Techniki hamowania

Data: 2009-03-13 15:12:37
Autor: gacek
Techniki hamowania
Kapsel wrote:
Jak to w końcu jest? Jak sprawnie hamować i nie zgasić silnika? I czemu
dociskanie sprzęgła przy hamowaniu jest złe?

Zasadnicze pytanie brzmi - a gdzie i po co hamujesz?

Jesli tylko zwalniasz to po pierwsze najpierw silnikiem, a jak juz hamulcem to raczej bez sprzegla (bo po co).

Jesli sie zatrzymujesz (swiatla) - to w ktoryms momencie wcisnac trzeba, ale chyba przy 50kph jeszcze nie.

Jesli sie awaryjnie zatrzymujesz - to cokolwiek - i niech se gasnie. Tylko chyba tego nie lubia na egzaminie (u mnie tego elementu nie bylo).

gacek

Data: 2009-03-13 15:26:03
Autor: krzysiek82
Techniki hamowania
gacek pisze:
Kapsel wrote:
Jak to w końcu jest? Jak sprawnie hamować i nie zgasić silnika? I czemu
dociskanie sprzęgła przy hamowaniu jest złe?

Sprzęgła używa się tylko do zmiany biegów nie trzyma się wci¶niętego podczas hamowania chyba, że chcesz co chwile łożysko oporowe wymieniać.

Zasadnicze pytanie brzmi - a gdzie i po co hamujesz?

hmm żeby się zatrzymać?

Jesli tylko zwalniasz to po pierwsze najpierw silnikiem, a jak juz hamulcem to raczej bez sprzegla (bo po co).

no wła¶nie po co :)

Jesli sie zatrzymujesz (swiatla) - to w ktoryms momencie wcisnac trzeba, ale chyba przy 50kph jeszcze nie.

To zależy czy silnik nie ma za ciężko. Je¶li czujesz, że silnik ma ciężko wrzucasz na luz lun redukujesz bieg.

Jesli sie awaryjnie zatrzymujesz - to cokolwiek - i niech se gasnie. Tylko chyba tego nie lubia na egzaminie (u mnie tego elementu nie bylo).

Nigdy hamuj±c awaryjnie nie doprowadziłem silnika do zga¶nięcia. Ostro hamujesz jednocze¶nie wrzucaj±c na luz. Słyszałem o przypadku, że po ostrym hamowaniu bez wrzucania na luz, przeskoczył pasek i silnik chodził ko¶lawo.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-13 15:30:16
Autor: Brzezi
Techniki hamowania
pi±, 13 mar 2009 o 15:12 GMT, gacek napisał(a):

Jesli sie zatrzymujesz (swiatla) - to w ktoryms momencie wcisnac trzeba,

Nie trzeba :)

przy obrotach okolo jalowych, bieg mozna wyrzucic bez sprzegla

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][    brzezi:~# uptime                          ]
[       Ekg: #3781111         ][     15:29:34 up 16 days, 16:20,  5 users,    ]

Data: 2009-03-13 15:37:14
Autor: Tomasz Pyra
Techniki hamowania
Brzezi pisze:
[...]

Wyrzucić bieg bez sprzęgła to można przy każdych obrotach.
Byle tylko w tym czasie gazu do dechy nie trzymać :)

Data: 2009-03-13 15:41:28
Autor: krzysiek82
Techniki hamowania
Brzezi pisze:
Nie trzeba :)

przy obrotach okolo jalowych, bieg mozna wyrzucic bez sprzegla

Pozdrawiam
Brzezi

hmm ciekawa teoria, jednak trochę naci±gana. ZAWSZE NALEżY WCISKAć PEDAł SPRZęGłA PODCZAS ZMIANY BIEGU LUB WRZUCANIA NA LUZ. Przekonał się o tym kolega u mnie w firmie, fiorino z przebiegiem zaledwie 19ty¶ km ma skrzynie do naprawy/wymiany.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-13 15:00:29
Autor: masti
Techniki hamowania
Dnia Fri, 13 Mar 2009 15:41:28 +0100, krzysiek82 napisał(a):

Brzezi pisze:
Nie trzeba :)

przy obrotach okolo jalowych, bieg mozna wyrzucic bez sprzegla

Pozdrawiam
Brzezi

hmm ciekawa teoria, jednak trochę naciągana. ZAWSZE NALEżY WCISKAć PEDAł
SPRZęGłA PODCZAS ZMIANY BIEGU LUB WRZUCANIA NA LUZ. Przekonał się o tym
kolega u mnie w firmie, fiorino z przebiegiem zaledwie 19tyĹ› km ma
skrzynie do naprawy/wymiany.

to, żę Twój kolega nie umie zmieniać biegów bez sprzęgła to nie znaczy, że się nie da. Oczywiście pozostaje jeszcze pytanie po co, ale to już odrębna kwestia.

--
mst <at> gazeta <.> pl
Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8

Data: 2009-03-13 16:03:12
Autor: krzysiek82
Techniki hamowania
masti pisze:
Oczywiście pozostaje jeszcze pytanie po co, ale to już
odrębna kwestia.

No właśnie po co :)?

--
krzysiek82

Data: 2009-03-13 15:20:30
Autor: masti
Techniki hamowania
Dnia Fri, 13 Mar 2009 16:03:12 +0100, krzysiek82 napisał(a):

masti pisze:
Oczywiście pozostaje jeszcze pytanie po co, ale to już
odrębna kwestia.

No właśnie po co :)?

a po co ludzie grajÄ… w rosyjskÄ… ruletkÄ™? :)

Data: 2009-03-13 16:22:39
Autor: krzysiek82
Techniki hamowania
masti pisze:
a po co ludzie grajÄ… w rosyjskÄ… ruletkÄ™? :)

To zaczynamy schodzić na tematy psychologiczne widzę :)

--
krzysiek82

Data: 2009-03-14 09:45:55
Autor: Przembo
Techniki hamowania
*krzysiek82* napisal(a) w news:gpdt4u$413$1nemesis.news.neostrada.pl:
masti pisze:
Oczywiście pozostaje jeszcze pytanie po co, ale to już odrębna kwestia.
No właśnie po co :)?

Ja ostatnio musialem sobie poradzic ze zmiana biegow bez sprzegla, mialem na stale spiety naped i do przejechania troche km - w korku rowniez...
A po co? Bo to byla jedyna mozliwosc by auto pojechalo, uzywalem wszytkich biegow, zmieniajac je niestety wiele razy. Autko od tego czasu przejechalo kilka kkm i jak nim jechalem 2 dni temu chodzilo bez zastrzezen.

Pozdr

Data: 2009-03-13 15:52:15
Autor: gacek
Techniki hamowania
krzysiek82 wrote:
Brzezi pisze:
[...]

a gacek sie nie przekonal, i jakos nie ma skrzyni do naprawy czy wymiany, a jezdzi tak 50k (225k-275k).

Takze pewnie sporo zalezy od konstrukcji skrzyni.

gacek

Data: 2009-03-13 15:53:01
Autor: gacek
Techniki hamowania
gacek wrote:
Takze pewnie sporo zalezy od konstrukcji skrzyni.

(lanos)

Data: 2009-03-14 09:42:47
Autor: Przembo
Techniki hamowania
*krzysiek82* napisal(a) w news:gpdreu$n71$1atlantis.news.neostrada.pl:
[...]

Jak sie nie umie to wlasnie tak nalezy, ale na grupie znajdzie sie pare osob ktore zrobily setki km bez dotykania sprzegla.
Mozna to robic praktycznie bez szkody dla skrzyni, tylko trzeba wiedziec jak... przy umiejetnym operowaniu gazem przy dowolnych obrotach bieg wyskakuje/wskakuje dokladnie tak samo jak ze sprzeglem i skrzyni to szkody praktycznie nie robi - skraca to pewnie zywot skrzyni nieznacznie... Jak sie to robi nieumiejetnie to czuc wyrazny opor drazka i pewnie nie potrzeba nawet kilku kkm by zmieniajac tak biegi rozwalic skrzynie.

Pozdr

Data: 2009-03-14 11:19:56
Autor: Tomasz Pyra
Techniki hamowania
Przembo pisze:

[...]

Zęby może i jej od tego nie powypadaj±, ale dla synchronizatorów tak czy siak nie jest to zdrowe.
Do takiej zmiany biegów lepiej użyć skrzyni kłowej, która jest w stanie dzielniej znosić duże przeci±żenia.

Data: 2009-03-14 11:33:47
Autor: Przembo
Techniki hamowania
*Tomasz Pyra* napisal(a) w news:gpg0g0$lec$1atlantis.news.neostrada.pl:
Przembo pisze:
[...]

Synchronizatory tego na pewno nie lubia, ale bez przesady... nie dramatyzujmy, a jak ktos bedzie zmienial biegi bez sprzegla i niewlasciwie dawkujac gaz do synchronizatory padna, wybierkaki swoje dostana i zeby wypasc moga :)

Do takiej zmiany biegów lepiej użyć skrzyni kłowej, która jest w stanie dzielniej znosić duże przeci±żenia.

Ale najwyzklejsza skrzynia cos takiego w sytuacji podbramkowej przetrzyma, wszak normalnie sprzegla sie uzywa :)

Pozdr

Data: 2009-03-14 12:29:22
Autor: Tomasz Pyra
Techniki hamowania
Przembo pisze:

[...]

No jeżeli nie będzie to nagminne to oczywi¶cie - jak się raz na jaki¶ czas tak bieg zmieni, czy nawet się trafi tak jaka¶ dłuższa trasa z uszkodzonym sterowaniem sprzęgłem to nic się nie stanie.
Ale gdyby tak kto¶ chciał cały czas biegi zmieniać bez sprzęgła to długiego żywota jego skrzyni nie wróżę.

Data: 2009-03-14 19:39:04
Autor: Robert Rędziak
Techniki hamowania
On Sat, 14 Mar 2009 11:19:56 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Do takiej zmiany biegów lepiej użyć skrzyni kłowej, która jest w stanie dzielniej znosić duże przeci±żenia.

 Co nie oznacza, że jej żywotno¶ć (w kategoriach zwykłego
 użytkowania) jest jaka¶ oszałamiaj±ca.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl

Data: 2009-03-13 15:42:52
Autor: gacek
Techniki hamowania
Brzezi wrote:
[...]

true. tak pomyslalem o tym co robie podczas przejazdu do domu.

gacek

Techniki hamowania