Techniki hamowania

Data: 2009-03-14 09:57:06
Autor: Przembo
Techniki hamowania
*Kapsel* napisal(a) w news:vx5yd9korb4v$.dlgkapselek.net:
Jestem sobie na kursie prawa jazdy, gdzie m.in. niby uczą jak hamować ;)
Instruktorów jest wielu, każdą jazdę mam praktycznie z kimś innym. Na
początku jakoś tak uczyli żeby wciskać sprzęgło jak hamuję, bo silnik
zgaśnie. Ostatnio za to chłop mnie beształ regularnie, że "hamuję
sprzęgłem" i kazał samego hamulca używać. Próbowałem coś dyskutować, ale
za dużo się nie dowiedziałem ;)
Jak to w końcu jest? Jak sprawnie hamować i nie zgasić silnika? I czemu
dociskanie sprzęgła przy hamowaniu jest złe?

Jesli hamujesz uzywajac hamulca i nie jest to sytuacja awaryjna to sprzeglo wrzucasz jak silnik zejdzie do obrotow biegu jalowego, jak hamujesz silnikiem to sila rzeczy naped musi byc, czyli rowniez sprzegla nie dotykasz, a jesli jest to hamowanie awaryjne to wciskasz hamulec i sprzeglo do oporu (zapewne bedzie w autku system ABS), przy czym priorytetem jest hamulec, jak wcisniejsz sprzeglo za pozno to najwyzej silnik zgasnie (wspomaganiem hamulcow sie nie ma co martwic, na tyle wystarczy, ale zniknie wspomaganie kierownicy... choc to mniejsze zlo), ale hamowac nalezy jak najszybciej i jak najmocniej.

Poza tym silnik sam generuje sile hamujaca, wiec jaki sens go odlaczac?

Pozdr

Techniki hamowania