Telefon/ smartphone co polecacie

Data: 2018-06-11 16:06:15
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Mon, 11 Jun 2018 01:52:43 -0700 (PDT), w
<f5121ec3-e4b1-41f5-a6b5-02a866765553@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

Najbardziej zależny jej na dobrym, aparacie bo sporo zdjeć robi

To niech kupi sobie prawdziwy aparat za 1000zł, a za 500zł telefon.
Jakości zdjęć nic nie pobije.

Data: 2018-06-11 16:17:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-06-11 o 16:06, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Lepszy średni aparat w smartfonie, niż dobry w domu.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-11 16:33:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pfm0af$4gu$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Zdecydowanie ... ale jak komus na zdjeciach zalezy, to nie zostawia aparatu w domu :-)

Tylko ... lustrzanka duza i ciezka, a kompakcik ... ciekawe czy zdjecia duzo lepsze robi.
Pomijajac oczywiscie zoom w obiektywie ...

J.

Data: 2018-06-11 10:13:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Telefon/ smartphone co polecacie
Tak i z małpki wrzucisz zdjęcia na fejsa czy Snapchata ;-) foty mają być dobre ale do selfie a nie do profesjonalnych ujęć z ręki czy przy kiepskim świetle. Foty oglądane na smartfonie czy TV fhd zawsze są dobre no chyba że komuś ręka się trzęsie ;-)

Data: 2018-06-11 19:22:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-06-11 o 16:33, J.F. pisze:
[...]

Po pierwsze - mówimy o dziecku, a nie o paparazzi. Wiadomo jest, że nie będzie wszędzie z aparatem jeździć.

Po drugie - aparaty w smartfonach są już na tyle dobre, że robią zdjęcia takie jak te profesjonalne sprzed kilku lat, a na pewno są lepsze od wszelkich "średniaków".

Zatem jeśli dziecko tego grupowicza nie zamierza jeździć z aparatem za 10 tysi wszędzie, aby zadośćuczynić tezom radka, że jak ktoś chce robić zdjęcia, to musi się poświęcać, to telefon zdecydowanie wystarczy do amatorskich i półprofesjonalnych zdjęć.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-12 09:21:23
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Mon, 11 Jun 2018 19:22:23 +0200, w <pfmb4g$sjs$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Po drugie - aparaty w smartfonach są już na tyle dobre, że robią zdjęcia takie jak te profesjonalne sprzed kilku lat, a na pewno są lepsze od wszelkich "średniaków".

Co to znaczy "średniak"? Nawet tanie kompakty biją średnio-wysokie telefony, a
takich rzeczach jak stabilizacja optyczna czy duży zoom optyczny nie mówię, bo
tutaj telefony dopiero raczkują i nie ma nawet co porównywać.

Data: 2018-06-12 09:54:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-06-12 o 09:21, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Obawiam się, że mentalnie żyjesz jeszcze w I dekadzie XXI wieku.

takich rzeczach jak stabilizacja optyczna czy duży zoom optyczny nie mówię, bo
tutaj telefony dopiero raczkują i nie ma nawet co porównywać.

Zgadłem.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-12 11:32:23
Autor: Adam
W dniu 2018-06-12 o 09:54, Liwiusz pisze:
[...]

Fizyki nie oszukasz.

O głębi ostrości nie słyszałeś?
O wielkości matrycy nie słyszałeś?
O fizycznej przysłonie nie słyszałeś?
O transfokacji nie słyszałeś?
O blikach nie słyszałeś?
O aberracjach nie słyszałeś?

Ty tylko kilka pierwszych skojarzeń.

takich rzeczach jak stabilizacja optyczna czy duży zoom optyczny nie mówię, bo
tutaj telefony dopiero raczkują i nie ma nawet co porównywać.

Zgadłem.

Znajdziesz przynajmniej jeden telefon, który można porównać choćby z prawie prehistorycznym Nikonem D80 z kitem?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-12 03:22:41
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 11:32:24 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

[...]

Ja o większości tych rzeczy nie słyszałem a podejrzewam że osoby w wieku mojej córki o tym wcale nie słyszały i do niczego im ta wiedza nie potrzebna skoro smartfony robią zdjęcia w wystarczającej im jakości.
Ty tylko kilka pierwszych skojarzeń.

LG G@ bodajże, Huawei P8 te telefony córka ostatnio testowała i tam wg mniej zdjęcia słabe,Lenovo P@ jak pisałem fotki super.
Ja również to potwierdzam- robię fotki przedmiotów które wystawiam na olx/allegro i lenowo p2 robi je wyraźnie lepsze jak p8, czy g2 oraz zdecydowanie lepsze od aparatu za ok 1000zł(ponad dwa lata temu chyba tyle kosztował) który mamy w domu

Znajdziesz przynajmniej jeden telefon, który można porównać choćby z prawie prehistorycznym Nikonem D80 z kitem?

Trzymając się tematu watku to bez sensu dla nastolatki "Nikonem D80 z kitem"(cokolwiek ten kit znaczy)
Bez sensu nosić drugie urządzenie, zz którego zdjęć nie mona bezpośrednio przesłać do aplikacji których tam małolatctwo teraz ozywa.
Więc wersja "aparat+ telefon" jako bezużyteczna odpada w moim przypadku

Data: 2018-06-12 03:37:48
Autor: przemek.jedrzejczak
Telefon/ smartphone co polecacie
-- Bez sensu nosić drugie urządzenie, zz którego zdjęć nie mona bezpośrednio przesłać do aplikacji których tam małolatctwo teraz ozywa.

HTC U11 podobno robi niezle fotki -- Więc wersja "aparat+ telefon" jako bezużyteczna odpada w moim przypadku

pare lat temu kupilem cos takiego ale niestety nastepcy nie widac
https://gsmonline.pl/artykuly/samsung-galaxy-k-zoom

Data: 2018-06-13 00:28:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"Kris" 78c2f424-9e1d-41da-8994-3ef26608266e@googlegroups.com

: Ja o większości tych rzeczy nie słyszałem
: a podejrzewam że osoby w wieku mojej córki
: o tym wcale nie słyszały i do niczego im
: ta wiedza nie potrzebna skoro smartfony
: robią zdjęcia w wystarczającej im jakości.

Porównując zdjęcia dobre do przeciętnych zdjęć smartfonowych,
zauważysz, że te pierwsze ,,przykuwają uwagę'', choć niby
niczego cennego nie zawierają.

Człowiek podświadomie nie lubi pokrzywionych/zniekształconych
fotografii... Widać błędy optyczne bez trudu na ścianach (choć
nie każdy obserwator od razu załapuje, że winne są błędy optyki)
lecz nie widać takich błędów tak szybko/łatwo na twarzach.

Zniekształcone twarze wyglądają po prostu nieciekawie, brzydko,
obco, sztucznie... Są odpychające...

Poprawienie fotki za pomocą programu typu CC (korzystającego
ze stosownych danych korekcyjnych) daje efekt taki, jak
wyprostowanie kartki papieru, na której jest fotka.

Obejrzyj sobie zdjęcia fotografów szanujących odbiorców,
a załapiesz, o co mi chadza w tym miejscu.

Ty tylko kilka pierwszych skojarzeń.

Porównywanie lustrzanki (choćby i najprostszej) do camerki przeciętnego
smartfonu (są też cuda w smartfonach, ale nie mówimy o nich tutaj) raczej
sensu nie ma. :)

Smartfon ma ogromną przewagę nad lustrzanką -- po prostu jest pod
reką niemal zawsze.

Ale niektórzy potrafią bez jakiegokolwiek aparatu fotograficznego
dobrze zapamiętywać widoki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-06-13 07:53:41
Autor: z
Telefon/ smartphone co polecacie
Człowiek podświadomie nie lubi pokrzywionych/zniekształconych
fotografii...

Człowiek to w 90 procentach nie zauważy "gorszości" zdjęcia :-)
Za to będzie się cieszył że uchwycił chwilę bo miał pod ręką telefon z aparatem foto mieszczący się w kieszeni.

Piszesz tak jakbyś przespał ostatnie 10-15 lat

Jakie miałeś telefony?

Moje te ważniejsze: k750, N8, Lumia 1020

Data: 2018-06-13 23:26:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"z" 5b20b165$0$619$65785112@news.neostrada.pl

Piszesz tak jakbyś przespał ostatnie 10-15 lat

Piszę jak amator rozumiejący co nieco z fotografii.

Ty zaś IMO piszesz jak (przepraszam) troll. (bo
nie jest możliwe Twe niezrozumienie tematu)

Jakie miałeś telefony?

Muszę mieć? Nie mogę cztać?
Choćby o ZOOMach optycznych:

 https://www.ceneo.pl/48862909#tab=spec

czy ostrzeniu bez detekcji fazy, ale szybkim jak detekcja?
(co z tego, że jest, skoro nie jest używane na co dzień)

Megapikselami ;) camerki smartfonowe są mocne, ale nie
błędami optycznymi, nie szczegółowością/rozdzielczością,
nie czułością, nie jasnością długich obiektywów itd...

Aby było jasne ;) -- niby przeciętny ZOOM typu 70-300
jest ciemny a smartfonowa camerka miewa 1:2, ale kresy
lustrzankowe to jasność 1:0,5 -- czyli różnica szalona...
Długie szkiełka smartfonów raczej jasne nie są. :)
(i częste też nie są)

Moje te ważniejsze: k750, N8, Lumia 1020

Cóż ciekawego oferują? Masz jakieś testy porównawcze
z białymi eLkami ;) itp.? Liczba linii na milimetr,
dystorsje czy aberracje sferyczne/geometryczne
i chromatyczne, koma, winietowanie itd...

Smartfony górują nierzadko liczbą oczek/camerek...
Czytałem o takim, który ponoć wyglądem przypomina
,,słuchawkę'' prysznicową. ;) (chyba osiem camerek)

Patrzenie pod różnym kątem daje wiele, ale czy oby
na pewno mamy tu aż tak różne kąty widzenia?

-=-

Rzuć jakieś porównywalne ;) sprzęty -- lustrzankę
przeciwko smartfonowi...

-=-

BTW ustawień -- IMO lustrzanki są proste aż do bólu.

Smartfony zazwyczaj oferują HDR, panoramę itp., czego
niby lustrzanki (przynajmniej stare i tanie) nie oferują,
ale lustrzanki oferują coś znacznie ciekawszego -- możliwość
pstrykania fotek, które następnie CC itp. programy zamieniają
w cudeńka także w oparciu o HDR itp...

Ponadto sztuczne światło -- lustrzanki doskonale współpracują
z lampami, czego raczej ;) o smartfonach nie można powiedzieć. :)

Fotka bardzo często potrzebuje sztucznego światła, bądź choćby
sztucznego doświetlenia -- podepniesz kilka lamp błyskowych do
smartfonu, choćby i najlepszego?! IMO niekoniecznie, ale może
mylę się, może przespałem to i owo...

Nakręcisz filtry? -- choćby polaryzacyjny? ;)
Jakkolwiek wielkie są możliwości najnowszych CPU i skojarzonych
z nimi algorytmów, smartfon nie poradzi sobie z odbiciami...

Lustrzanka daje coś, co niezbyt ;) mocno krępuje fotografa.
Samrtfon daje gotowca, którego co najwyżej ;) można posłać
od razu do sieci...

-=-

Dyskusje o wyższości lustrzanki (choćby i prostej) nad
smartfonem pachną prowokacją. :)

-=-

Czytałem przed laty o optyce zmieniającej są geometrię -- soczewki
zmieniały swe optyczne parametry pod wpływem elektromagnetycznych
bodźców... Trochę jak z soczewką oka ludzkiego, ale do zastosowań
praktycznych IMO jeszcze daleko.

Data: 2018-06-14 14:59:43
Autor: z
Telefon/ smartphone co polecacie
Ty zaś IMO piszesz jak (przepraszam) troll. (bo
nie jest możliwe Twe niezrozumienie tematu)

Czyli nie pogadamy.
Zawodowo pracuję w poligrafii i potrafię cokolwiek oceniać jakość zdjęć. (za to mi płacą)
Konkludując: zdjęcia z telefonu o grubości kilku milimetrów potrafią być PORZĄDNE. Przy lumii 1020 powiedziałbym że DOBRE.
Nie znam się czy to zasługa matrycy czy softu czy czegoś jeszcze innego
Jeśli chcesz tu rozmawiać o BARDZO DOBREJ czy WYŚMIENITEJ jakości zdjęć to pomyliłeś grupy.

Data: 2018-06-15 02:17:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"z" 5b2266c0$0$608$65785112@news.neostrada.pl

Zawodowo pracuję w poligrafii

Ale nie wiedziałeś o ligaturze. ;)
Rozmowa o jakości zdjęć smartfonowych nie ma sensu -- można
co najwyżej pokazać przeciętnej osobie tysiąc zdjęć, z których
część (może połowa, może nie) wykonano lustrzanką przeciętnej
kasy a część najlepszą smartfonową camerką i poprosić o segregację...

Stawiam na niemal bezbłędność. :)

Data: 2018-06-15 07:53:18
Autor: z
Telefon/ smartphone co polecacie
Stawiam na niemal bezbłędność. :)

Czy to coś wnosi zwłaszcza w kontekście 7mm grubości obudowy? :-)

Data: 2018-06-19 21:27:59
Autor: PiteR
z pisze tak:

Człowiek to w 90 procentach nie zauważy "gorszości" zdjęcia :-)
Za to będzie się cieszył że uchwycił chwilę bo miał pod ręką
telefon z aparatem foto mieszczący się w kieszeni.

Smartfon, w którym nie da się ustawić focus na nieskończoność
na stałe nie uchwyci żadnej chwili tylko chwilę po.

W których się da to ustawić? Nasłuchuję ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-06-20 18:32:55
Autor: z
W dniu 2018-06-19 o 22:27, PiteR pisze:
W których się da to ustawić? Nasłuchuję ;)

Kolejny zegarmistrz :-)

Data: 2018-06-22 20:24:43
Autor: Animka
Telefon/ smartphone co polecacie
W dniu 2018-06-21 o 22:12, PiteR pisze:
Z tego miejsca na kolanach dziękuję firmie Samsung, że mogę włączyć
lampę w tryb zawsze włączona

Po co Ci w dzień, przy słońcu na dodaek włączona lampa?
Zdjęcie nie wyjdzie :D

--
animka

Data: 2018-06-24 15:06:46
Autor: collie
W dniu 22.06.2018 20:24, Animka pisze:

Po co Ci w dzień, przy słońcu na dodaek włączona lampa?

Do doświetlenia cieni przy zdjęciach pod słońce,
czy przy portretach w cieniu - do rozjaśnienia twarzy.

Data: 2018-06-24 16:13:01
Autor: J.F.
Dnia Sun, 24 Jun 2018 15:06:46 +0200, collie napisał(a):
W dniu 22.06.2018 20:24, Animka pisze:
Po co Ci w dzień, przy słońcu na dodaek włączona lampa?

Do doświetlenia cieni przy zdjęciach pod słońce,
czy przy portretach w cieniu - do rozjaśnienia twarzy.

Te LED z telefonow pomagaja, czy ze sloncem to nie maja szans ?

J.

Data: 2018-06-24 16:34:50
Autor: Uncle Pete
Telefon/ smartphone co polecacie
Te LED z telefonow pomagaja, czy ze sloncem to nie maja szans ?

Na małej odległości mogą pomóc. Takiej z 1 m.

Data: 2018-06-24 17:41:40
Autor: collie
W dniu 24.06.2018 16:13, J.F. pisze:

Do doświetlenia cieni przy zdjęciach pod słońce,
czy przy portretach w cieniu - do rozjaśnienia twarzy.

Te LED z telefonow pomagaja, czy ze sloncem to nie maja szans ?

Przy zdjęciach pod słońce pewnie różnicy nie będzie - czy z diodą
LED, czy bez, ale przy selfie w cieniu, z pewnością dziubki będą
jaśniejsze wychodzić z tła. Gdybam, gdyż robię zdjęcia pod słońce
tylko aparatem z lampą błyskową. W ogóle przy ostrym słońcu mam
zawsze włączoną lampę błyskową do łagodzenia cieni. Bo co dwa
źródła światła, to nie jedno. :)

Data: 2018-06-25 22:31:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"collie" 5b2fbbb4$0$681$65785112@news.neostrada.pl

tylko aparatem z lampą błyskową. W ogóle przy ostrym słońcu mam
zawsze włączoną lampę błyskową do łagodzenia cieni. Bo co dwa
źródła światła, to nie jedno. :)

W ostrym słońcu można pokusić się o parasolkę.
Jedno i drugie -- na kilka metrów.

Data: 2018-06-25 17:58:49
Autor: Animka
W dniu 2018-06-24 o 15:06, collie pisze:
W dniu 22.06.2018 20:24, Animka pisze:

Po co Ci w dzień, przy słońcu na dodaek włączona lampa?

Do doświetlenia cieni przy zdjęciach pod słońce,
czy przy portretach w cieniu - do rozjaśnienia twarzy.

Jak mam za ciemne zdjęcie to rozjaśniam programem IrfanView.

--
animka

Data: 2018-06-25 18:47:35
Autor: z
W dniu 2018-06-25 o 17:58, Animka pisze:

Jak mam za ciemne zdjęcie to rozjaśniam programem IrfanView.

