Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Telewizja Polska dobra dla Kaczyńskiego.

Telewizja Polska dobra dla Kaczyńskiego.

Data: 2010-07-08 08:08:52
Autor: mkałrwan jest debilem
Telewizja Polska dobra dla Kaczyńskiego.
Jak serwisy TVP pokazywały kampanię: Jarosław Kaczyński był przedstawiany w negatywnym świetle przez 1 proc. czasu mu poświęconego, Bronisław Komorowski - przez 33 proc.
Fundacja Batorego już po raz czwarty opublikowała wyniki monitoringu czterech serwisów informacyjnych: "Teleexpressu" i "Wiadomości" z 19.30 (TVP 1), "Panoramy" z 18 (TVP 2) i "Serwisu Info" z 21.30 (TVP Info) z ostatniego tygodnia kampanii prezydenckiej.



Bronisław Komorowski i Jarosław Kaczyński mieli mniej więcej tyle samo czasu antenowego - niecałą godzinę (Komorowski - 58 minut 53 sekundy, Kaczyński - 57 minut 20 sekund).

Ale na tym podobieństwa się kończą.

Kandydat PiS był pokazywany w pozytywnym świetle przez 57 proc. tego czasu, negatywnie - przez 1 proc.

Kandydat Platformy - przez 18 proc. pozytywnie, a niemal dwukrotnie częściej - negatywnie.

Warto dodać, że różnica między tym, jak była pokazywana kampania Kaczyńskiego, a jak Komorowskiego, była znacznie większa niż w pierwszym tygodniu po pierwszej turze (patrz wykres).

Kaczyńskiego szczególnie upodobały sobie "Wiadomości". "Żaden inny niepełniący ważnej funkcji polityk z Europy nie był tak ciepło witany w Wlk. Brytanii" - mówił np. dziennikarz o wizycie Kaczyńskiego u Davida Camerona, konserwatywnego premiera Wielkiej Brytanii.

Aż 71 proc. czasu poświęconego Kaczyńskiego w "Wiadomościach", serwisie największym pod względem widowni, miało dla kandydata PiS pozytywny wydźwięk.

Najbardziej neutralny był "Serwis Info".

Jak powstawał raport?

- Socjologowie, którzy wzięli udział w monitorigu, nie oceniali warsztatu dziennikarskiego. Oceniali natomiast wydźwięk każdego materiału dla kandydata - mówi "Gazecie" koordynator projektu Fundacji Batorego Wojciech Mazowiecki.

Raport jako negatywne dla kandydata przedstawia zatem wszelkie niekorzystne dla niego wiadomości - np. zdanie "według większości komentatorów debatę wygrał Jarosław Kaczyński" jest traktowane jako negatywne dla Bronisława Komorowskiego, a deklaracja Mieczysława Wilczka, że nie poprze Kaczyńskiego - jako negatywna dla kandydata PiS.



Raport Fundacji Batorego na podstawie danych ilościowych audytowanych przez Nielsen Audience Measurement opracował zespół socjologów: Mariusz Drozdowski, Wojciech Fenrich, Marcin Herrmann, Paulina Kitlas, Grażyna Szymańska-Matusiewicz, Monika Żychlińska. Koordynator projektu: Wojciech Mazowiecki



Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8113498,Telewizja_Polska_dobra_dla_Kaczynskiego.html#ixzz0t4IJfsfl


Jerzy Owsiak namawiając do niepłacenia abonamentu ma 100 % racji. Niech pic finansuje ubecką telewizję!



Przemysław Warzywny

--

"Skąd jednak wziął się ten autentyczny tragizm Kaczyńskiego? W 1990 czy 1991 roku, jeszcze jako "żoliborski konserwatysta", chciał być przywódcą polskiej inteligencji, skuteczniejszym od Adama Michnika. Zamiast tego stał się ostatecznie populistycznym liderem, skuteczniejszym od Andrzeja Leppera".

Data: 2010-07-08 10:08:49
Autor: awe
Telewizja Polska dobra dla Kaczyńskiego.
Ale wiesz prawda jest taka ze ja tego nie zauwazylem.
awe

Telewizja Polska dobra dla Kaczyńskiego.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona