Telefon LG jako modem GPRS

Data: 2011-11-18 08:59:46
Autor: stepow
Telefon LG jako modem GPRS
U mnie działa bez problemu.

Podłączam tel. kablem USB, dystrybucja Ubuntu lub LinuxMint i tel. LG
GT540. System wykrywa modem w telefonie i tylko trzeba skonfigurować
połączenie za pomoca kreatora (jakieś 20 s roboty) oczywiście tylko po
raz pierwszy.
Może masz niesprawny modem w telefonie?

Pozdrawiam,
Marek, Wrocław

Data: 2011-11-18 09:15:02
Autor: JoteR
Telefon LG jako modem GPRS
"stepow" napisał:

wszystkie opisy połączenia GPRS przez telefon bazują na tym, że powinien
on udostępniać usługę DialUp, niestety mój LG GT540 nie:

tristan@lenek:~$ sdptool browse 5C:17:D3:04:9A:35 | grep -i "Service Name"

U mnie działa bez problemu.

Podłączam tel. kablem USB,

Ja tam się na tych Linuksianych zaklęciach nie znam, ale po mojemu Tristan usiłuje gadać z tym modemem po BT. Powstaje pytanie, czy to telefon nie sprzedaje usługi Dial-Up, czy może linuksiany stos BT nie potrafi jej kupić. Wartałoby sprawdzić to pod normalnym systemem, albo choćby odpytać owego LG innym sparowanym aparatem.

JoteR

Data: 2011-11-18 09:17:18
Autor: Dominik & Co
Telefon LG jako modem GPRS
W dniu 18-11-2011 08:59, stepow rzecze:
U mnie działa bez problemu.

Po kablu. A sprawdzałeś, czy twój egzemplarz sprzedaje
profil DUN (Dial-Up Networking) przez Bluetooth?

Jeśli tak, dopiero teraz można mówić o ew. uszkodzeniu
(a może po prostu inna wersja softu?). Jeśli nie,
to może po prostu TTTM- DUN tylko kablem.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-11-18 11:19:20
Autor: stepow
Telefon LG jako modem GPRS
Dominik & Co napisał:

W dniu 18-11-2011 08:59, stepow rzecze:
> U mnie działa bez problemu.

Po kablu. A sprawdzałeś, czy twój egzemplarz sprzedaje
profil DUN (Dial-Up Networking) przez Bluetooth?

Nie sprawdzałem i niestety nie sprawdzę, bo mój laptop nie ma interfejsu
Bluetooth :-(
W sumie kabel ma tę zaletę, że możesz cały dzień pracować na połączeniu
z internetem i bateria Ci nie padnie, a nawet się podładuje :-).

Co do Bleutootha niestety nie mogę pomóc.

Pozdrawiam,
Marek, Wrocław

Telefon LG jako modem GPRS