Telefon z ekranem dotykowym

Data: 2009-05-10 20:17:49
Autor: skaruzg
Telefon z ekranem dotykowym
Witam

Na codzień używam 3-letniej Nokii 6230i (i Mio 560 do nawigacji) i przyszedł
czas na zmiany. Nie jestem na bieżąco z telefonami stąd prośba o doradzenie.
Szukam telefonu który koniecznie będzie miał:
- ekran dotykowy
- GPS i możliwość uruchomienia Automapy

Prawie koniecznie
- wifi (do czytania www na kanapie)
- czytnik PDF (j.w.)
- muzyka przez głośnik (jako zmiennik MP3 playera), jakość wystarczy znośna,
przez słuchawki powinna być lepsza

Mile widzialne
- wejście słuchawkowe na minijack, jak nie będzie to zostanie stosowanie
przejściówki
- bateria wytrzymująca min. 2 dni przy dzwonieniu 15 min. dziennie i
sporadycznym korzystaniu z MP3
- ładowanie przez USB (wygodniej mi podpiąć do laptopa w biurze niż targać
ładowarkę)

Nie chcę zwykłej zwykłej klawiatury ani aparatów typu slide.

Nie wspominam o dodatkach typu BT, dyktafon bo przy takim telefonie powinny być
standardem.

Cena na chwilę obecną nie gra większej roli, chociaż wolałbym nie przekroczyć
2500 zł. Z tego co znalazłem ekran dotykowy mają HTC (który model wart uwagi?),
 Samsung Omnia. Coś jeszcze?

Data: 2009-05-10 21:30:43
Autor: Atlantis
skaruzg pisze:

Cena na chwilę obecną nie gra większej roli, chociaż wolałbym nie przekroczyć
2500 zł. Z tego co znalazłem ekran dotykowy mają HTC (który model wart uwagi?),
Samsung Omnia. Coś jeszcze?

Powyższe warunki, za wyjątkiem gniazdka jack (audio na USB) spełnia HTC Kaiser (TyTN II) - bardzo udana konstrukcja. Dzisiaj kupisz go już za jakieś 700-800 zł, jak poszukasz okazji to nawet taniej.

Wspominałeś co prawda, że nie chcesz zwykłej klawiatury ani sliderów, jednak nie wiem do końca co masz na myśli. Kaiser to też swego rodzaju slider, ale rozsuwasz go po odwróceniu o 90 stopni, po wysunięciu pełnej (bardzo wygodnej) klawiatury QWERTY zmienia się również orientacja ekranu. Możesz go odchylić robiąc z urządzenia "małego laptopa". :)

Samsung Omnia nie ma wcale klawiatury sprzętowej, a odpowiednią kciukową klawiaturę ekranową (choćby taką wzorowaną na iPhone) możesz doinstalować do prawie każdego urządzenia z WM.

Data: 2009-05-10 22:53:12
Autor: skaruzg
skaruzg pisze:
[...]

Wygląda ok, funkcjonalność też taka jakbym potrzebował, ale... wymiary dość
spore, a dokładniej chodzi o grubość. Ma 19 mm a moja Nokia 6230i 20, czyli
praktycznie to samo. Myślałem o czymś "mniejszym" aby w kieszeni nie wypychało. Niemniej dzięki za sugestię, Ale wezmę go na listę rezerwową.

Samsung Omnia nie ma wcale klawiatury sprzętowej, a odpowiednią kciukową klawiaturę ekranową (choćby taką wzorowaną na iPhone) możesz doinstalować do prawie każdego urządzenia z WM.

O doinstalowaniu nie myślałem, warto widzieć.

Data: 2009-05-11 15:37:52
Autor: Krzysiek

Użytkownik <skaruzg@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:653d.00000795.4a073eb8newsgate.onet.pl...
skaruzg pisze:
[...]

Miałem nie pisać, bo poleciłbym Ci dokładnie tak samo HTC TyTN II. Nie spełnia Twoich warunków bo to jest "slider". Co prawda specyficzny, po po rozsunięciu można telefon "przełamać" tzn odchylić ekran od klawiatury podobnie jak w laptopie. Telefon jest wprost genialny. Pełna klawiatura jest bajeczną zaletą jeśli chcesz cokolwiek większego napisać. Docenisz to piszac maile, czy nawet zwykłe sms. Nie wspomne tu np o komunikatorze typu gadu-gadu.
AutoMapa, Wi-Fi,  działają bez zarzutu, jakość MP3 przez głośnik jest ok. Jesli abosolutnie nie do przyjęcia jest slider - masz całą gamę innych telefonów HTC (np Touch Diamond, Touch HD) i starsze modele.

Pozdrawiam, Krzysiek

Data: 2009-05-10 22:11:35
Autor: Daniel

Użytkownik "skaruzg" <skaruzgWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:653d.0000077a.4a071a4dnewsgate.onet.pl...
[...]

Miałem prawie identyczne potrzeby i przedłużyłem umowę z plusem biąrąc SAMSUNG-a OMNIA - polecam gorąco, po noki bardzo miłe zaskoczenie, że bateria może wytrzymać dłużej niż jeden dzień (bardzo dużo rozmawiam) a do tego większość programów do nawigacji chodzi idealnie. Mam ten telefon od ponad pół roku i szczeże polecam. Pozdrawiam Daniel.

Data: 2009-05-10 23:51:57
Autor: topek
[...]
A ja bawilem sie omnia i strasznie mnie irytowal ten telefon.
Bardzo czuly akcelerometr (czy jak to sie nazywa). Co chwile zmienial orientacje.
Mulil sie dziwnie.
iGo8 na tej omni wygladal slabo (rozdzialka) na moim palmofonie z VGA wygladal sporor lepiej

Ja bym bral HTC touch HD albo poczekal na diamonda 2 :)
Obecnie uzywam etena x500+ (od poltora roku) i nizebyt polecam (straszny mul, ale poza tym ok).

Bawilem sie HTC HD z 15 minut i bylem mile zaskoczony.
Ale i tak bym bral iPhone gdyby dalo sie na tym jakis sensowny soft nawigacyjny (igo, tomtom) odpalic.

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->

Data: 2009-05-11 00:20:17
Autor: ToMasz
skaruzg pisze:
[...]

strzeliłem, ze to spełnia 50% dzisiejszych PDA, pomyliłem sie.
http://infobot.pl/r/1dgh
masz 28 kandydatów. napewno jakieś mio sprzedawane przez selgors miało
GPSi Wifi, ale nie przypomne sobie jakie.

[...]

teraz tak... jak PDF= to jak najwiekszy ekran. jak trzymająca bateria -
odwrotnie. Jeśli Ci zależy na GPS to eten/mio - jak nie - to reszta.
Kolega wspominał o mulastym etenie x500+(416mhz) - nie prawda, mulasty
to jest htc phropet(195MHz); etenowi ciaży ekran 640x480, za to mozesz
go kupić za 500zł w idealnym stanie....
pytanie czy chcesz mieć jakiś sprzęt z WM czy modny szprzęt z WM.
Automapa pójdzie tak samo na jednym i drugim. LEpiej będzie wyglądała na
ekranie który ma wiekszą rozdzielczość, ale takie ekran szybciej zużyje
baterie...

Ja bym sie na Twoim miejscu zastanowił czy "dotyk" bez klawiatury
wystarczy.... Ja brak klawiatury najgorzej wspominam po przesiadce na WM...

ToMasz

Data: 2009-05-10 23:52:59
Autor: Szadzik
ToMasz pisze:

Ja bym sie na Twoim miejscu zastanowił czy "dotyk" bez klawiatury
wystarczy.... Ja brak klawiatury najgorzej wspominam po przesiadce na WM...

ToMasz

W takim wypadku może SE Xperia?

Data: 2009-05-11 19:26:13
Autor: ToMasz
Szadzik pisze:
ToMasz pisze:

[...]

Dlamnie? nie. dziekuje. Już mam samsunga i780, z małym ekranikiem, z
małą klawiaturką, z małą myszką... Za to bateria "trzyma" od
poniedziałku do piątku :)

ToMasz

Data: 2009-05-11 20:34:17
Autor: skaruzg
Szadzik pisze:

Dlamnie? nie. dziekuje. Już mam samsunga i780, z małym ekranikiem, z
małą klawiaturką, z małą myszką... Za to bateria "trzyma" od
poniedziałku do piątku :)

Raczej dla mnie :)
Xperia wygląda ciekawie, co prawda nie jest najcieńsza (16mm) ale na pewno wezmę
pod uwagę.

Dziękuję wszystkim za porady, zabieram się na porównywania i czytanie recenzji.

Data: 2009-05-11 22:19:19
Autor: KuFeL
skaruzg pisze:
Szadzik pisze:
ToMasz pisze:

[...]

ostatnio przegladajac specyfikacje xperi zauwazylem brak wlan. to moim zdaniem dyskwalifikuje w dzisiejszych czasach smarfona...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-05-11 22:55:27
Autor: JoteR
"KuFeL" napisał:

ostatnio przegladajac specyfikacje xperi zauwazylem brak wlan.

Ostatnio przeglądając specyfikację Xperii zauważyłem obecność Wi-Fi.
Może to w jakimś niewielkim stopniu zrekompensuje brak WLAN?

JoteR

Data: 2009-05-11 23:56:56
Autor: Szadzik
KuFeL pisze:
skaruzg pisze:
Szadzik pisze:
ToMasz pisze:

[...]

Nie wiem gdzie Ty czytałeś te specyfikacje, ale radzę nie korzystać z tego źródła więcej. Bzdury kompletne tam wypisują.

Szadzik

Data: 2009-05-12 10:33:05
Autor: KuFeL
Szadzik pisze:
KuFeL pisze:
skaruzg pisze:
Szadzik pisze:
ToMasz pisze:

[...]

http://www.orange.pl/portal/map/map/compare_phones?_requestid=251318

mea culpa. za pozno na skasowanie posta. Moze orange nie zalezy na tym zeby ta sluchawke sprzedawac? tym bardziej ze nie jest ona nawet w kategorii 'smartphone'ow'

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-05-12 10:43:57
Autor: Szadzik

www.gsmarena.com Jedyne źródło informacji.

--
Szadzik

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Data: 2009-05-12 12:05:01
Autor: KuFeL
Szadzik pisze:
KuFeL pisze:

[...]

na codzien korzystam z telepolis.pl ale tak to jest jak cos sie weryfikuje w jednym tylko zrodle...

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-05-11 11:05:17
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

iphone rzecz jasna niz lepszego do WWW nie znajdziesz.

Data: 2009-05-11 13:28:05
Autor: skaruzg
> [...]

>  Samsung Omnia. Coś jeszcze?

iphone rzecz jasna niz lepszego do WWW nie znajdziesz.

Dzięki za sugestię, ale z uwagi na brak możliwości uruchomienia Automapy jak i
innych wad o których czytałem na tej grupie i forach iPhone jest skreślony.

Data: 2009-05-11 15:10:35
Autor: Atlantis
Jan Strybyszewski pisze:

iphone rzecz jasna niz lepszego do WWW nie znajdziesz.

Kwestia głównie softu - jak dla mnie ten cały multitouch nie ma aż tak fundamentalnego znaczenia. Producenci oprogramowania pod WM ścigają mobilne Safari. Na pewno prędzej pojawią się stabilne wersje takowych przeglądarek na WM niż porządna nawigacja z polskimi mapami na iPhone. ;)

Data: 2009-05-13 10:01:34
Autor: Jan Strybyszewski
Atlantis pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Oj ... a ja ci powiem ze "nawigacja na iphonie bedzie wczesniej niz WM7.

Data: 2009-05-13 12:37:29
Autor: Noe Bat
Telefon z ekranem dotykowym

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl>

[...]

Jak będzie to się nad nią pochylimy ... albo nie

--
PS. nudzi mi się

Data: 2009-05-14 11:23:09
Autor: Atlantis
Jan Strybyszewski pisze:

Oj ... a ja ci powiem ze "nawigacja na iphonie bedzie wczesniej niz WM7.

Na razie mamy WM6.x na którym nawigacja sprawdza się znakomicie, a programów masz sporo do wyboru.
Hmm... Posiadasz jakieś informacje odnośnie tego, że stary soft będzie niekompatybilny WM7? Jeśli nawet, to producenci oprogramowania zapewne dołożą wszelkich starań by to naprawić. ;)

Telefon z ekranem dotykowym