Techniki hamowania

Data: 2009-03-13 15:12:17
Autor: Piter
Techniki hamowania

Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vx5yd9korb4v$.dlgkapselek.net...

Jestem sobie na kursie prawa jazdy, gdzie m.in. niby uczą jak hamować ;)

Instruktorów jest wielu, każdą jazdę mam praktycznie z kimś innym. Na
początku jakoś tak uczyli żeby wciskać sprzęgło jak hamuję, bo silnik
zgaśnie. Ostatnio za to chłop mnie beształ regularnie, że "hamuję
sprzęgłem" i kazał samego hamulca używać. Próbowałem coś dyskutować, ale za
dużo się nie dowiedziałem ;)

Jak to w końcu jest? Jak sprawnie hamować i nie zgasić silnika? I czemu
dociskanie sprzęgła przy hamowaniu jest złe?
No właściwie wszystko zostało powiedziane, ja dodam tylko że przy:

awaryjnym hamowaniu silnik na wyższych obrotach zawsze trochę doda momentu hamującego, ale jakoś do obrotów nie niższych niż biegu jałowego, później już same hamulce powinny zblokować koła albo ABS ograniczyć moment hamujący

przy hamowaniu dojazdowym np do świateł, auto hamujące na biegu nie zużywa paliwa, bo sam moment toczenia napędza wał, zaś po wysprzęgleniu musi podać paliwo żeby wał się obracał

Techniki hamowania