Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy

Data: 2020-09-04 13:33:41
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
https://www.dobreprogramy.pl/Rolnikowi-nagle-przestal-dzialac-telefon.-Stracil-prawie-400-tysiecy-zlotych,News,110922.html

Wystarczy zdobyć duplikat karty sim.

Nie wiem jak dziś ale wiele razy brałem taki duplikat bo nowy telefon miał slot nanosrano...
Nie przypominam sobie weryfikacji że ja to ja. Wszak z automatu stara karta jest blokowana. Operator zadbał o bezpieczeństwo ;-)

Data: 2020-09-04 04:55:27
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 4 września 2020 13:33:44 UTC+2 użytkownik _Master_ napisał:
[...]

Nadal nie rozróżniasz karty sim od telefonu?
A ze smartfonem wygłupiłeś się jeszcze bardziej niż zwykle - gdyby okradziony miał włączoną autoryzację mobilną, to do kradzieży by nie doszło.

Ale czego wymagać od kogoś, kto otrzymał w salonie duplikat swojej karty sim bez udowodnienia, że jest danym abonentem - i nic z tym nie zrobił...

Data: 2020-09-04 14:09:51
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Wolniej pisz a szybciej czytaj (ze zrozumieniem oczywiście)
Np. link Dominika

Data: 2020-09-04 14:10:49
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
gdyby okradziony miał włączoną autoryzację mobilną, to do kradzieży by nie do

Dobra. Nie ma co z Tobą dyskutować.

Data: 2020-09-04 11:45:38
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 04.09.2020 _Master_ <Master@z.pl> napisał/a:
https://www.dobreprogramy.pl/Rolnikowi-nagle-przestal-dzialac-telefon.-Stracil-prawie-400-tysiecy-zlotych,News,110922.html

Wystarczy zdobyć duplikat karty sim.

Przecież to stara sprawa:
https://niebezpiecznik.pl/post/duplikat-karty-sim-kradziez-bank-mbank-bzwbk/

I jak zwykle jesteśmy sto lat za Murz^H^H^H Afroafrykanami:
https://niebezpiecznik.pl/post/szkoda-ze-nie-ma-tego-w-polsce-czyli-jak-mozambik-polozyl-kres-wyludzeniom-kart-sim/

Data: 2020-09-04 14:08:33
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
jebać RODOSRODO:

"Chcieliśmy wprowadzić dla banków podobną usługę, ale prawnicy to przyblokowali - powiedziało nam nasze źródło - Chodzi głównie o konieczność zebrania zgód od wszystkich abonentów, że zgadzają się na udostępnienie informacji o ich numerze instytucjom bankowym i w jakim celu - RODO + prawo telekomunikacyjne."

Data: 2020-09-06 08:24:03
Autor: Marek
On 04 Sep 2020 11:45:38 GMT, Dominik Ałaszewski<Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
I jak zwykle jesteśmy sto lat za Murz^H^H^H Afroafrykanami:
https://niebezpiecznik.pl/post/szkoda-ze-nie-ma-tego-w-polsce-czyli-jak-mozambik-polozyl-kres-wyludzeniom-kart-sim/

Niepotrzebnie przekombinowane. Wystarczyłaby blokada telefonu na 72 godziny. Zmiana karty SIM to nie w kij dmuchał stąd okres blokady zrozumiały.

--
Marek

Data: 2020-09-06 22:46:32
Autor: Krzysztof Halasa
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

Niepotrzebnie przekombinowane. Wystarczyłaby blokada telefonu na 72
godziny. Zmiana karty SIM to nie w kij dmuchał stąd okres blokady zrozumiały.

Tzn. co, po wymianie karty SIM miałaby być ona nieaktywna przez kilka
dni? Tak całkiem całkiem?
Lekka przesada chyba?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-07 00:08:09
Autor: Marek
On Sun, 06 Sep 2020 22:46:32 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
Tzn. co, po wymianie karty SIM miałaby być ona nieaktywna przez kilka
dni? Tak całkiem całkiem?
Lekka przesada chyba?

Zapytaj tego rolnika czy wolałby  mieć blokadę  całkiem całkiem i mieć szansę wykryć swapa czy nie czekać i stracić 400tys.

--
Marek

Data: 2020-09-07 00:28:33
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-07 10:07:23
Autor: Marek
On Mon, 07 Sep 2020 00:28:33 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej.

Bezpieczeństwo przede wszystkim. Mnie nikt nie pytał czy mi wygodnie z PSD2. Nie pytał mnie też, czy odpowiada mi ma infoliniach wysłuchiwanie wpierw kilkuminutowych tyrad o tym jak opiekują się mówimy danymi osobowymi zamiast przejść do rzeczy.

--
Marek

Data: 2020-09-07 23:09:47
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

To ostatnie to akurat nie temu raczej służy.
Natomiast tu jest konflikt interesu pomiędzy operatorem GSM i bankiem -
i obawiam się, że blokowanie wszystkich nowych kart SIM na nie wiadomo
ile godzin absolutnie nie wchodzi w rachubę.

Inną sprawą jest ta, że takie blokowanie nie rozwiązuje problemu.
Wymiana karty SIM to nie jest jedyna metoda przechwycenia SMSa. Ona jest
tylko trywialnie prosta, nie wymaga specjalnego myślenia.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-08 11:50:39
Autor: Marek
On Mon, 07 Sep 2020 23:09:47 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
[...]

Ustawą można wszystko, prawda?
Blokowanie numerów premium jest możliwe na żądanie, dlaczego świadomy  klient nie mógłby włączyć sobie opcji "blokuj na 72 godziny po wymianie SIM"? Konflikt interesu można załatwić kompromisem.
Zresztą, GSM jest pełen "niegwarantowanych", kompromisowych usług (dostarczanie SMS, doładowanie, zamawianie usług kodami cusd) a cześć z nich nawet jest poprzedzona lamerskim " włączenie usługi nastąpi maksymalnie po 24h" i nikt z tego powodu nie płacze.
Inną sprawą jest ta, że takie blokowanie nie rozwiązuje problemu.
Wymiana karty SIM to nie jest jedyna metoda przechwycenia SMSa. Ona jest
tylko trywialnie prosta, nie wymaga specjalnego myślenia.

Ale przyznasz, że ta aletrnatywa do swapa jest na tyle wysublimowana, że jest poza  zainteresowaniem ewentualnych sprawców?
Życie pokazuje, że to co jest trudne, nieopłacalne i o małym zasięgu z reguły  nie leży w zainteresowaniu sprawców.

--
Marek

Data: 2020-09-08 13:16:54
Autor: Krzysztof Halasa
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

Ustawą można wszystko, prawda?

Ktoś kiedyś powiedział, że są 3 rodzaje praw:
- takie, których łamanie nie jest mile widziane
- takie, za łamanie których można odpowiadać karnie
- takie, których złamać się nie da

Blokowanie numerów premium jest możliwe na żądanie, dlaczego świadomy
klient nie mógłby włączyć sobie opcji "blokuj na 72 godziny po wymianie SIM"?

To jest zupełnie inna sprawa, i co do tego nie mam zastrzeżeń.
Natomiast słabo widzę przekonanie klientów banków, by sobie coś takiego
włączyli. No i niestety to nie rozwiązuje problemu w dużej części.

[...]

"Maksymalnie" to zupełnie inna sprawa.
Po prostu prewencyjne blokowanie wszystkich kart na kilkadziesiąt godzin
a) jest kompletnie niewspółmierne do zagrożenia (ile kart w ogóle nie
służy do żadnych czynności bankowych?), b) nie likwiduje zagrożenia
(m.in. właśnie w sytuacji, gdy klient ma osobną kartę dla banku, i przez
np. kilka dni nie przeprowadza żadnych operacji), c) absolutnie nie jest
najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu, jest to tylko kulawe
obejście.

Opisany pomysł ze specjalnym serwisem, mimo że wciąż nie jest idealny,
jest pozbawiony przynajmniej tych największych wad blokowania kart.

Ale przyznasz, że ta aletrnatywa do swapa jest na tyle wysublimowana,
że jest poza  zainteresowaniem ewentualnych sprawców?

Nie wiem tego.

Życie pokazuje, że to co jest trudne, nieopłacalne i o małym zasięgu z
reguły  nie leży w zainteresowaniu sprawców.

Życie pokazuje, że "sprawcy" zajmują się tym, co jest najprostsze. Po
usunięciu najprostszych możliwości wszystko się przesuwa, i "sprawcy"
zajmują się nowymi najprostszymi rzeczami. Dlatego ktoś, kto chce z nimi
walczyć, nie może widzieć tylko najbliższego problemu - musi przewidywać
*przynajmniej* kilka następnych kroków.
SMSy, aplikacje na telefonach itp. nie mogą być używane jako jedyny
element, od którego zależy bezpieczeństwo systemu. Żadne blokowania kart
tego nie zmienią. Banki (oraz operatorzy GSM) muszą odpowiadać za swoje
zaniedbania i tyle - bank nie może zakładać, że nikt inny nie jest
w stanie odebrać SMSa wysłanego na dany numer, operator GSM nie może
wydawać kart SIM bez dołożenia należytej staranności w sprawdzeniu prawa
klienta do uzyskania danej karty.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-09 16:05:53
Autor: radekp@konto.pl
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Mon, 07 Sep 2020 10:07:23 +0200, w
<almarsoft.2172760092129841257@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

On Mon, 07 Sep 2020 00:28:33 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
> Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej.

Bezpieczeństwo przede wszystkim.

Dlatego koniec z netem! Tylko wizyta w banku, dowód, wzór podpisu itp.
Nie pajacuj.

Data: 2020-09-09 21:00:38
Autor: Marek
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
On Wed, 09 Sep 2020 16:05:53 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Nie pajacuj.

Rozumiem, że to prowokacja?

--
Marek

Data: 2020-09-10 12:11:24
Autor: radekp@konto.pl
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Wed, 09 Sep 2020 21:00:38 +0200, w
<almarsoft.5838693167695788487@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

On Wed, 09 Sep 2020 16:05:53 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
> Nie pajacuj.

Rozumiem, że to prowokacja?

Nie, podsumowanie.

Data: 2020-09-11 09:06:21
Autor: Marek
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
On Thu, 10 Sep 2020 12:11:24 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Nie, podsumowanie.

No to nie udane.

--
Marek

Data: 2020-09-11 16:20:51
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-07, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

[...]

Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej.

Bezpieczeństwo przede wszystkim.

Właśnie. Bezpieczeństwo a nie własnozdanizm na każdym kroku. :)

Mnie nikt nie pytał czy mi wygodnie z PSD2. Nie pytał mnie też, czy odpowiada mi ma infoliniach wysłuchiwanie wpierw kilkuminutowych tyrad o tym jak opiekują się mówimy danymi osobowymi zamiast przejść do rzeczy.

Trudno żeby mieli się eksperci pytać każdego obywatela o zdanie w
kwestii co on uważa lub nie. Zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i w
dobie coraz szerszego występowania efektu Krugera-Dunninga.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-16 01:08:19
Autor: Marek
On Fri, 11 Sep 2020 16:20:51 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Trudno żeby mieli się eksperci pytać każdego obywatela o zdanie w
kwestii co on uważa lub nie. Zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i w
dobie coraz szerszego występowania efektu Krugera-Dunninga.

Konkretnie poproszę, co owi eksperci wiedzą konkretnego o mnie jako obywatelu, tj. jakie zabezpieczenia stosuję by uznać, że to co oni proponują będzie jednak lepsze dla mnie? Bo jak na razie stwierdzam, że to co zaproponowali jest w mojej (końcowej) ocenie  _gorsze_ bo efekcie utrudnia mi życie.
Nie dość, że zamiast mi zrobić dobrze, zrobili źle to jeszcze mam głośno mówić, że mi dobrze? No bezczelność.

--
Marek

Data: 2020-09-18 11:29:20
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-15, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

Pewnie coś wiedzą, a o konkrety to pytaj instytucję która wytworzyła
dyrektywę. Ewentualnie swoich posłów.

tj. jakie zabezpieczenia stosuję by uznać, że to co oni proponują będzie jednak lepsze dla mnie?

Wiesz, że argumentujesz podobnie jak antyszczepionkowcy?
Oni też wiedzą lepiej. W sumie badania pokazują, że niemal każdy kto łyknie trochę wiedzy myśli że wie lepiej od innych).
Jak odróżnisz tych co wiedzą lepiej od tych co im się wydaje
że wiedzą lepiej?

Bo jak na razie stwierdzam, że to co zaproponowali jest w mojej (końcowej) ocenie  _gorsze_ bo efekcie utrudnia mi życie.

Zasadniczo każde rozwiązanie security trochę utrudnia życie.

Nie dość, że zamiast mi zrobić dobrze, zrobili źle to jeszcze mam głośno mówić, że mi dobrze? No bezczelność.

Myślę że wystarczy akceptacja stanu prawnego.
Cieszyć się nie musisz, głośno wyrażać aprobaty też nie. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-19 20:30:31
Autor: Marek
On Fri, 18 Sep 2020 11:29:20 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Myślę że wystarczy akceptacja stanu prawnego.

PSD2 prawem? Poproszę o cytat z przedmiotowej ustawy.

--
Marek

Data: 2020-09-20 02:19:37
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-19, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

[...]

Myślę że wystarczy akceptacja stanu prawnego.

PSD2 prawem?

No została u nas zaimplementowana.

Poproszę o cytat z przedmiotowej ustawy.

A ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw, która dokonała wdrożenia do prawa krajowego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (PSD2).

To wg Ciebie co jest, jak nie stan prawny?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-20 19:24:23
Autor: Marek
On Sun, 20 Sep 2020 02:19:37 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
To wg Ciebie co jest, jak nie stan prawny?

Wskaż gdzie jest w niej napisane, że nie mogę się logować jednym hasłem.

--
Marek

Data: 2020-09-20 10:28:46
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 20 września 2020 19:24:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Sun, 20 Sep 2020 02:19:37 +0200, Wojciech Bancer wrote:
> To wg Ciebie co jest, jak nie stan prawny?

Wskaż gdzie jest w niej napisane, że nie mogę się logować jednym hasłem.

A nie możesz?
Ja w większości banków mogę.

Data: 2020-09-20 19:32:24
Autor: Kamil Jońca
[...]

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
Art. 32i. 1. Dostawca stosuje silne uwierzytelnianie użytkownika, w przypadku gdy płatnik:

1) uzyskuje dostęp do swojego rachunku w trybie on-line;
[...]
-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
,,26aa) silne uwierzytelnianie użytkownika - uwierzytelnianie zapewniające ochronę poufności danych w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów należących do kategorii:

a) wiedza o czymś, o czym wie wyłącznie użytkownik,

b) posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik,

c) cechy charakterystyczne użytkownika

- będących integralną częścią tego uwierzytelniania oraz niezależnych w taki sposób, że naruszenie jednego z tych elementów nie osłabia wiarygodności pozostałych;",
-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -

Nie musisz ddziękować.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Force it!!!

Data: 2020-09-20 22:13:21
Autor: Animka
W dniu 2020-09-20 o 19:32, Kamil Jońca pisze:
[...]

Po prostu dostaje KOD w wiadomości na telefon i musi go wpisać w okienku przeznaczonym do tego celu, aby móc korzystać, tzn przejrzeć historię, wykonać przelew czy zajrzeć co siedzi w zablokowanych płatnościach. To się nazywa silne uwierzytelnienie.

--
animka

Data: 2020-09-22 23:29:14
Autor: Krzysztof Halasa
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

b) posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik,

To co to takiego? :-)
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-23 05:24:24
Autor: Kamil Jońca
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

b) posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik,

To co to takiego? :-)

token, telefon na który przyjdzie sms, apka na tym telefonie itp

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

Data: 2020-09-23 20:05:48
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Są z tym "drobne" problemy, jak widać.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-23 20:12:39
Autor: Kamil Jońca
[...]

Nie rozumiem?
KJ

On the other hand, life can be an endless parade of TRANSSEXUAL
QUILTING BEES aboard a cruise ship to DISNEYWORLD if only we let it!!

Data: 2020-09-23 20:26:03
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No jak to. Wymiana karty SIM i nikt już nie weryfikuje telefonu, włam do
telefonu i nikt nie weryfikuje użytkownika apki. BTW to ostatnie jest
gorsze, bo tam nie potrzeba żadnej wiedzy, którą ma tylko klient.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-10-03 15:37:10
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-23, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

[...]

[...]

Apki banków które kojarzę, albo wymagają PINu (innego niż PIN do
telefonu), albo biometryki.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-10-04 23:09:37
Autor: Krzysztof Halasa
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

Apki banków które kojarzę, albo wymagają PINu (innego niż PIN do
telefonu), albo biometryki.

No tak, ale to wszystko jest fajnie, jeśli telefon jest urządzeniem,
któremu możemy ufać (to, co klient "ma"). Jeśli nie możemy mu ufać, to
niestety nie mamy komponentu "klient wie".

Apki bankowe może są w stanie rozpoznać sytuację, w której ktoś
w zrootowanym telefonie zainstalował su.apk, ale na pewno nie rozpoznają
zrootowania "zdalnego".
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-30 22:58:48
Autor: Marek
On Sun, 20 Sep 2020 19:32:24 +0200, null<kjonca@poczta.onet.pl> wrote:
Art. 32i. 1. Dostawca stosuje silne uwierzytelnianie użytkownika, w przypadku gdy płatnik:

A jaki to związek z systemem transakcyjnym (nie widzę związku z st z usługami płatniczymi, których cytowana ustawa dotyczy).

--
Marek

Data: 2020-09-19 20:52:15
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Jak odróżnisz tych co wiedzą lepiej od tych co im się wydaje
że wiedzą lepiej?

Doświadczenie życiowe czy tam intuicja...

Zawsze to dokładniejsze niż teoretyczna wiedza o części zagadnienia. Np. medycyna.

Data: 2020-09-07 11:59:51
Autor: Pete
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
Hello, Krzysztof Halasa.
On 07.09.2020 00:28 you wrote:

> Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej.

No to teraz wyobraź sobie że to ty jesteś tym rolnikiem.
Nadal uważasz że profilaktyczna blokada SIM jest zbyteczna?

--
Pete

Data: 2020-09-07 23:10:53
Autor: Krzysztof Halasa
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

No to teraz wyobraź sobie że to ty jesteś tym rolnikiem.
Nadal uważasz że profilaktyczna blokada SIM jest zbyteczna?

Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół
mojej egoistycznej osoby.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-09 13:22:26
Autor: Pete
On 07.09.2020 23:10 you wrote:

> Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół > mojej egoistycznej osoby.

To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego.
Dobrze ci z tym?
 --
Pete

Data: 2020-09-10 12:11:18
Autor: radekp@konto.pl
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
Wed, 09 Sep 2020 13:22:26 +0200, w <5f58bf15$0$542$65785112@news.neostrada.pl>,
Pete <nobody@nowhere.com> napisał(-a):

Hello, Krzysztof Halasa.
On 07.09.2020 23:10 you wrote:

 > Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół  > mojej egoistycznej osoby.

To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego.
Dobrze ci z tym?

Ale kto każe korzystać z telefonu?
Piechotką do banku, druczki, pani Zosia sprawdzi.
Bankowość mobilna nie jest obowiązkowa.

Data: 2020-09-10 15:18:45
Autor: Krzysztof Halasa
> [...]

 > Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół  > mojej egoistycznej osoby.

To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego.

Nie widzę takiej implikacji.
Statystyka także jej nie potwierdza.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-10 15:42:40
Autor: Pete
On 10.09.2020 15:18 you wrote:

> Nie widzę takiej implikacji. Statystyka także jej nie potwierdza.

Czyli wg ciebie sprawa rolnika została wyssana z palca?
Trafiło na niego a nie na ciebie. Szczęściarz.
Statystyką też się nikt nie pochwali, bo banki nie są pokrzywdzone w takich sprawach i jej nie prowadzą.
Podobnie nie prowadzą statystyk np. wypłat z rachunków osób zmarłych z pominięciem procedur spadkowych.
Tu też Bank nie jest pokrzywdzony.
Spadkobiercy samo zostają z tym pasztetem.
 --
Pete

Data: 2020-09-11 09:07:35
Autor: Marek
On Thu, 10 Sep 2020 15:18:45 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
Nie widzę takiej implikacji.
Statystyka także jej nie potwierdza.

Statystyka czego?

--
Marek

Data: 2020-09-11 21:48:59
Autor: Krzysztof Halasa
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

Nie widzę takiej implikacji.
Statystyka także jej nie potwierdza.

Statystyka czego?

To był jeden konkretny przypadek. Powiedzmy że było takich łącznie
kilkadziesiąt. Jasne jest, że (jeśli tylko klient będzie zdeterminowany
odzyskać stratę) koszty takiej "wpadki" poniesie bank i ew. operator
(w niewielkim stopniu).

Banki po prostu muszą zrozumieć, że numer telefonu to nie jest
wystarczające narzędzie do stwierdzenia z kim mają do czynienia,
i tyle. Utrudnienia związane z samymi kartami, bez rozwiązania problemu
u źródła, tak naprawdę niczego tu nie zmienią.

Należy też zauważyć, że problem prawdopodobnie zaczął się od klienta,
który umożliwił w jakiś sposób poznanie hasła do swojego konta
złodziejowi. Wiem, jest wiele takich możliwości i trudno wymagać, by
każdy był 100% bezpieczny.

No chyba że bank na "piękne oczy" zmienia te hasła każdemu, kto o to
poprosi - nie wiem. Tym bardziej byłby to problem w banku.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-16 01:11:48
Autor: Marek
On Fri, 11 Sep 2020 21:48:59 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
To był jeden konkretny przypadek. Powiedzmy że było takich łącznie
kilkadziesiąt. Jasne jest, że (jeśli tylko klient będzie zdeterminowany

Chyba żartujesz, wiesz ile takich prób jest w samym mBanku? Kilkanaście tygodniowo.

--
Marek

Data: 2020-09-22 23:33:26
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Tzn. udanych prób?
Jakie jest źródło tej informacji?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-24 12:49:10
Autor: Michał Jankowski
W dniu 11.09.2020 o 21:48, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

"Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik.
Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się
zresetować hasło"

Najpierw na piękne oczy dostajesz kartę sim. Potem na piękne oczy dostajesz hasło do konta. No genialne zabezpieczenia po prostu, chyba przeniosę oszczędności pod materac.

   MJ

Data: 2020-09-12 00:38:45
Autor: MarcinF
W dniu 2020-09-09 o 13:22, Pete pisze:

To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego.
Dobrze ci z tym?

Jak to nie ma, bank jest winny, świadczy źle zabezpieczoną usługę
i przyznał dostęp do konta klienta nieuprawnionej osobie.

Data: 2020-09-16 01:16:17
Autor: Marek
On Sat, 12 Sep 2020 00:38:45 +0200, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:
Jak to nie ma, bank jest winny, świadczy źle zabezpieczoną usługę
i przyznał dostęp do konta klienta nieuprawnionej osobie.

Hmm to nie jest tak do końca, tu nie ma winy banku ani klienta (jeśli nie popełnił rażącego niedbalstwa). Prawidłowa interpretacja to "dostęp miał nieumocowany prawnie" przez co z mocy prawa bankowego operacja jest nieważna. To działa podobnie jak nieważność małżeństwa w KK.

--
Marek

Data: 2020-09-04 11:56:47
Autor: Dominik Ałaszewski
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Dnia 04.09.2020 _Master_ <Master@z.pl> napisał/a:

Wystarczy zdobyć duplikat karty sim.

Aha, i jeszcze ? propos sarkazmu w tytule: gdyby
bohater artykułu miał właśnie smartfon z aplikacją,
i ustawione potwierdzanie w aplikacji, to sim swap
złodziejom by nic nie dał.

Data: 2020-09-04 14:11:55
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
I autoryzacja mobilna jest taka bezpieczna?

Data: 2020-09-05 10:43:41
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-04, _Master_ <Master@z.pl> wrote:

I autoryzacja mobilna jest taka bezpieczna?

Nie da się jej tak łatwo podsłuchać jak SMS (transmisja jest
szyfrowana), jest przypisana do konkretnej aplikacji na konkretnym urządzeniu (jak chcesz nowe podpiąć, to musisz przejść proces aktywacji)
i umożliwia dodatkową weryfikację użytkownika (czy to odciskiem palca,
twarzy, czy poprzez konieczność wpisania kodu odblokowującego
telefon).

100% zabezpieczeń nie ma, bo najsłabszym elementem jest zawsze
człowiek, ale aplikację dają "poziom wyżej" niż SMSy.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-05 23:02:34
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Wiesz. Gdyby była mowa o ios albo windowsie...

Ale to są aplikacje na Androida czyli system pisany przez gimnazjalistów dla gimnazjalistów.
Może jestem już przewrażliwiony czy nawet stetryczały ;-) ale po 20 kilku latach używania komputerów żaden bank nie namówi mnie na aplikację do przelewania pieniędzy. Używam jedynie do podglądu stanu konta.
Jednego konta ;-)

Data: 2020-09-06 12:38:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-05, _Master_ <Master@z.pl> wrote:

Wiesz. Gdyby była mowa o ios albo windowsie...

Ale to są aplikacje na Androida czyli system pisany przez gimnazjalistów dla gimnazjalistów.

