Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Technika jazdy samochodem osobowym

Technika jazdy samochodem osobowym

Data: 2012-01-14 00:44:27
Autor: Kris_Poland
Technika jazdy samochodem osobowym

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg40tude.net...
Chyba nie było:

http://www.youtube.com/watch?v=14bDRV1njY8
http://www.youtube.com/watch?v=oDomF64GREM


tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
hamowanie przerywane niszczy samochod
a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?

moze lepiej do niego nie wsiadac wogole bo go zniszczymy wyziewami powietrza
tlustymi paluchami:)

Data: 2012-01-14 11:04:47
Autor: Qlfon
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:

tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
hamowanie przerywane niszczy samochod
a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-01-14 21:32:33
Autor: Kris_Poland
Technika jazdy samochodem osobowym

Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości news:jerk10$rav$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:

tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
hamowanie przerywane niszczy samochod
a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
ach ten wylot i klopoty ze spalinami

Data: 2012-01-14 21:41:03
Autor: Artur Maśląg
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości
news:jerk10$rav$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:

tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
hamowanie przerywane niszczy samochod
a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

ale dlatego maja najlepsza sprawnosc

Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

Data: 2012-01-15 23:19:54
Autor: Kris_Poland
Technika jazdy samochodem osobowym

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:jespad$37n$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości
news:jerk10$rav$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:

tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
hamowanie przerywane niszczy samochod
a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

ale dlatego maja najlepsza sprawnosc

Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Data: 2012-01-16 01:12:14
Autor: J.F.
Technika jazdy samochodem osobowym
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

J.

Data: 2012-01-16 09:08:26
Autor: Artur Maśląg
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-16 01:12, J.F. pisze:
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
Użytkownik "Artur Maśląg"<futrzak@polbox.com>  napisał w wiadomości
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie
potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o
spożyciu nie wspomnę. :)

Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

Jest trochę konstrukcji, które w zamyśle mają przewyższać konstrukcje
czterosuwowe (mniej palić - sprawność, być mniej skomplikowane, lżejsze
itd.) ale coś im ciężko idzie. Zobaczymy co przyniesie czas
i kolejne normy Euro ;)

Data: 2012-01-16 11:44:57
Autor: BartekK
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-16 09:08, Artur Maśląg pisze:
do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie
potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o
spożyciu nie wspomnę. :)
Liczba KM z litra, bez turbiny i kompresora, to nic? np 21kW (28,5PS) z 0.125L ? Tyle że oczywiście coś za coś (spalanie, żywotność, hałas, cena)...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-01-16 12:20:18
Autor: Artur Maśląg
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-16 11:44, BartekK pisze:
W dniu 2012-01-16 09:08, Artur Maśląg pisze:
do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie
potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o
spożyciu nie wspomnę. :)
Liczba KM z litra, bez turbiny i kompresora, to nic? np 21kW (28,5PS) z
0.125L ?

W kontekście tematu dyskusji? Ano nic.

Tyle że oczywiście coś za coś (spalanie, żywotność, hałas,
cena)...

A gdzie tutaj masz *wyższą sprawność*? Zresztą w poprzednim postingu
pisałem również o zaletach dwusuwu.

Data: 2012-01-16 22:46:05
Autor: Kris_Poland
Technika jazdy samochodem osobowym

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
i do dzis lipa, nie ma mocnych

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porownanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.

http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html
 Silniki dwusuwowe pozwalają uzyskać wyższą moc i moment obrotowy w stosunku do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej;

i mozna by tak szukac i szukac

Data: 2012-01-17 09:07:04
Autor: Artur Maśląg
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
i do dzis lipa, nie ma mocnych

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porownanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html

Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.

To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
to naprawdę trzeba być samobójcą:
<cite>
Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
</cite>

Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
tym, który zacytowałeś.

i mozna by tak szukac i szukac

To szukaj, tylko dobrze.

Data: 2012-01-17 21:54:39
Autor: Kris_Poland
Technika jazdy samochodem osobowym

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:jf3a7e$oqp$1cyberdyne-t3.maslag.pl...
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
i do dzis lipa, nie ma mocnych

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porownanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html

Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.