Animko nie przeginajmy w drugą stronę.
Rozjaśnianie w photoshopach nie przysporzy zdjęciu jakości ani widoczności szczegółów.
A lampa ledowa czy najlepiej ksenonowa w Lumii 1020 TAK ;-)

Data: 2018-06-25 19:11:20
Autor: collie
W dniu 25.06.2018 17:58, Animka pisze:

Jak mam za ciemne zdjęcie to rozjaśniam programem IrfanView.

Operowanie światłem w fotografii, to nie to samo co operowanie
programem do korekty zdjęć.

Data: 2018-06-26 18:17:04
Autor: Animka
W dniu 2018-06-25 o 19:11, collie pisze:
W dniu 25.06.2018 17:58, Animka pisze:

Jak mam za ciemne zdjęcie to rozjaśniam programem IrfanView.

Operowanie światłem w fotografii, to nie to samo co operowanie
programem do korekty zdjęć.

Ok. Szkoda, że dzisiaj kiepska pogoda bo chciałam zrobić zdjęcie pod słońce, a nawet zdjęcie zachodzącego słońca. Poczekam na słońce.

--
animka

Data: 2018-06-27 01:12:32
Autor: Junta EUdSSR
Animka Wrote in message:
Jak mam za ciemne zdjęcie to rozjaśniam programem

Rozjasnij tutejsza horde _ciemniakow_
(przepisywaczy/plagiatorow z net'u)!

--
Junta EUdSSR (nie cierpie NATO dupolizow)

Jesli ludzie nie zniszcza
eu-absurdistan,  to tenze
zniszczy ich z pewnoscia!

Data: 2018-06-20 23:30:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"PiteR" XnsA906DA5E5CC8EPanElektronik@localhost.net

Smartfon, w którym nie da się ustawić focus na nieskończoność
na stałe nie uchwyci żadnej chwili tylko chwilę po.

Smartfonowa camerka ma kilka mm długości ogniskowej
i przeciętną (nie więcej niż 1/2, ale bywa ciemniej)
jasność, przez co stare smartfony w ogóle nie ostrzyły. ;)

Jednak (nawet bez ostrzenia) zdjęcie nie trwa zero. :)
Zawsze aparat wniesie opóźnienia. ;)

Data: 2018-06-21 11:35:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
 Wrote in message:

"PiteR" XnsA906DA5E5CC8EPanElektronik@localhost.net

Smartfon, w którym nie da się ustawić focus na nieskończonośćna stałe nie
uchwyci żadnej chwili tylko chwilę po.

W Asusie Maxie można ustawić.
[idealne ;) do fotografii mebli]

[...]

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-06-13 17:35:05
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Tue, 12 Jun 2018 03:22:41 -0700 (PDT), w
<78c2f424-9e1d-41da-8994-3ef26608266e@googlegroups.com>, Kris
[...]

Dopóki:
- nie trzeba użyć zoomu
- nie przeszkadza brak stabilizacji optycznej (np. przy filmach)
- słońce świeci
- nie ma szybkich scen

itd.

Data: 2018-06-13 23:32:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

<radekp@konto.pl> v9e2id1kljim0djum2p25bm1pgbvoiu66j@4ax.com

: Dopóki:
: - nie trzeba użyć zoomu

ZOOMy w smartfonach już są od lat.
Ale czy dobrej jakości?!
I czy te smartfony są poręczne?
Czy są tanie?
Czy są popularne?...

Czy to nadal smartfony z camerkami, czy już raczej
aparaty fotograficzne z telefonami i odbiornikami
GPS?... Lustrzanki od dawna mają i GPS, i WiFi...

: - nie przeszkadza brak stabilizacji
: optycznej (np. przy filmach)

Czasami ;) stabilizacja elektroniczna też
jest skuteczna. (tę oferuje nawet Jutuba)

: - słońce świeci

Otóż to!!!!

: - nie ma szybkich scen

Co fotografujemy smartfonami? Wyścigi konne? ;)
Raczej -- siebie i budynki czy inne budowle...

A siebie -- w szalonym pędzie? Z rozwianymi włosami? ;)
Raczej statyczne do bólu pozy... Wyszczerzone zęby,
głupowate ;) miny...

Data: 2018-06-14 11:10:39
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Wed, 13 Jun 2018 23:32:48 +0200, w <pfs3dr$j99$2@node1.news.atman.pl>, "Eneuel
Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(-a):

<radekp@konto.pl> v9e2id1kljim0djum2p25bm1pgbvoiu66j@4ax.com

: Dopóki:
: - nie trzeba użyć zoomu

ZOOMy w smartfonach już są od lat.

No. Cyfrowe. Czyli nie ma.*
* - chyba Huawei wypuścił pierwszy smartfon z zoomem... x2 :)

Czasami ;) stabilizacja elektroniczna też
jest skuteczna. (tę oferuje nawet Jutuba)

Wiem, bo korzystam z niej czasem. No powiedzmy, że coś tam działa, ale w
porównaniu z optyczną jest marna.

: - nie ma szybkich scen

Co fotografujemy smartfonami? Wyścigi konne? ;)
Raczej -- siebie i budynki czy inne budowle...

U mnie akurat w grę wchodzą zawody sportowe.

Data: 2018-06-15 02:26:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

<radekp@konto.pl> p2c4iddt8a3nmbhgm8404jigtfo3ro0b36@4ax.com

ZOOMy w smartfonach już są od lat.

: No. Cyfrowe. Czyli nie ma.*
: * - chyba Huawei wypuścił pierwszy smartfon z zoomem... x2 :)

Optyczne!!! Z ruchomymi soczewkami!
Wzorowane na ZOOMach ,,normalnych''.

Nawet czasami mają cwane soczewki -- niesferyczne
tak, że pozbawione aberracji sferycznej. Nie wiem,
jak wygląda aberracja chromatyczna, ale ponoć też
nieźle. Smartfony potrafią od razu naprawiać różne
błędy, ale wcześniej czy później okazuje się, że
kres smartfonowej camerki jest zbyt blisko...

Smartfony są dynamiczniejsze pod względem wprowadzania
nowinek, ale pewnych granic przekroczyć nie można...

Czasami ;) stabilizacja elektroniczna też
jest skuteczna. (tę oferuje nawet Jutuba)

: Wiem, bo korzystam z niej czasem. No powiedzmy,
: że coś tam działa, ale w porównaniu z optyczną
: jest marna.

Optyczna też jest różna. ;)

Ogólnie, trzeba stabilizacji wielopoziomowej:

 - ręka stabilna (bez piwa w żołądku)
 - czas stosownie krótki
 - stabilizacja żyroskopowa w obiektywie
 - stabilizacja elektroniczna ;)

Niektórzy mówią, że po prostu potrzebny jest solidny statyw. ;)
Albo lampa błyskowa, czy raczej wiele lamp stosownie ze sobą
połączonych... (nie do filmu raczej...)

: - nie ma szybkich scen

Co fotografujemy smartfonami? Wyścigi konne? ;)
Raczej -- siebie i budynki czy inne budowle...

: U mnie akurat w grę wchodzą zawody sportowe.

To raczej smartfonem ciekawe efekty... ;)

Data: 2018-06-22 18:00:46
Autor: Czarek
Telefon/ smartphone co polecacie

W dniu 22.06.2018 o 09:15, Kris pisze:
W dniu piątek, 22 czerwca 2018 00:22:20 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:

Są. Widziałeś napęd soczewki w CD? W optyce aparatów jest bardzo podobne
rozwiązanie i to właśnie one nazywane jest stabilizacją optyczną.

W takich "małpkach"za 1000zł też?

Tak, nawet w takich za 300 zł z optyczną stabilizacją, jedna/kilka z soczewek jest umocowana ruchomo i napędzana podobnym do tego z CD zestawem cewek elektromagnesu. Miałem okazję to oglądać w aparacie Panasonic LZ8 z systemem stabilizacji MEGA O.I.S, którego cena 8-9 lat temu chyba nigdy nie przekraczała 700-800 zł.Takie same rozwiązania, w tym samym czasie były dostępne w pokrewnych, niższych modelach w cenie 250-350 zł.

--
Czarek

Data: 2018-06-22 20:25:31
Autor: z
W dniu 2018-06-22 o 18:00, Czarek pisze:
[...]

Może się mylę ale coś podobnego miał już SE K800.
Pamiętam ten dźwięk "ostrzenia" :-)

Data: 2018-06-22 20:45:11
Autor: Czarek

W dniu 22.06.2018 o 20:25, z pisze:
[...]

Po pierwsze - ten telefon miał EIS czyli układ elektronicznej stabilizacji obrazu (być może wykonywaną mechanicznie na matrycy a nie cyfrowo na danych obrazu a na pewno nie za pomocą ruchomej soczewki) która nie ma nic wspólnego z "ostrzeniem"

Po drugie - nie pisałem o automatycznej ostrości tylko o stabilizacji obrazu w LZ8.
--
Czarek

Data: 2018-06-22 21:16:01
Autor: z
W dniu 2018-06-22 o 20:45, Czarek pisze:
[...]

