Data: 2020-09-04 11:45:38 | |
Autor: Dominik Ałaszewski | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Dnia 04.09.2020 _Master_ <Master@z.pl> napisał/a:
https://www.dobreprogramy.pl/Rolnikowi-nagle-przestal-dzialac-telefon.-Stracil-prawie-400-tysiecy-zlotych,News,110922.html Przecież to stara sprawa: https://niebezpiecznik.pl/post/duplikat-karty-sim-kradziez-bank-mbank-bzwbk/ I jak zwykle jesteśmy sto lat za Murz^H^H^H Afroafrykanami: https://niebezpiecznik.pl/post/szkoda-ze-nie-ma-tego-w-polsce-czyli-jak-mozambik-polozyl-kres-wyludzeniom-kart-sim/ -- Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn) "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisząc na priv zmień domenę na gmail. |
|
Data: 2020-09-04 14:08:33 | |
Autor: _Master_ | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
jebać RODOSRODO:
"Chcieliśmy wprowadzić dla banków podobną usługę, ale prawnicy to przyblokowali - powiedziało nam nasze źródło - Chodzi głównie o konieczność zebrania zgód od wszystkich abonentów, że zgadzają się na udostępnienie informacji o ich numerze instytucjom bankowym i w jakim celu - RODO + prawo telekomunikacyjne." |
|
Data: 2020-09-06 08:24:03 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On 04 Sep 2020 11:45:38 GMT, Dominik Ałaszewski<Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
I jak zwykle jesteśmy sto lat za Murz^H^H^H Afroafrykanami: Niepotrzebnie przekombinowane. Wystarczyłaby blokada telefonu na 72 godziny. Zmiana karty SIM to nie w kij dmuchał stąd okres blokady zrozumiały. -- Marek |
|
Data: 2020-09-06 22:46:32 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Marek <fake@fakeemail.com> writes:
Niepotrzebnie przekombinowane. Wystarczyłaby blokada telefonu na 72 Tzn. co, po wymianie karty SIM miałaby być ona nieaktywna przez kilka dni? Tak całkiem całkiem? Lekka przesada chyba? -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-07 00:08:09 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Sun, 06 Sep 2020 22:46:32 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
Tzn. co, po wymianie karty SIM miałaby być ona nieaktywna przez kilka Zapytaj tego rolnika czy wolałby mieć blokadę całkiem całkiem i mieć szansę wykryć swapa czy nie czekać i stracić 400tys. -- Marek |
|
Data: 2020-09-07 00:28:33 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Marek <fake@fakeemail.com> writes:
Zapytaj tego rolnika czy wolałby mieć blokadę całkiem całkiem i mieć Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-07 10:07:23 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Mon, 07 Sep 2020 00:28:33 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Mnie nikt nie pytał czy mi wygodnie z PSD2. Nie pytał mnie też, czy odpowiada mi ma infoliniach wysłuchiwanie wpierw kilkuminutowych tyrad o tym jak opiekują się mówimy danymi osobowymi zamiast przejść do rzeczy. -- Marek |
|
Data: 2020-09-07 23:09:47 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Marek <fake@fakeemail.com> writes:
Bezpieczeństwo przede wszystkim. Mnie nikt nie pytał czy mi wygodnie z To ostatnie to akurat nie temu raczej służy. Natomiast tu jest konflikt interesu pomiędzy operatorem GSM i bankiem - i obawiam się, że blokowanie wszystkich nowych kart SIM na nie wiadomo ile godzin absolutnie nie wchodzi w rachubę. Inną sprawą jest ta, że takie blokowanie nie rozwiązuje problemu. Wymiana karty SIM to nie jest jedyna metoda przechwycenia SMSa. Ona jest tylko trywialnie prosta, nie wymaga specjalnego myślenia. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-08 11:50:39 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Mon, 07 Sep 2020 23:09:47 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
To ostatnie to akurat nie temu raczej służy. Ustawą można wszystko, prawda? Blokowanie numerów premium jest możliwe na żądanie, dlaczego świadomy klient nie mógłby włączyć sobie opcji "blokuj na 72 godziny po wymianie SIM"? Konflikt interesu można załatwić kompromisem. Zresztą, GSM jest pełen "niegwarantowanych", kompromisowych usług (dostarczanie SMS, doładowanie, zamawianie usług kodami cusd) a cześć z nich nawet jest poprzedzona lamerskim " włączenie usługi nastąpi maksymalnie po 24h" i nikt z tego powodu nie płacze. Inną sprawą jest ta, że takie blokowanie nie rozwiązuje problemu. Ale przyznasz, że ta aletrnatywa do swapa jest na tyle wysublimowana, że jest poza zainteresowaniem ewentualnych sprawców? Życie pokazuje, że to co jest trudne, nieopłacalne i o małym zasięgu z reguły nie leży w zainteresowaniu sprawców. -- Marek |
|
Data: 2020-09-08 13:16:54 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Marek <fake@fakeemail.com> writes:
Ustawą można wszystko, prawda? Ktoś kiedyś powiedział, że są 3 rodzaje praw: - takie, których łamanie nie jest mile widziane - takie, za łamanie których można odpowiadać karnie - takie, których złamać się nie da Blokowanie numerów premium jest możliwe na żądanie, dlaczego świadomy To jest zupełnie inna sprawa, i co do tego nie mam zastrzeżeń. Natomiast słabo widzę przekonanie klientów banków, by sobie coś takiego włączyli. No i niestety to nie rozwiązuje problemu w dużej części. Konflikt interesu można załatwić kompromisem. "Maksymalnie" to zupełnie inna sprawa. Po prostu prewencyjne blokowanie wszystkich kart na kilkadziesiąt godzin a) jest kompletnie niewspółmierne do zagrożenia (ile kart w ogóle nie służy do żadnych czynności bankowych?), b) nie likwiduje zagrożenia (m.in. właśnie w sytuacji, gdy klient ma osobną kartę dla banku, i przez np. kilka dni nie przeprowadza żadnych operacji), c) absolutnie nie jest najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu, jest to tylko kulawe obejście. Opisany pomysł ze specjalnym serwisem, mimo że wciąż nie jest idealny, jest pozbawiony przynajmniej tych największych wad blokowania kart. Ale przyznasz, że ta aletrnatywa do swapa jest na tyle wysublimowana, Nie wiem tego. Życie pokazuje, że to co jest trudne, nieopłacalne i o małym zasięgu z Życie pokazuje, że "sprawcy" zajmują się tym, co jest najprostsze. Po usunięciu najprostszych możliwości wszystko się przesuwa, i "sprawcy" zajmują się nowymi najprostszymi rzeczami. Dlatego ktoś, kto chce z nimi walczyć, nie może widzieć tylko najbliższego problemu - musi przewidywać *przynajmniej* kilka następnych kroków. SMSy, aplikacje na telefonach itp. nie mogą być używane jako jedyny element, od którego zależy bezpieczeństwo systemu. Żadne blokowania kart tego nie zmienią. Banki (oraz operatorzy GSM) muszą odpowiadać za swoje zaniedbania i tyle - bank nie może zakładać, że nikt inny nie jest w stanie odebrać SMSa wysłanego na dany numer, operator GSM nie może wydawać kart SIM bez dołożenia należytej staranności w sprawdzeniu prawa klienta do uzyskania danej karty. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-09 16:05:53 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Mon, 07 Sep 2020 10:07:23 +0200, w
<almarsoft.2172760092129841257@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com> napisał(-a): On Mon, 07 Sep 2020 00:28:33 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote: Dlatego koniec z netem! Tylko wizyta w banku, dowód, wzór podpisu itp. Nie pajacuj. |
|
Data: 2020-09-09 21:00:38 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Wed, 09 Sep 2020 16:05:53 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Nie pajacuj. Rozumiem, że to prowokacja? -- Marek |
|
Data: 2020-09-10 12:11:24 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Wed, 09 Sep 2020 21:00:38 +0200, w