To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
to naprawdę trzeba być samobójcą:
<cite>
Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
</cite>

Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
tym, który zacytowałeś.

pomysl tak logicznie
artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne niedogodnosci
wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac haka
dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
ale po co wdrazac tehnologie na ktorych rozwoj trzeba mln euro
pozatym problemem tez jest wypelnienia komory spalania, sa ograniczenia pojemnosci
w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja
kwestia rozwoju, ale kto ma na to kase, skoro mozna miec 4 suwa z euro 4?
to wszytsko nie jest tak hop siup

Data: 2012-01-17 21:06:22
Autor: AZ
Technika jazdy samochodem osobowym
On 2012-01-17, Kris_Poland <nictuniema@wp.pl> wrote:

w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja

W ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli
terenowych. Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie
prawie 2x wiecej mocy niz z 4T, nie bez kozery w MotoGP kiedys bylo albo
500ccm 2T albo litr 4T.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-17 22:55:20
Autor: Adam Płaszczyca
Technika jazdy samochodem osobowym
Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:06:22 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

w motorach, skuterach czy innych cudach te silniki sie sprawdzaja

W ktorych? Bo te silniki istnieja juz tylko w silnikach motocykli
terenowych.

Oraz skuterach.
 Ale fakt, z dwusuwa o tej samej pojemnosci wyciaga sie
prawie 2x wiecej mocy niz z 4T, nie bez kozery w MotoGP kiedys bylo albo
500ccm 2T albo litr 4T.

Tyle, że cały czas piszecie o dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym. A co z
tymi, z przewietrzaniem obcym?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-01-17 22:05:32
Autor: Artur Maśląg
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
news:jf3a7e$oqp$1cyberdyne-t3.maslag.pl...
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
i do dzis lipa, nie ma mocnych

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porownanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html


Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.

To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
to naprawdę trzeba być samobójcą:
<cite>
Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
</cite>

Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
tym, który zacytowałeś.

pomysl tak logicznie

Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...

artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
niedogodnosci
wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
haka

W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego. Niczego takiego nie
byłeś w stanie podać, a wręcz przeciwnie - podlinkowałeś materiały,
które wprost zaprzeczyły temu, co próbowałeś obwieścić :)

dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
(...)

Te ściemy to możesz wiesz... Jak nie potrafisz sam udowodnić, to wskaż
materiał, który by potwierdził Twoją tezę o większej sprawności
dwusuwów...

Data: 2012-01-17 23:09:23
Autor: Tomasz Pyra
Technika jazdy samochodem osobowym
On Tue, 17 Jan 2012 22:05:32 +0100, Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
news:jf3a7e$oqp$1cyberdyne-t3.maslag.pl...
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
syrenki,
ktore oszczedne nie byly.

Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.

wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
i do dzis lipa, nie ma mocnych

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porownanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html


Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.

To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
to naprawdę trzeba być samobójcą:
<cite>
Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
</cite>

Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
tym, który zacytowałeś.

pomysl tak logicznie

Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...

artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
niedogodnosci
wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
haka

W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.

Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
najbardziej słuszne.
Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
bierze w łeb.

A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.

Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
technologiczne cuda to nie były.
Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
sprawnością nie licuje).
Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)

Data: 2012-01-17 22:16:46
Autor: AZ
Technika jazdy samochodem osobowym
On 2012-01-17, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
najbardziej słuszne.
Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
bierze w łeb.

Arturowi nie przegadasz. Nawet logicznie patrzac na problem - nie
marnujemy energii na pedzenie rozrzadu i pompy oleju. Pozostaja wlasnie
te problemy ktore se specyficzne tylko dla 2T - napelnianie cylindra
mieszanka i oproznianie co aktualnie daje sie w jakims stopniu ogarnac
stosujac wtrysk i ruchoma przeslone w wydechu.

A jeĹźeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.

Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

Teraz mamy niestety inne czasy, nie gdzie sprawnosc jest najwazniejsza a
emisje co w 2T jest ciezkie dlatego w ZSRE jest zakaz sprzedazy dwusuwow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-18 12:13:43
Autor: J.F
Technika jazdy samochodem osobowym
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
najbardziej słuszne.
Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
bierze w łeb.

A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

Tak jest. Bo to jest dwusuwowy diesel, z zaworem (albo i zaworami), z doladowaniem, wolnoobrotowy (~100/min) i malo przypomina silnik z syrenki :-)

J.

Data: 2012-01-18 13:35:21
Autor: Artur Maśląg
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-17 23:09, Tomasz Pyra pisze:
(...)
W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.

Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
najbardziej słuszne.

Średnio - ma za to mnóstwo innych zalet (jak i wad). Prawdziwa jest za
to teoria, ze silnik Diesla jest sprawniejszy od Otto.

Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
bierze w łeb.

Zacytuję:
<cite>
> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
</cite>

A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
(przeniesione)
Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

LOL - masz pewnie na myśli taki dwusuwowy diesel:
http://www.gizmag.com/go/3263/
Tak, diesel, doładowany, ~100rpm, sprawność pow. 50%.
Tyle, że to nie jest przykład "sprawności silnika dwusuwowego",
a konkretnej konstrukcji dostosowanej do dość specyficznych
wymagań.

> Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.

A ktoś próbował? Z turbiny gazowej da się osiągnąć dużo
więcej (w sensie sprawności), ale nie ma to najmniejszego
sensu w takich rozwiązaniach.

Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.

A o czym była mowa? :)

Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
technologiczne cuda to nie były.

Czy ja wiem, czy z biedy? Tanie w produkcji, lekkie, mniej wybredne na
paliwo.

Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
sprawnością nie licuje).

Tu jednak też zostały wypchnięte przez konstrukcje czterosuwowe, choć
niby miały zalety (między innymi wymienione powyżej). Dalej diesla tam
nie uświadczysz.

Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)

Tu też czterosuwy od jakiegoś czasu mamy, ale to w większości jednak
normy emisji, wygoda itd.

Ja tam poczekam na nowe konstrukcje :)

http://www.greencarcongress.com/2005/03/ricardo_develop.html
http://www.greencarcongress.com/2008/03/ricardo-and-par.html

Prawda, że ładne?

Data: 2012-01-17 22:54:21
Autor: Adam Płaszczyca
Technika jazdy samochodem osobowym
Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:54:39 +0100, Kris_Poland napisał(a):

dwusuwy gdyby nie pewnie normy euro mialby wieksza szanse rozwoju
ale po co wdrazac tehnologie na ktorych rozwoj trzeba mln euro
pozatym problemem tez jest wypelnienia komory spalania, sa ograniczenia pojemnosci

I po raz kolejny - na dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym świat się nie
kończy. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-01-17 10:52:18
Autor: Jakub Witkowski
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:

wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
i do dzis lipa, nie ma mocnych

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porownanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.

A gdzie tu sprawność?

http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html
Silniki dwusuwowe pozwalają uzyskać wyższą moc i moment obrotowy w stosunku do silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej;

A gdzie tu sprawność?

Mocz z litra pojemności czy z masy to nie jest sprawność
Przepisać 100 razy i wykuć na blachę :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-01-16 08:36:22
Autor: Artur Maśląg
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości
news:jespad$37n$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:

Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości
news:jerk10$rav$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:

tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
hamowanie przerywane niszczy samochod
a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

ale dlatego maja najlepsza sprawnosc

Silniki dwusuwowe?

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Jak widzę nie wystarczyły, praktyka przeczy temu co napisałeś
wcześniej.

Data: 2012-01-17 11:00:27
Autor: Jakub Witkowski
Technika jazdy samochodem osobowym
W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach,
natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-01-17 21:12:03
Autor: Adam Płaszczyca
Technika jazdy samochodem osobowym
Dnia Tue, 17 Jan 2012 11:00:27 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach,
natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.

Oczywiście, że się da, tylko nie w dwusuwach z przepłukiwaniem zwrotnym.
Zobacz jak są skonstruowane dwusuwowe diesle. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-01-17 21:59:11
Autor: Kris_Poland
Technika jazdy samochodem osobowym

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:jf3grs$roj$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:

do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html

Zwiększenia sprawności dwusuwa mozna upatrywać tylko w zmniejszonych oporach,
natomiast praktyka to gorsze smarowanie oraz gorsze napełnianie mieszanką,
bo jak nie ma zaworów, to niestety idealnie oddzielić spalin od mieszanki
się nie da. I jakoś te silniki wcale sprawniejsze nie są.

odnosnie powyzszej odpowiedzi
http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Nowy-rewolucyjny-silnik,wid,13256726,wiadomosc.html?ticaid=1dc1e
http://motokult.pl/powrot-silnikow-dwusuwowych/

W Japonii trwają prace nad koncepcyjnym modelem Yamahy - RD350.  Ideą całej konstrukcji mam być właśnie nowy silnik dwusuwowy, który spełniałby wszystkie normy w zakresie emisji spalin (CO2) i innych ekologicznych aspektów. Nieoficjalnie wiadomo, że innowacyjna 350-tka  powinna dysponować mocą ok 65-75 KM, co stawiałoby ją niemal na równi z czterosuwowymi 600-tkami (przynajmniej tymi słabszymi).

i mozna by tak szykac
zamiast psiozyc proponuje google i lektore
mowie wam co nadchoddzi...

Technika jazdy samochodem osobowym

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona