Telefon dla 60-latka

Data: 2010-10-06 11:34:44
Autor: --=olo=--

Data: 2010-10-06 12:37:00
Autor: mz

Data: 2010-10-06 13:02:23
Autor: --=olo=--

-- =olo=--

Data: 2010-10-06 04:28:41
Autor: ZbyszekZ
Telefon dla 60-latka
On 6 Paź, 13:02, "-- =olo=-- " <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:
>A jaki to telefon od Rydzyka ?

http://www.gsmmania.pl/article.php?story=20090721235444887

-- =olo=--

Nie pamiętam czy dokładnie ten (ale chyba tak), na pewno myPhone
nabyłem dla teścia (70+) i w zasadzie daje radę.
Spełnia wszystkie Twoje wymagania i może być kupiony niezależnie od
Rydzyka.
Popatrz na stronę http://www.myphone.pl/

--
ZZ@private

Data: 2010-10-06 13:54:53
Autor: --=olo=--
Telefon dla 60-latka
[...]

a który model?

-- =olo=--

Data: 2010-10-06 16:11:21
Autor: Kotlet z karkówki
Telefon dla 60-latka
W dniu 2010-10-06 11:34, -- =olo=-- pisze:
Witam
Potrzebny telefon dla 60-latka.
Wymagania:
- duże znaki,
- czytelny wyświetlacz (może być mono)
- dobre podświetlenie,
- dobra bateria,
- tani - może być z 2 ręki.
- ładowarka z końcówką typu jack.

Nie potrzebne:
- wszelakie multimedia i wodotryski.
- odpada telefon od rydzyka.

-- =olo=--

http://www.orange.pl/klienci_ind/delfin/telefony/emporia/emporia_elegance?loyalty=24&priceParams=111:3249:XT_5362

Emporia Elegance

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

Data: 2010-10-07 12:34:07
Autor: Remek
Telefon dla 60-latka
Użytkownik "-- =olo=-- " napisał:

Nie potrzebne:

Ty dupku! Piszę się "niepotrzebne" (razem). Mam 65 lat i proponuję Ci
pojedynek w zakresie:

- Obsługi komputera
- Pisaniu programów pod Windows w asemblerze
- Znajomości pisowni i ortografii

Remek

Data: 2010-10-07 15:28:25
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla 60-latka
In article <i8k46n$eac$1@inews.gazeta.pl>, "Remek" <dupa@gmail.com> wrote:

Użytkownik "-- =olo=-- " napisał:

> [...]

pojedynek w zakresie:

- Obsługi komputera
- Pisaniu programów pod Windows w asemblerze

Zgadza sie.
Nie rozumiem dlaczegoby wybierac jakis specjalny telefon dla 60 latka. No chyba ze ma jakas skleroze, albo jest nietelefoniczny (a to nie zalezy od wieku).

TA

Data: 2010-10-08 14:10:54
Autor: --=olo=--
Telefon dla 60-latka
(...)
Zgadza sie.
Nie rozumiem dlaczegoby wybierac jakis specjalny telefon dla 60 latka.
No chyba ze ma jakas skleroze, albo jest nietelefoniczny (a to nie
zalezy od wieku).

A dlatego dla 60 latka, że ma kłopoty ze wzrokiem. Co do telefonu to tylko taka funkcjonalność jest ojcu potrzebna, a że ma kłopoty ze wzrokiem to potrzebne mu duże zanki na czytelnym wyświetlaczu. Z multimediów nie korzysta, bo nie jest to mu do szczęścia potrzebne - telefon służy do dzwonienia i odbierania połączeń i płacić dodatkowej kasy za coś z czego nie będzie korzystał nie ma zamiaru.

-- =olo=--

Data: 2010-10-08 14:29:06
Autor: Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)
Telefon dla 60-latka
On 10/08/2010 02:10 PM, -- =olo=-- wrote:
(...)
[...]

To może nie należy definiować potrzeb przez to ile rzeczony ma lat, tylko przez to że ma problemy ze wzrokiem...

M.

Data: 2010-10-08 16:01:24
Autor: Delta
Telefon dla 60-latka
Dnia Fri, 8 Oct 2010 14:10:54 +0200, -- =olo=-- napisał(a):

(...)
[...]

To spojrzyj na telefony Maxcom:
http://www.maxcom.pl/?p=/pl/menu/10/index - kupiłem dla wujka (też
60-latka) Maxcoma MM500 za 200 zł i mimo słabego wzroku nie ma problemów
z jego obsługą.

--
Delta

Never give up! Never give up! Never give up!
If it's your Passion go for it and believe in it!

Data: 2010-10-09 00:19:59
Autor: animka
Telefon dla 60-latka
W dniu 2010-10-08 16:01, Delta pisze:
[...]