Aż jak znajdę to sprawdzę. Pamiętam że po naciśnięciu spustu w obiektywie jakby przesuwała się soczewka aż do ustawienia ostrości i wtedy robił fotę. Przy ustawieniu na nieskończoność tego nie robił.

Data: 2018-06-22 22:55:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"Czarek" 5b2c264a$0$618$65785112@news.neostrada.pl

Oparta na žyroskopach -- mechaniczna.

Taaaa... żyroskop, może jeszcze taki wirujący w telefonie/aparacie?

W obiektywie lustrzanki Canona.

Data: 2018-06-22 23:40:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"Eneuel Leszek Ciszewski" pgjo5v$fhm$1@node1.news.atman.pl

W obiektywie lustrzanki Canona.

   https://youtu.be/fkBOsTVfpdA?t=518

Data: 2018-06-23 00:01:58
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Fri, 22 Jun 2018 22:55:08 +0200, w <pgjo5v$fhm$1@node1.news.atman.pl>, "Eneuel
> [...]

"Czarek" 5b2c264a$0$618$65785112@news.neostrada.pl

> Taaaa... żyroskop, może jeszcze taki wirujący w telefonie/aparacie?

Stabilizacja optyczna jest nawet w kompaktach tak nawiasem.

PS.
https://www.fotopolis.pl/opinie/analizy/26946-stabilizacja-to-podstawa-zobacz-dlaczego

Data: 2018-06-23 22:55:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

<radekp@konto.pl> odsqidtg2uuvmmjleofuos9g42pc4uk0qh@4ax.com

W obiektywie lustrzanki Canona.

: Stabilizacja optyczna jest nawet w kompaktach tak nawiasem.

Jest -- także oparta o żyroskopy, ale ja nie
mam kompaktu, więc pisałem o lustrzance.

: https://www.fotopolis.pl/opinie/analizy/26946-stabilizacja-to-podstawa-zobacz-dlaczego

Podstawą jest krótki czas otwarcia migawki lub błysk lampy. ;)
Stabilizacja (ew. stabilizacja+prowadzenie/śledzenie) przydaje
się do fotek z dużej odległości, gdzie brak światła...

Data: 2018-06-23 23:14:21
Autor: Czarek

: https://www.fotopolis.pl/opinie/analizy/26946-stabilizacja-to-podstawa-zobacz-dlaczego Podstawą jest krótki czas otwarcia migawki lub błysk lampy. ;)
Stabilizacja (ew. stabilizacja+prowadzenie/śledzenie) przydaje
się do fotek z dużej odległości, gdzie brak światła...

Skup się bardziej na swoich szlaczkach i ozdobnikach postów ale nie pisz głupot.
Według tego co napisałeś powyżej stabilizacja działa/jest przydatna tylko do zdjęć i jest zbyteczna przy filmowaniu. Ciekawe...

--
Czarek

Data: 2018-06-24 00:08:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"Czarek" 5b2eb850$0$608$65785112@news.neostrada.pl

Skup się bardziej na swoich szlaczkach i ozdobnikach postów ale nie pisz głupot. Według tego co napisałeś powyżej stabilizacja działa/jest przydatna tylko

Nie użyłem słowa 'tylko'.

do zdjęć i jest zbyteczna przy filmowaniu. Ciekawe...

Filmowanie to pstrykanie masy fotek -- każda
klatka rejestruje nieruchomy obraz. Powaga. ;)

Czas otwarcia migawki (lamelkowej, elektronicznej
czy innej) to rząd 1/1000 sekundy czy 1/100 sekundy,
podczas gdy film rejestruje raptem kilkadziesiąt
klatek na sekundę. Można otwierać i na 1/10 sekundy,
ale raczej niezbyt ;) często.

-=-

Stabilizacja jest przydatna nie tylko
w pstrykaniu -- obiektywowa przydaje
się też w ostrzeniu czy obserwowaniu
w ogóle...

Tym (zwykle) góruje stabilizacja
w_obiektywie nad stabilizacją w_korpusie.

-=-

Jeśli każda klatka filmu jest nieporuszona a jedynie
poruszone są klatki względem siebie -- można pokusić
się o naprawę całego filmu po nakręceniu. Gorzej,
gdy każda z klatek jest już poruszona. ;)

-=-

Czytając Ciebie, można dojść do wniosku, że niewiele wiesz
o fotografii czy filmowaniu -- nie wiesz o żyroskopach,
nie wiesz, że film składa się z pojedynczych klatek, które
muszą być ostre...

Naprawdę nie wiesz, czy prowokujesz ,,dyskusję'', chcąc ukryć swą wiedzę? ;)

-=-

Nie znam (poza (; być może ;) statywami do fotografii mebli
w sztucznym świetle) stabilizacji dającej nieporuszone
zdjęcia ogniskową 500 mm w czasie 500 s. -- podstawą
jest stosownie krótki czas...

Stabilizacja wydłuża ten czas, ale nie znosi ograniczenia czasowego.

Czy fotka pojedyncza, czy klatka filmowa -- stosownie
krótki czas jest podstawą.

Niezbyt często można wydatnie skrócić czasu w fotografii
Księżyca czy gwiazd -- tam przydatna jest i stabilizacja,
i prowadzenie...

Data: 2018-06-22 23:04:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"J.F." 5b2cb0e8$0$606$65785112@news.neostrada.pl

Wiec mozna by go uzyc do stabilizacji.

Żyjemy w świecie 3D -- jeden to mało...
[chce się Ż]

Data: 2018-06-23 00:05:43
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Fri, 22 Jun 2018 00:26:49 +0200, w <5b2c264a$0$618$65785112@news.neostrada.pl>,
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(-a):

Taaaa... żyroskop, może jeszcze taki wirujący w telefonie/aparacie?
Mechaniczna czyli optyczna, to się zgadza, ale niekoniecznie oparta na czujnikach ruchu, często na podstawie programowej analizie ruchu przed obiektywem.

Często do tego także dochodzi umieszczenie soczewki w płynie.

Data: 2018-06-12 11:46:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-06-12 o 11:32, Adam pisze:
[...]

Gdzieś w okolicach roku 2000 słyszałem, że aparat w telefonie z tych samych "fizycznych" przeszkód nie będzie nigdy robił dobrych zdjęć.

Teraz robi dobre.
A nawet lepsze, niż typowa małpka.
Niektóre robią bardzo dobre.

[...]

A więc to jest ta "małpka" za 1000zł do noszenia wraz z telefonem za 500zł?

Ponadto zmartwię cię - 99% użytkowników smartfonów ani nie zobaczy różnicy w jakości zdjęć, ani nie będzie umiało zrobić lepszego zdjęcia, a większość z nich tym nikonem zrobi gorsze zdjęcia.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-12 12:34:05
Autor: Michal Jankowski
Telefon/ smartphone co polecacie
Taka małpka
https://www.ceneo.pl/28137886#tab=spec
przebija każdy telefon.

Jedno słowo: zoom.

Owszem, telefony mają już całkiem dobre matryce i zdjęcie z telefonu w porównaniu do zdjęcia z kompaktu na szerokim końcu obiektywu nie wygląda już źle. Do robienia landszaftów w dobrym świetle albo rodzinnych fotek na Schodach Hiszpańskich telefon jest w sam raz. Ale 15x czy 20x zoomu w telefonie nie będzie.

A, i lampy błyskowej też nie będzie.

   MJ

Data: 2018-06-12 21:24:11
Autor: z
W dniu 2018-06-12 o 12:34, Michal Jankowski pisze:

A, i lampy błyskowej też nie będzie.

Miałeś kiedyś w ręku lumie 1020?

Wiem... Windows, mała bateria, brak aplikacji, żenada :-)

Data: 2018-06-13 17:06:06
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Tue, 12 Jun 2018 11:46:46 +0200, w <pfo4qa$ji9$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Ponadto zmartwię cię - 99% użytkowników smartfonów ani nie zobaczy różnicy w jakości zdjęć,

Dopóki będzie oglądała na komórce, nie zobaczy.

Data: 2018-06-13 21:57:20
Autor: Kris
W dniu środa, 13 czerwca 2018 17:09:03 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Tue, 12 Jun 2018 11:46:46 +0200, w <pfo4qa$ji9$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Ponadto zmartwię cię - 99% użytkowników smartfonów ani nie zobaczy > różnicy w jakości zdjęć, Dopóki będzie oglądała na komórce, nie zobaczy.

