Telewizor HD jako monitor

Data: 2012-03-25 22:41:06
Autor: kszyhu fr@ckowiak
Telewizor HD jako monitor
Witajcie,
zamierzam zastąpić monitor LCD telewizorem, prawdopodobnie 40 cali.
Czy przy zakupie TV powinienem zwrócić na coś szczególną uwagę? np.  odświeżanie, jakieś inne parametry.
Karta graficzna to GF8800, nie posiada co prawda HDMI, ale ma wyjście tv i  (chyba) obsługuje rozdzielczość 1920 x 1080.

Kompa używam głównie do przeglądania netu i sporadycznie do grania i  oglądania filmów.
Z góry dziękuję za wszelkie rady.

pzdr
This is what he'd always known
The promise of something greater beyond the water's final horizon

Data: 2012-03-25 23:14:01
Autor: BartekK
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-25 22:41, kszyhu fr@ckowiak pisze:
[...]
Rozdzielczość obsługuje bez problemu. Ale to wyjście TV to sobie możesz w ... klapki wsadzić, jeśli faktycznie jest, to tam jest tylko rozdzielczość pal/ntsc czyli mniej niż 640x480 (nawet jak ustawisz więcej, to obraz będzie później prze-samplowywany i wyświetlany z tą rozdzieczością). Czyli jeden wielki kleks.
TV musisz podłączać po "prawdziwym" obrazie, najlepiej HDMI (który jest zgrubsza zgodny z DVI elektrycznie, więc jak karta nie ma wyjścia HDMI, na 100% ma wyjście DVI - to sobie zrobisz przejściówką za 5zł DVI>HDMI lub takim samym kablem, który ma odpowiednie końcówki). Jak nijak ci się nie uda po cyfrowym hdmi/dvi to w ostateczności podłączysz po złączu VGA, jak "stary monitor analogowy", przy 1920x1080 na kiepskim kablu możesz mieć lekkie rozmycie krawędzi, ale obraz będzie 100x lepszy niż TVout/s-video itp - to w dzisiejszych czasach się do niczego nie przydaje.

Data: 2012-03-26 09:24:40
Autor: Damian G
Telewizor HD jako monitor
W dniu 25.03.2012 22:41, kszyhu fr@ckowiak pisze:
Witajcie,
zamierzam zastąpić monitor LCD telewizorem, prawdopodobnie 40 cali.
Czy przy zakupie TV powinienem zwrócić na coś szczególną uwagę? np.
odświeżanie, jakieś inne parametry.
Sprawdź czy po zaniku sygnału (np. standby komputera) telewizor nie będzie przez 10 minut wyświetlał "Brak sygnału" zamiast się po prostu wyłączyć jak to robią monitory.
Żeby było trudniej zachowanie tv może zależeć od użytego gniazda.

--
Damian

Data: 2012-03-26 14:14:33
Autor: PiteR
Telewizor HD jako monitor
kszyhu fr@ckowiak pisze tak:

zamierzam zastąpić monitor LCD telewizorem, prawdopodobnie 40 cali.

To kup największy na jaki Cię stać. 40 cali jest za duży do siedzenia przed nim a za mały do operowania z kanapy. W 1920x1080 nie będziesz nic widział i prawdopodobnie przestawisz rozdzielczość na niższa. Dobra jest 1280x720 z 3 metrów. Komp można schować za tv i używać combo klawiatura mysz bezprzewodowe.

TV możesz podłączyć po VGA lub po DVI/HDMI. Dobrze mieć wyłączanie obrazu wtedy dźwięk np radia leci z głośników telewizora ale oszczędzasz prąd. Jak przyjdzie np kręciołek gadu to budzisz telewizor i piszesz.

--
Piotr

Data: 2012-03-26 18:54:52
Autor: Piotr Molski
Telewizor HD jako monitor
Przejrzyj forum PCLab. Kupilem, za rada Forumowiczow, 32" LG KL450.
Uzywam go jako drugiego - pierwszy to 26" Nec. Siedze jakies 80cm od
telewizora. Wyswietlam na nim dodatkowe palety programow i sygnal z
karty TV.
Sygnal wysylany przez HDMI. Mozna tez kablem DVI-HDMI. Podlaczanie do
dsub to pomylka.
Obraz bajka. Cale multum ustawien koloru. Warto poszukac egzemplarza z
matryca SIPS. Rodzaj matrycy podobno jest okreslony przez 4 od konca
litere w numerze seryjnym.
Jedyny minus - nie ma PIPa. Czyli nie obejrzysz sobie TV w malym
okienku pracujac jednoczesnie na komputerze. Ja obszedlem to
instalujac dosc stara karte telewizyjna w pececie. Niestety jakosc
obrazu nie jest za dobra.
Warto sprawdzic jeszcze Samsungi. Nie wiem jak szukac modeli z dobra/
lepsza matryca i czy nie trafi sie tam matryca TN? Fajne jest to, ze
maja PIPa. Niestety jest on lekko ograniczony. Mozna wybrac jedna lub
dwie (chyba) wielkosci okna i jego polozenie w jednym z czterech
rogow. Czyli nie ma takiej wygody jak przy karcie telewizyjnej w PC -
nie ustawisz okna TV w dowolnym miejscu i w dowolnym rozmiarze.
Aha - Samsungi maja dosc okrojone ustawienia jakosci (koloru) obrazu w
trybie PC.
Jezeli grasz sprawdz tez input lagi itp.
No i pytanie - z jakiej odlegosci chcesz patrzec na ten TV? 32" to juz
calkiem sporo na prace przy biurku.

pozdr
Piotr

Data: 2012-03-28 01:58:57
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
[...]

Tak jak już mówiono - zainteresuj się przejściówką DVI->HDMI lub tego typu kablem. Minus: w odróżnieniu od Radeonów GF8800 nie wypuszcza po DVI dźwięku.

Kompa używam głównie do przeglądania netu i sporadycznie do grania i
oglądania filmów.
Z góry dziękuję za wszelkie rady.

Podstawowa rada. Zanim wydasz niemałą kwotę postaraj się pożyczyć takiej wielkości TV, postaw na biurku i popracuj tak ze dwa dni.
Gwarantuję, że przejdzie Ci ochota używania 40" TV jako monitora z tych
50-60 cm od oczu na standardowym biurku. Jak dla mnie optimum to 24".
27" na LG DM2780D z tej odległości był już dla mnie za duży do pracy z tekstem. Dodatkowo wyjątkowo upierdliwa było konieczność wyłączenia za każdym razem tego TV/monitora za pomocą pilota (wyświetlał 50 min brak sygnału - dłużej nie sprawdzałem. To już nawet standardowa plazma wyłącza się po 15 min braku sygnału, a to sprzedawane jest jako MONITOR telewizyjny:
http://www.lg.com/pl/sprzet-komputerowy/monitory/LG-z-tunerem-tv-DM2780D-PZ.jsp

To samo przy włączeniu - nie włączy się automatycznie jak typowy monitor tylko było trzeba klepnąć z pilota. Po paru dniach wyjątkowo denerwujące. Konsekwencja raczej żadna, bo PK50D350 automatycznie potrafi się włączyć po wykryciu sygnału z BluRaya (HDI CEC) a ten MONITOR w trybie PC nie (inne nie nadają się do komputera - lag straszny i brak overscanu).

Jak możesz przetestuj najpierw konkretny model, bo z tymi TV jako monitorami wychodzą różne drobne uciążliwości. Nie mówiąc już o tym
że wspomniane 3D przy konwersji 2D->3D wypada bardzo kiepsko (to naturalne) ale co gorsza w grach 3D tak samo kiepsko - lekko podbity jest tylko 1 i 2 plan.

No i jeszcze raz - najpierw sprawdź te 40" na biurku - nie wyobrażam sobie pracy na takim ekranie z wygodnych (klawiatura, mysz) 50-60 cm, chyba że chcesz zostać stałym klientem optyka.
Żeby nie było że jestem minimalistą - o ile do pracy najlepiej pasuje
mi duet 22-24" LCD + drugi 17-19" CRT, to do multimediów/zabawy też uważam że wyglądają one fajnie na 50" FullHD. Ale nie do codziennej pracy z tekstem taka powierzchnia ekranu.
Zrobisz co chcesz. Zostałeś ostrzeżony ;)

--
/MB

Data: 2012-03-28 22:47:41
Autor: Latet
Telewizor HD jako monitor
[...]

Testowałem sprawę na karcie graficznej GF 240-GT. Ma zarówno wyjście DVI jak i HDMI (w obu przypadkach dźwięk jest przesyłany).

Przy podłączeniu do telewizora hdmi-- >hdmi - obraz był OK, ale występowało spore opóźnienie, odczuwalne zwłaszcza przy ruszaniu myszką. Bardzo głupie uczucie, jakby się myszka zacinała - ruszasz reką, a kursor na ekranie przesuwa się pół sekundy później.

Natomiast przy połączeniu przez DVI-- >przejściówka-- >HDMI - wszystko działało idealne, zero opóźnień, obraz identycznie tak samo dobry, dźwięk też.

Ciekawe, prawda?

latet

Data: 2012-03-29 08:07:14
Autor: m
Telewizor HD jako monitor
W dniu 28.03.2012 22:47, Latet pisze:
Natomiast przy połączeniu przez DVI-- >przejściówka-- >HDMI - wszystko
działało idealne, zero opóźnień, obraz identycznie tak samo dobry,
dźwięk też.

Dźwięk przez DVI? W jaki sposób?

p. m.

Data: 2012-03-29 07:10:29
Autor: januszek
Telewizor HD jako monitor
m napisa?(a):

Dźwięk przez DVI? W jaki sposób?

http://www.nvidia.pl/object/3dtv-play-faq-pl.html#q2

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-03-30 00:54:50
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-28 22:47, Latet pisze:
[...]

Proszę czytać z ust: GeForce osiem osiem zero zero ;)
To że w GT200 nvidia dodała już 8 kanałowe LPCM to oczywiste, ale to jest konstrukcja o około 3 lata nowsza. Natomiast GF8800 nie przesyłają dźwięku przez HDMI, podczas gdy konkurencja z tego okresu czyli R3850 tak (LPCM 5.1), późniejszy R4850 LPCM 7.1

[...]

Czasem tak jest też na przejściówce przy TV. Lag straszny i brak overscanu. Trzeba wymusić "tryb PC" na TV, o ile ten go obsługuje.

--
/MB

Data: 2012-03-29 00:02:26
Autor: kszyhu fr@ckowiak
Telewizor HD jako monitor
Dnia 28-03-2012 o 01:58:57 Michal <usenet@invalid.pl> napisał(a):

[...]

Hmm, to może być kłopot, bo nie miałem w planach upgrade'u karty  graficznej (choćby dlatego, że nowa na pewno nie zmieści się w budzie).  Kolejny zakup to już chyba xbox360/ps3.

[...]

Nie przyszło by mi do głowy stawiać TV 40" na biurku. TV w miejscu  starego, komp gdzieś z tyłu, mysz i klawiatura bez przewodów, zabawa z  odległości 3-3,5 metra. Biurko? Pracy do domu nie przynoszę, więc  właściwie na co mi biurko, kwiatka se postawię.

[...]
[...]

I dlatego nie planuję zakupu TV 3D.

Zrobisz co chcesz. Zostałeś ostrzeżony ;)

Dzięki. Tobie i wszystkim, którzy zechcieli coś napisać.

Data: 2012-03-30 00:46:33
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-29 00:02, kszyhu fr@ckowiak pisze:

[...]

Nie musisz zmieniać, o ile wydajność GF8800 Ci wystarczy. A raczej wystarczy - sam używam 2x R4850 TOP w CrossFire i nadal wydajność jako "niedzielnego gracza" jest dla mnie w zupełności wystarczająca. Jeśli miałbym zmieniać to ze względu na energooszczędność nowych GPU 28nm,
ale cena najtańszej alternatywy dla tego duetu - z nowej generacji czyli R7850 w okolicach 1k zł niespecjalnie zachęca, a R7770 i niższe są zbyt mało wydajne.
Co do audio - to nie kłopot że nie ma przesyłu w HDMI z GF8800 - niewielki kłopot. Głośniki audio w LCD/plazmach są na tyle kiepskie (nie ma miejsca na lepsze) że i tak podłączysz to cyfrowo lub analogowo
do zewnętrznych głośników lub recaivera jeśli to ma być kino domowe lub gry. IMHO te głośniczki w LCD nadają się tylko do obejrzenia Wiadomości itp.

Kolejny zakup to już chyba xbox360/ps3.

Wiesz. Ja się z tego wyleczyłem. Raz że gram już rzadko, jeśli już to w RTSy lub strategie turowe gdzie bez klawiatury i myszki ani rusz, jeśli
czasem FPS to taki starego typu, gdzie nie ma autoaimingu, podświetlania przeciwników i wyścigów z szympansem na szybkość klepania w pad.
Dodatkowa sprawa - ceny gier i archaiczność obecnej generacji konsol.
Jeśli jesteś graczem na PC masz już pewnie sporą kolekcję tytułów.
Kupowanie tego drugi raz za 2-3 razy taką cenę na konsole IMHO mija się z celem, dodatkowo na konsolach nie ma modów, często jesteś skazany np: na obowiązkową wersję z dubbingiem jak przy niesławnym MassEffect2 itp.
To już taniej wychodzi wygospodarowanie starszego PC gier - po upgrade
na Win7 itp. pewnie masz jakąś starą licencję XP przywiązaną do mobo,
a np: gry ze Steama w ramach konta możesz zainstalować na dowolnej ilości aktualnie używanych twoich PC - przypisywane są do użytkownika (konta), a nie do egzemplarza.

Kompa używam głównie do przeglądania netu i sporadycznie do grania i
oglądania filmów.
Z góry dziękuję za wszelkie rady.

Nie przyszło by mi do głowy stawiać TV 40" na biurku.

To dobrze. Bo czytałem już wypowiedzi ludzi chwalących sobie 32-40" na biurku jako monitor. Jak dla mnie hardcore.

TV w miejscu starego, komp gdzieś z tyłu,

Jak to ma być tak umieszczone przemyśl najmniej 46-47". Ceny są
bardzo zbliżone do 40-42" a powierzchnia ekranu i odbiór filmów/gier zdecydowanie lepszy. Tu nie ma praktycznie czegoś takiego jak "za duży ekran" - kupując 50" PDP przesiadałem się z 29" TV i po przywiezieniu do domu normalny efekt "ale to duże". Po dwóch miesiącach i obejrzeniu filmu u znajomych na 64" TV nie obraziłbym się jakby do tych 50" dodać dodatkowe 14-18".

mysz i klawiatura bez przewodów,zabawa z odległości 3-3,5 metra. Biurko?

O ile nie masz jeszcze sprawdź dokładnie zasięg i szukaj takich o zasięgu około 10m zamiast standardowych 3-5m. To są dane idealne, w praktyce można podzielić przez dwa. O ile Logitech Internet Pro/Cordless Pro dobrze sprawdzał się przy komputerze, to przy umieszczeniu przy TV i klawiaturze w odległości ~3-4 m już gubił zasięg. Poprawiło się dopiero na Logitech Wireless Desktop MK260 - ma wyraźnie większy zasięg i problemy ustąpiły.

Biurko? Pracy do domu nie przynoszę, więc właściwie na co mi biurko, kwiatka se postawię.

Pomijając już wygodę rozstawienia 2 monitorów (+ 3 duży TV na ścianie) oraz niezbędnych dodatków - można tylko pozazdrościć. To w obecnych
czasach rzadkość.

Dzięki. Tobie i wszystkim, którzy zechcieli coś napisać.

A proszę bardzo.
Na koniec dodam tylko - jeśli ten TV ma być TYLKO do gier przemyśl to dobrze. Kupując nowy TV też specjalnie patrzyłem na dodatkowe HDMI pod
kątem podłączenia PC do gier (do filmów jest sieciowy BluRay).
W rezultacie przez ostatni rok podłączyłem peceta może raz czy dwa razy
po 1-2 h.

--
/MB

Data: 2012-03-30 15:55:22
Autor: K
Telewizor HD jako monitor
Powiem tak dzisiaj za 50-60zl kupisz karte o wiekszych mozliwosciach i mniejszych wymiarach niz ten zabytek .

Data: 2012-03-30 19:05:01
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-30 15:55, K pisze:

Powiem tak dzisiaj za 50-60zl kupisz karte o wiekszych mozliwosciach i
mniejszych wymiarach niz ten zabytek .

A jakieś konkrety? Link do sklepu czy tylko tak sobie rzuciłeś? Serio pytam, bo jak potwierdzisz to ofertą sprzedaży sklepu internetowego to sam z chęcią podmienię dwa R4850 na dwa takie "cuda" o wydajności co najmniej GF8800GT (G92-150), najlepiej od konkurencji czyli ATI/AMD w średniej cenie o jakiej pisałeś.
Wątkotwórca pisał nie tylko o internecie i filmach, ale i grach, czyli nie wchodzą w rachubę różne GT210 z ich wydajnością i szyną pamięci, DSUB na kawałku kabla itp.

