Tegoroczny TransAlp Wilka

Data: 2014-11-14 12:46:58
Autor: Ignac
Tegoroczny TransAlp Wilka
Szczególnie polecam galerię zdjęć i statystyki wyprawy"
http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/transalp2014/transalp2014.html

Data: 2014-11-19 20:30:06
Autor: Jacek G.
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu 2014-11-14 21:46, Ignac napisał(a)::
Szczególnie polecam galerię zdjęć i statystyki wyprawy"
http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/transalp2014/transalp2014.html
Z grubsza obejrzałem i pobieżnie przeczytałem. I cóż - znów mam mieszane
uczucia. Można Wilka podziwiać za wyczyn sportowy (te dystanse i
przewyższenia), a zarazem dziwić się, że po kilku już doświadczeniach z terenem Wilk nadal nie potrafi sensownie planować tras tego typu - do czego zresztą sam się przyznaje w podsumowaniu wyjazdu.
No bo trzeba być sporym ryzykantem (delikatnie powiedziawszy), aby tak
poważną trasę oprzeć na jakimś ściągniętym z netu tracku, bez dokładnej
analizy i weryfikacji z dobrymi mapami, a potem narzekać, że gość, który
tę trasę zamieścił w sieci jest debilem.
Wpuszczanie się z rowerem na ubezpieczone łańcuchami ścieżki,
pokonywanie 700 m podjazdu na piechotę, nabijanie setek kilometrów na
nieciekawym dwudniowym odcinku końcowym itp. - to rzeczy, które przecież można było zawczasu przewidzieć i uniknąć.
No i w sumie nie wiem też, czy łączenie wyczynów o charakterze sportowym
z wyprawą o charakterze turystycznym - gdzie aspekt poznawczy ma
zasadnicze znaczenie - ma jakiś sens. Bo wg mnie im większy rezultat
sportowy - np. te 2800 przewyższenia na ponad 160 km trasie - tym mniej
się widzi i poznaje. Chęć przejechania jak najwięcej i zobaczenia jak
najwięcej niestety kłócą się ze sobą.
Oczywiście każdy może robić co chce i jak chce, ale jak widać sam autor
nie do końca jest z tej wyprawy zadowolony, więc chyba z założeniami i z
planowaniem było coś nie tak.
--
Jacek G.

Data: 2014-11-20 17:32:34
Autor: Titus Atomicus
Tegoroczny TransAlp Wilka
In article <546cefc5$0$22476$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> wrote:

> [...]
> http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/transalp2014/transalp2014.html
Z grubsza obejrzałem i pobieżnie przeczytałem. I cóż - znów mam mieszane
[...]
Zaraz - to w koncu na tej grupie mozna krytykowac czy nie mozna?
--
TA

Data: 2014-11-20 21:02:36
Autor: piecia aka dracorp
Tegoroczny TransAlp Wilka
Dnia Thu, 20 Nov 2014 17:32:34 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

[...]
Zaraz - to w koncu na tej grupie mozna krytykowac czy nie mozna?
No można, w końcu to prawie wolny kraj.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-11-20 13:45:30
Autor: Ignac
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu czwartek, 20 listopada 2014 22:02:51 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia Thu, 20 Nov 2014 17:32:34 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

> Zaraz - to w koncu na tej grupie mozna krytykowac czy nie mozna?
No można, w końcu to prawie wolny kraj.
To zależy,jak jesteś za PIS to możesz krytykować,a jak za PO to nie wypada.

Data: 2014-11-21 00:18:26
Autor: dracorp aka piecia
Tegoroczny TransAlp Wilka
On 20.11.2014 22:45, Ignac wrote:

To zależy,jak jesteś za PIS to możesz krytykować,a jak za PO to nie wypada.
A jak cos innego?

--
Pozdrawiam piecia aka dracorp

Data: 2014-11-22 23:32:25
Autor: Titus Atomicus
Tegoroczny TransAlp Wilka
In article <e8fba00d-45bd-4c3e-a127-e02514c86a82@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

> No można, w końcu to prawie wolny kraj.
To zależy,jak jesteś za PIS to możesz krytykować,a jak za PO to nie wypada.

E, ostatnio jestem za zielonymi i samorzadowcami.
To moge, czy nie?
--
TA

Data: 2014-11-22 14:44:45
Autor: Ignac
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu sobota, 22 listopada 2014 23:32:24 UTC+1 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

E, ostatnio jestem za zielonymi i samorzadowcami.
To moge, czy nie?

Jak Ci nie dali dopłaty do "jabłek Putina" to krytykuj,a jak dali to nie wypada.

Data: 2014-11-23 05:06:45
Autor: Ignac
Tegoroczny TransAlp Wilka
No te jeszcze jedna eskapada Wilka,tym razem z "Kotami" z Wiednia do Rzymu,
sierpień tego roku.Jak zwykle polecam galerie wyprawy i statystyki.

http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/rzym2014/rzym2014.html

Data: 2014-11-23 17:04:49
Autor: Titus Atomicus
Tegoroczny TransAlp Wilka
In article <d488d43d-2f43-46a7-9e19-34232efea9ad@googlegroups.com>,
[...]

E, jak zwykle nudy.
BTw przejrzalem poczatek. Swoja droga Katedra w Wiedniu jest swietego Szczepana a nie Stefana, jak pisze Wilk.
Na ciag dalszy nie mam sily.
--
TA

Data: 2014-11-23 17:26:38
Autor: Titus Atomicus
Tegoroczny TransAlp Wilka
In article <Titus_Atomicus-F9261B.17044923112014@node2.news.atman.pl>,

> [...]

BTw przejrzalem poczatek. Swoja droga Katedra w Wiedniu jest swietego Szczepana a nie Stefana, jak pisze Wilk.

Co do galerii zdjec. Fajne plenery, zdjecia takie sobie, ale ujda, infantylne podpisy, a wszystkiego za duzo. Odpadlem w polowie.
--
TA

Data: 2014-11-24 09:01:43
Autor: m
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu 23.11.2014 17:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
  Swoja droga Katedra w Wiedniu jest swietego
Szczepana a nie Stefana, jak pisze Wilk.

tak OT: w jaki sposób rozróżniasz czy "St. Stephan" to św Szczepan czy św Stefan?

p. m.

Data: 2014-11-24 10:07:16
Autor: coaster
OT Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu 2014-11-24 09:01, m pisze:
[...]

ODP OT: za pomoca ogolnodostepnych od dawien dawna informacji, zrodel historycznych - publikacji papierowe oraz Internetu.
Jezeli wypowiadasz sie w jezyku polskim - ten swiety zowie sie u nas swietym Szczepanem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katedra_%C5%9Bw._Szczepana_w_Wiedniu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:%C5%9Awi%C4%85tynie_pod_wezwaniem_%C5%9Bw._Szczepana
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99ty_Szczepan

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2014-11-24 14:55:33
Autor: m
W dniu 24.11.2014 10:07, coaster pisze:
W dniu 2014-11-24 09:01, m pisze:
[...]

W ostatnim z linków na który się powołujesz, jest napisane "św. Szczepan, właśc. Stefan". Biorąc pod uwagę że Stefan i Szczepan to to samo imie, przerywanie lektury tylko dlatego żekatedra p/w św Stefana a nie Szczepana wydaje mi się po prostu czepianiem dla czepiania.

p. m.

Data: 2014-11-25 00:47:40
Autor: Jacek G.
> [...]
... przerywanie lektury tylko dlatego że katedra p/w św Stefana a nie Szczepana wydaje mi się po prostu czepianiem dla czepiania.

Ta pomyłka jest dość powszechna, więc faktycznie może nie ma co przesadzać. Na pewno natomiast warto korygować takie błędy i samemu się czegoś nauczyć. Ja natomiast zrozumiałem, że faktycznym powodem przerwania lektury przez Titusa było znudzenie jej treścią. Bo faktycznie relacja zawiera głównie opis tego co i tak można wyczytać z mapy i wykresów uzupełnione informacją o warunkach pogodowych. Chyba jedyne odstępstwo - które jednak wywołuje u mnie spory niesmak - to niepotrzebny opis spięcia do jakiego doszło pomiędzy parą towarzyszy Wilka - włącznie z obraźliwym nazwaniem kolegi "burakiem". Nawet jeśli jest to wszystko prawdą (choć z życia wiem, że w takich sytuacjach sprawy wyglądają bardzo różnie zależnie od punktu obserwacji), to nie wiem, czy zainteresowani życzyli sobie, aby publicznie opisywać i oceniać ich prywatne nieporozumienia i spięcia.
--
Jacek G.

Data: 2014-11-25 07:53:54
Autor: cytawa
m pisze:

[...]

Nigdy bym nie przypuszczal, ze Stefan i Szczepan to to samo. A dzieki temu sie dowiedzialem. Te poboczne watki w dyskusji sa czasem bardziej ciekawe niz srubkarstwo.

Jan Cytawa

Data: 2014-11-25 20:32:24
Autor: Titus Atomicus
OT Tegoroczny TransAlp Wilka
In article <54742781$0$18096$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

m pisze:

> [...]

Nigdy bym nie przypuszczal, ze Stefan i Szczepan to to samo. A dzieki temu sie dowiedzialem. Te poboczne watki w dyskusji sa czasem bardziej ciekawe niz srubkarstwo.

E, poczytaj raz jeszcze (wkleilem w watku wypowiedz Miodka), bo nie zrozumiales.
To nie to samo.
Nie mozna powiedziec: sw Stefan Meczennik. Ani np. Szczepan Batory.
--
TA

Data: 2014-11-26 14:40:14
Autor: cytawa
OT Tegoroczny TransAlp Wilka

E, poczytaj raz jeszcze (wkleilem w watku wypowiedz Miodka), bo nie
zrozumiales.

Zrozumialem. Nie martw sie o mnie.
Tak samo to samo jak np. Andrzej i Jędrzej.

Data: 2014-11-26 16:55:22
Autor: Titus Atomicus
OT Tegoroczny TransAlp Wilka
In article <5475d83b$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> zrozumiales.

Zrozumialem. Nie martw sie o mnie.
Tak samo to samo jak np. Andrzej i Jędrzej.

Zeby daleko nie szukac, tak samo jak Jan i Janusz.
--
TA

Data: 2014-11-24 15:18:55
Autor: mt
W dniu 2014-11-24 10:07, coaster pisze:
W dniu 2014-11-24 09:01, m pisze:
[...]

Ale wiesz, że Szczepan to polonizacja greckiego imienia Stefan z czasów, gdy w języku polskim nie było spółgłoski "f" i zastępowano ją spółgłoskami "p" lub "b"? Jak już spółgłoska "f" się wykształciła, to wtórna polonizacja tego imienia brzmiała już Stefan, jednak Szczepan pozostał jako zaszłość historyczna.

--
marcin

Data: 2014-11-25 08:02:02
Autor: cytawa
  mt pisze:

[...]

Mysle,ze kiedys Szczepan mowilo sie cos jak Stiepan.

Data: 2014-11-25 04:47:20
Autor: zbrochaty
> [...]
> pozostał jako zaszłość historyczna.

Mysle,ze kiedys Szczepan mowilo sie cos jak Stiepan.

Mówiło, mówiło... Jak Wolff pisze to mówi, a raczej pisze mówiąc...
    ...mocium panie....
Jak mówił: Szczepan, to sepleniący dzwięk przez wąsy daje: Stefan ot i tyle.... mocium panie

Data: 2014-11-24 17:28:15
Autor: Titus Atomicus
OT Tegoroczny TransAlp Wilka
In article <m4usg4$svu$1@news.supermedia.pl>,
 coaster <manypeny@mac.com> wrote:

W dniu 2014-11-24 09:01, m pisze:

> [...]

Jezeli wypowiadasz sie w jezyku polskim - ten swiety zowie sie u nas swietym Szczepanem.

Dodalbym do tego cos poza wikipedia, ktora nieco wtorna jest.
Dla umiejacych czytac ze zrozumieniem... Miodek:
http://archiwum.wiz.pl/1999/99103900.asp
Tak kolo polowy artykulu.
--
TA

Data: 2014-11-26 09:23:08
Autor: Wojtas
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu 2014-11-14 21:46, Ignac pisze:

Szczególnie polecam galerię zdjęć i statystyki wyprawy"
http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/transalp2014/transalp2014.html

Nie działa. Wąsacz znowu się pewnie obraził.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2014-11-27 13:43:57
Autor: Ignac
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu środa, 26 listopada 2014 09:23:16 UTC+1 użytkownik Wojtas napisał:
W dniu 2014-11-14 21:46, Ignac pisze:

> Szczególnie polecam galerię zdjęć i statystyki wyprawy"
> http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/transalp2014/transalp2014.html

Nie działa. Wąsacz znowu się pewnie obraził.

Czary mary już działa.
Wątek zobaczyło 326 osób,czy można wywnioskować,że mniej więcej
tylu jest aktywnych forumowiczów?

Data: 2014-11-28 08:11:56
Autor: bans
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu 2014-11-27 o 22:43, Ignac pisze:

Czary mary już działa.

Czy to ta sama relacja, w której rzucał "burakami"?

--
bans

Data: 2014-11-28 19:13:37
Autor: Jacek G.
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu 2014-11-28 08:11, bans napisał(a)::
W dniu 2014-11-27 o 22:43, Ignac pisze:

Czary mary już działa.

Czy to ta sama relacja, w której rzucał "burakami"?

To w relacji z trasy Wiedeń - Rzym, podlinkowanej przez Ignaca w środku wątku.
--
Jacek G.

Data: 2014-11-28 19:12:21
Autor: Jacek G.
Tegoroczny TransAlp Wilka
W dniu 2014-11-27 22:43, Ignac napisał(a)::
Wątek zobaczyło 326 osób,czy można wywnioskować,że mniej więcej
tylu jest aktywnych forumowiczów?
No nie sądzę. Jeśli tę liczbę wziąłeś z google groups, to jest to liczba wejść i w dodatku tych przez przeglądarkę. Nie zlicza wejść przez czytniki takie jak thunderbird czy outlook.
Poza tym zliczane są wielokrotnie te same osoby, które wielokrotnie wchodzą do danego wątku.
--
Jacek G.

Tegoroczny TransAlp Wilka