Telefon pod TT7 i UMP

Data: 2011-05-04 09:03:46
Autor: Adam Czajka
Telefon pod TT7 i UMP
hey

Proszę o doradzenie w wyborze telefonu, bo nie chcę kilku urządzeń.
Potrzebuję telefonu z takim systemem na którym będzie działał
tomtom navigator 7 i na który jest program czytający UMP i inne mapy
w formacie img z możliwością zapisu i exportu śladów.
Co do samego sprzętu to chodzi mi o to, żeby był jak najmniejszy.

Adam Czajka

Data: 2011-05-04 09:20:28
Autor: Mirek Ptak
Telefon pod TT7 i UMP
Dnia 2011-05-04 09:03,  *Adam Czajka* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

http://www.tomtom.com/en_gb/products/mobile-navigation/navigator-7-windows-smartphone/#tab:specifications
Co do UMP to nie pomogę.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-05-04 16:43:55
Autor: Waldek Godel
Telefon pod TT7 i UMP
Dnia Wed, 04 May 2011 09:03:46 +0200, Adam Czajka napisał(a):

[...]

np. HTC Touch (bez dodatków w nazwie)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2011-05-05 10:22:26
Autor: Adam Czajka
Telefon pod TT7 i UMP
hey

W dniu 2011-05-04 17:43, Waldek Godel pisze:
[...]

Dzięki za radę. Przyjrzałem się telefonom tej firmy i lepiej prezentuje się Touch2, bo jest węższy i cieńszy, do tego z opisu wynika, że jest wydajniejszy.
Znalazłem jeszcze mniejszą Omnię Lite B7300, ale nie ma go na stronie tomtoma, z Samsungów jest tylko i900. Poszukam czy TT7 na niej działa.

Adam Czajka

Data: 2011-05-05 09:25:19
Autor: Waldek Godel
Telefon pod TT7 i UMP
Dnia Thu, 05 May 2011 10:22:26 +0200, Adam Czajka napisał(a):

Dzięki za radę. Przyjrzałem się telefonom tej firmy i lepiej prezentuje się Touch2, bo jest węższy i cieńszy, do tego z opisu wynika, że jest wydajniejszy.

Wydajność nie była podana jako kryterium wyboru

Znalazłem jeszcze mniejszą Omnię Lite B7300, ale nie ma go na stronie tomtoma, z Samsungów jest tylko i900. Poszukam czy TT7 na niej działa.

Powinien chodzić bez najmniejszych problemów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

Data: 2011-05-05 10:46:11
Autor: Adam Czajka
Telefon pod TT7 i UMP
hey

W dniu 2011-05-05 10:25, Waldek Godel pisze:
[...]

Sprawdziłem, że i cena Touch2 jest niska, i wydajność większa, więc stąd tylko to stwierdzenie. Wydajność nie jest priorytetem tylko ergonomia. To nie zarzut, naprawdę bardzo mi pomagasz.
BTW używałem TT6 na Nokii E50 i nie narzekałem. Na Garmina MXT owszem, bo miał *user unfriendly* interface i do tego był powolny.

Znalazłem jeszcze mniejszą Omnię Lite B7300, ale nie ma go na stronie
tomtoma, z Samsungów jest tylko i900. Poszukam czy TT7 na niej działa.

Powinien chodzić bez najmniejszych problemów.

I to mnie cieszy, dzięki wielkie za pomoc.

Adam Czajka

Data: 2011-05-04 17:41:37
Autor: 085
Telefon pod TT7 i UMP
Użytkownik "Adam Czajka" <nie_pisz@pri.v> napisał w wiadomości
hey

Proszę o doradzenie w wyborze telefonu, bo nie chcę kilku urządzeń.

zaczniesz chciec, jak bedziesz musial dluzej porozmawiac jadac w nieznane :]

chociaz zawsze mozna szukac gps+gsm+mp3+dvd w jednym ;]

p, zul

Data: 2011-05-04 20:14:59
Autor: ToMasz
Telefon pod TT7 i UMP
Adam Czajka pisze:

Potrzebuję telefonu z takim systemem na którym będzie działał
tomtom navigator 7
no to na strone tom toma i zobacz jakie ma wymagania
i na który jest program czytający UMP
najpierw znajdź program, potem sprawdź wymagania. PRzeczytaj mój list na
grupie gps z 13 kwietnia. Mnie sie spodobał gpsVP. czyta bez problemu
mapy z ump, ale przy takich 150mega konczą sie jego mozliwosci. tej
najwiekszej wogóle nie otwiera, za to wycinki - wspaniale. JEdnak
zastanawiam sie jaki masz cel. skoro ump - to polska, jak poska to
automapa a nie tom tom. Tom tom za granicą a ump po polsce? gpsVP nie
radzi sobie z routingiem po drograch. Garmin na wm? w celu...?
Napisz moze coś wiecej.
i inne mapy
w formacie img z możliwością zapisu i exportu śladów.
to nie problem
Co do samego sprzętu to chodzi mi o to, żeby był jak najmniejszy.
co znaczy jak najmniejszy? chcesz widzieć tą mapę czy nie? ja mam i780 i
jest raczej mały, ale moze wiekszy, za to z ekranem wyższej
rozdzielczości byłby wskazany
na stronie http://www.gsmarena.com/search.php3 zaznacz windows
profesional, gps, wagę wymiary i sprawdź jakie są telefony
ToMasz
ps
mnie dzisiaj coś wyssało baterie w 6 godzin, gdy telefon stał na
półce(prawdopodobnie nie wyłączony GPS). siedze z baterią na drucikach i
miernikiem patrząc który program spowoduje nagły pobór energii. samo
uruchomienie gpsa to 200mA konieczne podświetlenie ekranu to 50mA, mocne
podświetlenie(jazda na rowerze) to kolejne 50mA. 300mA non stop przy
ekranie 2.5 cala. Dobrze ze w standardzie sa 2 baterie :)

Data: 2011-05-05 11:25:59
Autor: Adam Czajka
Telefon pod TT7 i UMP
hey

W dniu 2011-05-04 20:14, ToMasz pisze:
Adam Czajka pisze:

Potrzebuję telefonu z takim systemem na którym będzie działał
tomtom navigator 7
no to na strone tom toma i zobacz jakie ma wymagania

Lista na stronie TT nie jest pełną listą urządzeń, na których działa, ale tych które w TT przetestowali. Taki pardon my french "dupochron".

i na który jest program czytający UMP
najpierw znajdź program, potem sprawdź wymagania.

Działanie TT7 jest priorytetem, dlatego najpierw urządzenie dla niego, a potem dopasowanie oprogramowania dla map .img.

> [...]
mapy z ump, ale przy takich 150mega konczą sie jego mozliwosci. tej
najwiekszej wogóle nie otwiera, za to wycinki - wspaniale.

I to jest konkretna rada, dzięki.

> [...]
automapa a nie tom tom. Tom tom za granicą a ump po polsce? gpsVP nie
radzi sobie z routingiem po drograch. Garmin na wm? w celu...?

Tak, głównie Polska. TT bo jest *dla mnie* najlepiej zaprojektowaną nawigacją dostępną na telefon. Chodzi o ergonomię i szybkość interfejsu, a nie o to czy we wsi pod Pcimiem jest numeracja domów.
Chodzi o to żeby nawigacja kierowała mnie samochodem, czy wybiorę najszybszą, czy najkrótszą trasę, po drogach na których moje kombi
nie zawiśnie w głębokich koleinach. Chodzi o to, żeby gdy skręcę w nieznaną mi osiedlową uliczkę uciekając z korka, nawigacja rozumiała bez wielokrotnego pukania w ekran, że dalej chcę podążać do celu, ale inną drogą etc. etc.

i inne mapy
w formacie img z możliwością zapisu i exportu śladów.
to nie problem

UMP na rower, na grzyby, na kajak, na wędrówki z rodziną. Mam też mapy Garmina, których teraz nie używam z powodu kulawego softu. Zapis śladów z tych wycieczek dla mojego kaprysu.

