Telefon zamiast notebooka.

Data: 2010-04-12 11:37:48
Autor: Luki
Telefon zamiast notebooka.
Witam!

Postanowiłem zostać trendseterem i nie kupić już nigdy
notebooka. ;-)

Ten, który mam, dogorywa, ale jeszcze działa.

Zamiast nowego notebooka postanowiłem kupić
odpowiedni telefon. Tylko nie wiem, czy on istnieje.

I dlatego mam kilka pytań.

1. Czy i które telefony (smartfony?) mają wyjście na
    zewnętrzne monitory.Jak to jest realizowane?
    Kabel, wi-fi, bluetooth, USB?

2. Czy i które telefony mają możliwość podczepienia
    zewnętrznej klawiatury. Jak to jest realizowane?
    USB, bluetooth, kabel?

3. Czy istnieją zwijane (gumowe?) klawiatury
    podłączalne do telefonów.

4. Czy i które telefony mają możliwość podczepienia
    zewnętrznej myszy. Jak to jest realizowane?
    USB, bluetooth, kabel?

5.Ogólnie - jak jest z podczepianiem do telefonów
   jakichś innych urządzeń zewnętrznych. USB?
   Bluetooth? Wifi? Jakieś inne wyjścia/ wejścia?

A może ktoś ma coś ciekawego do napisania w sprawie
mojego pomysłu?

Chcących mnie od niego odwieźć uprzedzam, że decyzja
już zapadła. ;-)
I podkreślam - szukam telefonu (smartfonu?) mieszczącego
się w kieszeni. Wszelkie netbooki, pady i tym podobne
wynalazki odpadają.

Pozdrawiam!

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Łuki <cyklotyk@poczta.onet.pl>

Limeryki na zamówienie

www.limerykarnia.pl

Data: 2010-04-12 02:54:51
Autor: joker77
Telefon zamiast notebooka.

Ad.1
wiele telefonów ma wyjście video
Ad.2
USB Host np. w toshiba g900, lub bluetooth
Ad.3
gumowe, laserowe
Ad.4
patrz Ad.2
Ad. 5
a jak ma być ?

Może lepiej rozejrzyj się za jakimś urządzeniem typu mid? 4,8'' - 7''

Data: 2010-04-12 12:16:08
Autor: pawbrok
Telefon zamiast notebooka.

Użytkownik "joker77" <tomek@phuola.com> napisał w wiadomości news:16d33cc2-67b1-4121-8894-50011c05ce58q15g2000yqj.googlegroups.com...

Ad. 5
a jak ma być ?

Pytającemu chodzi chyba o realizację funkcji Hosta USB, czy temu podobnych.
A z tym może być raczej krucho.

--
pozdrawiam pawbrok

Data: 2010-04-12 21:14:42
Autor: Przemek
Telefon zamiast notebooka.
Użytkownik "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł> napisał w wiadomości news:hpus11$rli$1news.mm.pl...
Pytającemu chodzi chyba o realizację funkcji Hosta USB, czy temu
podobnych. A z tym może być raczej krucho.

Robil to Acer n300, ale nie był telefonem, normalnie to żadko spotykane.
Przem

Data: 2010-04-12 10:33:32
Autor: Jakub Danecki
Telefon zamiast notebooka.
Luki wrote:
Zamiast nowego notebooka postanowiłem kupić
odpowiedni telefon. Tylko nie wiem, czy on istnieje.

Znam jednego, który próbował i kupił lat temu kilka HTC Universal.
Wytrzymał... 3 miesiące. Oczywiście jak rozumiem słowo "telefon" używasz
jako synonimu PDA?

1. Czy i które telefony (smartfony?) mają wyjście na
   zewnętrzne monitory.Jak to jest realizowane?
   Kabel, wi-fi, bluetooth, USB?

Zawsze kablem, to chyba oczywiste, no chyba, że mówisz o zdalnym
pulpicie do innego komputera. N900 ma w komplecie kabelek podłączany do
wyjścia słuchawkowego. HTC (np. model Raphael) ma do kupienia osobnoe
kabelek ExtUSB. Dalej Stereo Audio+Composite video. Jakość - taka sobie,
bo to 640x480 lub podobna.

2. Czy i które telefony mają możliwość podczepienia
   zewnętrznej klawiatury. Jak to jest realizowane?
   USB, bluetooth, kabel?

Przez bluetooth można podłączyć praktycznie do każdego Windows Mobile, a
także do maemo (znowu N900? :) Niektóre urządzenia mają także HostUSB,
ale akurat N900 nie ma (n810 i n800 miały, ale nie mają modułów GSM).

3. Czy istnieją zwijane (gumowe?) klawiatury
   podłączalne do telefonów.

Nie spotkałem się. Ale to głupie :) żadna wygoda. Są za to składane.
Bluetooth.

