Data: 2012-01-12 22:30:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Data: 2012-01-12 22:50:44 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Tomasz Pyra
Chyba nie byĹo: Fajnie pooglÄ daÄ, ale w tej chwili poĹowa tego co tam mĂłwiÄ , to bzdury. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-13 01:03:30 | |
Autor: J.F. | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia 12 Jan 2012 22:50:44 GMT, to napisał(a):
Chyba nie było: Hm, zauwazylem raptem dwa i pol bzdury. Wolne kolo, hamowanie przerywane i rozpedzanie z gorki przed gorka - to jest ogolnie calkiem madre, tylko jak to zrobic, jesli w dolince fotoradar :-) J. |
|
Data: 2012-01-13 15:40:04 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin J.F.
Hm, zauwazylem raptem dwa i pol bzdury. Wolne kolo, hamowanie przerywane Nie pamiÄtam wszystkich, pierwsze z brzegu: - Rozgrzewanie silnika PRZED jazdÄ - WĹÄ czanie kierunku, a dopiero potem wrzucanie biegu - PrzeĹÄ czanie biegu na niĹźszy dopiero gdy auto na wyĹźszym zaczyna zwalniaÄ pod gĂłrÄ - TrÄ bienie przy byle okazji nie wiadomo po co - Stawanie we mgle (to jakiĹ w ogĂłle chory pomysĹ) Jedyne co tam jest nadal aktualne to kilka doĹÄ ogĂłlnych stwierdzeĹ. ZresztÄ to nie Ĺźaden zarzut do filmu, po prostu realia siÄ zmieniĹy. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-13 18:14:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 13 Jan 2012 15:40:04 GMT, to wrote:
begin J.F. No a kiedy? PO jeździe? :) Ja rozumiem że obecnie UE każe od razu pełnym butem ruszać, ale żeby od razu w takie rzeczy wierzyć? :) - Włączanie kierunku, a dopiero potem wrzucanie biegu No a jak? Kierunkowskaz sygnalizuje zamiar, a nie to że już jestem w połowie manewru. - Przełączanie biegu na niższy dopiero gdy auto na wyższym zaczyna zwalniać pod górę To AFAIR było pokazane jako źle. - Trąbienie przy byle okazji nie wiadomo po co Kiedyś tak się jeździło - jak na 200km trasy mijało się z 10 samochodami i były ze dwa wyprzedzania, to takie coś miało sens. - Stawanie we mgle (to jakiś w ogóle chory pomysł) No w takiej mgle jak narobili na tym filmie to ja też bym stanął ;) |
|
Data: 2012-01-13 17:41:18 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Tomasz Pyra
No a kiedy? PO jeĹşdzie? :) Nigdy, po prostu jechaÄ delikatnie, aĹź siÄ rozgrzeje. - WĹÄ czanie kierunku, a dopiero potem wrzucanie biegu Ta i potem stoi taka sierota i miga szukajÄ c biegu, a potem nagle rusza nie patrzÄ c gdzie. - PrzeĹÄ czanie biegu na niĹźszy dopiero gdy auto na wyĹźszym zaczyna Jako zĹe byĹo pokazane jechanie w ten sposĂłb do koĹca wzniesienia... - Stawanie we mgle (to jakiĹ w ogĂłle chory pomysĹ) Nie ma takiej mgĹy, Ĺźeby nie daĹo siÄ powoli jechaÄ. Teraz auta majÄ "trochÄ" lepsze ĹwiatĹa i przy prÄdkoĹciach rzÄdu 20 km/h stajÄ praktycznie w miejscu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-13 18:50:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 13 Jan 2012 17:41:18 GMT, to wrote:
begin Tomasz Pyra Ta zasada obowiązuje tylko w krajach członkowskich UE i w stanie Kalifornia ;) Reszta świata ma inne "prawa fizyki". |
|
Data: 2012-01-13 20:14:10 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Tomasz Pyra
Ta zasada obowiÄ zuje tylko w krajach czĹonkowskich UE i w stanie Tak, reszta Ĺwiata zaczyna jazdÄ od siedzenia w aucie przez póŠgodziny, Ĺźeby siÄ silnik ogrzaĹ. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-13 21:25:23 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-13, to <to_usenet@interia.pl> wrote:
Ta zasada obowiązuje tylko w krajach członkowskich UE i w stanie Pół godziny to Twój pomysł. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-13 20:42:54 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Krzysiek Kielczewski
PóŠgodziny to TwĂłj pomysĹ. Sorry, w dieslu zimÄ to bÄdzie pewnie godzina. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-13 22:56:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 13 Jan 2012 20:42:54 GMT, to wrote:
begin Krzysiek Kielczewski Termostat musisz wymienić |
|
Data: 2012-01-13 23:10:27 | |
