[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.

Data: 2012-02-01 10:43:45
Autor: Alfer_z_pracy
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
Po nastu latach jeżdżenia na sztywniaku, zachciało mi się fulla.

Wybacz że nie na temat, ale muszę się podzielić własnym spotrzeżeniem:

Po kilku latach jeżdżenia na fullu (Spec Epic) zachciało mi się sztywniaka.

Wła¶nie tak. Naciskam kończyn± doln± i czuję że jadę. Żadnego bezsensownego tracenia energii na jakich¶ zawiasach i damperach (taaak, dużo czytam każdego roku o coraz to nowszych zawieszeniach, w których energii się nie traci:-) i ciężar mniejszy.

Niedawno przez okres 2 tygodni wpakowałem parę kilożuli w sztywny rower. Fakt, telepało niemiłosiernie. Ale ten moment, kiedy wciskasz i momentalnie przyspieszasz... suuuper :-) Naprawdę spora różnica.

Ale oczywi¶cie full też zostanie, bywa przydatny ;)

Pzdr
A.

Data: 2012-02-01 09:53:53
Autor: pablo eldiablo
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):
Fakt, telepało niemiłosiernie. Ale ten moment, kiedy wciskasz i momentalnie przyspieszasz... suuuper :-) Naprawdę spora różnica.

A ja zmienilem niedawno fulla na sztywniaka cro-mo :-) i nie telepie
niemilosiernie :-) A wrecz jest na prawde zaskakujaco wygodnie.

Data: 2012-02-01 11:50:15
Autor: Alfer_z_pracy
pablo eldiablo napisał:
A ja zmienilem niedawno fulla na sztywniaka cro-mo :-) i nie telepie niemilosiernie :-) A wrecz jest na prawde zaskakujaco wygodnie.

No wiesz, nawet legendarna amortyzacja ram stalowych w pewnych warunkach sie nie sprawdza, cudów nie ma. Aczkolwiek rzeczywi¶cie pełna amortyzacja nie jest _niezbędna_ do życia :-)

A.

Data: 2012-02-01 15:39:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-01 11:50, Alfer_z_pracy pisze:
pablo eldiablo napisał:
[...]

Ja już dawno przestałem się ¶cigać, nawet z samym sob±. Komfortu mi się zachciało, więc stwierdziłem: full. Ale koniecznie taki, na którym da się podjeżdżać. St±d ramka o relatywnie małym skoku, ale z sensownym rozwi±zaniem zawieszenia. Poskładam, potestuję, zobaczymy czy przeklnę.
Na razie mam do rozwi±zania topicowy problem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2012-02-02 08:45:36
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 1 Feb 2012 09:53:53 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

[...]

a ja w t± amortyzacje nie wierze. Jaki¶ czas temu miałem cro-mo i zarówno
gdy przesiadałem sie z alu na cro-mo, jak i potem gdy wracałem z cro-mo na
alu (ale inne) zadnej różnicy w komforcie nie odczułem. Może mam dupe ze stali (aczkolwiek moje wlasne wrażenia temu przecz± :), a
może to całe tłumienie drgań to jaki¶ bełkot.

Data: 2012-02-02 15:53:14
Autor: pablo eldiablo
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
[...]

Ja natomiast po zlozeniu obecnego roweru (kona explosif) pierwszy raz od nastu
lat przejechalem sie na dobrej stalowce... i na prawde bardzo sie zdziwilem,
jak inna jest jazda w porownaniu z ramami alu. Ostatni moj rower to byl full i
balem sie troche przesiadki na sztywniaka - jak sie okazalo niepotrzebnie.
Aluminiowe hardtaile prowadza sie calkowicie inaczej, ta kona to kraina
lagodnosci dla czterech liter :-)

Data: 2012-02-02 17:17:23
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 2 Feb 2012 15:53:14 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

..::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
[...]

A może te moje alu to jakie¶ mięczaki s±/były :)

Data: 2012-02-02 19:09:41
Autor: Tomek Banach
On 2012-02-02 16:53, pablo eldiablo wrote:

Ja natomiast po zlozeniu obecnego roweru (kona explosif) pierwszy raz od nastu
lat przejechalem sie na dobrej stalowce... i na prawde bardzo sie zdziwilem,
jak inna jest jazda w porownaniu z ramami alu.

kolega dopompuje tylne kolo ;)

--
Tomek

Data: 2012-02-04 18:51:24
Autor: pablo eldiablo
Tomek Banach <banciur_bez_tego_@banciur.org> napisał(a):
On 2012-02-02 16:53, pablo eldiablo wrote:

> [...]
> lat przejechalem sie na dobrej stalowce... i na prawde bardzo sie zdziwilem,
> jak inna jest jazda w porownaniu z ramami alu.

jeszcze bardziej??.. ;-)))

Data: 2012-02-04 19:57:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgebha$cf0

[...]

Pomimo tego, że bardzo dawno nie miałem okazji powozić się na cro-mo ;( to potwierdzam, że jest to inna jazda i to bardzo przyjemna ;) Tak± ramę czuć inaczej niż alu - rower ma inny charakter. Z t± ładogno¶ci± dla dupska to bym nie przesadzał, ale fakt że obija rzyć mniej niż alu :P

Naprawdę dobre cro-mo nie jest złe ;) Szkoda tylko, że cenowo to zupełnia inna bajka :/

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-02-06 10:29:25
Autor: pablo eldiablo
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

Naprawdę dobre cro-mo nie jest złe ;) Szkoda tylko, że cenowo to zupełnia inna bajka :/

No wła¶nie to wcale nie musi być jaki¶ cenowy kosmos, jak się poszuka w necie.
Ja swoj± ramę znalazłem w sklepie w Stanach - z przesyłk±, cłem i VATem
zapłaciłem za ni± ponad dwukrotnie taniej, niż z jedynego sklepu w UE, gdzie
znalazłem w swoim rozmiarze (w UK).

