Telefon dla seniora

Data: 2014-03-22 08:16:48
Autor: Atlantis
Telefon dla seniora
Rozglądam się za jakimś telefonem dla dziadków, który mógłby zastąpić
zlikwidowany telefon stacjonarny. Najważniejszym wymogiem jest prostota
obsługi. Mówiąc o prostocie mam na myśli absolutną prostotę - obsługa
powinna w jak największym stopniu przypominać korzystanie z telefonu
stacjonarnego. Bierzemy słuchawkę do ręki, wykręcamy numeri wciskamy
zieloną słuchawkę (tudzież wywołujemy numer z pamięci przytrzymaniem
jednego klawisza) i możemy rozmawiać.
Nie sądzę, żeby dziadkowie potrzebowali SMS-ów i przekonali się do nich.
Natomiast sytuacja, kiedy przez przypadek wejdzie siÄ™ do jakiegoÅ› menu,
włączy radio albo zrobi coś innego, przez co nie będzie można wybrać
numeru może tylko wywołać wrażenie, że mają do czynienia ze
skomplikowaną technologią, której trzeba się uczyć od podstaw, a jak
wiadomo to zniechęca.

Do oczywistych wymogów należą duże klawisze, czytelny wyświetlacz i duża
głośność zarówno dzwonka jak i słuchawki.

Który z aparatów produkowanych z myślą o ludziach starszych najlepiej
spełnia te warunki?

Data: 2014-03-22 09:10:58
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Telefon dla seniora
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieni±cy siê nazw± Atlantis
naskroba³(a):

Do oczywistych wymogów nale¿± du¿e klawisze, czytelny wy¶wietlacz i du¿a
g³o¶no¶æ zarówno dzwonka jak i s³uchawki.

Emporia?
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz budzi siê z okropnym bólem g³owy. Mêtnym wzrokiem spogl±da wokó³:

Data: 2014-03-22 09:22:42
Autor: DanW
Telefon dla seniora
W dniu 2014-03-22 08:16, Atlantis pisze:
[...]

Jeśli do dej pory korzystali ze stacjonarnego telefonu to może niech przy takim pozostaną i poszukasz im np. NETKOM ED1 - kiedyś bardzo popularny w sieci ERA więc nie powinien być drogi.
Pozdrawiam Dan.

Data: 2014-03-22 19:45:00
Autor: Borneq
Telefon dla seniora
W dniu 2014-03-22 09:22, DanW pisze:
Jeśli do dej pory korzystali ze stacjonarnego telefonu to może niech
przy takim pozostanÄ… i poszukasz im np. NETKOM ED1 - kiedyÅ› bardzo
popularny w sieci ERA więc nie powinien być drogi.

Nie musi być taki wielki jak NETKOM ED1, ale prosty i tani ale najważniejsze, aby nie było kłopotów z odblokowaniem klawiatury.

Data: 2014-03-22 19:56:43
Autor: Borneq
Telefon dla seniora
W dniu 2014-03-22 19:45, Borneq pisze:
Nie musi być taki wielki jak NETKOM ED1, ale prosty i tani ale
najważniejsze, aby nie było kłopotów z odblokowaniem klawiatury.

Który z telefonów:
Alcatel CP-100
M-LIFE ML0608
MaxCom MM131
myPhone 1082
OLYMPIA VOX
SAMSUNG E1150
SAMSUNG E1200
Samsung GT-E1200
nie ma beznadziejnego odblokowywania klawiatury, typu naciśnięcie jednego wielofunkcyjnego klawisza, potem szybko aby się nie obraził naciśnięcie innego.

Data: 2014-03-23 00:06:42
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla seniora
In article <lgkmde$jb$1@node1.news.atman.pl>,
 Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> wrote:

W dniu 2014-03-22 19:45, Borneq pisze:
> Nie musi byæ taki wielki jak NETKOM ED1, ale prosty i tani ale
> najwa¿niejsze, aby nie by³o k³opotów z odblokowaniem klawiatury.

Który z telefonów:
Alcatel CP-100
M-LIFE ML0608
MaxCom MM131
myPhone 1082
OLYMPIA VOX
SAMSUNG E1150
SAMSUNG E1200
Samsung GT-E1200
nie ma beznadziejnego odblokowywania klawiatury, typu naci¶niêcie jednego wielofunkcyjnego klawisza, potem szybko aby siê nie obrazi³ naci¶niêcie innego.