<almarsoft.5838693167695788487@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com> napisał(-a): On Wed, 09 Sep 2020 16:05:53 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote: Nie, podsumowanie. |
|
Data: 2020-09-11 09:06:21 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Thu, 10 Sep 2020 12:11:24 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Nie, podsumowanie. No to nie udane. -- Marek |
|
Data: 2020-09-11 16:20:51 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On 2020-09-07, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...] Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej. Właśnie. Bezpieczeństwo a nie własnozdanizm na każdym kroku. :) Mnie nikt nie pytał czy mi wygodnie z PSD2. Nie pytał mnie też, czy odpowiada mi ma infoliniach wysłuchiwanie wpierw kilkuminutowych tyrad o tym jak opiekują się mówimy danymi osobowymi zamiast przejść do rzeczy. Trudno żeby mieli się eksperci pytać każdego obywatela o zdanie w kwestii co on uważa lub nie. Zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i w dobie coraz szerszego występowania efektu Krugera-Dunninga. -- Wojciech Bańcer wojciech.bancer@gmail.com |
|
Data: 2020-09-16 01:08:19 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Fri, 11 Sep 2020 16:20:51 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Trudno żeby mieli się eksperci pytać każdego obywatela o zdanie w Konkretnie poproszę, co owi eksperci wiedzą konkretnego o mnie jako obywatelu, tj. jakie zabezpieczenia stosuję by uznać, że to co oni proponują będzie jednak lepsze dla mnie? Bo jak na razie stwierdzam, że to co zaproponowali jest w mojej (końcowej) ocenie _gorsze_ bo efekcie utrudnia mi życie. Nie dość, że zamiast mi zrobić dobrze, zrobili źle to jeszcze mam głośno mówić, że mi dobrze? No bezczelność. -- Marek |
|
Data: 2020-09-18 11:29:20 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On 2020-09-15, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Fri, 11 Sep 2020 16:20:51 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote: Pewnie coś wiedzą, a o konkrety to pytaj instytucję która wytworzyła dyrektywę. Ewentualnie swoich posłów. tj. jakie zabezpieczenia stosuję by uznać, że to co oni proponują będzie jednak lepsze dla mnie? Wiesz, że argumentujesz podobnie jak antyszczepionkowcy? Oni też wiedzą lepiej. W sumie badania pokazują, że niemal każdy kto łyknie trochę wiedzy myśli że wie lepiej od innych). Jak odróżnisz tych co wiedzą lepiej od tych co im się wydaje że wiedzą lepiej? Bo jak na razie stwierdzam, że to co zaproponowali jest w mojej (końcowej) ocenie _gorsze_ bo efekcie utrudnia mi życie. Zasadniczo każde rozwiązanie security trochę utrudnia życie. Nie dość, że zamiast mi zrobić dobrze, zrobili źle to jeszcze mam głośno mówić, że mi dobrze? No bezczelność. Myślę że wystarczy akceptacja stanu prawnego. Cieszyć się nie musisz, głośno wyrażać aprobaty też nie. :) -- Wojciech Bańcer wojciech.bancer@gmail.com |
|
Data: 2020-09-19 20:30:31 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Fri, 18 Sep 2020 11:29:20 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Myślę że wystarczy akceptacja stanu prawnego. PSD2 prawem? Poproszę o cytat z przedmiotowej ustawy. -- Marek |
|
Data: 2020-09-20 02:19:37 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On 2020-09-19, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...] Myślę że wystarczy akceptacja stanu prawnego. No została u nas zaimplementowana. Poproszę o cytat z przedmiotowej ustawy. A ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw, która dokonała wdrożenia do prawa krajowego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (PSD2). To wg Ciebie co jest, jak nie stan prawny? -- Wojciech Bańcer wojciech.bancer@gmail.com |