System operacyjny "pod spodem" to jednak linuks.
Ten sam linux na którym stoi całkiem konkretna część produkcyjnych
serwerów. I jakoś żyjemy.

[...]

No to zacznij używać iOS jak masz problem ideoligiczny z Androidem. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-06 12:55:59
Autor: _Master_
[...]

To jest dziecinne tłumaczenie

No to zacznij używać iOS jak masz problem ideoligiczny z Androidem. :)

Mam problem ideologiczny z używaniem telefonu do tak poważnych rzeczy jak przelew bankowy.
Tak jestem dziwny ;-)

Data: 2020-09-06 16:41:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-06, _Master_ <Master@z.pl> wrote:
System operacyjny "pod spodem" to jednak linuks.
Ten sam linux na którym stoi całkiem konkretna część produkcyjnych
serwerów. I jakoś żyjemy.

To jest dziecinne tłumaczenie

Nie no przepraszam, ale tekst "system "od gimnazjalistów" dla
"gimnazjalistów" to też nie jest jakaś bardzo dorosła metafora.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-06 16:54:17
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Ale odpowiednia dla tego systemu. ;-)

Data: 2020-09-06 14:50:24
Autor: J.F.
Dnia Sat, 5 Sep 2020 23:02:34 +0200, _Master_ napisał(a):
[...]

Ale jesli nie apka podejrzanej jakosci, to co ?

J.

Data: 2020-09-06 16:59:36
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Ale jesli nie apka podejrzanej jakosci, to co ?

Ja używam win 8.1 na pececie i to bez żadnych programów antywirusowych.

PS. Skonstruowanie sobie maszyny wirtualnej z linuxem to 5 minut roboty.

Data: 2020-09-06 08:26:54
Autor: Marek
On Sat, 5 Sep 2020 10:43:41 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Nie da się jej tak łatwo podsłuchać jak SMS (transmisja jest

SMS też nie da "się podsłuchać". Robisz skróty myślowe wprowadzające w błąd. SIM swap to nie podsłuchiwanie.

--
Marek

Data: 2020-09-06 12:35:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-06, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Sat, 5 Sep 2020 10:43:41 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Nie da się jej tak łatwo podsłuchać jak SMS (transmisja jest

SMS też nie da "się podsłuchać".

Da się. Poczytaj sobie o IMSI Catcher.

Robisz skróty myślowe wprowadzające w błąd. SIM swap to nie podsłuchiwanie.

Nie mówię o SIM swap.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-06 19:04:33
Autor: Marek
On Sun, 6 Sep 2020 12:35:21 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Da się. Poczytaj sobie o IMSI Catcher.

To nie ma wspólnego z "podsłuchiwaniem".

--
Marek

Data: 2020-09-07 11:55:40
Autor: pueblo
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Witaj Wojciech Bancer, 05 wrz 2020 w
news:slrnrl6jtt.od0.wojciech.bancerpl-test.org napisałeś/aś:
On 2020-09-04, _Master_ <Master@z.pl> wrote:

[...]

No i się zastanawiam, czy był taki przypadek, czy w ogóle jest możliwe, że ktoś wykradnie zdalnie hasło do apki w telefonie i jej użyje bez wiedzy właściciela - na jego telefonie? Bo ja wiem jak? Jak ktoś zainstaluje sobie jakąś trefną apkę. Bo wtedy auto. mobilna to dla złodzieja duże ułatwienie.

Data: 2020-09-11 12:21:23
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-07, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

[...]

[...]

Na Androidzie pewnie wystarczy zainstalować złośliwe oprogramowanie.
Na iOS trochę trudniej, ale jak Ci ktoś podsunie Pegasusa, to wszystko jest możliwe. Ale myślę, że jak już jesteś celem Pegasusa, to znaczy że masz
o wiele większe problemy niż "ojejku jej, ukradli mi 20 tysi z banku".

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-04 14:17:39
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy

"Największy maltański bank, BoV (Bank of Valletta), rozwiązał to jeszcze inaczej. Po prostu jest 20 lat do tyłu i do bankowości internetowej daje klientom jedynie fizyczne tokeny :D.

Osobiście, przy takim rozwiązaniu czuję się znacznie bezpieczniej. Oczywiście, jest ono znacznie mniej wygodne jeśli np. korzystamy z tokena w podróży, ale uważam, że całkowita rezygnacja z takiego rozwiązania była błędem. Pamiętam, miałem taki token w PKO BP w latach 90.

Moim zdaniem klient powinien mieć możliwość wyboru: kody SMS / aplikacja w telefonie / token fizyczny. Nawet jeśli token fizyczny by ciut kosztował, ja na przykład wybrałbym wtedy dopłatę i większy poziom bezpieczeństwa."

Data: 2020-09-05 10:40:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-04, _Master_ <Master@z.pl> wrote:

[...]

[...]

Token fizyczny nie pokazuje "co" autoryzujesz i to jest podstawowy
problem przez który zaniechano z tej formy. IMHO większym problemem są spreparowane strony które pokazują Ci fałszywą stronę niż dobrze
przygotowany złodziej robiący sim swap.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-12 00:25:36
Autor: MarcinF
[...]

Token fizyczny może podpisywać transakcje, tej formy zaniechano
bo prawie wszyscy mają smartfony i prawie nikt nie chce
używać takiego "kalkulatora" do wysłania przelewu.

Data: 2020-09-16 01:09:19
Autor: Marek
On Sat, 12 Sep 2020 00:25:36 +0200, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:
Token fizyczny może podpisywać transakcje, tej formy zaniechano
bo prawie wszyscy mają smartfony i prawie nikt nie chce
używać takiego "kalkulatora" do wysłania przelewu.

Chyba żartujesz, w rachunkach mBank corpo to podstawa.

--
Marek

Data: 2020-09-16 12:39:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.4665071214388103482@news.neostrada.pl...
[...]

A co ze stwierdzeniem "jest niebezpieczny, bo nie wiesz co autoryzujesz - jesli hakerzy przejeli przegladarke" ?

Musialby miec ten token wlasna łacznosc, np karte sim ... tylko czy np zadzialalby w podziemiach budynku ?

J.

Data: 2020-09-16 12:57:59
Autor: Marek
On Wed, 16 Sep 2020 12:39:26 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A co ze stwierdzeniem "jest niebezpieczny, bo nie wiesz co autoryzujesz - jesli hakerzy przejeli przegladarke" ?

Ale to jest atak on-line, już nie modny i wykorzystywał błędy w  przeglądarkach, które już w większość  poprawiono.

--
Marek

Data: 2020-09-17 21:30:34
Autor: MarcinF
W dniu 2020-09-16 o 12:57, Marek pisze:
[...]

Ale o jakich tokenach rozmawiamy? Wspomniałem o tokenie podpisującym
transakcje, kłopotliwym w użyciu ale odpornym na takie ataki.

Data: 2020-09-22 23:30:42
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Bajki jakieś. No może za wyjątkiem tej mody.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-09-18 11:19:39
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-09-15, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

[...]

[...]

Systemy korporacyjne nie są najbezpieczniejsze, tylko mają największy
bezwład przy wprowadzaniu zmian. W co niektórych korporacjach nadal masz
soft korzystający z Silverlight, albo wymagający IE do działania.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-09-22 23:32:16
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ale firmy rozumieją (często) problem i nie mają pecetów do wszystkiego -
maszynka do zlecania przelewów jest w zamkniętym pomieszczeniu i nie
odpala się na niej randomowego softu z torrentów.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-10-18 16:07:47
Autor: ąćęłńóśźż
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
Ewentualnie księgowa robi restart laptopa do innej tożsamości z dużymi ograniczeniami.

-- -- -
maszynka do zlecania przelewów jest w zamkniętym pomieszczeniu

Data: 2020-09-20 00:33:26
Autor: Stiwi
On Friday, September 4, 2020 at 4:17:42 PM UTC+4, _Master_ wrote:
"Największy maltański bank, BoV (Bank of Valletta), rozwiązał to jeszcze inaczej. Po prostu jest 20 lat do tyłu i do bankowości internetowej daje klientom jedynie fizyczne tokeny :D.

To akurat nieprawda. Od ponad roku w BOV jest aplikacja do autoryzacji transakcji, co prawda jest ona średniowieczna, no ale jest. Co ciekawe nie można zatwierdzić więcej jak 5 transakcji na raz, więc jak wysyłasz 20 firmowych przelewów, to musisz 4x zatwierdzić.

Chyba najlepszym zabezpieczeniem na duplikat karty SIM jest... używanie zagranicznej karty SIM w polskich bankach. Oczywiście nie wszystkie banki to obsługują, więc np mBank odpada.

W którymś z krajów wprowadzili 7 dni blokady przy zmianie SIM, ale to w niektórych przypadkach też może przejść niezauważone.

Moim zdaniem te afery z duplikatami kart, to głównie wewnętrzna robota pracowników banku.

Data: 2020-09-04 14:23:19
Autor: J.F.
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f522616$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tylko ze te apki to sa z reguly przypisane do telefonu, tzn do urzadzenia.
Zdobycie karty sim to za malo.

Tzn jak po staremu autoryzuje sie SMS, to juz wystarczy, ale przeciez banku mu proponowal nową, lepszą autoryzacje przez apke.

Jaki jest problem autoryzować apke na innym telefonie? Chyba niewielki ....

J.

Data: 2020-09-04 15:30:07
Autor: ToMasz
W dniu 04.09.2020 o 13:33, _Master_ pisze:
[...]

jest proste, aczkolwiek mało wygodne rozwiązanie. karta sim w Virgin albo u podobnego operatora, gdzie duplikat dostaniesz tyko pocztą.

ToMasz

Data: 2020-09-05 06:14:54
Autor: PiteR
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy

www.drobneprogramy.pl piszą tak:

"Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik. Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się zresetować hasło"

Zamiast lania wody i oklepanych bzdetów panie Arkadiuszu bardziej nas ciekawi jaki to bank tak rozpoznał pana Kołodzieja, że stwierdził, że to on.

"Państwo Kołodziej przedstawili całą sprawę bankowi w nadziei, że odzyskają pieniądze. Niestety ten stwierdził, że nie poczuwa się do winy, ponieważ systemy bankowe nie zostały naruszone."

Znaczy, że co przestępcy poprawnie odgadli i powiedzieli imię ojca i syna i numer buta pana Kołodzieja?

Wmuszanie telefonów i srapek nie jest wyrazem szacunku.
Już była taka firma co traktowała ludzi jak numery.

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2020-09-14 12:27:52
Autor: Michał Jankowski
W dniu 05.09.2020 o 07:14, PiteR pisze:
"Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik.
Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się
zresetować hasło"

No i w czym tu aplikacja jest lepsza od SMS? Przecież, jeśli bank tak łatwo oszukać, to aplikację na innym telefonie przestępcy też by aktywowali.

   MJ

Data: 2020-09-14 14:10:29
Autor: Pete
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
Hello, Michał Jankowski.
On 14.09.2020 12:27 you wrote:

> No i w czym tu aplikacja jest lepsza od SMS? Przecież, jeśli bank > tak łatwo oszukać, to aplikację na innym telefonie przestępcy też by > aktywowali.

W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.

--
Pete

Data: 2020-09-14 14:20:07
Autor: J.F.
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f5f5e08$0$17346$65785112@news.neostrada.pl...
Hello, Michał Jankowski.
On 14.09.2020 12:27 you wrote:
> [...]

W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez
wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.

Tylko czy nie za pozno, jak tu rolnik akurat orze na traktorze i telefonu nie slyszy.

Ale swoja droga, operator nie powinien stwierdzic ze karta sim aktywna, zadzwonic i zapytac ?

Tylko znow bedą jaja - dzwoni ktos z nieznanego numeru, "dzien dobry, dzwonie od operatora, mamy dla pana wiadomosc, tylko najpierw musze potwierdzic tozsamosc, prosze mi podac ..."

J.

Data: 2020-09-14 15:11:29
Autor: Pete
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje
Hello, J.F..
On 14.09.2020 14:20 you wrote:

> Tylko czy nie za pozno, jak tu rolnik akurat orze na traktorze i > telefonu nie slyszy.

Jeśli orze na traktorze to raczej zasięgu wifi nie ma.

> Ale swoja droga, operator nie powinien stwierdzic ze karta sim > aktywna, zadzwonic i zapytac ?

Powinien.

> Tylko znow bedą jaja - dzwoni ktos z nieznanego numeru, "dzien > dobry, dzwonie od operatora, mamy dla pana wiadomosc, tylko najpierw > musze potwierdzic tozsamosc, prosze mi podac ..."

Taka informacja nie podlega pod UoDO ani poufność więc nie ma potrzeby weryfikować klienta.
 --
Pete

Data: 2020-09-14 17:28:49
Autor: J.F.
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f5f6c07$1$31099$65785112@news.neostrada.pl...
Hello, J.F..
> [...]
telefonu nie slyszy.

Jeśli orze na traktorze to raczej zasięgu wifi nie ma.

No to mu wifi nie pomoze ... chyba ze traktor z wifi :-)

> [...]

musze potwierdzic tozsamosc, prosze mi podac ..."

Taka informacja nie podlega pod UoDO ani poufność więc nie ma potrzeby

Hm, a zakladajac, ze to jednak nie jest "wlasciciel numeru" ?
Mowic obcej osobie, ze jej uprawniona osoba karte wylaczy ?

A jak ta osoba powie, ze to jakas pomylka, a naprawde "wlasciciel numeru" chcial wylaczyc ?
Pracownikowi, kochance, zonie, dziecku ...

J.

Data: 2020-09-14 14:20:40
Autor: Michał Jankowski
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
W dniu 14.09.2020 o 14:10, Pete pisze:
Hello, Michał Jankowski.
On 14.09.2020 12:27 you wrote:

> [...]

W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez
wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.

O podejrzanym ruchu z kartą sim rolnik wiedział po 1 sekundzie, bo mu rozmowę przerwało. Nic mu to nie pomogło.

   MJ

Data: 2020-09-14 15:04:51
Autor: Pete
On 14.09.2020 14:20 you wrote:

> O podejrzanym ruchu z kartą sim rolnik wiedział po 1 sekundzie, bo > mu rozmowę przerwało. Nic mu to nie pomogło.

A jesteś w stanie znaleźć różnicę pomiędzy brakiem zasięgu a informacją z aplikacji bankowej typu
Ustanowiono nowe hasło.
Logowanie do systemu
Itp.

Jak rozumiem po każdej awarii operatora gdzie tracisz zasięg, natychmiast...
No właśnie, co robisz?

--
Pete

Data: 2020-09-14 16:42:57
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
Ale Ty piszesz z poziomu specjalisty czytającego codziennie "niebezpiecznika"
Myślę że dużo łatwiej zrobić sobie krzywdę apką na androidzie niż logując się na www w PCecie.

Tak wiem. Wygoda. i to jest na rękę złodziejom.

Wygodnie można robić przelewy raz dziennie w fotelu.

Data: 2020-09-22 23:27:25
Autor: Krzysztof Halasa
_Master_ <Master@z.pl> writes:

Myślę że dużo łatwiej zrobić sobie krzywdę apką na androidzie niż
logując się na www w PCecie.

A to to akurat nie wiem. Należałoby na czymś się oprzeć.
--
Krzysztof Hałasa

Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy