Telefon LG jako modem GPRS

Data: 2011-11-16 13:47:43
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Telefon LG jako modem GPRS
Witam,

wszystkie opisy połączenia GPRS przez telefon bazują na tym, że powinien
on udostępniać usługę DialUp, niestety mój LG GT540 nie:

tristan@lenek:~$ sdptool browse 5C:17:D3:04:9A:35 | grep -i "Service Name"
Service Name: Headset Gateway
Service Name: Handsfree Gateway
Service Name: Object Push
Service Name: BRCM Advanced Audio
Service Name: OBEX File Transfer
Service Name: Phonebook Access PSE

czy ktoś z takim problemem się borykał? Idzie jakoś zestawić takie
połączenie w GNOME, jeżeli telefon nie serwuje DialUP? Dlaczego nie
serwuje? Jak go zmusić do serwowania?

Opisy nawet z 2007 roku mówią o tym, więc ten Android powinien chyba
spokojnie to umieć?

Data: 2011-11-16 19:44:15
Autor: G Nowak
Telefon LG jako modem GPRS
[...]

W Gingerbread masz Wifi Tether w opcjach sieci, jesli starszy to potrzebujesz roota i programu z Marketu, chyba obsluguje rowniez BT.

--
Pozdr

Data: 2011-11-17 10:56:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Telefon LG jako modem GPRS
W dniu 16.11.2011 20:44, G Nowak pisze:
[...]

Czyli nie da się aktywować po prostu modemu?

Data: 2011-11-18 08:59:46
Autor: stepow
Telefon LG jako modem GPRS
U mnie dzia³a bez problemu.

Pod³±czam tel. kablem USB, dystrybucja Ubuntu lub LinuxMint i tel. LG
GT540. System wykrywa modem w telefonie i tylko trzeba skonfigurowaæ
po³±czenie za pomoca kreatora (jakie¶ 20 s roboty) oczywi¶cie tylko po
raz pierwszy.
Mo¿e masz niesprawny modem w telefonie?

Pozdrawiam,
Marek, Wroc³aw

Data: 2011-11-18 09:15:02
Autor: JoteR
Telefon LG jako modem GPRS
"stepow" napisa³:

wszystkie opisy po³±czenia GPRS przez telefon bazuj± na tym, ¿e powinien
on udostêpniaæ us³ugê DialUp, niestety mój LG GT540 nie:

tristan@lenek:~$ sdptool browse 5C:17:D3:04:9A:35 | grep -i "Service Name"

U mnie dzia³a bez problemu.

Pod³±czam tel. kablem USB,

Ja tam siê na tych Linuksianych zaklêciach nie znam, ale po mojemu Tristan usi³uje gadaæ z tym modemem po BT. Powstaje pytanie, czy to telefon nie sprzedaje us³ugi Dial-Up, czy mo¿e linuksiany stos BT nie potrafi jej kupiæ. Warta³oby sprawdziæ to pod normalnym systemem, albo choæby odpytaæ owego LG innym sparowanym aparatem.

JoteR

Data: 2011-11-18 09:17:18
Autor: Dominik & Co
Telefon LG jako modem GPRS
W dniu 18-11-2011 08:59, stepow rzecze:
U mnie dzia³a bez problemu.

Po kablu. A sprawdza³e¶, czy twój egzemplarz sprzedaje
profil DUN (Dial-Up Networking) przez Bluetooth?

Je¶li tak, dopiero teraz mo¿na mówiæ o ew. uszkodzeniu
(a mo¿e po prostu inna wersja softu?). Je¶li nie,
to mo¿e po prostu TTTM- DUN tylko kablem.

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraæ." (S.J. Lec)

Data: 2011-11-18 11:19:20
Autor: stepow
Telefon LG jako modem GPRS
Dominik & Co napisa³:

W dniu 18-11-2011 08:59, stepow rzecze:
> U mnie dzia³a bez problemu.

Po kablu. A sprawdza³e¶, czy twój egzemplarz sprzedaje
profil DUN (Dial-Up Networking) przez Bluetooth?

Nie sprawdza³em i niestety nie sprawdzê, bo mój laptop nie ma interfejsu
Bluetooth :-(
W sumie kabel ma tê zaletê, ¿e mo¿esz ca³y dzieñ pracowaæ na po³±czeniu
z internetem i bateria Ci nie padnie, a nawet siê pod³aduje :-).

Co do Bleutootha niestety nie mogê pomóc.

Pozdrawiam,
Marek, Wroc³aw

Telefon LG jako modem GPRS