Ja jego ojciec normalny to chyba by go wyśmiał :-)

--
animka

Data: 2010-10-07 16:07:30
Autor: Barnaba
Telefon dla 60-latka

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:i8k46n$eac$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "-- =olo=-- " napisał:

[...]

A ja mam tyle samo lat i dopisuję się do Twojej propozycji. Tym małolatom wydaje się, że 60-latek to dinozaur, chciałbym spróbować, który z nich wytrzyma konkurencję w konkursie na wiedzę o WSPÓŁCZESNYM świecie!
Barnaba

Data: 2010-10-08 14:12:24
Autor: --=olo=--
Telefon dla 60-latka

Użytkownik "-- =olo=-- " napisał:

[...]

weź i ty nie pajacuj, bo gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem to byś wyczytał, że chodzi o funkcje telefonu z których się korzysta, a wodotryski są zbędne...

-- =olo=--

Data: 2010-10-08 15:19:47
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla 60-latka
In article <4caf0aa8$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

weź i ty nie pajacuj, bo gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem to byś wyczytał, że chodzi o funkcje telefonu z których się korzysta, a wodotryski są zbędne...

No to ty teraz pajacujesz, bo okreslenie 'wodotrysk' jest tu wyjatkowo nieprecyzyjne. Dla mnie wodotryskiem sa np. MMSy, czy kamerka. Dla innych klient POP, BT, czy synchronizacja z kompem.

TA

Data: 2010-10-09 00:17:26
Autor: animka
Telefon dla 60-latka

Użytkownik "-- =olo=-- " napisał:

[...]

To trzeba było napisać, że ojciec ma problemy ze wzrokiem, a nie, że potrzebny jest telefon dla 60 latka.
Moja koleżanka z  bardzo słabym wzrokiem kupiła sobie telefon Samsung z wysuwaną klapką Jakiś J...chyba. Te telefony mają wyrażną i sporą czcionkę.
Ja się ze swoim SE 580i męczę. Szczegolnie jak mam odczytać kod, który mi przesła sms-em bank. Wtedy już biore lupę, żeby od razu bezbłędnie ten kod wpisać, a nie domyślać się  co to za litera czy cyfra.

--
animka

Data: 2010-10-10 00:15:55
Autor: Waldek
Telefon dla 60-latka

[...]

Nie stresuj się tak :)
Mój teść ma 71 i nie jednego gostka z tej grupy zapedziłby w kozi róg ;)
- pomijam juz sprawy czysto elektroniczne, bo z tego sie glownie utrzymywal.

Pozdrawiam

Data: 2010-10-08 14:07:28
Autor: --=olo=--
Telefon dla 60-latka
(...)
[...]

Dupkiem to może ty jesteś a twoje umiejętności guzik mnie obchodzą.

-- =olo=--

Data: 2010-10-08 17:17:48
Autor: Remek
Telefon dla 60-latka
Użytkownik "-- =olo=-- " napisał:

Dupkiem to może ty jesteś a twoje umiejętności guzik mnie obchodzą.

Ja może i jestem, a Ty na pewno. Obrażasz starszych ludzi, którym w
wiekszości do pięt nie dorastasz. To dzięki takim ludziom możesz korzytać z
bajerów, których im odmawiasz. Ty umiesz tylko naciskać przyciski, a ja i
mnie podobni wiedzą jak to działa, bo to konstruowali. Młodsi to rozwijają i
ulepszają, bo takie jest prawo rozwoju techniki.

Remek

Data: 2010-10-08 20:21:08
Autor: TGor
Telefon dla 60-latka
On 2010-10-08 17:17, Remek wrote:

> [...]
> mnie podobni wiedzą jak to działa, bo to konstruowali. Młodsi to rozwijają i
> ulepszają, bo takie jest prawo rozwoju techniki.

Jak widzę 99% staruszków (lub członków ich rodzin, bo intelektualnie wyglądasz na małolata) ma jakieś kompleksy. _Nikt_ cię nie obraził. Nikt nie pisał o tobie. Nikt się tobą tutaj nie interesuje.

Ja też kupuję "telefon dla starszych ludzi", którzy bardzo często mają już kłopoty ze wzrokiem. Potrzebują dużych klawiszy (artretyzm) oraz cyfr na kontrastowym, niezbyt jaskrawym  wyświetlaczu (zaćma).

A o ile urodzili się naprawdę dawno temu nie nie mieli styczności z zaawansowaną techniką (o ile dodatkowo nie są zamknięci w swoim małym świecie, bo akurat nie każdy człowiek jest omnibusem) tym bardziej potrzeba im prostego sprzętu.

Zresztą co ja mówię - godzinę temu wyszedłem od starszej pani, która ze strachem macała MaxComa ... właśnie "dla starszych osób, bez wodotrysków". A i tak jest dla niej po prostu za skomplikowany.

TG

Data: 2010-10-09 00:25:54
Autor: animka
Telefon dla 60-latka
W dniu 2010-10-08 20:21, TGor pisze:

[...]

Mam sporo starszą koleżankę z pracy w Wydawnictwie. Teraz jest niewidoma (trochę widzi, ale jakieś kontury czy jak przez mgłę). Używa normalnego telefonu komórkowego i stacjonarnego. Po prostu nauczyła się każdego klawisza. Nawet sms-y pisze. Ona ma już 70 lat.

--
animka

Data: 2010-10-10 19:11:26
Autor: TGor
Telefon dla 60-latka
On 2010-10-09 00:25, animka wrote:

[...]

A ja znam sporo młodszych ludzi o sokolim wzroku, któzy komórki się nie nauczyli.

Po prostu każdy jest inny i prowadzenie wojny o takie uperele, jak to zrobił ten łoś - nibystaruszek, jest bez sensu.

TG

Data: 2010-10-08 22:11:39
Autor: Ianus
Telefon dla 60-latka
?

Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i8n96f$sk9$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Ludzie tobie podobni raczej nic nie skonstruowali, bo ludzie, którzy coś potrafią nie zaczynają udziału w dyskusji od obrażania innych. Ty i tobie podobni to co najwyżej mogą siedzieć przy taśmie produkcyjnej - a składanie sprzętu to nie to samo co konstruowanie.

JS

Data: 2010-10-09 00:40:57
Autor: PlaMa
Telefon dla 60-latka
Remek pisze:

Ja może i jestem, a Ty na pewno. Obrażasz starszych ludzi, którym w
wiekszości do pięt nie dorastasz.

Rodzina Cię straszy, że do domu starców Cię odda, że się tak uraziłeś "tel. dla 60 latka"? Dajesz sobie rade? To się ciesz w milczeniu a nie zachowuj jak feministka na wojnie przemawiająca "w imieniu wszystkich kobiet".

Może obsługa telefonu i komputera stoi u Ciebie wysoko ale kultura osobista nie nadążyła za zmysłem technicznym.

Data: 2010-10-07 15:30:30
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla 60-latka
In article <4cac42ae$0$22797$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Znaczy ze wzgledow ideologicznych?
Bo Rydzyk oferowal rozne modele.

Ze swojej strony polecam Motorole F3. O ile ktos nie korzysta z smsow i ksiazki telefonicznej.
TA

Data: 2010-10-08 14:14:03
Autor: --=olo=--
Telefon dla 60-latka
(...)
Znaczy ze wzgledow ideologicznych?
Bo Rydzyk oferowal rozne modele.

bo nie podchodzi ten telefon - bez żadnych podtekstów ideologicznych

-- =olo=--

Data: 2010-10-08 15:21:38
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla 60-latka
In article <4caf0b15$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> Znaczy ze wzgledow ideologicznych?
> Bo Rydzyk oferowal rozne modele.

bo nie podchodzi ten telefon - bez żadnych podtekstów ideologicznych

Ale - powtarzam - AFAIK Rydzyk oferowl kilka roznych telefonow. Wyrazaj sie bardzij precyzyjnie.
A jak chcesz miec tanio to Motorola F3 (brak jakichkolwiek, jak to okreslasz, wodotryskow).

TA

Data: 2010-10-09 19:13:27
Autor: Mumin
Telefon dla 60-latka
[...]

Jakaś Emporia pewnie byłaby dobra.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-10-14 17:54:51
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla 60-latka
In article <i8q7te$29d$2@news.vectranet.pl>,
 Mumin <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2010-10-06 11:34, -- =olo=-- pisze:
> [...]

Nie jest tania, niestety.

TA

Data: 2010-10-15 00:10:04
Autor: animka
Telefon dla 60-latka
W dniu 2010-10-14 17:54, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Dla rodzica nie warto żalować pieniędzy! :-)

--
animka

Data: 2010-10-18 21:17:21
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla 60-latka
In article <i97vjd$nfl$1@node1.news.atman.pl>,
 animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote:

W dniu 2010-10-14 17:54, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> Nie jest tania, niestety.

Dla rodzica nie warto żalować pieniędzy! :-)

Ale kolega szukal taniego.
No i jaki jest sens kupowac droga Emporie zamiast podobnej funkcjonalnie, ale taniej Motoroli F3?

TA

Data: 2010-10-15 08:07:14
Autor: Dominik & Co
Telefon dla 60-latka
W dniu 06-10-2010 11:34, -- =olo=-- rzecze:

[...]

Nokia 5110? Pytanie jak zdefiniować "dobre podświetlenie",
pozostałe warunki IMO spełnia...

--
Dominik (& kąpany)

Telefon dla 60-latka