Tak obserwuje córke i jej kolezanki i własnie oglądają "na komórce" Nie wpadły jeszcze na pomysł żeby ogladać na 100 calowym ekranie z projektora
A jak papierowe zdjecia wydrukuja to tez tak gdzieś na oko a6 format a nie jak bilbord na markecie

Data: 2018-06-14 11:07:19
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Wed, 13 Jun 2018 21:57:20 -0700 (PDT), w
<4668ee84-3a1b-4d6d-87e4-826a3727fa3f@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Tak obserwuje córke i jej kolezanki i własnie oglądają "na komórce" Nie wpadły jeszcze na pomysł żeby ogladać na 100 calowym ekranie z projektora

Bo takie rzeczy to przychodzą z wiekiem i potem jest płacz :)

Data: 2018-06-14 14:02:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4668ee84-3a1b-4d6d-87e4-826a3727fa3f@googlegroups.com...
> [...]

Tak obserwuje córke i jej kolezanki i własnie oglądają "na komórce"
Nie wpadły jeszcze na pomysł żeby ogladać na 100 calowym ekranie z projektora

Komorka jest HD i monitor jest HD. O ile nie gorszy.

Komorka ma jakies kolory, i monitor ma jakies kolory ... a czy nie jest DLP ?

A jak papierowe zdjecia wydrukuja to tez tak gdzieś na oko a6 format a nie jak bilbord na markecie

Ktore w zaleznosci od drukarki moga byc wcale nie lepsze niz ekran komorki.

J.

Data: 2018-06-13 23:46:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

<radekp@konto.pl> dmc2id9keuis8ei5etf1vs4tbksqh1dp9p@4ax.com

Ponadto zmartwię cię - 99% użytkowników smartfonów ani nie zobaczy
różnicy w jakości zdjęć,

: Dopóki będzie oglądała na komórce, nie zobaczy.

IMO zobaczy natychmiast, o ile fotka
z aparatu nie jest stosownie popsuta.

IMO niemal każdy świadomie (bo kot też może oglądać)
oglądając fotki na smartfonie poprawnie posegreguje
na pstrykane smartfonem i aparatem fotograficznym.

Nawet bez pudła przeciętniak oddzieli fotki pstrykane
małym obrazkiem (24x35) od pstrykanych wielkoformatowcem,
o ile te fotki nie będą starannie obrobione!

Mały obrazek trudniej odróżnić od ,,połówkowych'' matryc
tanich lustrzanek, ale IMO smartfonowe od pstrykanych
prawdziwym aparatem -- odróżnia się błyskawicznie.

Data: 2018-06-13 17:05:11
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Tue, 12 Jun 2018 09:54:44 +0200, w <pfnu87$tks$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2018-06-12 o 09:21, radekp@konto.pl pisze:

Obawiam się, że mentalnie żyjesz jeszcze w I dekadzie XXI wieku.

A w drugiej dekadzie już złamano prawa fizyki?

Data: 2018-06-13 17:31:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-06-13 o 17:05, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nie, ale nadal nie rozumiesz.

Jesteś tym, który twierdzi, że cięższe od powietrza nie może latać - i nawet można to udowodnić.

--
Liwiusz

Data: 2018-06-13 18:14:14
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Wed, 13 Jun 2018 17:31:55 +0200, w <pfrddd$7su$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

Nie, ale nadal nie rozumiesz.

Jesteś tym, który twierdzi, że cięższe od powietrza nie może latać - i nawet można to udowodnić.

Będziesz wiarygodniejszy, gdy w TV zaczną pojawiać się programy nagrywane
smartfonami, bo "90% nie widzi różnicy".

No i może zademonstrujesz np. jak działa zoom optyczny w dowolnym smartfonie.

Data: 2018-06-13 23:38:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

<radekp@konto.pl> tjg2idl0ru47uiu53fh600nq6jgi2023fa@4ax.com

: Będziesz wiarygodniejszy, gdy w TV

DVB-T to chyba w porywach HD, podczas gdy
FHD dla smartfonów to żadna rewelacja. ;)

Ale chyba łatwo w TV (nawet gorszej niż HD)
wyłapać filmiki kręcone smartfonami, nawet
tymi wypasionymi.

: zaczną pojawiać się programy nagrywane
: smartfonami, bo "90% nie widzi różnicy".

: No i może zademonstrujesz np. jak działa
: zoom optyczny w dowolnym smartfonie.

IMO zwyczajnie -- przesuwają się soczewki względem siebie.
Podobnie z ostrzeniem -- też trzeba to i owo poprzesuwać.

Data: 2018-06-14 11:13:12
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Wed, 13 Jun 2018 23:38:49 +0200, w <pfs3dr$j99$3@node1.news.atman.pl>, "Eneuel
[...]

Jest to robione tak
http://allegro.pl/obiektyw-teleskop-do-telefonu-12x-zoom-optyczny-i7116383230.html

:)

Data: 2018-06-15 02:35:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

<radekp@konto.pl> 29c4idl1ejiejhgm70qihuvrpb7u8mcng4@4ax.com

[...]

To protezy. ;) Naprawdę są smartfony z teleobiektywami.
Nawet pokazałem link do (jak piszą -- nie weryfikowałem)
28-84 mm... Niby 84 mm to standard dla średniego obrazka,
ale w smartfonie to koszmarnie dużo. ;)

  https://www.ceneo.pl/48862909#tab=spec

Oglądałem Samsungi w teleobiektywami bardzo (nie pamiętam,
jak bardzo) długimi -- i wysuwającymi się nie na 5 mm ze
smartfonu, lecz na 5 cm. ;)

Ale to nie są żadne smartfony, lecz aparaty fotograficzne
ze sporym ;) ekranem dotykowym i modułem ;) GSM/LTE... ;)
Cały taki smartfon jest podporządkowany (nawet nazwą) nie
dzwonieniu, lecz pstrykaniu fotek! Światełko niezłe, spora
długość, jakoś wykonania (i cena?) znana z białych eLek...

Popularność -- zerowa!!!

-=-

Widywałem aparaty tak cwane, że aż strach!!!
Pozornie nic ciekawego, ale wewnątrz po prostu cuda!!!

Co po nich zostaje po latach? Wspomnienie!

Data: 2018-06-12 10:15:58
Autor: dantes
Telefon/ smartphone co polecacie
Dnia Mon, 11 Jun 2018 19:22:23 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]
Po drugie - aparaty w smartfonach są już na tyle dobre, że robią zdjęcia takie jak te profesjonalne sprzed kilku lat, a na pewno są lepsze od wszelkich "średniaków".

Znaczy się, który wyjebał w kosmos EOS'a 1D Mk IV...
Dobry średniak to body za 12k plus jakś używna Sigma za 3k.

Data: 2018-06-15 02:57:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"dantes" pfnvdb$1h2m$1@gioia.aioe.org

Dobry średniak to body za 12k plus jakś używna Sigma za 3k.

Nie musi być używana. ;)

Data: 2018-06-12 08:40:01
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Mon, 11 Jun 2018 16:17:50 +0200, w <pfm0af$4gu$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

> Jakości zdjęć nic nie pobije.

Lepszy średni aparat w smartfonie, niż dobry w domu.

Proponuję zatem nosić aparat ze sobą. Z reguły kompakty mieszczą się w
kieszeni.
Są jeszcze aparaty z funkcją telefonu, ale nie wiem czy ten trend nie umarł.

Data: 2018-06-13 00:32:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

<radekp@konto.pl> rkquhdlc3jn53l1c5f4llvba4as6cg0luq@4ax.com

: Są jeszcze aparaty z funkcją telefonu,
: ale nie wiem czy ten trend nie umarł.

Najmniejsze telefony są tak małe, że można je włożyć
pomiędzy karty płatnicze lub do ucha jako słuchawkę. :)

Camerka smartfonowa służy chyba przede wszystkim do
uwiarygodniania swego pobytu w danym miejscu. :) Albo
jako podręczny notatnik. :)

Data: 2018-06-11 23:37:36
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2018 16:10:03 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

> Najbardziej zależny jej na dobrym, aparacie bo sporo zdjeć robi

To niech kupi sobie prawdziwy aparat za 1000zł, a za 500zł telefon.
Jakości zdjęć nic nie pobije.

Całkowicie bez sensu
A zresztą podejrzewam że smartfon za 1500zł zrobi lepsze zdjęcia jak aparat za 1000zł

Data: 2018-06-12 09:22:15
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Mon, 11 Jun 2018 23:37:36 -0700 (PDT), w
<c6c2c35b-b39a-42d2-b270-9de21fd6ebb6@googlegroups.com>, Kris

:DDDDD
Teraz to dałeś do pieca :D
W cenie aparatu odejmij jedno zero ;)

Data: 2018-06-12 03:13:11
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 09:24:18 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

:DDDDD
Teraz to dałeś do pieca :D
W cenie aparatu odejmij jedno zero ;)

Ze dwa lata temu kupiłem aparat za ok 1000zł własnie. Półautomat czy jak to się tam nazywa.
Żona mniej więcej w tym samym czasie kupiła sobie smartfona Lenovo P2
Jeśli mnie pamieć nie myli kosztował ok 1500zł własnie
Ze dwa razy na jakieś wyjazdy wzięliśmy ten aparat który kupiłem. Okazało się ze robi gorsze zdjęcia jak telefon żony więc wylądował w szufladzie i leży tam do dzisiaj. Lenovo służy żonie do dzisiaj, córce bym tez kupił bo z jakości zdjęć zadowolona ale dla niej za duży ekran jak mówi

Data: 2018-06-12 13:36:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-06-12 o 12:13, Kris pisze:

[...]

Powiedział bym że najbardziej wiarygodne jest że nie potrafiłeś
poprawnie obsłużyć tego aparatu.

Pozdrawiam

Data: 2018-06-12 04:57:29
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 13:36:30 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

Powiedział bym że najbardziej wiarygodne jest że nie potrafiłeś
poprawnie obsłużyć tego aparatu.
A najwięcej w takim automacie masz do "potrafienia" Naciskasz przycisk i robi się zdjęcie
I to tez jest wyznacznik jakości
skoro zwykły użytkownik zrobi lepsze zdjęcie telefonem niż aparatem, to dla niego aparat jest gorszy.
Żawodowo się fotografią nie zajmuje a skoro akurat ja najwięcej zdjęć robię przedmiotom które gdzies tam wystawiam na sprzedaż i te zdjęcia telefonem wychodzą lepsze jak aparatem to aparat jest gorszy. Pomijając kwestie że z telefonu wygodniej je wykorzystać/udostępnić.
To samo zdjęcia z wakacji, skoro te robione żony telefonem wyszły lepsze jak te robione aparatem to nie widze potrzeby korzystania z aparatu.

Data: 2018-06-22 15:16:01
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Tue, 12 Jun 2018 04:57:29 -0700 (PDT), w
<62fc01e3-b965-45fc-94bb-cad6267ea40f@googlegroups.com>, Kris
> [...]

I to tez jest wyznacznik jakości
skoro zwykły użytkownik zrobi lepsze zdjęcie telefonem niż aparatem, to dla niego aparat jest gorszy.

Po prostu zamiast lustrzanki (pół- czy profesjonalnej) powinni sobie kupić
kompakta z dobrą automatyką.

Jeżeli ktoś sobie kupuje sportowy samochód do wożenia cementu, to ciężko mieć
pretensje do producenta, że tego nie uwzględnił.

Data: 2018-06-22 06:35:10
Autor: Kris
W dniu piątek, 22 czerwca 2018 15:17:28 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Po prostu zamiast lustrzanki (pół- czy profesjonalnej) powinni sobie kupić kompakta z dobrą automatyką.

Jeżeli ktoś pyta o telefon z możliwością robienia przyzwoitych zdjęć to raczej chce telefon a nie "kompakta z dobrą automatyką"

Jeżeli ktoś sobie kupuje sportowy samochód do wożenia cementu, to ciężko mieć
pretensje do producenta, że tego nie uwzględnił.

Jeżeli telefon robi przyzwoite zdjęcia "z automatu" a aparat takich nie robi to znaczy ze aparat jest gorszy do tych zastosowań

Data: 2018-06-22 16:16:11
Autor: collie
W dniu 22.06.2018 15:35, Kris pisze:

Jeżeli telefon robi przyzwoite zdjęcia "z automatu" a aparat takich nie robi to znaczy ze aparat jest gorszy do tych zastosowań

Każdy aparat (czytaj: kompakt) ma opcję robienia zdjęć automagicznie.
I te robione automatycznie zdjęcia są lepsze od robionych w ten sam
sposób zdjęć telefonem. Bo tak naprawdę w fotografii wszystko kręci
się wokół obiektywu. A jaki jest obiektyw w telefonie grubości 7 mm,
każdy widzi.

Data: 2018-06-22 20:21:53
Autor: z
Telefon/ smartphone co polecacie
Ogarnijcie się chłopaki. :-)

Przeczytajcie jeszcze raz temat.

Data: 2018-06-22 23:01:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"collie" 5b2d04aa$0$672$65785112@news.neostrada.pl

sposób zdjęć telefonem. Bo tak naprawdę w fotografii
wszystko kręci się wokół obiektywu.

Wokoło matrycy -- też. Do tego pomiar odległości i swiatła.

A jaki jest obiektyw w telefonie grubości 7 mm, każdy widzi.

Może mieć 7 mm średnicy i 70 mm długości.

Data: 2018-06-23 00:14:12
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Fri, 22 Jun 2018 16:16:11 +0200, w <5b2d04aa$0$672$65785112@news.neostrada.pl>,
collie <collie2@vp.pl> napisał(-a):

> [...]

Każdy aparat (czytaj: kompakt) ma opcję robienia zdjęć automagicznie.
I te robione automatycznie zdjęcia są lepsze od robionych w ten sam

No niekoniecznie.
W lepszych aparatach (nie takich dla "chcę mieć ładne zdjęcie ze smartfona")
automatyka tak ustawia parametry, abyś miał możliwie najlepszy obraz do
późniejszej obróbki, a nie po to aby słitfocia wyszła super na 5" ekranie.

Bo tak naprawdę w fotografii wszystko kręci
się wokół obiektywu. A jaki jest obiektyw w telefonie grubości 7 mm,
każdy widzi.

Ano.

Data: 2018-06-23 00:09:43
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Fri, 22 Jun 2018 06:35:10 -0700 (PDT), w
<c23f3239-0986-42a2-b75d-e93569a62896@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

W dniu piątek, 22 czerwca 2018 15:17:28 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

>Po prostu zamiast lustrzanki (pół- czy profesjonalnej) powinni sobie kupić >kompakta z dobrą automatyką. Jeżeli ktoś pyta o telefon z możliwością robienia przyzwoitych zdjęć to raczej chce telefon a nie "kompakta z dobrą automatyką"

Ja widziałem o dobrych zdjęciach, ale może źle widzę ;)

> [...]

Jeżeli telefon robi przyzwoite zdjęcia "z automatu" a aparat takich nie robi to znaczy ze aparat jest gorszy do tych zastosowań

Tak jak pisałem, że ciężarówki są do bani, bo do garażu nie da się nimi
wjechać.
Nie martw, aparaty robią takie rzeczy z automatu.

Data: 2018-06-23 14:35:31
Autor: Kris
W dniu sobota, 23 czerwca 2018 20:43:48 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Fri, 22 Jun 2018 06:35:10 -0700 (PDT), w
<c23f3239-0986-42a2-b75d-e93569a62896@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

Ja widziałem o dobrych zdjęciach, ale może źle widzę ;)

Przyzwoite= dobre. Pasuje teraz?
I takie zdjęcia większosć dzisiejszych smartfonów robi
A niektóre robią lepsze jak dobre(bardziej przyzwoite)

Data: 2018-06-23 14:41:08
Autor: Kris
Telefon/ smartphone co polecacie
W dniu sobota, 23 czerwca 2018 20:43:48 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Nie martw, aparaty robią takie rzeczy z automatu.

dzięki za udział w dyskusji ale problem się rozwiazał
Telefon za niecałe 1600zł robi zdjęcia lepsze jak przyzwoite.. I tez z autoamtu
Więc nie widze sensu kupować osobnego aparatu.

Data: 2018-06-24 00:26:06
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Sat, 23 Jun 2018 14:41:08 -0700 (PDT), w
<5a41cabf-bc89-471c-8421-515819753adc@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Telefon za niecałe 1600zł robi zdjęcia lepsze jak przyzwoite. I tez z autoamtu
Więc nie widze sensu kupować osobnego aparatu.

Trudno żebyś zobaczył nie mając aparatu :D

Data: 2018-06-24 05:12:49
Autor: Kris
W dniu niedziela, 24 czerwca 2018 11:37:34 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
> [...]

> Więc nie widze sensu kupować osobnego aparatu.

Trudno żebyś zobaczył nie mając aparatu :D

Jak pisałem wyżej- mam, kupiłem nówkę sztuke i chyba na jednym wyjeżdzie uzyta. Teraz leży w szufladzie bo telefony wygodniejsze a i zdjęcia lepsze robią.

Data: 2018-06-25 10:23:02
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Sun, 24 Jun 2018 05:12:49 -0700 (PDT), w
<9b63d6eb-ac45-478c-bb85-0aa399f10795@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Jak pisałem wyżej- mam, kupiłem nówkę sztuke i chyba na jednym wyjeżdzie uzyta. Teraz leży w szufladzie bo telefony wygodniejsze a i zdjęcia lepsze robią.

Ciekawe czy aparat lipa czy raczej fotograf...