[...]

Używałem TT6 na Nokii E50 i nie narzekałem na wielkość ekranu. Przejrzystość interfejsu i bardzo dobre nawigowanie głosowe nie wymaga dużego ekranu. Np. w trasie wystarczał rzut oka na ten mały ekran przed nieznanym mi zakrętem, by określić z jaką prędkością mogę go pokonać. W obcym mieście polecenia głosowe zawsze podawał w porę.

[...]

Nieistotne. W samochodzie i tak jest podpięty pod zasilanie z gniazda zapalniczki. A w plecaku noszę takie sprytne pudełeczko z gniazdem USB i akumulatorkami AA w środku, które daje mi niezależność od źródeł prądu. Wystarczy, że co 2-3 dni mogę je gdzieś naładować.

Adam Czajka

Data: 2011-05-05 11:47:23
Autor: Adam Czajka
Telefon pod TT7 i UMP
Dodam jeszcze, że gdyby iPhone 4 był trochę mniejszy i nie miał tak absurdalnie wysokiej ceny, to byłby *moim* wyborem ze względu na ergonomię właśnie.

Adam Czajka

Data: 2011-05-05 10:50:06
Autor: Waldek Godel
Telefon pod TT7 i UMP
Dnia Thu, 05 May 2011 11:47:23 +0200, Adam Czajka napisał(a):

Dodam jeszcze, że gdyby iPhone 4 był trochę mniejszy i nie miał tak absurdalnie wysokiej ceny, to byłby *moim* wyborem ze względu na ergonomię właśnie.

tzn świadomie wybrałbyś coś co niespecjalnie jest ergonomiczne?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-05-05 12:34:13
Autor: Adam Czajka
Telefon pod TT7 i UMP
hey

W dniu 2011-05-05 11:50, Waldek Godel pisze:
[...]

Wiedziałem ;)
iPhone spełnia wszystkie *moje* wymagania i jest według *mnie* najbardziej ergonomicznym tego typu urządzeniem na rynku. Chodzi tu o system i interfejs, spójność jego i oprogramowania na nim instalowanego. Sprzęt jest tylko koniecznym do nich dodatkiem. Choć moim zdaniem ma zbyt wysoką cenę nawet jak na produkt Apple.

Adam Czajka

Data: 2011-05-05 11:41:19
Autor: Waldek Godel
Telefon pod TT7 i UMP
Dnia Thu, 05 May 2011 12:34:13 +0200, Adam Czajka napisał(a):

[...]

aha.. bo ja to jednak wolę (i nazywam ergonomicznym) coś, co ma na wierzchu
najpotrzebniejsze informacje a te których nie używam albo używam rzadziej,
mogą być schowane głębiej.
Ale ja (i tysiące userów iPhone instalujących nieoficjalne rozszerzenia
typu lockinfo) to truskawki cukrem...

Data: 2011-05-05 23:11:38
Autor: ToMasz
Telefon pod TT7 i UMP
Adam Czajka pisze:
Tak, głównie Polska. TT bo jest *dla mnie* najlepiej zaprojektowaną
(...)nawigacja rozumiała bez
wielokrotnego pukania w ekran, że dalej chcę podążać do celu, ale inną
drogą etc. etc.
TT7 na i780 (o ile czytałem) działa, ale zaraz o pukaniu w ekran. omnia
lite jest gorsza od starej omni1. To sprawdził chyba nawet J.
Strzybyszewski (jak sie pomyliłem to przepraszam)

i inne mapy
w formacie img z możliwością zapisu i exportu śladów.
to nie problem

UMP na rower, na grzyby, na kajak, na wędrówki z rodziną.
Taka uwaga w konteksie iPhona i innych dotykowców. TT7 nieznam, ale
napisze Ci jak działa gpsVP. wczytuje mapę i wyświetla na cały ekran.
koniec. tak działa. niby normalne - tak? A jednak nie. bo najczęsciej na
owej mapie jest jeszcze "fafnoście" "klikaczy" zasłaniających mapę, a
jednocześnie przy minimalnej nietrafności powodujacych utrudnienia.
chciałem trafić w "przybliż" ale nie trafiłem i już dodaje punkt w
środku lasu do ulubionych. U mnie tego niema. najpierw namacam klawisz
"q" potem go wcisnę aby powiekszyć. to jest właśnie przewaga telefonów z
twardą klawiaturą.... Domyślasz sie oczywiście ze wszystkie przydatne
funkcje są "podpięte" pod resztę klawiszy.
[...]
Rzuciłem okiem na allegro. Co kolwiek wybierzesz, to dużo Cie to
kosztować nie będzie.(biorąc pod uwagę wyskoki stopien wykorzystania)
choć moze najpierw pomacaj telefon z windowsem - nie kazdemu pasuje)

ToMasz

Data: 2011-05-06 11:46:15
Autor: Adam Czajka
Telefon pod TT7 i UMP
hey

W dniu 2011-05-05 23:11, ToMasz pisze:
Adam Czajka pisze:
[...]

O, dzięki za info będę musiał to sprawdzić. Szczerze mówiąc nie jestem przekonany do Samsungów, po prostu ten jest najwęższy z Windowsami. Mój syn ma Avilę i wszystko od dotyku, układu menu (włączanie bluetootha jest w aplikacjach, a nie w ustawieniach!) po oprogramowanie na PC, mnie w nim wkurza.

i inne mapy
w formacie img z możliwością zapisu i exportu śladów.
to nie problem
UMP na rower, na grzyby, na kajak, na wędrówki z rodziną.
napisze Ci jak działa gpsVP. [...] na
[...]

I to jest ważna uwaga, dzięki.

choć moze najpierw pomacaj telefon z windowsem - nie kazdemu pasuje)

I tu jest pies pogrzebany. Do tej pory używałem różnych symbianowców i wyłącznie z klawiaturą sprzętową. Przesiadka na ekran dotykowy i Windows jest podyktowana chęcią posiadania TT7. Jak podglądałem okna w działaniu, to nie wydają się bardziej upierdliwe od Symbiana.

Adam Czajka

Data: 2011-05-06 20:18:57
Autor: ToMasz
[ot]Re: Telefon pod TT7 i UMP

[...]

telefon samsung (avila i inne) i telefon samsung z WM, mają takei same
zasilacze. na tym podobieństwa sie konczą. MAm w sród znajomych avile,
e590, i jeszcze jakiegoś slidera. te małe to wzór błędów w kategorii"
user friendly"
Te które mają windowsa, omnia, i780 to inna bajka. są windowsowe jak
każdy inny, z jego zaletami i wadami. Akurat te 2 mają "myszkę optyczną"
co w pewien sposób ułatwia prace, ale nie mają "joysticka" co czasem
komplikuje życie.
Co do klawiatury sprzętowej..... wiekszość świata uważa ze "dotyk" jest
cholernie trendy. JA zaś mam dokłanie przeciwne zdanie. do momentu w
którym "dotykowość" =  precyzja wskazania, mozna było mówić o zaletach.
PRzy pecyzji ekranów pojemnościowycj ok 1cm, jest to _moim zdaniem_
jedynie szpan. rekompensuje to trend aplikacji "na kciuka". JA sie
zastanawiam po co najpierw coś utrudniać zeby potem ułatwiać. temat
rzeka. Skaracając: ja nie trawie dotykowców. nie zebym był fanatykiem
religijnym, ale jeśli to ma być 51% telefon 49% pda- kalwiatura
sprzetowa musi być. Oczywiście daje to kolosalne możliwości, od
niezasłaniania ekranu począwszy, poprzez brak potrzeby włączania książki
adresowej, do przypisywania kilku funkcji każdemu z klawiszy.
jeśli rozważasz zakup jedynie dotykowca, ale ma spełniać rolę telefonu,
to pożycz avile od syna na parę dni. wybieranie numerów będzie działać
podobnie (chyba ze masz 100% rozmów z ksiażki) widoczność w słońcu - ten
sam rząd wielkości.
ToMasz

Telefon pod TT7 i UMP