Autor: P.B. | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:56:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina. W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany stygnie pracując na postoju. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2012-01-13 23:44:16 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-13, P.B. <pbernat@wp.pl> wrote:
Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina. I w starych i w tych współczesnych nie ma powodu, żeby przed ruszeniem rozgrzewać aż płyn chłodzący osiągnie temperaturę pracy silnika. Ale odczekanie kilkunastu/kilkudziesięciu sekund na wolnych obrotach (w zależności od temperatury) na pewno żadnemu silnikowi nie zaszkodzi - raczej wręcz przeciwnie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-14 00:00:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On Fri, 13 Jan 2012 23:10:27 +0100, P.B. wrote:
Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:56:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;) Ale oczywiście, że małe diesle grzeją się dużo dłużej, pewnie faktycznie na mrozie może być problem z osiągnięciem docelowych 90C, ale to nie o to chodzi z grzaniem silnika na postoju. Samochód powinien pochodzić chwilę nim się nim ruszy żeby mniej-więcej temperatura silnika się zaczęła wyrównywać, a olej chociaż trochę się podgrzał. A nie że dno tłoka dostaje strzały temperatury z komory spalania, a od spodu tłok zimny, olej -10C, różnice emperaturowe w silniku i towarzyszące temu siły ogromne i jeszcze UE każe to obciążać. Spokojnie wystarczy choćby minuta pracy silnika żeby już było dużo lepiej. Ale oczywiście najmądrzejsza UE zadecydowała, że lepiej żebyś sobie pałował panewki na zimno, zamiast zużyć w siągu minuty 0.025l paliwa (wartego jakieś 14gr) emitując przy tym koszmarną ilość 60g CO2 (czyli tyle co produkuje człowiek żyjąc przez jakieś 2-3 godziny). Jeszcze o tyle wesoło, że teraz jak kupujesz samochód to instrukcja straszy że musisz od razu ruszać jak tylko rozrusznik zakręci. Ale jak kupisz jakąkolwiek maszynę, bywa że napędzaną nawet bardzo podobnym silnikiem spalinowym, to tam jakoś zawsze najpierw uruchomić, potem poczekać, a dopiero potem obciążąć. Takie to unijne cuda. |
|
Data: 2012-01-13 23:23:10 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Tomasz Pyra
A nie Ĺźe dno tĹoka dostaje strzaĹy temperatury z komory spalania, a od AĹź siÄ przestraszyĹem jak napisaĹeĹ o tych strzaĹach. W ktĂłrej sekundzie je sĹychaÄ? Spokojnie wystarczy choÄby minuta pracy silnika Ĺźeby juĹź byĹo duĹźo KilkadziesiÄ t sekund przed ruszeniem jest naturalne, wtedy zapina siÄ pasy i tak dalej, a pompa zdÄ Ĺźy rozprowadziÄ olej po silniku. SzkodliwoĹÄ paĹowania silnika na zimno wynika gĹĂłwnie z tego, Ĺźe silnik jest pasowany dla temperatury roboczej i na zimno ma duĹźe luzy co sprzyja zrywaniu filmu olejowego pod obciÄ Ĺźeniem. Delikatna jazda mu nie zaszkodzi. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-14 00:59:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 13 Jan 2012 23:23:10 GMT, to wrote:
Spokojnie wystarczy choćby minuta pracy silnika żeby już było dużo Nie w UE - w każdej instrucji obsługi znajdziesz informację że należy jechać od razu jak silnik zapali. Od minuty to już nawet jest zabronione prawem w terenie zabudowanym. Szkodliwość pałowania silnika na zimno wynika głównie z tego, że silnik jest pasowany dla temperatury roboczej i na zimno ma duże luzy co sprzyja zrywaniu filmu olejowego pod obciążeniem. Delikatna jazda mu nie zaszkodzi. Delikatna jazda to nadal wielokrotnie większe obciążenia niż praca na biegu jałowym. |
|
Data: 2012-01-14 01:51:23 | |
Autor: Maciek | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:59:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Nie w UE - w każdej instrucji obsługi znajdziesz informację że należy Grzejesz 59 sekund, przejedziesz metr, zatrzymujesz, grzejesz dalej... Na kazdy durny przepis znajdzie sie sposob. My te Ujnie Europejska jeszcze rozwalimy od srodka, wspomnicie moje slowa :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-01-14 10:57:01 | |
Autor: J.F. | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Sat, 14 Jan 2012 01:51:23 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:59:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-) J. |
|
Data: 2012-01-14 11:22:58 | |