Hm, a czym rozni sie Samsung E-1200 od Gt-E1200?
W kazdym razie - nie polecam. Podobnie jak E1150.
Zdaje sie ze fatalna jakosc dzieku.
--
TA

Data: 2014-03-23 11:30:27
Autor: dizel
Telefon dla seniora
On Sun, 23 Mar 2014 00:06:42 +0100,

> [...]

Hm, a czym rozni sie Samsung E-1200 od Gt-E1200?
W kazdym razie - nie polecam. Podobnie jak E1150.

Bez przesady na E1080 z d¼wiêkiem nie ma problemu a te wymienione to
praktycznie nowsze modele E1080. Pozdrawiam

Data: 2014-03-25 11:26:44
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla seniora
In article <ordti9l1su7lcgpja3a8lg9f2trd7tunh4@4ax.com>,
 dizel <xxx@xxx.xx> wrote:

> [...]

>Zdaje sie ze fatalna jakosc dzieku.

Bez przesady na E1080 z d¼wiêkiem nie ma problemu a te wymienione to
Jak nie ma, jak ma.
Z moich i znajomycho doswiadczen.
--
TA

Data: 2014-03-28 02:15:48
Autor: dizel
Telefon dla seniora

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world<> wrote:
Jak nie ma, jak ma.
Z moich i znajomycho doswiadczen.

No to nie wiem dla mnie dźwięk jest ok, korzystam z plusa w tym telefonie i normalnie słychać. Sw/hw ver. rev 0.1

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2014-03-28 03:51:05
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla seniora
In article <lh2ifu$rj6$1@node2.news.atman.pl>, "dizel" <xxx@xxx.xx> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world<> wrote: > Jak nie ma, jak ma.
> Z moich i znajomych doswiadczen.

No to nie wiem dla mnie dzwiek jest ok, korzystam z plusa w tym telefonie i normalnie slychac.

AFAIR nie chodzilo o dzwiek sluchawki tylko mikrofon.
Na pewno znajomi nie narzekaja?
--
TA

Data: 2014-03-28 12:40:18
Autor: dizel
Telefon dla seniora
On Fri, 28 Mar 2014 03:51:05 +0100,

> [...]

AFAIR nie chodzilo o dzwiek sluchawki tylko mikrofon.

Nie zdarzy³o siê jeszcze.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-23 02:16:26
Autor: Akarm
Telefon dla seniora
W dniu 2014-03-22 19:56, Borneq pisze:
Który z telefonów:
[...]
nie ma beznadziejnego odblokowywania klawiatury, typu naci¶niêcie
jednego wielofunkcyjnego klawisza, potem szybko aby siê nie obrazi³
naci¶niêcie innego.

Na przyk³ad Samsung C3520.
--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-03-23 10:30:00
Autor: Borneq
Telefon dla seniora
W dniu 2014-03-23 02:16, Akarm pisze:
Na przyk³ad Samsung C3520.

Chodzi o to, ¿e te z klapk± blokowanie maj± na otwarcie klapki? Chyba mój wybór zawêzi siê do tych klapkowych.

Data: 2014-03-23 10:42:37
Autor: Akarm
Telefon dla seniora
W dniu 2014-03-23 10:30, Borneq pisze:
W dniu 2014-03-23 02:16, Akarm pisze:
Na przyk³ad Samsung C3520.

Chodzi o to, ¿e te z klapk± blokowanie maj± na otwarcie klapki? Chyba
mój wybór zawêzi siê do tych klapkowych.

Odbierasz rozmowê przez otwarcie klapki, koñczysz zamykaj±c.
Klapka chroni klawisze przed przypadkowym naci¶niêciem.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-03-23 11:28:54
Autor: dizel
Telefon dla seniora
On Sat, 22 Mar 2014 19:56:43 +0100, Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl>
wrote:

[...]

Mam Samsunga E1080 czyli pewnie bêdzie tak samo jak w E1200 czy E1150
bo to nowsze wersje tego telefonu. Blokowanie i odblokowywanie polega
na d³u¿szym przytrzymaniu klawisza * wiêc praktycznie zero problemów.
Wszystko jednym klawiszem.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-23 11:32:56
Autor: dizel
Telefon dla seniora

wrote:

[...]

i jeszcze jedno, telefon ma w miarê wygodne i du¿e klawisze, ale za to
ekran jest ma³y, wyra¼ny ale ma³y wiêc nie wiem czy bêdzie pasowa³
starszej osobie.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-23 11:56:15
Autor: Grzexs
Telefon dla seniora
i jeszcze jedno, telefon ma w miarê wygodne i du¿e klawisze, ale za to
ekran jest ma³y, wyra¼ny ale ma³y wiêc nie wiem czy bêdzie pasowa³
starszej osobie.

U mnie starsza osoba w rodzinie u¿ywa Motoroli F3. Niestety, ma jedn± drobn± wadê - do¶æ ³atwo wyciszyæ w niej dzwonek naciskaj±c "kursor w dó³". Zwróæ i na to uwagê.

--
Grzexs

Data: 2014-03-23 19:20:21
Autor: Borneq
Telefon dla seniora
W dniu 2014-03-23 11:56, Grzexs pisze:
U mnie starsza osoba w rodzinie u¿ywa Motoroli F3. Niestety, ma jedn±
drobn± wadê - do¶æ ³atwo wyciszyæ w niej dzwonek naciskaj±c "kursor w
dó³". Zwróæ i na to uwagê.

To wada, nawet moja Xperia E na Androidzie czasem mia³a bez powodu wyciszone dzwonki

Data: 2014-03-23 00:04:35
Autor: Titus Atomicus
Telefon dla seniora
In article <lgjh8o$oqc$1@node1.news.atman.pl>, DanW <mybox@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> Nie s±dzê, ¿eby dziadkowie potrzebowali SMS-ów i przekonali siê do nich.
> Natomiast sytuacja, kiedy przez przypadek wejdzie siê do jakiego¶ menu,
> w³±czy radio albo zrobi co¶ innego, przez co nie bêdzie mo¿na wybraæ
> numeru mo¿e tylko wywo³aæ wra¿enie, ¿e maj± do czynienia ze
> skomplikowan± technologi±, której trzeba siê uczyæ od podstaw, a jak
> wiadomo to zniechêca.
>
> Do oczywistych wymogów nale¿± du¿e klawisze, czytelny wy¶wietlacz i du¿a
> g³o¶no¶æ zarówno dzwonka jak i s³uchawki.
>
> Który z aparatów produkowanych z my¶l± o ludziach starszych najlepiej

Je¶li do dej pory korzystali ze stacjonarnego telefonu to mo¿e niech przy takim pozostan± i poszukasz im np. NETKOM ED1 - kiedy¶ bardzo popularny w sieci ERA wiêc nie powinien byæ drogi.
Pozdrawiam Dan.

Bez przesady.
Telefon komorkowy ma jednak jakies zalety, ktore docenia i dziadkowie.
--
TA

Data: 2014-03-22 13:28:06
Autor: JoteR
Telefon dla seniora
"Atlantis" napisał:

[...]

Zapomniałeś o podstawce - inaczej dziadkowie albo będą uwiązani do ściany długością przewodu ładowarki, albo zmuszeni co i raz do operowania wtyczką przy złączu. A oba te elementy mają w nazwie "micro" ;->
Na szczęście trochę tego jest http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe,n1,g2.bhtml

JoteR

Data: 2014-04-03 12:27:51
Autor: Borneq
Telefon dla seniora
W dniu 2014-03-22 08:16, Atlantis pisze:
Do oczywistych wymogów należą duże klawisze, czytelny wyświetlacz i duża
głośność zarówno dzwonka jak i słuchawki.

Jeśli chodzi o klapkowe (bez problemów z odblokowaniem) to Nokia 2720 o i 2760, ale niepokoi mnie czy jest już tam nowszy typ ładowania - przez USB.

Data: 2014-04-03 12:29:51
Autor: Borneq
Telefon dla seniora
W dniu 2014-04-03 12:27, Borneq pisze:
[...]

Szukam tel , który:
- Å‚adowanie przez USB
- klapkowy, rozsuwany, bez problemów z blokowaniem
- głosny dzwonek i głosnik, przypadkowo sie nie przycisza

Data: 2014-04-03 20:58:55
Autor: Borneq
Telefon dla seniora
W dniu 2014-04-03 12:29, Borneq pisze:
Szukam tel , który:
- Å‚adowanie przez USB
- klapkowy, rozsuwany, bez problemów z blokowaniem
- głosny dzwonek i głosnik, przypadkowo sie nie przycisza

Decyzja: SAMSUNG GT-C3520

Telefon dla seniora