Data: 2012-02-06 12:59:39
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
On Mon, 6 Feb 2012 10:29:25 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): > > Naprawdę dobre cro-mo nie jest złe ;) Szkoda tylko, że cenowo to zupełnia > inna bajka :/

No właśnie to wcale nie musi być jakiś cenowy kosmos, jak się poszuka w necie.
Ja swoją ramę znalazłem w sklepie w Stanach - z przesyłką, cłem i VATem
zapłaciłem za nią ponad dwukrotnie taniej, niż z jedynego sklepu w UE, gdzie
znalazłem w swoim rozmiarze (w UK).

_KtĂłrym_ sklepie?!
Bo właśnie ciężko zachorowałem na jedną ramkę, która w Europie i owszem,
dostępna nawet jest, ale po przeliczeniu z funtów na PLNy wychodzi, że
musiałbym za nią zapłacić ponad 2200, co bardzo skutecznie studzi mój
zapał. :(

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-02-06 13:45:16
Autor: pablo eldiablo

,
dostępna nawet jest, ale po przeliczeniu z funtów na PLNy wychodzi, że
musiałbym za nią zapłacić ponad 2200, co bardzo skutecznie studzi mój
zapał. :(

A o który pytasz? :-) Ramę kupiłem w www.cambriabike.com , natomiast tego
drogiego sklepu w UK nie pamiętam.

Data: 2012-02-06 19:28:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
On Mon, 6 Feb 2012 13:45:16 +0000 (UTC)
> [...]

> dostępna nawet jest, ale po przeliczeniu z funtów na PLNy wychodzi, że
> musiałbym za nią zapłacić ponad 2200, co bardzo skutecznie studzi mój

Buu… nie mają tej ramy. Ale z ciekawości: jak płaciłeś i kiedy
kupowałeś? Jakoś niedawno? Bo mnie właśnie w tym sklepie kiedyś nie
chcieli przyjąć płatności kartą, bo nie wystawiona w usiech.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-02-06 20:35:58
Autor: pablo eldiablo
[...]

Tej czyli której? Mojej? No nie maj±, bo mieli jedn± i j± kupiłem ;-) A na
jak± Ty polujesz?
Co do zakupów, kartę przyjęli, ale ponieważ nie wysyłaj± do PL, musiałem
poprosić o pomoc znajomych w USA, rama została wysłana najpierw do nich, a
dopiero stamt±d do mnie. --

Data: 2012-02-07 18:44:35
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
On Mon, 6 Feb 2012 20:35:58 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > > Buu… nie mają tej ramy. Ale z ciekawości: jak płaciłeś i kiedy
> kupowałeś? Jakoś niedawno? Bo mnie właśnie w tym sklepie kiedyś nie
> chcieli przyjąć płatności kartą, bo nie wystawiona w usiech.
> Tej czyli której? Mojej? No nie mają, bo mieli jedną i ją kupiłem ;-) A na
jakÄ… Ty polujesz?

http://surlybikes.com/bikes/ogre

Czyż nie jest piękna?

Ma wszystko to, co moja maupeczka, plus wszystko to, czego maupeczka
nie ma, a bym chciał. Zacisk hampla wewnątrz trójkąta, więc można wyjąć
koło bez luzowania śrub, wszystkie otwory montażowe z tyłu dostępne
nawet przy zamontowanym hamulcu tarczowym. No normalnie nie widzÄ™,
jakie braki tej ramki mógłbym znaleźć! (i proszę mi nie pisać, że jak mi
fenyloetyloamina spadnie, to braki dostrzegÄ™; nie dostrzegÄ™, bo ich nie
ma, ramka jest dosko i koniec rozmowy!).

Chcę! Pragnę! Pożądam! Pokochałem ogra. :)

Co do zakupów, kartę przyjęli, ale ponieważ nie wysyłają do PL, musiałem
poprosić o pomoc znajomych w USA, rama została wysłana najpierw do nich, a
dopiero stamtÄ…d do mnie.

Grrr… mój usiański łącznik wziął i wrócił do Macierzy (sam go
namawiałem, więc niby nie powinienem narzekać, ale bez swojego
człowieka za sadzawką jak bez ręki). :/

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-02-07 20:12:53
Autor: pablo eldiablo
[...]

Widzę, że i tak nie ma sensu dyskutować :DDD Nieuleczalnie chory :DDD
Pzdr!

Data: 2012-02-06 22:27:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgoa25$s9p$1inews.gazeta.pl...

[...]

True, true ale nadal jest dużo drożej niż Alu... :(

Data: 2012-02-01 15:21:52
Autor: Yeti Siedzinski
On 1 Lut, 01:43, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
> [...]

przyspieszasz... suuuper :-) Naprawdę spora różnica.

Ale oczywi¶cie full też zostanie, bywa przydatny ;)

To juz dwa lata od kiedy kupilem uzywanego, calkowicie sztywnego
single speeda na duzych kolach. Od tego czasu jest moim najczesciej
uzywanym rowerem. Jest cos magicznego w tej prostocie, to fakt :)

Yeti

Data: 2012-02-01 16:45:12
Autor: INEAD
W dniu 2012-02-01 10:43, Alfer_z_pracy pisze:
[...]

Chyba w większo¶ci fulli dampery można zblokować.Moim zdaniem fulle w komforcie i trakcji maj± znaczn± przewagę nad ht, jedyne co mnie zniechęca do zmiany z ht na fs jest cena >5kPLN za przeciętnego fulla i koszty serwisowania - większe w fs.

[Tech} Pierwszy full (nie, nie Lubelski Full ;)). Zagwozdka z damperem.