|
Data: 2020-09-20 19:24:23 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Sun, 20 Sep 2020 02:19:37 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
To wg Ciebie co jest, jak nie stan prawny? Wskaż gdzie jest w niej napisane, że nie mogę się logować jednym hasłem. -- Marek |
|
Data: 2020-09-20 10:28:46 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
W dniu niedziela, 20 września 2020 19:24:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Sun, 20 Sep 2020 02:19:37 +0200, Wojciech Bancer wrote: A nie możesz? Ja w większości banków mogę. |
|
Data: 2020-09-20 19:32:24 | |
Autor: Kamil Jońca | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Marek <fake@fakeemail.com> writes:
On Sun, 20 Sep 2020 02:19:37 +0200, Wojciech Bancer -- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- - Art. 32i. 1. Dostawca stosuje silne uwierzytelnianie użytkownika, w przypadku gdy płatnik: 1) uzyskuje dostęp do swojego rachunku w trybie on-line; [...] -- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- - -- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- - ,,26aa) silne uwierzytelnianie użytkownika - uwierzytelnianie zapewniające ochronę poufności danych w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów należących do kategorii: a) wiedza o czymś, o czym wie wyłącznie użytkownik, b) posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik, c) cechy charakterystyczne użytkownika - będących integralną częścią tego uwierzytelniania oraz niezależnych w taki sposób, że naruszenie jednego z tych elementów nie osłabia wiarygodności pozostałych;", -- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- - Nie musisz ddziękować. KJ -- http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/ Force it!!! If it breaks, well, it wasn't working anyway... No, don't force it, get a bigger hammer. |
|
Data: 2020-09-20 22:13:21 | |
Autor: Animka | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
W dniu 2020-09-20 o 19:32, Kamil Jońca pisze:
Marek <fake@fakeemail.com> writes: Art. 32i. 1. Dostawca stosuje silne uwierzytelnianie użytkownika, w przypadku gdy płatnik: Po prostu dostaje KOD w wiadomości na telefon i musi go wpisać w okienku przeznaczonym do tego celu, aby móc korzystać, tzn przejrzeć historię, wykonać przelew czy zajrzeć co siedzi w zablokowanych płatnościach. To się nazywa silne uwierzytelnienie. -- animka |
|
Data: 2020-09-22 23:29:14 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:
b) posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik, To co to takiego? :-) -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-23 05:24:24 | |
Autor: Kamil Jońca | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes: token, telefon na który przyjdzie sms, apka na tym telefonie itp KJ -- http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/ Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica. |
|
Data: 2020-09-23 20:05:48 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:
b) posiadanie czegoś, co posiada wyłącznie użytkownik, Są z tym "drobne" problemy, jak widać. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-23 20:12:39 | |
Autor: Kamil Jońca | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes: Nie rozumiem? KJ -- http://stopstopnop.pl/stop_stopnop.pl_o_nas.html On the other hand, life can be an endless parade of TRANSSEXUAL QUILTING BEES aboard a cruise ship to DISNEYWORLD if only we let it!! |
|
Data: 2020-09-23 20:26:03 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:
