Techmex padł

Data: 2010-11-05 17:23:01
Autor: SERG
Techmex padł
Szkoda firmy miałem do niej sentyment.
Giełda bez tego śmiecia już nigdy nie będzie taka sama :)

Data: 2010-11-05 17:48:35
Autor: SERG
Techmex padł
A może drugie Monnari tutaj będzie??

"...Warszawa, 11.08.2009 (ISB) - Sąd rejonowy z Łodzi ogłosił upadłość spółki odzieżowej Monnari Trade obejmującą likwidację majątku, podało Monnari w komunikacie. Postanowienie sądu uprawomocni się 17 sierpnia. ..."

Data: 2010-11-05 18:34:57
Autor: Endriu
Techmex padł
[...]

No to się nasz Kroovka "fundamentalnie" nie popisał w tym przypadku....

[...]
PORTFEL NA 2010 ROK
TECHMEX-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1,48 zl
[...]

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-05 20:41:09
Autor: Delfino Delphis
Techmex pad?
Endriu wrote:

TECHMEX-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1,48 zl

Hmm ja się tam nie znam, ale np. jak pada spółka z C/WK<1 to i tak daje zysk.

Data: 2010-11-05 22:32:37
Autor: Endriu
Techmex pad?
Hmm ja się tam nie znam, ale np. jak pada spółka z C/WK<1 to i tak daje
zysk.

Komornik/syndyk upadłościowy zrewiduje te cokwartalne exellowskie słupki .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-05 22:49:19
Autor: Delfino Delphis
Techmex pad?
Endriu wrote:

Komornik/syndyk upadłościowy zrewiduje te cokwartalne exellowskie słupki

No one jednak podlegają jakiemuś audytowi, więc chyba te parametry to nie ściema.

Data: 2010-11-06 00:19:44
Autor: PMG
Techmex pad?
  W dniu 2010-11-05 20:41, Delfino Delphis pisze:
Endriu wrote:

TECHMEX-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1,48 zl

Hmm ja się tam nie znam, ale np. jak pada spółka z C/WK<1 to i tak daje
zysk.

Spółka postawiona jest w stan upadłości gdy jest niewypłacalna tzn. nie reguluje swoich wymagalnych zobowiązań. Może też upaść gdy wartość zobowiązań jest większa niż majątek spółki nawet gdy ta realizuje swoje zobowiązania na bieżąco.

Jak jest w tym przypadku nie wiem, ale nie liczyłbym na to, że udziałowcom coś skapnie. Są ostatni w kolejce. Wartość Techmexu to jest w tej chwili wartość upłynnienia, która ma się z grubsza nijak do wartości księgowej. W skrócie: wartość upłynnienia to suma wartości poszczególnych składników majątku spółki (w praktyce środków trwałych i dóbr niematerialnych np. patenty, prawa autorskie itp), które można sprzedać, w cenach za jakie ktoś skłonny kupić - taka wartość rynkowa majątku. Z pieniędzy należy uregulować zobowiązania spółki w określonej kolejności, pokryć koszty postępowania a dopiero potem resztę rozdzielić pomiędzy udziałowców - jeśli oczywiście będzie co dzielić.

Wartość upłynnienia jest zazwyczaj różna od wartości księgowej. Np. wartość upłynnienia samochodu zaraz po zakupie jest zazwyczaj niższa (bo spadła gwałtownie po wyjeździe z salonu) niż wartość księgowa, która jest bliska cenie zakupu, bo auto nie zaczęło się amortyzować. Za 60 miesięcy samochód będzie zamortyzowany i jego WK=0 ale w praktyce przedstawia jakąś wartość - można go sprzedać za parę złotych.

Jeżeli zarząd "przewidział" upadłość to prawie na pewno wyczyścił rejestr z takich pozycji o zerowej wartości księgowej.

Data: 2010-11-06 16:10:44
Autor: Endriu
Techmex pad?
Hmm ja się tam nie znam, ale np. jak pada spółka z C/WK<1 to i tak daje
zysk.

Linki z Bankier.pl

Syndyk Techmeksu: fałszowano dane
http://www.crn.pl/news/wydarzenia/wyniki-finansowe/2010/11/syndyk-techmeksu-falszowano-dane

"[...] Ponadto Danuta Wieczorek zwróciła uwagę na rozbieżności w
wycenie majątku. Np. majątek wyceniany przez zarząd na 58,8 mln zł
(prawdopodobnie chodzi o wartość zdjęć satelitarnych) według
rzeczoznawcy działającego na zlecenie syndyka był wart 1,3 mln zł.
[...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-06 16:08:15
Autor: Endriu
Techmex padł
> [...]

[...]
PORTFEL NA 2010 ROK
TECHMEX-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1,48 zl

"[...] Syndyk masy upadłości Techmeksu ujawniła raporty finansowe za
ostatnie kwartały. Wyniki są fatalne - na dzień 30 czerwca 2010 r.
spółka miała ponad 194 mln zł długu. W 2009 r. strata netto wyniosła
207 mln zł, czyli 7 razy więcej niż podawał zarząd. Syndyk zarzuca
władzom spółki posługiwanie się zafałszowanymi danymi. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-07 01:38:02
Autor: Jan Werbinski
Techmex padł
Wszedłem w Techmex kiedyś łapiąc dołki (auć, już tego nie robię). Jak tylko zobaczyłem że to bankrut, to natychmiast sprzedałem z niskim limitem. Przypadkowo zarobiłem. :-)))
Od tej pory trzymam się zasady, że w gówno nie wchodzę, choćby było w złotym papierku.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Techmex padł