4. Czy i które telefony mają możliwość podczepienia
   zewnętrznej myszy. Jak to jest realizowane?
   USB, bluetooth, kabel?

Teoretycznie tak, ale przy tak małych ekranach dotykowych nie ma to
sensu i poza jednym praktycznym rozwiązaniem (Bluetake czy jakoś tak)
nikt tego nie realizuje na skalę masową. Interfejsy mobilne są
przystosowane do sterowania palcem albo klawiaturą, mysz jest całkowicie
zbędna.

5.Ogólnie - jak jest z podczepianiem do telefonów
  jakichś innych urządzeń zewnętrznych. USB?
  Bluetooth? Wifi? Jakieś inne wyjścia/ wejścia?

ExtUSB jest w niektórych modelach, ale nawet jak są, to brakuje wtedy
zasilania, więc dysku twardego nie podłączysz (bo i po co). Wifi i BT są
wbudowane, więc nie ptorzeba podłączać.
Powiedz jakie urządzenia chcesz podłaczać?

A może ktoś ma coś ciekawego do napisania w sprawie
mojego pomysłu?

Zależy do czego używałeś laptopa i do czego chcesz używać takiego PDA.
To może mieć sens, a być może cały pomysł jest z góry skazany na porażkę.
Ale generalnie potrzebujesz chyba wbudowanej klawiatury.

Chcących mnie od niego odwieźć uprzedzam, że decyzja
już zapadła. ;-)

LOL

I podkreślam - szukam telefonu (smartfonu?) mieszczącego
się w kieszeni. Wszelkie netbooki, pady i tym podobne
wynalazki odpadają.

Na początek popatrz na HTC Rhodium, Nokia N900, Nokia N97, Motorola
Milestone i inne z klawiaturą. Na pewno bierz pod uwagę konieczność
zakupu dodatkowej baterii (a więc kosmosy takie, jak iPhone odpadają, bo
bateria jest na stałe).

Jakub

Data: 2010-04-12 12:50:00
Autor: Luki
Telefon zamiast notebooka.
Jakub (dzięki za konkrety)
Oczywiście jak rozumiem słowo "telefon" używasz jako
synonimu PDA?

Ma się w kieszeni mieścić. Nazywac się może dowolnie. ;-)

Zawsze kablem, to chyba oczywiste

Dlaczego oczywiste? Bluetooth, wifi tego nie uciągnie?
Kabel to syf.

Jakość - taka sobie, bo to 640x480 lub podobna.

Trochę mało, ale za rok pewnie będzie 1024x cośtam
Zresztą, przy małym monitorze zewnętrznym też chyba jest OK.
Jestem starej daty. Nie takie rozdzielczości pamiętam. ;-)

Przez bluetooth można podłączyć praktycznie do każdego Windows Mobile, a

I to mnie trochę boli, bo bym chyba wolał Androida.
Ale, ale. Windows Mobile nie ma aplikacji w tle?
Mimo wszystko klawiatura chodzi?

Zewnętrzna klawiatura jest chyba niezbędna.
Napisanie czegos dłuższego niż 10 zdań na
ekranie (klawiaturze) komórki jest tak niewygodne,
że odpada jako opcja do pracy.

przystosowane do sterowania palcem albo klawiaturą,
mysz jest całkowicie zbędna.

Ale te przyzwyczajenia....

Zależy do czego używałeś laptopa

Internet, poczta., jakis mały excel. Czasami coś napisać. Wydrukować.
Zdjęcie zrobić. Umieścić w Internecie...Banał.

Jest jeszcze dodatkowy aspekt. Zauważyłem, że wszyscy wokół
mnie mają notebooki (juz nie wspomnę o mojej żonie, synu i córce ;-))
Jak będe musiał faktycznie zrobić coś większego (żadko, ale bywa) ,
to zawsze jakiś komputer (albo monitor) się gdzieś znajdzie.
W tym sensie stwierdziłem, że mi jest zbędny.

Pozdrawiam!

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Łuki <cyklotyk@poczta.onet.pl>
www.limerykarnia.pl
Limeryki na zamówienie!

Data: 2010-04-13 08:14:48
Autor: Jakub Danecki
Telefon zamiast notebooka.
Luki wrote:
> Zawsze kablem, to chyba oczywiste
Dlaczego oczywiste? Bluetooth, wifi tego nie uciągnie?
Kabel to syf.

A w jaki sposób przesyłasz po WiFi sygnał analogowy? A nawet jakby się
dało, to pokaż mi choć jeden telewizor z odbiornikiem bezprzewodowym
sygnału wizyjnego? No właśnie. Bezprzewodowe standardy przesyłu wideo
dopiero raczkują, nie ma ich na rynku.

> Jakość - taka sobie, bo to 640x480 lub podobna.
Trochę mało, ale za rok pewnie będzie 1024x cośtam
Zresztą, przy małym monitorze zewnętrznym też chyba jest OK.
Jestem starej daty. Nie takie rozdzielczości pamiętam. ;-)

Problem w tym, że na ekranie zewnętrznym wyświetla się najwyżej to, co
masz na wyświetlaczu wbudowanym - czyli teraz 854x480 (Motorola
Milestone, ale ta wyjścia chyba nie ma).

I to mnie trochę boli, bo bym chyba wolał Androida.

Ciągle nie ma pełnego dostępu do Bluetooth.

Ale, ale. Windows Mobile nie ma aplikacji w tle?
Mimo wszystko klawiatura chodzi?

O którym WM mówisz? 7mka ma nie mieć multitaskingu, ale zawsze system
operacyjny pod spodem musi być wielozadaniowy. Co do wcześniejszych:
zawsze była wielozadaniowość.

Zewnętrzna klawiatura jest chyba niezbędna.
Napisanie czegos dłuższego niż 10 zdań na
ekranie (klawiaturze) komórki jest tak niewygodne,
że odpada jako opcja do pracy.

A klawiaturka wbudowana? Polecam. Do krótkich zadań idealnie w terenie
(w autobusie przecież nie wyciągniesz zewnętrznej klawiatury) a przy
rozwiązaniach w stylu HTC Rhodium - może pisać nawet dłużej.

Internet, poczta., jakis mały excel. Czasami coś napisać. Wydrukować.
Zdjęcie zrobić. Umieścić w Internecie...Banał.

Podałeś jedno kluczowe słowo: WYDRUKOWAĆ - no to w zasadzie masz
problem. Mało która drukarka obsługiwana jest przez systemy mobilne, mało
który system (w zasadzie żaden) nie ma możliwości instalacji sterowników,
a opcji "Plik->Drukuj" nie ma w żadnym znanym mi. Jedyne co możesz zrobić
to kupić drukarkę z systemem wydruku online - przesyłasz do niej email z
załącznikiem, a ona go drukuje wraz z załącznikiem.
Kombinacji w stylu instalacja środowiska KDE na Nokii N900 nie polecam,
bo to dla maniaków (ale dałe pełną funkcjonalność).

[...]

Przy takim założeniu i rezygnacji z drukowania bezpośredniego - to jest
do ugryzienia. Ale ostrzegam, że to męczyć będzie strasznie.

Jakub

Data: 2010-04-14 12:22:14
Autor: Luki
Telefon zamiast notebooka.
Jakub Danecki:

(Android) Ciągle nie ma pełnego dostępu do Bluetooth.

A mógłbyś to rozwinąć?
Wydawało mi się, że z Bluetooth'em słabo radzi sobie iPhone.
Jako-tako symbian.
A Windowsy 7 i Android OK.
Na Androida są przecież setki programów korzystających
z Bluetooth.

Jestem w błędzie?

7mka ma nie mieć multitaskingu, ale zawsze system
operacyjny pod spodem musi być wielozadaniowy.

No właśnie przeczytałem o tym ze zdumieniem, że 7
to będzie w tym sensie krok wstecz.
A obsługa klawiatury zewnętrznej jest wbudowana
w system? Bo jeżeli nie, to przy braku
wielozadaniowości może byc kiszka.

Ale ostrzegam, że to męczyć będzie strasznie.

Męczy to mnie walka z 2 urządzeniami -
notebookiem i telefonem. ;-)

Zresztą mój notebook dogorywa, a sensowny telefon
właśnie niedawno zgubiłem i męczę się na
zastępczym "oldskulu".

Dlatego pomyślałem, że warto jednym strzałem ubić
2 zające - kupić telefon i nie kupić notebooka.

Pozdrawiam!

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-19 11:16:19
Autor: Adramelech
Telefon zamiast notebooka.
"Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> Odpowiedz na
Luki wrote:
> [...]

     się dało, to pokaż mi choć jeden telewizor z odbiornikiem bezprzewodowym
sygnału wizyjnego? No właśnie. Bezprzewodowe standardy przesyłu wideo

DNLA. Omnie I i II to mają. Do tego dowolny TV z bezprzewodowym DLNA.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-04-19 13:42:53
Autor: Jeremiasz
Telefon zamiast notebooka.
[...]

Omnia Lite jednakowoż (aczkolwiek nie poleciłbym jej nikomu).

JA

Data: 2010-04-12 10:52:15
Autor: Waldek Godel
Telefon zamiast notebooka.
Dnia Mon, 12 Apr 2010 11:37:48 +0200, Luki napisał(a):

Chcących mnie od niego odwieźć uprzedzam, że decyzja
już zapadła. ;-)

O.. decyzja na podstawie braku informacji. Gratuluję!!!
To takie odkrywcze.

"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński
aka Jan Strybyszewski

Telefon zamiast notebooka.