Autor: Maciek | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:57:01 +0100, J.F. napisał(a):
Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-) Nie zartuj - Grecy idealnie sie wpasowuje w ideologie ZSRE, tylko chwilowo żądaja zbyt wiele. A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-01-15 21:36:31 | |
Autor: J.F. | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Sat, 14 Jan 2012 11:22:58 +0100, Maciek napisał(a):
Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:57:01 +0100, J.F. napisał(a): No wlasnie - tak sie idealnie wpasowuja, ze Unia widzi iz jej na taki model nie stac :-) A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :) Kartagine, Imperium Rzymskie, a teraz statek :-) http://www.orange.pl/kid,4000000151,id,4002027708,title,Wlochy-wielu-zaginionych-po-awarii-statku,article.html J. |
|
Data: 2012-01-16 10:50:16 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-15 21:36, J.F. wrote:
Dnia Sat, 14 Jan 2012 11:22:58 +0100, Maciek napisał(a):<...> A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :) ROTFL :-))) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-14 23:05:09 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Tomasz Pyra
Delikatna jazda to nadal wielokrotnie wiÄksze obciÄ Ĺźenia niĹź praca na Ale niekoniecznie wiÄksza niĹź katowanie ciepĹego silnika. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-14 10:55:24 | |
Autor: P.B. | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w Ja nawet całe auto zmieniłem - najpierw z Astry 1,6 ISUZU na nowego Focusa 1.6 TDCI, a po trzech latach na trzyletniego Focusa, na kolejnego nowego z salonu. Wszytkie miały identycznie popsute termostaty: zimą w korku, nawet po dwóch godzinach jazdy/stania wskazówka temperatury ledwie się podnosi, a we wnętrzu jest kilkanaście stopni ponad temperaturę otoczenia i klimat jak dla pingwina. Na obwodnicy trójmiasta przy -10 silnik trzyma temperaturę póki jedzie - zjazd z Chwarzna do Chylonii na przymkniętym gazie skutkuje opadnięciem wskazówki temperatury do połowy wskazania nominalnego. Co ciekawe Berlingo z tym samym silnikiem rozgrzewa się błyskawicznie i grzeje wnętrze jak szalone. Coś Ford namotał w tych dieslach - ich nie da się rozgrzać na postoju - kierowca zamarznie. Oczywiście jak najbardziej ma sens odczekanie kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu i delikatnie rozgrzewanie silnika podczas jazdy, ale czekanie dłużej niż minutę to zbytek przezorności i strata czasu. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2012-01-14 11:24:53 | |
Autor: Maciek | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:55:24 +0100, P.B. napisał(a):
zimą w korku, nawet Ja w moim antycznym dieslu rozwiazuje ten problem, zakladajac stary, dobry fartuch na atrape. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-01-15 21:05:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On Sat, 14 Jan 2012 10:55:24 +0100, P.B. wrote:
Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): No jeszcze są duże różnice w tym pokazuje wskazówka. Bo zazwyczaj jest niewyskalowana w stopniach, tyle że w jednym samochodzie zakres na wskaźniku to 50-130C, a w innym 80-100C. W pierwszym wskazówka zaczyna się podnosić już po chwili, a temperatura jest stabilna. W drugim wystarczy włączyć ogrzewanie żeby wskazanie zaczęło spadać w oczach. |
|
Data: 2012-01-15 20:33:08 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Tomasz Pyra
No jeszcze sÄ duĹźe róşnice w tym pokazuje wskazĂłwka. Bo zazwyczaj jest W wielu nowych autach wskazĂłwka jest sterowana elektronicznie i -- o ile temperatura silnika bÄdzie w zaĹoĹźonym przedziale roboczym -- nie bÄdzie siÄ poruszaĹa, chociaĹź ten przedziaĹ roboczy to zwykle 10-20 stopni. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-14 15:31:05 | |
Autor: jerzu | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;) Wymiana termostatu nie pomaga. 2.5 dCi podczas postoju po prostu stygnie, co czuć po temperaturze powietrza lecącego do wnętrza. Po prostu stojąc w zimowym korku marzniesz w środku. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2012-01-14 15:34:03 | |
Autor: Cavallino | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości news:0b43h79thc6o4m13pea604lreftrr95pi34ax.com...
On Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra Bo to Renault. One zawsze kiepsko z temperaturami miały. Gdy miałem Megane to pewnego razu, fakt że przy -25, na przełączenie z benzyny na gaz czekałem coś koło 25 km. A już się bałem w pewnym momencie, że nie zdąży się przełączyć zanim dojadę do domu. |
|
Data: 2012-01-15 21:38:28 | |
Autor: Iglo | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Gdy miałem Megane to pewnego razu, fakt że przy -25, na przełączenie z benzyny na gaz czekałem coś koło 25 km. Niemożliwe jest ,żeby silnik benzynowy średniej pojemności nawet z niesprawnym, otwartym termostatem nie nagrzał się przez powiedzmy 10km jazdy do 30C, a przy takiej temperaturze zwykle instalacja sekwencyjna przełącza się na zasilanie LPG. Przy sprawnym termostacie,zasilaniu LPG gdzie reduktor jest zamontowany na małym obiegu cieczy chłodzącej tym bardziej. Coś przesadziłeś z tą odległością.. -- |
|
Data: 2012-01-16 17:54:28 | |
Autor: Cavallino | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Iglo" <fajnefele.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jevh0k$7l3$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a): A jednak się nie przełączył. Za zimno widać mu było (czyt, za dobre chłodzenie miał). ;-) Inna sprawa, że listwa wtryskowa była zamontowana z przodu auta, może i tam był jakiś czujnik termiczny. Coś przesadziłeś z Może. Policz ile jest z Gniezna do Pobiedzisk. ;-) |
|
Data: 2012-01-16 18:45:11 | |
Autor: Iglo | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
A jednak się nie przełączył. Coś nie tak miałeś. Może instalacja ustawiona na przełączanie przy 90C :-). A dmuchało choć letnim z nawiewów? Inna sprawa, że listwa wtryskowa była zamontowana z przodu auta, może i tam był jakiś czujnik termiczny. Nie słyszałem o takim rozwiązaniu, może brak osłony pod silnikiem, przy -25C i prędkości podróżnej czynnik chłodzenia wiatrem odgrywa dużą rolę. >Coś przesadziłeś z Chylę czoła, dokładnie tyle ile potrzeba, wg. map24 24.970m. Masz pamięć do odległości. -- |
|
Data: 2012-01-16 21:51:05 | |
Autor: Cavallino | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Iglo" <fajnefele.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf1r7m$6nj$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a): Nie pamiętam, to było 5 lat temu. Ale nigdy wcześniej ani później takich problemów nie było, inna sprawa że nie parkowałem i nie jechałem też przy -25. >Coś przesadziłeś z Eee tam, po prostu to była połowa drogi, którą miałem do pokonania, a podzielenie 50/2 nie jest jakimś dużym problemem. |
|
Data: 2012-01-14 15:59:59 | |
Autor: AZ | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-14, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
Przy termostacie to bys mial zimny powiew podczas jazdy. Jak mialem wMĂłj kolega ktĂłry ma maĹego diesla teĹź tak mĂłwiĹ... AĹź wymieniĹ termostat ;) 1.6 benzyna otwarty termostat to na swiatlach sie robilo cieplo, po 30 sekundach od ruszenia wialo zimnem wiec w Dieslu powinno byc jeszcze gorzej... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-13 23:13:30 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Tomasz Pyra
Termostat musisz wymieniÄ Raczej nie. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-13 23:40:14 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-13, to <to_usenet@interia.pl> wrote:
begin Krzysiek Kielczewski To też Twój pomysł. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-16 10:38:48 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-13 21:42, to wrote:
begin Krzysiek Kielczewski ROTFL :-) jak będę miał siłe, to nagram film z odśnieżania... po zakończeniu (2-5 minut) temperatura silnika jest w połowie niebieskiego pola (20-30C) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-16 12:29:07 | |
Autor: to | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
ROTFL :-) jak bÄdÄ miaĹ siĹe, to nagram film z odĹnieĹźania... po Nagraj ile bÄdzie trwaĹo nagrzanie od zimnego startu (po kilkunastu godzinach stania) do temperatury roboczej (> 90 stopni). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-21 17:01:50 | |
Autor: jerzu | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 16 Jan 2012 12:29:07 GMT, to <to_usenet@interia.pl> wrote:
Nagraj ile będzie trwało nagrzanie od zimnego startu (po kilkunastu godzinach stania) do temperatury roboczej (> 90 stopni). Diesla? Wieczność. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2012-01-13 18:31:50 | |
Autor: J.F | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
On 13 Jan 2012 15:40:04 GMT, to wrote: Nie pamiętam wszystkich, pierwsze z brzegu: No a kiedy? PO jeździe? :) Tak prawde mowiac - lato bylo. Nie wiem, moze i syrenke trzeba bylo i latem rozgrzewac. - Stawanie we mgle (to jakiś w ogóle chory pomysł)No w takiej mgle jak narobili na tym filmie to ja też bym stanął ;) Raz mi sie zdarzyla mgla, czy moze raczej chmura, z widocznoscia ponizej 5 metrow. Stanac zle, jechac zle, co na poboczu nie widac .. pieszy czy parking ... J. |
|
Data: 2012-01-13 21:21:07 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tak prawde mowiac - lato bylo. Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika rano: latem z 15', w zimie -15/0. Czyli mamy 85' różnicy i 100/115' stopni różnicy. IMO rozgrzewać i latem (acz krócej) - Stawanie we mgle (to jakiś w ogóle chory pomysł)No w takiej mgle jak narobili na tym filmie to ja też bym stanął ;) Też tak kiedyś trafiłem (no, może 10-15 a nie 5). Do dzisiaj nie wiem czy bardziej się obawiałem wjechania w jakąś przeszkodę czy strzała w bagażnik... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-16 11:13:20 | |
Autor: J.F | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
On 2012-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Tak prawde mowiac - lato bylo. Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika Sam sie rozgrzewa :-) Zima to owszem - gaznikowce zanim sie rozgrzaly to i gorzej chodzily i ssaniem trzeba bylo operowac. Latem nie bylo tego problemu, aczkolwiek jezdzilem 104 a nie 103. J. |
|
Data: 2012-01-16 11:31:53 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-16, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika Teraz elektronika operuje. IMO istotniejsza jest kwestia smarownia, a nie samego spalania. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-13 21:27:07 | |
Autor: Maciek | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:31:50 +0100, J.F napisał(a):
Raz mi sie zdarzyla mgla, czy moze raczej chmura, z widocznoscia ponizej 5 metrow. W tym roku trafilem na takie warunki, ze musialem otworzyc okno, wystawic leb i tak sie turlac. Gesta mgla, marznaca na szybie, widocznosc 2-3 metry. 2 kilometry jechalem chyba z 15 minut. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-01-16 10:36:35 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-13 21:27, Maciek wrote:
Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:31:50 +0100, J.F napisał(a): Dla mnie hitem był zjazd zimą do Limanowej po serpentynach (nie trasą wyścigu górskiego :-), gdzie "pilot", wystawił głowę przez szybę i nawigował lewo-prawo wypatrując bocznej zaspy :-))) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-15 15:22:18 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:14:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
- Trąbienie przy byle okazji nie wiadomo po co Teraz we mgle tez jest taki obowiązek. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-13 22:48:45 | |
Autor: jerry | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
rozpedzanie z gorki przed gorka - to jest ogolnie calkiem madre, tylko jakfotoradar pod górkę, przy dodatkowym pasie dla wolniejszych pojazdów. |
|
Data: 2012-01-12 23:30:34 | |
Autor: Arbiter | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg40tude.net... http://www.youtube.com/watch?v=14bDRV1njY8 Fajne filmiki, pouczające. No i wspomnienia. Nie wiem czy ktoś z was jeżdził 103, ten silnik miał bardzo mały zakres użytecznych obrotów. W ogóle nie miał góry. Jedynka tylko do ruszenia, na czwórce się praktycznie jechalo od 40kmh. Praktycznie jak wolnossący diesel. Co innego wartburg, to był szaleniec, im wyższe obroty tym lepsza moc. NIe wiem tylko czy rada z wyłączeniem wolnego koła na zjazdach jest dobra, bo przy hamowaniu silnikiem w dwusuwie nie było smarowania. Na dłuższą metę taki zjazd mógł być szkodliwy. Choć dla ebzpeiczeństwa lepszy |
|
Data: 2012-01-13 02:01:58 | |
Autor: Maciek | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Thu, 12 Jan 2012 23:30:34 +0100, Arbiter napisaů(a):
NIe wiem tylko czy rada z wyłączeniem wolnego koła na zjazdach jest dobra, bo przy hamowaniu silnikiem w dwusuwie nie było smarowania. Dlaczego mialo nie byc smarowania? Przeciez silnik nie gasl, mieszanka dochodzila...? -- Maciek Karkulowsiaů zwartusiaů Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-01-13 02:22:44 | |
Autor: J.F. | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Fri, 13 Jan 2012 02:01:58 +0100, Maciek napisaů(a):
Dnia Thu, 12 Jan 2012 23:30:34 +0100, Arbiter napisaů(a): Ale przepustnica zamykala doplyw oleju (i benzyny). A przynajmniej mocno go ograniczala. Po to wlasnie to "wolne kolo" bylo - zeby nie hamowac silnikiem bez potrzeby. J. |
|
Data: 2012-01-13 08:17:12 | |
Autor: Maciek | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Fri, 13 Jan 2012 02:22:44 +0100, J.F. napisał(a):
Ale przepustnica zamykala doplyw oleju (i benzyny). A przynajmniej mocno go No, ale ogolnie czasem sie hamowalo. Bylo to mnalo skuteczne, ale hamulce, np. w takim trabancie, tez mialy raczej niewielka skutecznosc :) Skoro "w epoce" byly takie zalecenia, to ja bym na wiare przyjal, ze czasem mozna. W koncu wiekszosc obecnych kierowcow w zyciu nie prowadzila dwusuwa ("dwutakta", jak to sie drzewiej mawialo :)). -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-01-17 17:19:48 | |
Autor: J.F | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
Dnia Fri, 13 Jan 2012 02:22:44 +0100, J.F. napisał(a): Ale przepustnica zamykala doplyw oleju (i benzyny). A przynajmniej mocno go No, ale ogolnie czasem sie hamowalo. Bylo to mnalo skuteczne, ale hamulce, W tym przypadku to raczej "trzeba". Zjezdzasz z porzadnej gory, to musisz hamowac silnikiem, bo inaczej na drzewie skonczysz :-) I po to ta wajcha byla - zeby w razie potrzeby dalo sie hamowac, a normalnie nie nadwerezac silnika ... ktory zreszta nie mial wielkiej zywotnosci, bo cos mi chodzi po glowie ze szlif walu to co jakies 60kkm. W koncu wiekszosc obecnych kierowcow w zyciu nie prowadzila dwusuwa Poza ta wajcha to normalnie sie jezdzilo, zadnych roznic w zasadzie. J. |
|
Data: 2012-01-13 08:18:23 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 13.01.2012 02:01, Maciek pisze:
NIe wiem tylko czy rada z wyłączeniem wolnego koła na zjazdach jest dobra, bo przy hamowaniu silnikiem w dwusuwie nie było smarowania. Ale w duýo mniejszej iloúci, niý to byůo potrzebne dla danych obrotów. Problemu nie ma we wspóůczesnych dwusuwach w wielu (nie wszystkich - niektóre bardziej tandetne miaůy "automatyczne" mieszanie oleju z benzynŕ w okolicy gaęnika) maůych skuterach, bo tam olej idzie przez osobnŕ pompkć napćdzanŕ z waůu i jest natryskiwany prosto do skrzyni korbowej - gaęnika w ogóle nie dotyka. W sumie dziwne, ýe nie robili czegoú takiego w tych starych samochodach - wzrost komplikacji niewielki, a za to nie trzeba robiă mieszanki i nie ma problemów z hamowaniem silnikiem. |
|
Data: 2012-01-17 17:21:24 | |
Autor: J.F | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Uýytkownik "Andrzej Lawa" napisaů w wiadomoúci
Problemu nie ma we wspóůczesnych dwusuwach w wielu (nie wszystkich - W sumie dziwne, ýe nie robili czegoú takiego w tych starych samochodach Ale jakich samochodach ? trzy dwutakty pamietam, syrena, trabant i wartburg. Nikt inny tego nie robil ... po wojnie :-) J. |
|
Data: 2012-01-13 00:47:24 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-12 22:30, Tomasz Pyra pisze:
Chyba nie byĹo: Kierowca niedoĹwiadczony "skraca sobie drogÄ poprzez tzw Ĺcinanie zakrÄtĂłw" ... WTF ? :) |
|
Data: 2012-01-13 00:50:11 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-13 00:47, "RafaĹ \"SP\" Gil" pisze:
Chyba nie byĹo:Kierowca niedoĹwiadczony "skraca sobie drogÄ poprzez tzw Ale ogĂłlnie z "czÄstszym" uĹźywaniem klaksonu - zgadzam siÄ zaciekle do dzisiaj ... czÄsto jak "popierdalam" wojewĂłdzkimi i widzÄ rowerzystÄ w oddali jadÄ cÄ w tÄ samÄ stronÄ, zdarza mi siÄ zatrÄ biÄ z w/w oddali ... do osiÄ gniÄcia efektu polegajÄ cego na tym, Ĺźe rowerzysta siÄ obejrzy i ĹwiadomoĹÄ mieÄ bÄdzie wielkÄ , Ĺźe siÄ zbliĹźam ... zazwyczaj rowerzysta wĂłwczas trzyma siÄ prawej a nie popierdala slalomem Ĺrodkiem ;) |
|
Data: 2012-01-13 00:54:42 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-13 00:50, "RafaĹ \"SP\" Gil" pisze:
Ĺźe siÄ zbliĹźam ... zazwyczaj rowerzysta wĂłwczas trzyma siÄ Dobra ;) ... juĹź wiem ... film niezĹy, ale rady nawet jak na tamte czasy - momentami poronione :) |
|
Data: 2012-01-13 18:53:43 | |
Autor: Bartosz Suchecki | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-13 00:50, "RafaĹ \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2012-01-13 00:47, "RafaĹ \"SP\" Gil" pisze: Jak rowerzysta popierdala slalomem po Ĺrodku to faktycznie warto zatrÄ biÄ aby przywoĹaÄ do porzÄ dku. I to zatrÄ biÄ z daleka tak jak i czynisz. Ale ogĂłlnie rowerzysta jadÄ c wojewĂłdzkÄ spodziewa siÄ, Ĺźe go samochĂłd wyprzedzi. StÄ d trÄ bienie bezsensowne moĹźe go wkurwiÄ ;-) A swojÄ drogÄ , jeszcze taki gotĂłw siÄ odwrĂłciÄ w przestrachu i wypieprzyÄ. OczywiĹcie mowa o rowerzystach - pierdoĹach :-) Dlatego lepiej nie trÄ biÄ tylko wyprzedziÄ rowerzystÄ zostawiajÄ c duĹźo wiÄkszy margines niĹź wymagany 1 m. Pozdrawiam Seco |
|
Data: 2012-01-13 19:03:18 | |
Autor: Jacek | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-12 22:30, Tomasz Pyra pisze:
Chyba nie było:Fajnie było powspominać, jak na całej ulicy były dwa auta na 70 domów, a teraz przy każdej chałupie średnio półtora stoi. Z nostalgią wspominam też czasy, gdy przed ruszeniem i przez zatrzymaniem trzeba było włączyć kierunkowskaz. Teraz tego nie ma i trzeba zgadywać, że gość akurat zapragnął się zatrzymać. Jacek |
|
Data: 2012-01-14 00:44:27 | |
Autor: Kris_Poland | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg40tude.net... Chyba nie było: tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki hamowanie przerywane niszczy samochod a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem? moze lepiej do niego nie wsiadac wogole bo go zniszczymy wyziewami powietrza tlustymi paluchami:) |
|
Data: 2012-01-14 11:04:47 | |
Autor: Qlfon | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:
tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorkiDwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:) -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |
|
Data: 2012-01-14 21:32:33 | |
Autor: Kris_Poland | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości news:jerk10$rav$1mx1.internetia.pl... W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze: ale dlatego maja najlepsza sprawnosc do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika ach ten wylot i klopoty ze spalinami |
|
Data: 2012-01-14 21:41:03 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:
Silniki dwusuwowe? do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły. |
|
Data: 2012-01-15 23:19:54 | |
Autor: Kris_Poland | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:jespad$37n$1mx1.internetia.pl... W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze: wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html |
|
Data: 2012-01-16 01:12:14 | |
Autor: J.F. | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki, ktore oszczedne nie byly. Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat. J. |
|
Data: 2012-01-16 09:08:26 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-16 01:12, J.F. pisze:
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a): Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o spożyciu nie wspomnę. :) Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego Jest trochę konstrukcji, które w zamyśle mają przewyższać konstrukcje czterosuwowe (mniej palić - sprawność, być mniej skomplikowane, lżejsze itd.) ale coś im ciężko idzie. Zobaczymy co przyniesie czas i kolejne normy Euro ;) |
|
Data: 2012-01-16 11:44:57 | |
Autor: BartekK | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-16 09:08, Artur MaĹlÄ
g pisze:
Liczba KM z litra, bez turbiny i kompresora, to nic? np 21kW (28,5PS) z 0.125L ? Tyle Ĺźe oczywiĹcie coĹ za coĹ (spalanie, ĹźywotnoĹÄ, haĹas, cena)...do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-01-16 12:20:18 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-16 11:44, BartekK pisze:
W dniu 2012-01-16 09:08, Artur MaĹlÄ g pisze: W kontekĹcie tematu dyskusji? Ano nic. Tyle Ĺźe oczywiĹcie coĹ za coĹ (spalanie, ĹźywotnoĹÄ, haĹas, A gdzie tutaj masz *wyĹźszÄ sprawnoĹÄ*? ZresztÄ w poprzednim postingu pisaĹem rĂłwnieĹź o zaletach dwusuwu. |
|
Data: 2012-01-16 22:46:05 | |
Autor: Kris_Poland | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg40tude.net... Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania i do dzis lipa, nie ma mocnych http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porownanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika. http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html Silniki dwusuwowe pozwalają uzyskać wyższą moc i moment obrotowy w stosunku do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej; i mozna by tak szukac i szukac |
|
Data: 2012-01-17 09:07:04 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą to naprawdę trzeba być samobójcą: <cite> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym. </cite> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed tym, który zacytowałeś. i mozna by tak szukac i szukac To szukaj, tylko dobrze. |
|
Data: 2012-01-17 21:54:39 | |
Autor: Kris_Poland | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:jf3a7e$oqp$1cyberdyne-t3.maslag.pl... W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze: pomysl tak logicznie artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne niedogodnosci wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac haka dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju ale po co wdrazac tehnologie na ktorych rozwoj trzeba mln euro pozatym problemem tez jest wypelnienia komory spalania, sa ograniczenia pojemnosci w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja kwestia rozwoju, ale kto ma na to kase, skoro mozna miec 4 suwa z euro 4? to wszytsko nie jest tak hop siup |
|
Data: 2012-01-17 21:06:22 | |
Autor: AZ | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-17, Kris_Poland <nictuniema@wp.pl> wrote:
W ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli terenowych. Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie prawie 2x wiecej mocy niz z 4T, nie bez kozery w MotoGP kiedys bylo albo 500ccm 2T albo litr 4T. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-17 22:55:20 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:06:22 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzajaW ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli Oraz skuterach. Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie Tyle, że cały czas piszecie o dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym. A co z tymi, z przewietrzaniem obcym? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-17 22:05:32 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:
Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie... artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd. Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego. Niczego takiego nie byłeś w stanie podać, a wręcz przeciwnie - podlinkowałeś materiały, które wprost zaprzeczyły temu, co próbowałeś obwieścić :) dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju(...) Te ściemy to możesz wiesz... Jak nie potrafisz sam udowodnić, to wskaż materiał, który by potwierdził Twoją tezę o większej sprawności dwusuwów... |
|
Data: 2012-01-17 23:09:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On Tue, 17 Jan 2012 22:05:32 +0100, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze: Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak najbardziej słuszne. Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria bierze w łeb. A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym. Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować. Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji. Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka. Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne technologiczne cuda to nie były. Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą sprawnością nie licuje). Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :) |
|
Data: 2012-01-17 22:16:46 | |
Autor: AZ | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On 2012-01-17, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Arturowi nie przegadasz. Nawet logicznie patrzac na problem - nie marnujemy energii na pedzenie rozrzadu i pompy oleju. Pozostaja wlasnie te problemy ktore se specyficzne tylko dla 2T - napelnianie cylindra mieszanka i oproznianie co aktualnie daje sie w jakims stopniu ogarnac stosujac wtrysk i ruchoma przeslone w wydechu. Teraz mamy niestety inne czasy, nie gdzie sprawnosc jest najwazniejsza a emisje co w 2T jest ciezkie dlatego w ZSRE jest zakaz sprzedazy dwusuwow. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-18 12:13:43 | |
Autor: J.F | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie Tak jest. Bo to jest dwusuwowy diesel, z zaworem (albo i zaworami), z doladowaniem, wolnoobrotowy (~100/min) i malo przypomina silnik z syrenki :-) J. |
|
Data: 2012-01-18 13:35:21 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-17 23:09, Tomasz Pyra pisze:
(...) W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd. Średnio - ma za to mnóstwo innych zalet (jak i wad). Prawdziwa jest za to teoria, ze silnik Diesla jest sprawniejszy od Otto. Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika Zacytuję: <cite> > Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:) ale dlatego maja najlepsza sprawnosc </cite> A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie(przeniesione) Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w LOL - masz pewnie na myśli taki dwusuwowy diesel: http://www.gizmag.com/go/3263/ Tak, diesel, doładowany, ~100rpm, sprawność pow. 50%. Tyle, że to nie jest przykład "sprawności silnika dwusuwowego", a konkretnej konstrukcji dostosowanej do dość specyficznych wymagań. > Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować. A ktoś próbował? Z turbiny gazowej da się osiągnąć dużo więcej (w sensie sprawności), ale nie ma to najmniejszego sensu w takich rozwiązaniach. Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka. A o czym była mowa? :) Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne Czy ja wiem, czy z biedy? Tanie w produkcji, lekkie, mniej wybredne na paliwo. Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc Tu jednak też zostały wypchnięte przez konstrukcje czterosuwowe, choć niby miały zalety (między innymi wymienione powyżej). Dalej diesla tam nie uświadczysz. Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :) Tu też czterosuwy od jakiegoś czasu mamy, ale to w większości jednak normy emisji, wygoda itd. Ja tam poczekam na nowe konstrukcje :) http://www.greencarcongress.com/2005/03/ricardo_develop.html http://www.greencarcongress.com/2008/03/ricardo-and-par.html Prawda, że ładne? |
|
Data: 2012-01-17 22:54:21 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:54:39 +0100, Kris_Poland napisał(a):
dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju I po raz kolejny - na dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym świat się nie kończy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-17 10:52:18 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice A gdzie tu sprawność? http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html A gdzie tu sprawność? Mocz z litra pojemności czy z masy to nie jest sprawność Przepisać 100 razy i wykuć na blachę :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-16 08:36:22 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:
Jak widzę nie wystarczyły, praktyka przeczy temu co napisałeś wcześniej. |
|
Data: 2012-01-17 11:00:27 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:
do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach, natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką, bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-17 21:12:03 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Dnia Tue, 17 Jan 2012 11:00:27 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc Oczywiście, że się da, tylko nie w dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym. Zobacz jak są skonstruowane dwusuwowe diesle. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-17 21:59:11 | |
Autor: Kris_Poland | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:jf3grs$roj$1news2.ipartners.pl... W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze: odnosnie powyzszej odpowiedzi http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Nowy-rewolucyjny-silnik,wid,13256726,wiadomosc.html?ticaid=1dc1e http://motokult.pl/powrot-silnikow-dwusuwowych/ W Japonii trwają prace nad koncepcyjnym modelem Yamahy - RD350. Ideą całej konstrukcji mam być właśnie nowy silnik dwusuwowy, który spełniałby wszystkie normy w zakresie emisji spalin (CO2) i innych ekologicznych aspektów. Nieoficjalnie wiadomo, że innowacyjna 350-tka powinna dysponować mocą ok 65-75 KM, co stawiałoby ją niemal na równi z czterosuwowymi 600-tkami (przynajmniej tymi słabszymi). i mozna by tak szykac zamiast psiozyc proponuje google i lektore mowie wam co nadchoddzi... |
|
Data: 2012-01-16 10:54:52 | |
Autor: MichaĹ sirapacz Gut | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
a tak prawie na temat: a masz moze dostep/znasz jakies filmiki ktore ucza podobnych zachowan ale bez bledow opisanych w watkach?
szukam czegos dobrego do podszkolenia zony. |
|
Data: 2012-01-17 23:29:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Technika jazdy samochodem osobowym | |
On Mon, 16 Jan 2012 10:54:52 +0100, Michał sirapacz Gut wrote:
a tak prawie na temat: a masz moze dostep/znasz jakies filmiki ktore ucza podobnych zachowan ale bez bledow opisanych w watkach? PMS niech poczyta ;) A poważnie to całkiem mądre rzeczy dotyczące ogólnych zachowań na drodze (może mniej o samej technice jazdy) mówią w tym programie: http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie |
|