Telefon muszę wybrać :/

Data: 2010-06-07 12:53:53
Autor: gosmo
Telefon muszę wybrać :/
Pytam tutaj ponieważ cechy o które mi chodzi nie są wymieniane w oficjalnych specyfikacjach a wy używacie telefonów i je znacie, a część z Was pewnie związana jest z tym rynkiem, interesuje się bądź pracuje na codzień z telefonami. Generalnie chodzi mi o cechy ergonomiczne, które można sprawdzić tylko "macając" telefon. Telefon to coś z czym się zwiążę na najbliższy rok i będzie to rok, w którym nie zauważę, że go mam lub rok, w którym będę go przeklinał. Ostatni rok był tym w którym przeklinałem, ponieważ HTC HD się rozleciał po 2 tygodniach. Ekran droższy od większości kompletnych telefonów, musiałem więc używać jakąś starą nokię z symbianem, która chodziła jak krew z nosa i trzymała 3-4 dni na nowej baterii 1-2 dni po 3 miesiącach od wymiany baterii :/ Doświadczony tym, że ekran dotykowy jest niewygodny, niewiele w nim widać w słońcu, cały czas jest usmarowany, wybrudzony, porysowany (już po pierwszym tygodniu użytkowania) chcę takiego uniknąć. Chciałbym aby działał szybko, czyli nie wyświetlał kilkusekundowego komunikatu po usunięciu wiadomości jak w moim Samsungu SGH D900i (czy jakoś tak) bo czasem dostaję kilkadziesięt pod rząd SMSów z automatu nadzorującego powien system. Chciałbym, abym nie musiał czekać na cokolwiek wybierając dowolną funkcję w telefonie jak np. w mojej nokii E50. Istotne jest też, aby był w miarę wytrzymały, ale bez przesady, chodzi tylko aby się nie rozpadł na kawałki jak z kieszeni koszuli mi wypadnie albo aby mi go nie było żal jak się zepsuje jak HTC HD ;) No i dobrze aby był w ofercie orange.
Jeśli chodzi o rodzaj obudowy to preferuję wg kolejności:
1. Slider
2. Klapka
3. Klasyczny
4. Pozostałe
Cechy niezbędne:
- Dobra jakość rozmowy
- HSDPA, telefon jako modem do lapka
- Duża szybkość działania
- Długo trzymająca bateria
Miło by było:
- MP3 (slot SD)
- Radio
- Mała zwarta obudowa
Nie chcę:
- duzych ekranów dotykowych
- produktów Apple
- systemów Microsoftu

Jak w kontekście powyższych mają się poniższe?
- Sony Ericsson Yari
- Nokia 2730 Classic
- Nokia 6210 Navigator
- Nokia 6700
- Samsung Ultra Classic

Generalnie ten sony mi podchodzi bo wszystkie mają zbliżone parametry ale ten yari jeszcze dodatkowo trzyma te 450h i 660 min. rozmowy no ale... to na czym mi zależy w tabelce producenta nie ma.

Dzięki za rady

Data: 2010-06-07 14:40:15
Autor: mz
Telefon muszę wybrać :/
A SE Yari nie brałes pod uwage ?

Data: 2010-06-07 14:40:51
Autor: mz
Telefon muszę wybrać :/
A SE Elm nie brałeś pod uwagę ?

Data: 2010-06-07 15:16:15
Autor: gosmo
Telefon muszę wybrać :/
Użytkownik "mz" <22051976.wytnij@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c0ce8d8$0$2603$65785112news.neostrada.pl...
A SE Elm nie brałeś pod uwagę ?

He, he... no właśnie, jest na liście, na razie na 1-wszym miejscu.
Jak on działa? Szybko? Nie trzeba czekać przechodząc przez menu?
Bateria faktycznie tak dlugo trzyma jak tam piszą?
Jak jest z głośnością i jakością rozmowy przez ten telefon?
Nie trzeba instalować zbyt wiele "syfów" w kompie, gdy się go podłącza jako modem?
Jakie ma bolączki?

Telefon muszę wybrać :/