Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy

Data: 2020-09-05 06:14:54
Autor: PiteR
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy

www.drobneprogramy.pl piszą tak:

"Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik. Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się zresetować hasło"

Zamiast lania wody i oklepanych bzdetów panie Arkadiuszu bardziej nas ciekawi jaki to bank tak rozpoznał pana Kołodzieja, że stwierdził, że to on.

"Państwo Kołodziej przedstawili całą sprawę bankowi w nadziei, że odzyskają pieniądze. Niestety ten stwierdził, że nie poczuwa się do winy, ponieważ systemy bankowe nie zostały naruszone."

Znaczy, że co przestępcy poprawnie odgadli i powiedzieli imię ojca i syna i numer buta pana Kołodzieja?

Wmuszanie telefonów i srapek nie jest wyrazem szacunku.
Już była taka firma co traktowała ludzi jak numery.

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2020-09-14 12:27:52
Autor: Michał Jankowski
W dniu 05.09.2020 o 07:14, PiteR pisze:
"Przestępcy musieli wiedzieć, z jakiego banku korzystał rolnik.
Zadzwonili z numeru pana Zbigniewa na infolinię i udało im się
zresetować hasło"

No i w czym tu aplikacja jest lepsza od SMS? Przecież, jeśli bank tak łatwo oszukać, to aplikację na innym telefonie przestępcy też by aktywowali.

   MJ

Data: 2020-09-14 14:10:29
Autor: Pete
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
Hello, Michał Jankowski.
On 14.09.2020 12:27 you wrote:

> No i w czym tu aplikacja jest lepsza od SMS? Przecież, jeśli bank > tak łatwo oszukać, to aplikację na innym telefonie przestępcy też by > aktywowali.

W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.

--
Pete

Data: 2020-09-14 14:20:07
Autor: J.F.
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f5f5e08$0$17346$65785112@news.neostrada.pl...
Hello, Michał Jankowski.
On 14.09.2020 12:27 you wrote:
> [...]

W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez
wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.

Tylko czy nie za pozno, jak tu rolnik akurat orze na traktorze i telefonu nie slyszy.

Ale swoja droga, operator nie powinien stwierdzic ze karta sim aktywna, zadzwonic i zapytac ?

Tylko znow bedą jaja - dzwoni ktos z nieznanego numeru, "dzien dobry, dzwonie od operatora, mamy dla pana wiadomosc, tylko najpierw musze potwierdzic tozsamosc, prosze mi podac ..."

J.

Data: 2020-09-14 15:11:29
Autor: Pete
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje
Hello, J.F..
On 14.09.2020 14:20 you wrote:

> Tylko czy nie za pozno, jak tu rolnik akurat orze na traktorze i > telefonu nie slyszy.

Jeśli orze na traktorze to raczej zasięgu wifi nie ma.

> Ale swoja droga, operator nie powinien stwierdzic ze karta sim > aktywna, zadzwonic i zapytac ?

Powinien.

> Tylko znow bedą jaja - dzwoni ktos z nieznanego numeru, "dzien > dobry, dzwonie od operatora, mamy dla pana wiadomosc, tylko najpierw > musze potwierdzic tozsamosc, prosze mi podac ..."

Taka informacja nie podlega pod UoDO ani poufność więc nie ma potrzeby weryfikować klienta.
 --
Pete

Data: 2020-09-14 17:28:49
Autor: J.F.
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f5f6c07$1$31099$65785112@news.neostrada.pl...
Hello, J.F..
> [...]
telefonu nie slyszy.

Jeśli orze na traktorze to raczej zasięgu wifi nie ma.

No to mu wifi nie pomoze ... chyba ze traktor z wifi :-)

> [...]

musze potwierdzic tozsamosc, prosze mi podac ..."

Taka informacja nie podlega pod UoDO ani poufność więc nie ma potrzeby

Hm, a zakladajac, ze to jednak nie jest "wlasciciel numeru" ?
Mowic obcej osobie, ze jej uprawniona osoba karte wylaczy ?

A jak ta osoba powie, ze to jakas pomylka, a naprawde "wlasciciel numeru" chcial wylaczyc ?
Pracownikowi, kochance, zonie, dziecku ...

J.

Data: 2020-09-14 14:20:40
Autor: Michał Jankowski
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
W dniu 14.09.2020 o 14:10, Pete pisze:
Hello, Michał Jankowski.
On 14.09.2020 12:27 you wrote:

> [...]

W tym jest lepsza, że jeśli telefon ma dostęp do internetu np przez
wifi, to o podejrzanych ruchach aplikacja cię poinformuje.

O podejrzanym ruchu z kartą sim rolnik wiedział po 1 sekundzie, bo mu rozmowę przerwało. Nic mu to nie pomogło.

   MJ

Data: 2020-09-14 15:04:51
Autor: Pete
On 14.09.2020 14:20 you wrote:

> O podejrzanym ruchu z kartą sim rolnik wiedział po 1 sekundzie, bo > mu rozmowę przerwało. Nic mu to nie pomogło.

A jesteś w stanie znaleźć różnicę pomiędzy brakiem zasięgu a informacją z aplikacji bankowej typu
Ustanowiono nowe hasło.
Logowanie do systemu
Itp.

Jak rozumiem po każdej awarii operatora gdzie tracisz zasięg, natychmiast...
No właśnie, co robisz?

--
Pete

Data: 2020-09-14 16:42:57
Autor: _Master_
Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO
Ale Ty piszesz z poziomu specjalisty czytającego codziennie "niebezpiecznika"
Myślę że dużo łatwiej zrobić sobie krzywdę apką na androidzie niż logując się na www w PCecie.

Tak wiem. Wygoda. i to jest na rękę złodziejom.

Wygodnie można robić przelewy raz dziennie w fotelu.

Data: 2020-09-22 23:27:25
Autor: Krzysztof Halasa
_Master_ <Master@z.pl> writes:

Myślę że dużo łatwiej zrobić sobie krzywdę apką na androidzie niż
logując się na www w PCecie.

A to to akurat nie wiem. Należałoby na czymś się oprzeć.
--
Krzysztof Hałasa

Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy