Telewizja cyfrowa naziemna w Warszawie?

Data: 2009-02-24 19:23:31
Autor: Mirek
Telewizja cyfrowa naziemna w Warszawie?
<crosspost>

Witam.

Od jakiegos czasu mam do dyspozycji TV z opcja modułu cam (sharp 42xl2e).
Czy orientujecie sie jaki modul powinienem kupic chcac ogladac tvp sport (plus inne kanaly) nadawane w pakiecie sygnalu cyfrowego naziemnego? Czy w rejonie ciszewskiego (ursynow) wystepuja problemy z odbiorem?
Czy wybrano juz wiazaco metode kompresji - mpeg4 czy mpeg2??
Co z osobami bez tv lub monitorow z opcja dokupienia modulow - ile musza zainwestowac w taki stacjonarny dekoder?
I wreszcie ostatnie pytanie: jakie stacje sa a jakie sa planowane do odbioru w Warszawie?

</crosspost>

Data: 2009-02-24 19:46:06
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Mirek" <mirek63@wp.pl> napisał w wiadomości news:go1dv7$egd$1achot.icm.edu.pl...
[...]

sprawdź na stronie emitela

Data: 2009-02-24 21:26:20
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik Mirek napisał:
[...]

Odbiór jest darmowy.
Jeśli TV obsługuje kodowanie MPEG4 to jak najbardziej możesz odbierać - zarówno z PKiN jak i z Łaz.
Do odbioru radzę zainstalować antenę zewnętrzną kierunkową, nie żadne badziewie szerokopasmowe :D

Pozdrawiam !!

PS:
Dobre anteny nabędziesz chociażby na www.dipol.com.pl

Data: 2009-02-24 22:56:52
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Czarek Daniluk wrote:

Jeśli TV obsługuje kodowanie MPEG4 to jak najbardziej możesz odbierać - zarówno z PKiN jak i z Łaz.

Nie obsługuje. W Sharpach kodowanie MPEG4 rozumieją tylko modele z literkami DH.

M.

Data: 2009-02-24 21:41:11
Autor: Darek
Mirek wrote:
Czy w rejonie ciszewskiego (ursynow) wystepuja problemy z odbiorem?

Nie powinno być żadnych. Na Kabatach odbiór z anteny pokojowej za 40 PLN idealny.

Czy wybrano juz wiazaco metode kompresji - mpeg4 czy mpeg2??
mpeg4

Co z osobami bez tv lub monitorow z opcja dokupienia modulow - ile musza zainwestowac w taki stacjonarny dekoder?

ok. 400 PLN np.polski RWT DTV-401T

Data: 2009-02-25 08:46:21
Autor: Pete
Darek pisze:
Mirek wrote:
Czy wybrano juz wiazaco metode kompresji - mpeg4 czy mpeg2??
mpeg4

Nieprawda. Rozporządzenie MI ciągle nie jest podpisane.

--
Pete

Data: 2009-02-26 00:42:56
Autor: Darek
Pete wrote:
Darek pisze:
Mirek wrote:
Czy wybrano juz wiazaco metode kompresji - mpeg4 czy mpeg2??
mpeg4

Nieprawda. Rozporządzenie MI ciągle nie jest podpisane.

Jasne i szanse mpeg2 oceniasz na niezerowe ?

Data: 2009-02-26 08:37:45
Autor: pawell32
Darek pisze:
Pete wrote:
Darek pisze:
Mirek wrote:
Czy wybrano juz wiazaco metode kompresji - mpeg4 czy mpeg2??
mpeg4

Nieprawda. Rozporządzenie MI ciągle nie jest podpisane.

Jasne i szanse mpeg2 oceniasz na niezerowe ?

nie sądzę by część pracowała w mpeg4 a część w mpeg2.
ja ma być standard to jednakowo.
z tego co się doczytałem, to Niemcy chyba też mają przechodzić
na mpeg4.

pawell

Data: 2009-02-27 19:47:38
Autor: Pete
Darek pisze:
Pete wrote:
Darek pisze:
Mirek wrote:
Czy wybrano juz wiazaco metode kompresji - mpeg4 czy mpeg2??
mpeg4

Nieprawda. Rozporządzenie MI ciągle nie jest podpisane.

Jasne i szanse mpeg2 oceniasz na niezerowe ?

Co ma piernik do wiatraka?
Pytanie brzmiało "Czy wybrano juz wiazaco metode kompresji - mpeg4 czy mpeg2??"

Odpowiedziałeś niezgodnie z prawdą, że tak.

Najprawdopodobniej będzie to jednak DVB-T z MPEG-4, ale dasz głowę, że np. rzutem na taśmę nie wymyślą DVB-T2 (i, o ile mnie pamięć nie myli, to używany tam jest MPEG-2)?

--
Pete

Data: 2009-02-27 22:54:06
Autor: Wiewior
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:04pl76-t22.ln1ihal.dal.local.domain...
Najprawdopodobniej będzie to jednak DVB-T z MPEG-4, ale dasz głowę, że np. rzutem na taśmę nie wymyślą DVB-T2 (i, o ile mnie pamięć nie myli, to używany tam jest MPEG-2)?

Myli, myli.

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-02-27 12:29:59
Autor: Marek Dyjor
Telewizja cyfrowa naziemna w Warszawie?
Pete wrote:
Darek pisze:
Mirek wrote:
Czy wybrano juz wiazaco metode kompresji - mpeg4 czy mpeg2?? mpeg4

Nieprawda. Rozporządzenie MI ciągle nie jest podpisane.

co jest skandalem i powinno być też napiętnowane przez prezesa UKE.

gdyby od roku było wiadomo że ma być mpeg-4 to sądzę że producenci by szybciutko wprowadzali na rynek TV przystosowane do odbioru tego rodzaju kodowania. Ale to jest polska właśnie.

pomijając ze sprawa cyfryzacji to sie też przewlekła przez całe rządu najlepszego od czasów Hansa Franka rządu SAMOPISU.

Data: 2009-02-27 15:55:10
Autor: sensei
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:go8is3$27n$1news.onet.pl...
Pete wrote:
Darek pisze:
Mirek wrote:
[...]

ale po co? Przeciez trzeba byłó sprzedac najpierw to co jest w magazynach z MPEG2. Za tym stoi interes wielu firm

Data: 2009-02-25 18:11:31
Autor: mt
Darek pisze:
Mirek wrote:
[...]

:):):):):):):):):):)

Polski to on ma tylko napis na obudowie i to nie do konca do wydrukowany w chinskiej fabryce w shenzen.

Data: 2009-02-24 22:04:34
Autor: jQ
Telewizja cyfrowa naziemna w Warszawie?
Dnia wtorek, 24 lutego 2009 19:23, człowiek imieniem Mirek <mirek63@wp.pl>
zamieścił wiadomość <go1dv7$egd$1@achot.icm.edu.pl> o treści:

<crosspost>

Witam.

Od jakiegos czasu mam do dyspozycji TV z opcja modułu cam (sharp 42xl2e).
Było troszkę poczekać i kupić 42DH77E. On ma wbudowany tuner D-CAM MPEG-4

Data: 2009-02-25 09:23:43
Autor: Arek
Telewizja cyfrowa naziemna w Warszawie?
cze
poczytaj artykuł
UKE: Sprzedawcy telewizorów wprowadzają w błąd
a tu fragment "
Według prezes UKE problemem są niedoinformowani sprzedawcy telewizorów, którzy nie przedstawiają rzetelnej informacji klientom na temat naziemnej telewizji cyfrowej. Streżyńska radzi, by z kupnem nowego telewizora przystosowanego do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej wstrzymać się do czasu przyjęcia przez rząd rozporządzenia dotyczącego standardów technicznych DVB-T.

Przypomnijmy, że według planów już we wrześniu 2009 roku mają powstać pierwsze cyfrowe wyspy. Mieszkańcy Zielonej Góry, Żagania, Warszawy, Poznania i okolic będą mogli oglądać naziemną telewizję cyfrową, w ofercie której znajdą się kanały TVP 1, TVP2, TVP Info, Polsat, TVN, TV 4, TV Puls."

Arek.

Data: 2009-02-25 09:26:57
Autor: pawell32
Arek pisze:
[...]

z tego co podają grupowicze to w tych okręgach już działa.
od września 2009 ma działać np. w moim okręgu (dolnośląskie)

pawell

Data: 2009-02-25 10:51:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Tyle że winnym składzie programowym.
W Poznaniu nie ma TV Puls, za to jest TVP Sport i TVP HD.

Ja się więc zmartwię gdy testy zamienią się w to co powyżej.

Data: 2009-02-25 09:30:04
Autor: Arek
Telewizja cyfrowa naziemna w Warszawie?
poczytaj artykuł

sory ale nie wkleiło linka w moim poprzednim poście

http://nt.interia.pl/audio-wideo/news/uke-sprzedawcy-telewizorow-wprowadzaja-w-blad,1262320,3610
teraz powinno być  OK

Arek.

Data: 2009-02-27 11:19:01
Autor: Marek Dyjor
Arek wrote:
[...]

na miejscu prezesa napiętnowałbym też rząd i to przedewszystkim rząd, że do dzisiaj nie zostały określone te standardy techniczne.  Takie coś powinno być ustalow już co najmniej od roku czasu. Choćby w interesie konsumentów. A tak mamy typowo polski burdel.

Telewizja cyfrowa naziemna w Warszawie?