Telefon i aplikacja java na www

Data: 2010-07-11 00:46:32
Autor: Bet
Telefon i aplikacja java na www
Witam,
szukam telefonu, na którym będzie możliwe uruchomienie aplikacji Java umieszczonej się na stronie www pod tym adresem

http://stooq.pl/q/a/?s=fw20&e
( aplikacja z notowaniami giełdowymi - ispag )

W większości przypadków pojawia się komunikat o wymaganej Javie. Testowałem to na Windows Mobile 6.5 z HTC HD mini, Androidzie 2.1 z HTC Desire oraz na S40 z nokii6300. Za każdym razem klapa.

Czy ktoś z szanownych grupowiczów potrafi uporać się z tym problemem?
Znalazłem jeden telefon, ze szczególną aplikacją, na którym udało się wykonać to zadanie. Niestety rozwiązanie jest z tych droższych (iphone3gs+cloudbrowse).

--
Bet

Data: 2010-07-11 15:17:37
Autor: J.F.
On Sun, 11 Jul 2010 00:46:32 +0200,  Bet wrote:
szukam telefonu, na którym będzie możliwe uruchomienie aplikacji Java umieszczonej się na stronie www pod tym adresem
http://stooq.pl/q/a/?s=fw20&e

Zawsze mozna zmienic serwis, albo kupic sobie netbooka :-)

A nie dziala "eksportuj wykres do obrazka" ?
W większości przypadków pojawia się komunikat o wymaganej Javie. Testowałem to na Windows Mobile 6.5 z HTC HD mini, Androidzie 2.1 z HTC Desire oraz na S40 z nokii6300. Za każdym razem klapa.

A zobacz jeszcze nokie E51 czy 52.

J.

Data: 2010-07-11 16:04:23
Autor: Jacek Czerwinski
W dniu 2010-07-11 15:17, J.F. pisze:
[...]

To nie chodzi o Jave jako taką, ani o J2ME, tylko standardowa Jave w przegladarce internetowej (ten program maklerski to jakas forma appletu).
Chyba nie ma, lub bardzo niewiele jest przegladarek komorkowych z appletami, bo nie za bardzo ma to sens, i RAM-u ciagle nie tyle, itd.

Data: 2010-07-12 00:17:42
Autor: Bet
W dniu 2010-07-11 16:04, Jacek Czerwinski pisze:
[...]

E52 sprawdziłem dzisiaj - to samo - nie działa.
Netbook to dla mnie żadne rozwiązanie. To zawsze spory klocek, którego nie zmieścisz w kieszeni.

Tak, czy inaczej, tylko CloudBrowse z iPhone poradziła sobie doskonale z tym zadaniem. Zaskakuje mnie ta sytuacja - współczesne smartfony posiadają naprawdę wydajne procesory, sporo pamięci, a mimo to nie mają zaimplementowanej obsługi apletów Java. Widać rynek tego nie wymaga, bądź nisza jest zbyt płytka na rozwiązania tego typu.

Szukam dalej i czekam na kolejne głosy z Waszej strony.

--
Bet

Data: 2010-07-12 10:56:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek Czerwinski" <x@y.z.pl> napisał w wiadomości news:i1cj1a$b3n$1news.onet.pl...
W dniu 2010-07-11 15:17, J.F. pisze:
A zobacz jeszcze nokie E51 czy 52.
To nie chodzi o Jave jako taką, ani o J2ME, tylko standardowa Jave w przegladarce internetowej (ten program maklerski to jakas forma appletu).

Wiem, ale E51 mnie kiedys pozytywnie zaskoczyla.

Chyba nie ma, lub bardzo niewiele jest przegladarek komorkowych z appletami, bo nie za bardzo ma to sens, i RAM-u ciagle nie tyle, itd.

Sens to by byl, bo sporo stron z roznymi apletami jest.
Szczegolnie gdy sie juz implementacje Javy ma. RAM niektore telefony maja nienajgorzej.
No ale od javy sie odchodzi i problem sie komplikuje.

J.

Data: 2010-07-12 00:16:33
Autor: ToMasz
Bet pisze:
[...]

to wymieniłeś producentów telefonów i systemy operacyjne. PRóbowałeś już
użyć do przegladania stron www jakiejś przeglądarki internetowej?

ToMasz

PS Podana przez Ciebie strona została skonstruowana pod windowsowe go IE
i na powoduje wywalenie sie firefoxa. _Być moze_ to co wywala FF
powoduje ze przeglądarki w telefonach głupieją.

Data: 2010-07-12 00:28:50
Autor: Bet
W dniu 2010-07-12 00:16, ToMasz pisze:
Bet pisze:
[...]

Mógłbyś rozwinąć temat przeglądarki internetowej? gdzie tego szukać, jakiś punkt zaczepienia?

Zauważyłem, że niektóre telefony obsługują VNC. Byćmoże mogę to wykorzystać do połączenia z PC, na którym mam uruchomiony podany aplet. Niestety to są tylko moje domysły, nie mogę ich sprawdzić bez stosownego telefonu w ręce - i to najlepiej na kilka dni testów.

--
Bet

Data: 2010-07-12 08:13:01
Autor: ToMasz
Bet pisze:
[...]

Opera mini, opera mobile, fenec, skyfire..

Data: 2010-07-12 14:28:50
Autor: ererer
[OT] Skyfire
W dniu 2010-07-12 08:13, ToMasz pisze:
Opera mini, opera mobile, fenec, skyfire..

Powodzenia w używaniu Skyfire, "Sorry. We regret that as of July 1 2010 Skyfire does not provide service in your country".

--
ererer

Data: 2010-07-12 22:41:07
Autor: Bet
Bet pisze:
[...]

opera mini odpada. Testowałem ją w nokii6300 i bez sukcesu w tym temacie
Jak będę miał możliwość przetestuję gdzieś pozostałe.
--
Bet

Data: 2010-07-14 08:45:54
Autor: Adramelech
Telefon i aplikacja java na www
Bet <haga.brakspamu@brakspamu.poczta.onet.pl> Odpowiedz na news:i1at87$45k$1news.onet.pl:

[...]

A co nie działa? Odpaliłem na Operze 10 i wyglada tak samo jak na kompie. Wykresy i notowanie się wyświetleją, nie ma żadnego komunikatu o braku Javy...

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-07-15 23:46:27
Autor: Bet
W dniu 2010-07-14 10:45, Adramelech pisze:
[...]

Rozumiem, że na Operze Mobile 10?
No to mam rozwiązanie! Wielkie Dzięki!

--
Bet

Data: 2010-07-16 07:44:21
Autor: Adramelech
Telefon i aplikacja java na www
Bet <haga.brakspamu@brakspamu.poczta.onet.pl> Odpowiedz na news:i1nvjk$8rc$1news.onet.pl:

[...]

Tak. WM6.1 i Opera Mobile 10.
Ale Opera Mobile 9.5 też wszystko dobrze wyświetla.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-07-16 08:43:44
Autor: Jakub Danecki
Adramelech wrote:
> Rozumiem, że na Operze Mobile 10?
> No to mam rozwiązanie! Wielkie Dzięki!
Tak. WM6.1 i Opera Mobile 10.
Ale Opera Mobile 9.5 też wszystko dobrze wyświetla.

Obstawiam że wyświetlają się dobrze wykresy statyczne i ew. flashowe.
Ale strona wskazana przez kolegę (http://stooq.pl/q/a/?s=fw20&e)
wyświetla się, ale bez wykresu, bo na to po prostu nie ma szansna
urządzeniach mobilnych póki co.

Jakub

Data: 2010-07-16 19:22:29
Autor: Bet
W dniu 2010-07-16 10:43, Jakub Danecki pisze:
Adramelech wrote:
[...]

Jak tylko będę miał okazję - sprawdzę... A co do szans działania:
na moich oczach udało się to pewnej osobie uruchomić, przy użyciu iPhone 3GS i przeglądarki CloudBrowse, więc wiem, że się da.
Standardowe Safari z iPhone nie poradziło sobie z zadaniem, więc wnoszę, że to kwestia przeglądarki, a nie systemu operacyjnego.

Czy jest szansa uruchomić aplet na Windows Mobile, Androidzie czy innym systemie, innej przeglądarce, innej konfiguracji? dla mnie temat pozostaje otwarty. Niestety, mam bardzo ograniczony dostęp do tego rodzaju urządzeń, dlatego szukam pomocy tutaj.

Bet

Data: 2010-07-16 18:29:31
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 16 Jul 2010 19:22:29 +0200, Bet napisał(a):

[...]

Nie, to jest kwestia serwera który ktoś wystawił w internecie i odwala
"czarną robotę" a kawałek softu w gejfonie tylko wyświetla wyniki - bo tak
działa CloudBrowse.
Równie dobrze możesz się połączyć po RDP ze swoim pecetem w domu/firmie -
technicznie jest to dokładnie to samo.
Nawet Opera mini nie odwala tego aż w taki sposób.

"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-07-16 19:09:08
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
[...]

Dokładnie - CloudBrowse to w zasadzie remote desktop i tyle. W PDA nie
ma tutaj żadnej przeglądarki. Ciekawe ile to będzie ksoztowało, jak
wprowadza komercyjnie.

Jakub

Data: 2010-07-20 12:29:55
Autor: Adramelech
Telefon i aplikacja java na www
"Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> Odpowiedz na news:i1p63v$lgs$1news.onet.pl:

Adramelech wrote:
> [...]

Ale strona wskazana przez kolegę (http://stooq.pl/q/a/?s=fw20&e)
wyświetla się, ale bez wykresu, bo na to po prostu nie ma szansna

Opera Mobile wyświetla to samo co duża Opera na desktopie. Dopiero Chrome otwiera aplet javy. Stąd moja pomyłka...

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-07-21 07:05:33
Autor: Jakub Danecki
Adramelech wrote:
Opera Mobile wyświetla to samo co duża Opera na desktopie. Dopiero
Chrome otwiera aplet javy. Stąd moja pomyłka...

Wyjaśnij.
Moja Opera 10.x wyświetla normalnie aplet Javy. Opera Mobile 10.x nie
wyświetla. Co ma do tego Chrome?

Jakub

Data: 2010-07-22 10:33:22
Autor: Adramelech
Telefon i aplikacja java na www
"Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> Odpowiedz na news:i2667t$j4u$1news.onet.pl:

Adramelech wrote:
[...]

Widocznie nie mam czegoś zainstalowanego na kompie. Bo u mnie Opera 10 nie wyświetla, Chrome wyświetlił.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Telefon i aplikacja java na www