tyłu dostępne nawet przy zamontowanym hamulcu tarczowym. No normalnie nie widzę, jakie braki tej ramki mógłbym znaleźć! (i proszę mi nie pisać, że jak mi fenyloetyloamina spadnie, to braki dostrzegę; nie dostrzegę, bo ich nie ma, ramka jest dosko i koniec rozmowy!). Chcę! Pragnę! Pożądam! Pokochałem ogra. :) Co do zakupów, kartę przyjęli, ale ponieważ nie wysyłają do PL, musiałem Grrr… mój usiański łącznik wziął i wrócił do Macierzy (sam go namawiałem, więc niby nie powinienem narzekać, ale bez swojego człowieka za sadzawką jak bez ręki). :/ -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-02-07 20:12:53 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
Widzę, że i tak nie ma sensu dyskutować :DDD Nieuleczalnie chory :DDD Pzdr! -- |
|
Data: 2012-02-06 22:27:08 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgoa25$s9p$1inews.gazeta.pl...
No wła¶nie to wcale nie musi być jaki¶ cenowy kosmos, jak się poszuka w necie. True, true ale nadal jest dużo drożej niż Alu... :( -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 04/02/2012 czym smarować łańcuch |
|
Data: 2012-02-01 15:21:52 | |
Autor: Yeti Siedzinski | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
On 1 Lut, 01:43, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał: To juz dwa lata od kiedy kupilem uzywanego, calkowicie sztywnego single speeda na duzych kolach. Od tego czasu jest moim najczesciej uzywanym rowerem. Jest cos magicznego w tej prostocie, to fakt :) Yeti |
|
Data: 2012-02-01 16:45:12 | |
Autor: INEAD | |
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem. | |
W dniu 2012-02-01 10:43, Alfer_z_pracy pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał: Chyba w większo¶ci fulli dampery można zblokować.Moim zdaniem fulle w komforcie i trakcji maj± znaczn± przewagę nad ht, jedyne co mnie zniechęca do zmiany z ht na fs jest cena >5kPLN za przeciętnego fulla i koszty serwisowania - większe w fs. |