token, telefon na który przyjdzie sms, apka na tym telefonie itp No jak to. Wymiana karty SIM i nikt już nie weryfikuje telefonu, włam do telefonu i nikt nie weryfikuje użytkownika apki. BTW to ostatnie jest gorsze, bo tam nie potrzeba żadnej wiedzy, którą ma tylko klient. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-10-03 15:37:10 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On 2020-09-23, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
[...] Nie rozumiem? Apki banków które kojarzę, albo wymagają PINu (innego niż PIN do telefonu), albo biometryki. -- Wojciech Bańcer wojciech.bancer@gmail.com |
|
Data: 2020-10-04 23:09:37 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:
Apki banków które kojarzę, albo wymagają PINu (innego niż PIN do No tak, ale to wszystko jest fajnie, jeśli telefon jest urządzeniem, któremu możemy ufać (to, co klient "ma"). Jeśli nie możemy mu ufać, to niestety nie mamy komponentu "klient wie". Apki bankowe może są w stanie rozpoznać sytuację, w której ktoś w zrootowanym telefonie zainstalował su.apk, ale na pewno nie rozpoznają zrootowania "zdalnego". -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-30 22:58:48 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
On Sun, 20 Sep 2020 19:32:24 +0200, null<kjonca@poczta.onet.pl> wrote:
Art. 32i. 1. Dostawca stosuje silne uwierzytelnianie użytkownika, w przypadku gdy płatnik: A jaki to związek z systemem transakcyjnym (nie widzę związku z st z usługami płatniczymi, których cytowana ustawa dotyczy). -- Marek |
|
Data: 2020-09-19 20:52:15 | |
Autor: _Master_ | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy | |
W dniu 2020-09-18 o 11:29, Wojciech Bancer pisze:
Jak odróżnisz tych co wiedzą lepiej od tych co im się wydaje Doświadczenie życiowe czy tam intuicja... Zawsze to dokładniejsze niż teoretyczna wiedza o części zagadnienia. Np. medycyna. |
|
Data: 2020-09-07 11:59:51 | |
Autor: Pete | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
Hello, Krzysztof Halasa.
On 07.09.2020 00:28 you wrote: > Marek <fake@fakeemail.com> writes: >> Zapytaj tego rolnika czy wolałby mieć blokadę całkiem całkiem i >> mieć szansę wykryć swapa czy nie czekać i stracić 400tys. > Ale rolnik jest jeden, zaś wymieniających karty SIM znacznie więcej. No to teraz wyobraź sobie że to ty jesteś tym rolnikiem. Nadal uważasz że profilaktyczna blokada SIM jest zbyteczna? -- Pete |
|
Data: 2020-09-07 23:10:53 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
Pete <nobody@nowhere.com> writes:
No to teraz wyobraź sobie że to ty jesteś tym rolnikiem. Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół mojej egoistycznej osoby. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-09 13:22:26 | |
Autor: Pete | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
Hello, Krzysztof Halasa.
On 07.09.2020 23:10 you wrote: > Pete <nobody@nowhere.com> writes: >> No to teraz wyobraź sobie że to ty jesteś tym rolnikiem. Nadal >> uważasz że profilaktyczna blokada SIM jest zbyteczna? > Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół > mojej egoistycznej osoby. To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego. Dobrze ci z tym? -- Pete |
|
Data: 2020-09-10 12:11:18 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
Wed, 09 Sep 2020 13:22:26 +0200, w <5f58bf15$0$542$65785112@news.neostrada.pl>,
Pete <nobody@nowhere.com> napisał(-a): Hello, Krzysztof Halasa. Ale kto każe korzystać z telefonu? Piechotką do banku, druczki, pani Zosia sprawdzi. Bankowość mobilna nie jest obowiązkowa. |
|
Data: 2020-09-10 15:18:45 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
Pete <nobody@nowhere.com> writes:
> Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie wokół > mojej egoistycznej osoby. Nie widzę takiej implikacji. Statystyka także jej nie potwierdza. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-10 15:42:40 | |
Autor: Pete | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
Hello, Krzysztof Halasa.
On 10.09.2020 15:18 you wrote: > Pete <nobody@nowhere.com> writes: >> > Oczywiście - staram się, by moje poglądy nie krążyły wyłącznie >> wokół > mojej egoistycznej osoby. To jesteś w plecy 400 tys. i >> nie ma winnego. Dobrze ci z tym? > Nie widzę takiej implikacji. Statystyka także jej nie potwierdza. Czyli wg ciebie sprawa rolnika została wyssana z palca? Trafiło na niego a nie na ciebie. Szczęściarz. Statystyką też się nikt nie pochwali, bo banki nie są pokrzywdzone w takich sprawach i jej nie prowadzą. Podobnie nie prowadzą statystyk np. wypłat z rachunków osób zmarłych z pominięciem procedur spadkowych. Tu też Bank nie jest pokrzywdzony. Spadkobiercy samo zostają z tym pasztetem. -- Pete |
|
Data: 2020-09-11 09:07:35 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
On Thu, 10 Sep 2020 15:18:45 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
Nie widzę takiej implikacji. Statystyka czego? -- Marek |
|
Data: 2020-09-11 21:48:59 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
Marek <fake@fakeemail.com> writes:
Nie widzę takiej implikacji. To był jeden konkretny przypadek. Powiedzmy że było takich łącznie kilkadziesiąt. Jasne jest, że (jeśli tylko klient będzie zdeterminowany odzyskać stratę) koszty takiej "wpadki" poniesie bank i ew. operator (w niewielkim stopniu). Banki po prostu muszą zrozumieć, że numer telefonu to nie jest wystarczające narzędzie do stwierdzenia z kim mają do czynienia, i tyle. Utrudnienia związane z samymi kartami, bez rozwiązania problemu u źródła, tak naprawdę niczego tu nie zmienią. Należy też zauważyć, że problem prawdopodobnie zaczął się od klienta, który umożliwił w jakiś sposób poznanie hasła do swojego konta złodziejowi. Wiem, jest wiele takich możliwości i trudno wymagać, by każdy był 100% bezpieczny. No chyba że bank na "piękne oczy" zmienia te hasła każdemu, kto o to poprosi - nie wiem. Tym bardziej byłby to problem w banku. -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-16 01:11:48 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
On Fri, 11 Sep 2020 21:48:59 +0200, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
To był jeden konkretny przypadek. Powiedzmy że było takich łącznie Chyba żartujesz, wiesz ile takich prób jest w samym mBanku? Kilkanaście tygodniowo. -- Marek |
|
Data: 2020-09-22 23:33:26 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
Marek <fake@fakeemail.com> writes:
To był jeden konkretny przypadek. Powiedzmy że było takich łącznie Tzn. udanych prób? Jakie jest źródło tej informacji? -- Krzysztof Hałasa |
|
Data: 2020-09-24 12:49:10 | |
Autor: Michał Jankowski | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
W dniu 11.09.2020 o 21:48, Krzysztof Halasa pisze:
Marek <fake@fakeemail.com> writes: "Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik. Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się zresetować hasło" Najpierw na piękne oczy dostajesz kartę sim. Potem na piękne oczy dostajesz hasło do konta. No genialne zabezpieczenia po prostu, chyba przeniosę oszczędności pod materac. MJ |
|
Data: 2020-09-12 00:38:45 | |
Autor: MarcinF | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
W dniu 2020-09-09 o 13:22, Pete pisze:
To jesteś w plecy 400 tys. i nie ma winnego. Jak to nie ma, bank jest winny, świadczy źle zabezpieczoną usługę i przyznał dostęp do konta klienta nieuprawnionej osobie. |
|
Data: 2020-09-16 01:16:17 | |
Autor: Marek | |
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją... | |
On Sat, 12 Sep 2020 00:38:45 +0200, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:
Jak to nie ma, bank jest winny, świadczy źle zabezpieczoną usługę Hmm to nie jest tak do końca, tu nie ma winy banku ani klienta (jeśli nie popełnił rażącego niedbalstwa). Prawidłowa interpretacja to "dostęp miał nieumocowany prawnie" przez co z mocy prawa bankowego operacja jest nieważna. To działa podobnie jak nieważność małżeństwa w KK. -- Marek |
|