TelepiÄ?cy siÄ? punciak podczas ruszania.

Data: 2011-02-09 23:40:29
Autor: sth
TelepiÄ?cy siÄ? punciak podczas ruszania.
Z góry dziękuję za pomoc, odpowiedzi i dyskusję.

taaa docisk... sami fahofcy na tej grupie co na oczy docisku nie widzieli, nie mowiac o znajomosci zasady dzialania.
poszedl ci tlumik drgan w tarczy sprzegla i to wszystko.

Data: 2011-02-10 01:26:51
Autor: Mateusz
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.
On 9 Lut, 23:40, "sth" <ksd...@ldwcvwqvc.vk> wrote:
> [...]

nie mowiac o znajomosci zasady dzialania.
poszedl ci tlumik drgan w tarczy sprzegla i to wszystko.

Tłumik drgań to jest jedna z wielu tych sprężynek, które s±
wkomponowane w tarcze sprzęgła ? jak znam życie to i tak trzeba
wymienić cał± tarczę sprzęgła. Nawet jak okładziny s± w dobrym stanie,
a po cholerę wymieniać tylko tarcze sprzęgła jak koszty robocizny s±
takie, że jak padnie dodatkowo docisk albo łożysko to ceno będzie już
masakra.

Chyba, że kto¶ sam potrafi wymienic sprzęgło... wtedy można się bawić.

Data: 2011-02-10 11:47:01
Autor: sth
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.
Tłumik drgań to jest jedna z wielu tych sprężynek, które s±
wkomponowane w tarcze sprzęgła ?

tak

[...]
sa tacy co wymieniaja sama tarcze.

W mały streszczeniu
Cytat:
Od 3 lat i 38 000 km tylko dolewam olej jak się kontrolka zapali (gdy jest zbyt niskie ci¶nienie smarowania) i jeszcze nigdy go nie wymieniałem,ponadto poprzedni niemiecki wła¶ciciel jechał na tym oleju 7 000 km

Cytat:
kolega wła¶nie spuszcza z Astry olej Mobil 15W40, używany tylko przez 2500 km i mam pytanie czy będzie się nadawał

jedna z odpowiedzi
Cytat:
ale mnie rozejbałe¶ kolego teraz, niedługo też bede zmieniał to ci wyslę filterek jak chcesz, płacisz tylko za wysyłkę.

No i autor postu
Cytat:
witaj ja w sprawie tego używanego filtra oleju jaki to jest dokladnie filtr tzn jak± ma ¶rednice i wysoko¶ć (żeby pasował) no i czy jest bardzo zabrudzony? ile by¶ chciał za wysyłkę? bo niedługo zmieniam olej

pozdro

Data: 2011-02-10 08:34:13
Autor: Mateusz
On 10 Lut, 11:47, "sth" <ksd...@ldwcvwqvc.vk> wrote:
>T umik drga to jest jedna z wielu tych spr ynek, kt re s
>wkomponowane w tarcze sprz g a ?

tak

>jak znam ycie to i tak trzeba
>wymieni ca tarcz sprz g a. Nawet jak ok adziny s w dobrym stanie,
>a po choler wymienia tylko tarcze sprz g a jak koszty robocizny s
>takie, e jak padnie dodatkowo docisk albo o ysko to ceno b dzie ju
>masakra.

sa tacy co wymieniaja sama tarcze.

W ma y streszczeniu
Cytat:
Od 3 lat i 38 000 km tylko dolewam olej jak si kontrolka zapali (gdy jest
zbyt niskie ci nienie smarowania) i jeszcze nigdy go nie wymienia em,ponadto
poprzedni niemiecki w a ciciel jecha na tym oleju 7 000 km

Cytat:
kolega w a nie spuszcza z Astry olej Mobil 15W40, u ywany tylko przez 2500
km i mam pytanie czy b dzie si nadawa

jedna z odpowiedzi
Cytat:
ale mnie rozejba e kolego teraz, nied ugo te bede zmienia to ci wysl
filterek jak chcesz, p acisz tylko za wysy k .

No i autor postu
Cytat:
witaj ja w sprawie tego u ywanego filtra oleju jaki to jest dokladnie filtr
tzn jak ma rednice i wysoko ( eby pasowa ) no i czy jest bardzo
zabrudzony? ile by chcia za wysy k ? bo nied ugo zmieniam olej

dobre ;-) a ja my¶lałem, że kasy na wszystko żałuję ;-)

Data: 2011-02-10 16:58:12
Autor: kml
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.

Użytkownik "sth" <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk> napisał w wiadomo¶ci news:ij0fna$r9k$1inews.gazeta.pl...
[...]

Och tak, forum VW Golf :) Nie ma takiego drugiego w sieci :>

kml

Data: 2011-02-10 03:50:50
Autor: marjan
W dniu 2011-02-09 23:40, sth pisze:
tlumik drgan w tarczy sprzegla

Rozumiem, że wymieniać trzeba razem z całą tarczą sprzęgła?

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-02-10 11:43:09
Autor: sth
TelepiÄ?cy siÄ? punciak podczas ruszania.
Rozumiem, że wymieniać trzeba razem z całą tarczą sprzęgła?

druciarze i szczypiory wymieniaja sama tarcze ale normalny czlowiek wymieni komplet tarcza docis i lozysko. zwlaszcza ze do punto to kosztuje jakies 200 zeta.

Data: 2011-02-10 14:29:18
Autor: marjan
W dniu 2011-02-10 11:43, sth pisze:
[...]

Problem w tym, że niecały rok temu wymieniałem kompletne sprzęgło, przejechałem na nim ok 20 kkm.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2011-02-10 19:24:58
Autor: sth
TelepiÄ?cy siÄ? punciak podczas ruszania.
Problem w tym, że niecały rok temu wymieniałem kompletne sprzęgło, przejechałem na nim ok 20 kkm.

sam kupowales sprzeglo? widziales je podczas montazu?
jesli nie to moze pomyslowy mechanik dal tylko tarcze do nabicia :)

Data: 2011-02-10 07:24:36
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
[...]

Fachowcy powinni być w warsztatach, my jesteśmy tylko użytkownikami z troszkę większą wiedzą i zapaleniem do motoryzacji.

Jak siÄ™ ustosunkujesz do tego? hnter8$hke$2@news.agh.edu.pl

Pisałem dwukrotnie o docisku, bo sam miałem takie doświadczenia.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2011-02-10 01:18:42
Autor: Mateusz
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.
On 10 Lut, 07:24, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
<hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:
Pisałem dwukrotnie o docisku, bo sam miałem takie do¶wiadczenia.

Uszkodzenie docisku wi±że się z tym, że ciężko wrzuca się biegi, a
delikatne ruszanie też jest utrudnione, ale ja się tam nie znam ;-)

Data: 2011-02-10 11:45:37
Autor: sth
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.
Uszkodzenie docisku wi±że się z tym, że ciężko wrzuca się biegi, a
delikatne ruszanie też jest utrudnione, ale ja się tam nie znam ;-)

jedyna rzecz ktora moze sie uszkodzic w docisku to tzw sloneczko. moze sie po prostu polamac i wtedy nie wysprzegla poprawnie. ewentualnie sprezyna moze stracic "moc". ale nie ma to nic wspolnego z problemem marjana

Data: 2011-02-10 17:33:27
Autor: Karolek
W dniu 2011-02-10 11:45, sth pisze:
[...]

Nie, to nie jest jedyna rzecz, ktora moze sie w docisku zepsuc.

--
Karolek

Data: 2011-02-10 19:21:12
Autor: sth
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.
Nie, to nie jest jedyna rzecz, ktora moze sie w docisku zepsuc.

a co jeszcze? tam wiecej nic nie ma.

Data: 2011-02-10 20:42:16
Autor: Karolek
W dniu 2011-02-10 19:21, sth pisze:
Nie, to nie jest jedyna rzecz, ktora moze sie w docisku zepsuc.

a co jeszcze? tam wiecej nic nie ma.

Docisk widziales jedynie na obrazku?
Zapewniam Cie, ze jest tam jeszcze cos do zepsucia oprocz sloneczka.

--
Karolek

Data: 2011-02-10 19:22:34
Autor: sth
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.
Nie, to nie jest jedyna rzecz, ktora moze sie w docisku zepsuc.

fakt, jeszcze zelazko mozna przypalic.

Data: 2011-02-10 20:42:55
Autor: Karolek
W dniu 2011-02-10 19:22, sth pisze:
Nie, to nie jest jedyna rzecz, ktora moze sie w docisku zepsuc.

fakt, jeszcze zelazko mozna przypalic.

No nie tylko :>

--
Karolek

Data: 2011-02-10 20:50:40
Autor: Karolek
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.
W dniu 2011-02-10 19:22, sth pisze:
Nie, to nie jest jedyna rzecz, ktora moze sie w docisku zepsuc.

fakt, jeszcze zelazko mozna przypalic.

O tu masz w miare ladny opis.
http://www.moto.malopolska.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=281:budowa-sprzga-oraz-typowe-problemy&catid=40:admin&Itemid=78

--
Karolek

Data: 2011-02-10 22:34:13
Autor: sth
Telepi?cy si? punciak podczas ruszania.
O tu masz w miare ladny opis.
http://www.moto.malopolska.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=281:budowa-sprzga-oraz-typowe-problemy&catid=40:admin&Itemid=78

no i widac ze docisk sklada sie z zelazka, sprezyny i sloneczka. no jeszcze obudowa ale ja ciezko zepsuc.

Data: 2011-02-10 22:44:34
Autor: Karolek
W dniu 2011-02-10 22:34, sth pisze:
[...]

Sklada sie z roznych sprezyn, ktore czasem pekaja, wyginaja sie itp.
Obudowe jak widac tez sie zepsuc da.
Wazna tez jest plaszczyzna docisku.
Takze jak sam widzisz sloneczko nie jest jedynym elementem, ktory moze sie zepsuc.

--
Karolek

Data: 2011-02-10 22:51:49
Autor: sth
[...]

robie troche przy wozkach wiec troche tez widzialem. nie przypominam sobie zeby ktos mial uszkodzone sprezyny. uszkodzone w sensie np pekniete. najwyzej sila docisku juz jest nie ta ale tego nikt nie rozkminia przy wymianie.  najczesciej wyszlifowane sloneczko i/lub przypalone zelazo.

Data: 2011-02-11 07:03:08
Autor: Karolek
W dniu 2011-02-10 22:51, sth pisze:
[...]

Widac malo robisz i malo widziales.

[...]

A ja sobie przypominam, pekniete sprezyny, krzywy docisk i wytarte lapki.
A pekniete sprezyny mozna czasem przeoczyc jak sie docisku dokladnie nie oglada i potem to niektorzy mechanicy zakladaja z powrotem wymieniajac tylko tarcze... efektu mozna sie domyslic.

--
Karolek

Data: 2011-02-10 11:44:13
Autor: sth

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:ij00b5$ro$1news.onet.pl...
[...]

to niech pisza ze im sie cos wydaje a nie ze tak jest

Jak siÄ™ ustosunkujesz do tego? hnter8$hke$2@news.agh.edu.pl

nijak bo nawet mi sie nie chce tego czytac

TelepiÄ?cy siÄ? punciak podczas ruszania.