Data: 2018-06-25 13:28:39
Autor: kosmos
W dniu 2018-06-24 o 00:26, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Wtrącę się w temacie porównań - mam lustrzankę, mam "lepsiejszy" aparat kompaktowy i mam Samsunga Galaxy S7. Za pomocą każdego z tych urządzeń można zrobić świetne zdjęcia i twierdzę, że jestem w stanie pokazać wydruki 10x15, może nawet A4, w przypadku których nikt (poza być może jakimiś faktycznymi ekspertami) nie będzie w stanie stwierdzić ze 100% pewnością którym aparatem są zrobione.
Oczywiście, w wielu przypadkach telefon ani kompakt nie będą miały szans z lustrzanką - szybkość działania, szczegółowość przy dużych powiększeniach (co jest ważne przy kadrowaniu podczas obróbki na komputerze) są w jej przypadku bezkonkurencyjne. Jest też możliwość dobrania odpowiedniego obiektywu w zależności od potrzeby.
Kompakt jest wolniejszy niż lustrzanka, ma mniejszą matrycę (spada poziom szczegółów i jest mniej swobody w kadrowaniu), ale za to łatwiej go ze sobą zabierać, bo jest stosunkowo niewielki i ma niewymienny obiektyw (czyli całość, nawet z lampą mieści się w niewielkiej torebce na aparat). W przypadku obu tych aparatów mogę podłączyć zewnętrzną lampę błyskową, którą mogę "łamać" w kilku płaszczyznach aby wykorzystać światło odbite, co jest ogromną przewagą w stosunku do nienadzwyczajnie silnej i umieszczonej na stałe diody w telefonie.
Za to telefon jest kompletnie bezkonkurencyjny jeśli chodzi o mobilność - mam go prawie zawsze przy sobie, i w niespodziewanych sytuacjach nadal mogę wykonać zdjęcie na w pełni akceptowalnym przez większość potencjalnych oglądaczy poziomie.
Nie zajmuję się fotografią zawodowo, ale mam w tym kierunku jakieś ciągoty (choć ostatnio mniejsze, niż kiedyś). Jeżeli miałbym doradzać wybór sprzętu komuś, kto zdjęcia traktuje jako niezobowiązujące hobby (taką właśnie osobą jest chyba córka Krisa) to ponownie, w proponowanym budżecie przekonywałbym do Galaxy S7.

Data: 2018-06-25 18:54:02
Autor: z
W dniu 2018-06-25 o 13:28, kosmos pisze:
[...]

AMEN

To napisałem ja. Właściciel Lumii 1020

DOBRA. Już się chwalił nie będę :-)

Data: 2018-06-25 22:56:55
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Mon, 25 Jun 2018 13:28:39 +0200, w <pgqjl7$l4h$1@node2.news.atman.pl>, kosmos
<atman@upc.pl> napisał(-a):

[...]

A to jasne, że można robić zdjęcia w takich warunkach, że zdjęcia będą nie do
odróżnienia.
Ale też można wygenerować takie (i to wcale nie jakieś niespotykane), w których
smarfona (dowolnego) nawet nie będzie sensu wyciągać.

Ba, można nawet takie, w których lustrzanki nie będzie sensu wyciągać, bo
akurat nie ma obiektywu (a kompakt zrobi) :)

Data: 2018-06-26 07:02:43
Autor: z
W dniu 2018-06-25 o 22:56, radekp@konto.pl pisze:

A to jasne, że można robić zdjęcia w takich warunkach, że zdjęcia będą nie do
odróżnienia.

I na co to jest dowód?
Że w telefonach następuje ciągły postęp jakości zdjęć
10 lat temu byś tego nie napisał

Chociaż te z K750 były spoko mimo 3,2 matrycy (miał już wtedy ksenonową lampę błyskową)

Data: 2018-06-12 05:03:35
Autor: Kris
Telefon/ smartphone co polecacie
W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 13:36:30 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

Powiedział bym że najbardziej wiarygodne jest że nie potrafiłeś
poprawnie obsłużyć tego aparatu.

Któregoś lata byliśmy na wczasach z rodziną kolegi
On jakiś wypoasiony aparat posiadał moja ŻONKA lenovo P2 lub jeszcze jakąs lumie
Kolega aby zrobc jedno zdjęcia przez minutę coś tam ustawiał, celował itp.
Żona w tym czasie mogła z reki strzelić kilka fotek bez celebrowania.
Podejrzewam że dla profesjonalistów jego zdjęcia były lepsze lecz nasze jako wspomnienia z wakacji miały jak najbardziej akceptowalną jakość
W nosie mam minutowe ustawianie parametrów żeby fotke z wakacji strzelić. Więc i tu telefon wygrywa

Data: 2018-06-13 00:08:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"Kris" 2d412716-488e-4300-8c5b-ad928ca26590@googlegroups.com

: On jakiś wypoasiony aparat posiadał moja ŻONKA lenovo P2 lub jeszcze jakąs lumie
: Kolega aby zrobc jedno zdjęcia przez minutę coś tam ustawiał, celował itp.

,,Zwykłe'' lustrzanki strzelają fotki z szybkością kilku, czy kilkunastu
klatek na sekundę. Ostrzenie lustrzanki jest wielokrotnie szybsze niż
typowej camerki smarfonowej... Akurat szybkością lustrzanki biją na
głowę przeciętne camerki smartfonowe obywające się niemal zawsze
bez detekcji fazowej... Problem ;) w tym, że zazwyczaj smartfon
ma szkiełka bardzo krótkie, przez co ostrzenie jest łatwe...

IMO trudna do zastąpienia w lustrzankach jest dostępność korekcji
szkiełek, dzięki której CC itp. PS poprawią/wyprostują fotkę...

Doświetlanie lampami też raczej w samrtfonach nie jest łatwe...

Szczegółowość fotki -- raczej niemożliwa do porównania...
(zbyt duża różnica)

-=-

Ale smartfon jest niemal zawsze pod ręką...

Data: 2018-06-13 17:21:43
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Tue, 12 Jun 2018 05:03:35 -0700 (PDT), w
<2d412716-488e-4300-8c5b-ad928ca26590@googlegroups.com>, Kris
> [...]

W nosie mam minutowe ustawianie parametrów żeby fotke z wakacji strzelić. Więc i tu telefon wygrywa

Widocznie kupił aparat nieodpowiedni do swoich umiejętności.
Ja też nie kupowałbym wypasionej lustrzanki, bo nie interesuje mnie fotografia
profesjonalna.

Ale kiedyś znajomi na wyjeździe robili fotki smartfonem (jakiś niezły Samsung
dobrany pod kątem aparatu), ja swoim mieszczącym się w kieszeni kompakcikiem
Sony (dobrany po kątem dobrej automatyki).

Po przyjeździe wymieniliśmy się zdjęcami. Ja stwierdziłem, że ich smartfon robi
całkiem niezłe zdjęcia, przy dobrym świetle nawet mi się podobają. Znajomi
stwierdzili, że przestają robić zdjęcia smartfonem. Kupili lustrzankę, której
generalnie nie noszą, bo za duża. No cóż.

To samo miałem też z innymi smartfonami, nie pytałem o marki (była jakaś Xperia
z dobrym aparatem), bo po co. :)

Data: 2018-06-13 17:32:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-06-13 o 17:21, radekp@konto.pl pisze:
ja swoim mieszczącym się w kieszeni kompakcikiem
Sony (dobrany po kątem dobrej automatyki).

I co, on już się nauczył załamywać prawa fizyki?

--
Liwiusz

Data: 2018-06-13 18:15:26
Autor: radekp@konto.pl
Telefon/ smartphone co polecacie
Wed, 13 Jun 2018 17:32:51 +0200, w <pfrdf5$7su$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

> ja swoim mieszczącym się w kieszeni kompakcikiem
> Sony (dobrany po kątem dobrej automatyki).

I co, on już się nauczył załamywać prawa fizyki?

On nie musi.

Data: 2018-06-13 17:45:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2d412716-488e-4300-8c5b-ad928ca26590@googlegroups.com...
[...]

A co masz lepszego do roboty na wakacjach ? :-)

Poza tym lepsze jedno dobre zdjecie niz kilka kiepskich, ale ok, skoro piszesz ze akceptowalnie.
I lustrzanki maja tryb "full auto" i mozna strzelic fote w sekunde - ba, wlasnie lustrzanki sa znane z szybkich zdjec, bo komorka/kompakt to po nacisnieciu spustu beda cos sobie ustawialy, ustawialy, i dopiero fote zrobia. A obiekt juz zniknal z pola widzenia :-)

Zoom w obiektywie tez sie przydaje ...

J.

Data: 2018-06-13 23:59:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"J.F." 5b213c07$0$691$65785112@news.neostrada.pl

Poza tym lepsze jedno dobre zdjecie niz kilka kiepskich, ale ok, skoro

IMO w fotografii ważna jest nie tyle jakość, co zawartość ;) zdjęcia.

Co komu po idealnym ;) zdjęciu białej ściany? ;)

O ileż ważniejsze jest (choćby i fatalnej jakości) zdjęcie
tablicy rejestracyjnej, o ile możemy poprawnie odczytać
tę tablicę...

Idealne zdjęcie kota niewiele powie nam o wyglądzie cioci sprzed
lat, podczas gdy nawet słabej jakości fotka smartfonowa może
skutecznie działać na naszą wyobraźnię tak, że oczami duszy
ujrzymy ową ciocię...

-=-

Ostatecznie fotograf nie ukazuje (wbrew pozorom?) tego, CO widzi,
lecz to, JAK widzi! Poemat Mickiewicza spisany palcem na plażowym
piachu mniej nas ucieszy niż przepięknie wydana książka zawierająca
czytelne ,,bla-bla-bla...''? ;)

-=-

Oko ludzkie widzi i niemal nic fatalnie -- ale wzrok nierzadko
widzi doskonale i wszystko dookoła! Podobnie z camerkami...
Odrobina ;) dobrej woli i mamy cuda ze smartfonu!!!

Data: 2018-06-14 08:19:00
Autor: CaerSobreUnÁrbol
Telefon/ smartphone co polecacie
"Eneuel Leszek Ciszewski" wrote:

[absurdy]

Zajmij sie praca; chocby sprzataniem
ulic  a nie pierdoleniem farmazonow!

--
CaerSobreUnÁrbol

Data: 2018-06-14 14:24:45
Autor: z
W dniu 2018-06-14 o 08:19, "CaerSobreUnÁrbol" <carersobreunarbol@inter.net.info.site.invalid> pisze:
"Eneuel Leszek Ciszewski" wrote:

[absurdy]

Zajmij sie praca; chocby sprzataniem
ulic  a nie pierdoleniem farmazonow!

O widzę trafił swój na swego :-)

Data: 2018-06-15 03:01:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"z" 5b225e8d$0$614$65785112@news.neostrada.pl

Zajmij sie praca; chocby sprzataniem
ulic  a nie pierdoleniem farmazonow!

O widzę trafił swój na swego :-)

Mówisz o sobie? Bo i Ty opowiadasz o pracy
(w poligrafii) raz za razem, i on... Że Tobie
brak wiedzy za zakresu poligrafii (choćby nie
wiedziałeś o wspominanej tu ligaturze) widać
wyraźnie...

W pisaniu tez jesteś mocny_inaczej -- jak na profesjonalistę...

Może pochwal się swoimi fotkami ze smartfonów!
Ja (choć nie jestem profesjonalistą) nie chowam się. :)

Data: 2018-06-15 10:18:50
Autor: z
[...]

Przyznaję że nie czytam wszystkich Twoich postów dokładnie bo nie mam aż tyle czasu ;-) Staram się wyłapać sedno :-)

Może pochwal się swoimi fotkami ze smartfonów!
Ja (choć nie jestem profesjonalistą) nie chowam się. :)

Widać że sedno tematu Cię nie interesuje i robisz wycieczki teraz tekst.
A jak wiadomo poligrafia nie musi się zajmować tekstem ;-)

Przypominam że mówimy o zdjęciach z urządzenia które ma ok 7mm grubości i jest noszone codziennie przy sobie.

Poszukaj sobie fotek z L 1020 w sieci. Jest też sporo testów. Wszak to STARY telefon jest a postęp technologiczny zapier...

Data: 2018-06-16 02:01:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"z" 5b23766b$0$604$65785112@news.neostrada.pl

Przyznaję że nie czytam wszystkich Twoich postów dokładnie
bo nie mam aż tyle czasu ;-) Staram się wyłapać sedno :-)

Beze mnie nie znasz zakresu swej niewiedzy? ;)

Może pochwal się swoimi fotkami ze smartfonów!
Ja (choć nie jestem profesjonalistą) nie chowam się. :)

Widać że sedno tematu Cię nie interesuje i robisz wycieczki teraz tekst.

Wycieczki krajoznawcze rejestrowane fotograficznie?...
Pokaż te PORZĄDNE fotki...

A jak wiadomo poligrafia nie musi się zajmować tekstem ;-)

0. Nie musi -- zajmuje się bez musu. ;)
   [i bez piwa?...]

   poligrafia ż I, DCMs. ~fii, blm
   <<dział przemysłu obejmujący wszystkie rodzaje
   techniki drukarskiej; drukarstwo>>

   Pracownicy poligrafii.

   - Mała poligrafia <<zespół urządzeń i środków drukarskich
     w zminiaturyzowanej formie, stosowanych do wydawania książek,
     broszur i druków akcydensowych o małym nakładzie metodami
     kopiowania i powielania>>

   z gr.

1. Pisałeś, że składasz profesjonalnie tekst. :)
   Lecz zataiłeś ;) Twą znajomość ligatury.

Przypominam że mówimy o zdjęciach z urządzenia które ma ok 7mm grubości i jest noszone codziennie przy sobie.

Nie zapominam o tym. (choć niekoniecznie codziennie i niekoniecznie noszone)

Poszukaj sobie fotek z L 1020 w sieci.

Skąd mam wiedzieć, czy fotografująca
osoba była (jak Ty) profesjonalistą?...

Jest też sporo testów. Wszak to STARY telefon jest a postęp technologiczny zapier...

Zapierający dech w biuście?

Data: 2018-06-16 19:33:45
Autor: z
Telefon/ smartphone co polecacie
Pokaż te PORZĄDNE fotki...

ciach

Jak widać chcesz z kimś koniecznie podyskutować a nawet się pokłócić żeby tylko sobie poprawić ego czy tam coś przedłużyć

Nie chcesz poszukać sobie porządnych testów tego aparatu to Twoja sprawa. Było też i tu wałkowane wiele razy.
Żegnam wylewnie

Data: 2018-06-15 02:56:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

CaerSobreUnÁrbol pft1co$j33$1@news.albasani.net

"Eneuel Leszek Ciszewski" wrote:

[absurdy]

Zajmij sie praca; chocby sprzataniem
ulic  a nie pierdoleniem farmazonow!

Cóż za merytoryczna wypowiedź. ;)

CaerSobreUnÁrbol

Po co Ci UTF-8, skoro nie używasz polskich diakrytyków?

Zarobkowo pracowałem, zanim ukończyłem 10 rok życia.
Wątpię w to, że w pracowaniu jesteś lepszy ode mnie.
(między innymi zarabiałem na fotografii i handlu
sprzętem fotograficznym -- przez co fotografia mnie
niezbyt wiele ;) kosztowała)

Data: 2018-06-14 21:22:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pfs448$jtv$1@node1.news.atman.pl...
"J.F." 5b213c07$0$691$65785112@news.neostrada.pl
Poza tym lepsze jedno dobre zdjecie niz kilka kiepskich, ale ok, skoro
IMO w fotografii ważna jest nie tyle jakość, co zawartość ;) zdjęcia.

Przez jakosc cierpi zawartosc.

Co komu po idealnym ;) zdjęciu białej ściany? ;)

Jesli sciana byla idealnie biala, to fotka powina to oddac, bo widac komus zalezy na tej bieli :-)

[...]

A po co komus jakas stara baba, to lepiej sie na pieknego kota popatrzec :-)

No chyba, ze ciocia niebrzydka ... to i zdjecie powinno byc takie, zeby ja dobrze pokazac, a nie rozmyta i zaszumiona :-)

J.

Data: 2018-06-15 02:43:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Telefon/ smartphone co polecacie

"J.F." 5b22c05e$0$617$65785112@news.neostrada.pl

Jesli sciana byla idealnie biala, to fotka powina to oddac,

Stwórz jeden piksel 255,255,255...

A po co komus jakas stara baba, to lepiej sie na pieknego kota popatrzec :-)

No chyba, ze ciocia niebrzydka ... to i zdjecie powinno byc takie, zeby ja dobrze pokazac, a nie rozmyta i zaszumiona :-)

Nierzadko ta właśnie ciocia odjęła od swych ust
,,kromkę chleba'', by kupić bratankowi aparat
w prezencie...

Ja miałem tak dużo aparatów, że teraz chyba mam równie dużo SIMek. ;)
(i równie dużo mnie te aparaty kosztowały) Znaczna część to Smieny
(jeśli dobrze piszę) a inna znaczna część to Zenity... Do dziś
został jeden (Sokół, czy jakoś tak -- z dalmierzem) i masa chemii
oraz osprzęt typu: termometry, koreksy, kuwety, powiększalnik,
szkiełka...

Data: 2018-06-12 13:47:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-06-12 o 13:36, RadoslawF pisze:
[...]

To też jest możliwe, co także świadczy o tym, że aparat jest gorszy.

--
Liwiusz

Telefon/ smartphone co polecacie