Techniczne pytanie - odległość gaźnika od kolektora

Data: 2013-02-26 11:22:32
Autor: Nex@pl
Techniczne pytanie - odległość gaźnika od kolektora
Witam,

jak duże znaczenie ma odległość gaźnika od kolektora, pomiędzy gaźnikiem a jego podstawą mam dodatkową podkładkę o wysokości do 2cm (pozostałości jakiegoś starego układu bliżej mi nieznanego).

Czy może to coś dawać pozytywnego? W sensie zwiększenie odległości dyszy paliwowej od kolektora ssącego, lepsze zmieszanie dawki z powietrzem? :) Proszę wybaczyć jeśli mówię kompletne banialuki, chciałbym się dowiedzieć a nie wiem gdzie szukać.

Pozdrowienia,

Data: 2013-02-26 11:35:56
Autor: AZ
On 2013-02-26, Nex@pl <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:

[...]

Znaczenie ma duze ale 2 cm nie powinno robic tu wiekszej roznicy a juz
ciezko cokolwiek powiedziec nie wiedzac nic wiecej. Nie odleglosc dyszy
od od kolektora ssacego ma znaczenie a wystepujace tam zjawiska falowe i pojemnosc calego ukladu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-02-26 12:25:27
Autor: h.w.d.p.
W dniu 2013-02-26 11:22, Nex@pl pisze:
[...]

paliwowej od kolektora ssÄ…cego, lepsze zmieszanie dawki z powietrzem? :)
Proszę wybaczyć jeśli mówię kompletne banialuki, chciałbym się
dowiedzieć a nie wiem gdzie szukać.

Pozdrowienia,

zwieksza sie dolot czyli niedobrze. ale 2cm da pomijalna roznice.

Data: 2013-02-26 13:01:04
Autor: J.F
Techniczne pytanie - odległość gaźnika od kolektora
Użytkownik "Nex@pl"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Ogolnie to chyba odwrotnie - im dalej tym wiekszy czas od przepustnicy do cylindra.
Ty mu w gaz, a zanim paliwo dotrze do cylindra ... to z jeden obrot silnika mija :-)
Zobacz co zrobili w nowoczesnych samochodach - wtryski tuz przed zaworami.

Co prawda ... gaznika to dotyczy w mniejszym stopniu. Robi zasadniczo dobra mieszanke caly czas, uchylasz przepustnice i juz fala zwiekszonego cisnienia leci do silnika, a caly kolektor pelen dobrej mieszanki .... tylko ze wiele gaznikow ma dodatkowa pompe ktora podaje przy przyspieszaniu wiecej paliwa.
W nowszych samochodach chyba tez juz widzialem ze wtryski przy silniku, ale przepustnica powietrza z metr wczesniej.

Dalej - kolektor dolotowy sie stroi na dlugosc, efekty rezonansowe moga miec istotne znaczenie ... tylko ze obroty silnika zmienne sa, to i dlugosc kolektora powinna byc regulowana. I w niektorych samochodach jest.

A tutaj, te 2 cm ... moze jakies podgrzewanie tam bylo przewidziane a w twoim modelu nie ma, moze ktos (nawet fabryka) wsadzil inny gaznik, i brakowalo tych 2 cm,
mieszacz od gazu raczej nie, bo nie z tej strony. Moze tylko doprowadzenie odmy trzeba bylo zrobic ...

J.

Data: 2013-02-27 00:24:04
Autor: Nex@pl
W dniu 2013-02-26 13:01, J.F pisze:>
> [...]
> silnika mija :-)
> Zobacz co zrobili w nowoczesnych samochodach - wtryski tuz przed zaworami.

Fakt, nie pomyślałem o tym.

> [...]
> brakowalo tych 2 cm,
> mieszacz od gazu raczej nie, bo nie z tej strony. Moze tylko
> doprowadzenie odmy trzeba bylo zrobic ...

Jest to jakiś stary układ doczyszczania może spalin, jakiś pierwszy EGR czy coś :) Generalnie ma dwa otwory pod obydwie przepustnice w gaźniku (Pierburg 2e2), z tej "kryzy" wychodzą dwa grube wyjścia/wejścia oraz jedno małe takie jak od podciśnienia.

Nie, nie jest to mikser, ten mam na górze gaźnika.

Czyli jednym słowem warto sprawdzić czy po ściągnięciu cokoliwke ulegnie zmianie na analizatorze spalin?

Data: 2013-03-03 15:20:13
Autor: nazgul
Techniczne pytanie - odległość gaźnika od kolektora

tylko ze wiele gaznikow ma dodatkowa pompe ktora podaje przy
przyspieszaniu wiecej paliwa.

no jak niewiele?!
pompka przyśpieszająca to podstawa
nawet w skuterach jest.

[...]

a może odwrotnie?
jest podkładka (pewnie wcale nie metalowa)
żeby izolować cieplnie gaźnik.

OIDP w skodzie 105 była tak zamontowana pompka paliwa (żeby się nie grzała od bloku).

Data: 2013-02-27 09:50:57
Autor: Robson
Techniczne pytanie - odleg³o¶æ ga¼nika od kolektora
jak du¿e znaczenie ma odleg³o¶æ ga¼nika od kolektora, pomiêdzy ga¼nikiem
a jego podstaw± mam dodatkow± podk³adkê o wysoko¶ci do 2cm (pozosta³o¶ci
jakiego¶ starego uk³adu bli¿ej mi nieznanego).

Instalacje LPG do silników ga¼nikowych tak wygl±da³y, ¿e by³a taka podk³adka miêdzy ga¼nik i kolektor i tam nastêpowa³o podawanie gazu.

Data: 2013-02-27 16:00:51
Autor: J.F
Techniczne pytanie - odleg³o¶æ ga¼nika od kolektora
U¿ytkownik "Robson"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

Ktore ?
Bo z LPG podobnie jak z benzyna - idac od wlotu powietrza najpierw ma byc zwezka miksera, potem przepustnica, potem silnik.
Wtedy mikser dawkuje w miare proporcjonalnie do przeplywu powietrza.
Wstawienie za przepustnice spowoduje ze po jej przymknieciu cisnienie w kolektorze spada i silnik wysysa gaz.
Za duzo wysysa.

Chyba ze jakies z elektronicznym dawkowaniem..

J.

Data: 2013-03-03 15:24:26
Autor: nazgul
Techniczne pytanie - odległość gaźnika od kolektora
W dniu 2013-02-27 16:00, J.F pisze:
Użytkownik "Robson"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
jak duże znaczenie ma odległość gaźnika od kolektora, pomiędzy gaźnikiem
a jego podstawą mam dodatkową podkładkę o wysokości do 2cm (pozostałości
jakiegoś starego układu bliżej mi nieznanego).

Instalacje LPG do silników gaźnikowych tak wyglądały, że była taka
podkładka między gaźnik i kolektor i tam następowało podawanie gazu.

[...]

słusznie prawisz ale...
taka podkładka to była pod wtrysk 1 punktowy

chociaż....
http://allegro.pl/mikser-gazu-lada-skoda-gaznik-i2999267605.html

Data: 2013-03-06 08:22:44
Autor: Robson
[...]

Szkoda, ¿e mój F125p o tym nie wiedzia³, pewnie przesta³by je¼dziæ.
Pierwsze instalacje w samochodach jemu podobnych, jak polonezy, ³ady itp. mia³y takie instalacje. I nie, nie mia³y wtrysku ani elektronicznej regulacji.

Techniczne pytanie - odległość gaźnika od kolektora