Telekonferencja

Data: 2013-03-12 13:51:02
Autor: CPL
Telekonferencja
Czy ilo¶æ po³±czeñ w konferencji jest w standardzie GSM jako¶ ograniczona? Próbowa³em sobie zadzwoniæ na 5 numerów i mog³em scaliæ wszystkich rozmówców, przy 6-tym siê nie uda³o - nie wiem czy to wina telefonu, operatora czy mo¿e ograniczenia GSM'u?

Inna sytuacja, mamy 5 osób gadaj±cych w telekonferencji, jedna z nich otwiera nastêpn± do kolejnych 5 osób. Mo¿liwe?

Data: 2013-03-12 23:47:25
Autor: Maciej Bebenek
Telekonferencja
"CPL" <no@spam.com> wrote:
Czy ilość połączeń w konferencji jest w standardzie GSM jakoś
ograniczona? Próbowałem sobie zadzwonić na 5 numerów i mogłem scalić
wszystkich rozmówców, przy 6-tym się nie udało - nie wiem czy to wina
telefonu, operatora czy może ograniczenia GSM'u?

Inna sytuacja, mamy 5 osób gadających w telekonferencji, jedna z nich
otwiera następną do kolejnych 5 osób. Możliwe?

maksymalnie 6 rozmówców, niezależnie od tego, kto łączy

Data: 2013-03-13 02:15:33
Autor: J.F.
Telekonferencja
Dnia 12 Mar 2013 23:47:25 GMT, Maciej Bebenek napisa³(a):
"CPL" <no@spam.com> wrote:
Inna sytuacja, mamy 5 osób gadaj±cych w telekonferencji, jedna z nich
otwiera nastêpn± do kolejnych 5 osób. Mo¿liwe?

maksymalnie 6 rozmówców, niezale¿nie od tego, kto ³±czy

A jak laczacy sa w innych sieciach ? J.

Data: 2013-03-13 08:11:40
Autor: Maciej Bebenek
Telekonferencja
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia 12 Mar 2013 23:47:25 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):
"CPL" <no@spam.com> wrote:
Inna sytuacja, mamy 5 osób gadających w telekonferencji, jedna z nich
otwiera następną do kolejnych 5 osób. Możliwe?

maksymalnie 6 rozmówców, niezależnie od tego, kto łączy

A jak laczacy sa w innych sieciach ?

IMO przy prawidłowej sygnalizacji nie. W skrócie powód jest jeden: z X
streamów przychodzących (X rozmówców) musisz wygenerować X streamów
wychodzących. Każdy stream musi eliminować stream przychodzący z terminala,
do którego wjest wysyłany, żeby rozmówca nie słyszał samego siebie. Taki
efekt jest generowany w mostku konferencyjnym (rozwiązania większe) lub
bezpośrednio w centrali zestawiającej połączenia (dla prostszych
rozwiązań).
Gdybyś połączył mostki konferencyjne ze sobą, wszyscy z mostka pierwszego
słyszeli by stream z drugiego, na którym są wytłumieni rozmó∑cy właśnie z
pierwszego lub byłoby kaskadowe echo przy nieprawidłowej pracy. W każdym z
tych przypadków rozmowa konferencyjna byłaby w praktyce niemożliwa.

Telekonferencja