Przypomnę o czym mówimy:
Wydajność co najmniej GF8800GT (600/1500 MHz *112 shaderów).
Szyna 256bit DDR3 lub 128bit DDR5
Dwa DVI + dodatkowe wyjście (svideo=pająk component lub HDMI)

Zaciekawiłeś mnie więc czekam na link. Od jakegoś czasu przymierzam się do przesiadki z R4850 ale obecnie nie ma na rynku nic w sensownej cenie
i wydajności co mogłoby go zastąpić i było warte "rewolucji w bebechach". R7770 na którego się nastawiałem rozczarowuje stosunkiem wydajność/cena (to tylko 640 SPu i 128bit szyna), a R7850 jest po prostu za drogi by warto było się przesiadać z 2x R4850 TOP w CrossFire - taka konfiguracja do tej pory, po 3,5 roku od kupna nadal oferuje wydajność pozwalającą na spokojną grę w 1680x1050 oraz większość tytułów 1920x1080.

Może być nawet aukcja z "kup teraz" ale 100% sprawna, a nie "nie wiem czy działa, nie mam jak sprawdzić", "sprawna ale może uszkodzona bo się nie znam" itp. PL allegrowe ściemy na sprzedanie zepsutych śmieci zamiast oddania ich do utylizacji jak robi się w normalnych krajach bez naszego "cwaniactwa".

--
/MB

Data: 2012-03-30 21:09:30
Autor: K
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-30 19:05, Michal pisze:
W dniu 2012-03-30 15:55, K pisze:

[...]

Mialem GTS8800 jeden z pierwszych modeli i zamienilem przypadkiem na RADEON'a HD4350 i powiem ci ze wydajnoscia w grach jest zblizony do GTS8800 a poniewaz grywam tylko w starcrafta i ogladam czasem jakies filmy to naprawde ale porowannie jest druzgocace dla GTS'a tym bardziej ze radek nie zre setek WAT'ow i nie grzeje sie jak Farelka a ma tez wyjscie HDMI dzieki czemu mozna podlaczyc do TV albo monitora z takowym wyjsciem. Tak ze 2 DVI i grzanie jak smok nie jest zadna zaleta.

Data: 2012-03-31 01:22:53
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-30 21:09, K pisze:

[...]

Nie mówimy o archaicznym GTS8800 320/640 w 90nm (G80) tylko o GF8000 - G92(200) w 65nm. Jak ktoś ma GTS/GTX itp. to zaznacza ten fakt, a nie pisze po prostu o GF8800.

i zamienilem przypadkiem na RADEON'a HD4350 i powiem ci ze wydajnoscia
w grach jest zblizony do GTS8800

Bez żartów proszę. Wydajność na poziomie 2-3 FPS w FHD w "dziadku" Crysisie nazywasz wydajnością? Ja jestem minimialistą używając od 3,5 roku tej samej grafiki, ale bez przesady.
Przypomnę: pytający chce to podłączyć do 40" TV = 1920x1080 LCD, bo HDReady w tym rozmiarze nie sprzedaje się już ze 2-3 lata, a no chyba że w Biedronce.

a poniewaz grywam tylko w starcrafta

Wiesz, ja gram najczęściej w szachy ale nie sądzę by zadający pierwotne pytanie akurat to planował na 40" TV, więc nie przenoś proszę swoich zastosowań.

i ogladam czasem jakies filmy

Z komputera? Niech zgadnę jakie. Do normalnego oglądania jest stacjonarny bluray - wygoda, cisza i zużycie prądu nieporównywalne.

to naprawde ale porowannie jest druzgocace dla GTS'a

Te 2-3 FPS w Crysisie z 2007 r. jest naprawdę druzgocące ;>
To jest wydajność grafiki wbudowanej w mobo, o wydajności APU nawet nie wspominając.

tym bardziej ze radek nie zre setek WAT'ow i nie grzeje sie jak Farelka

GTS. Normalne G92 były znośne.
Zresztą wiele to kwestia ustawień. Swoje R4850 mam do 2D ustawione na 75MHz i 0,8V, bo ustawienia z Video BIOSu to nieporozumienie.

a ma tez wyjscie HDMI

Oraz DSUB na kablu przypisaną na sztywno konfigurację wyjść DVI/DSUB/HDMI.

dzieki czemu mozna podlaczyc do TV albo monitora z takowym
wyjsciem.

Tia, jak monitor niedawno był kupiony. HDMI w monitorach standardowo jest od roku, 1,5. Sam pracuję stale na 2 monitorach
- albo 2x LCD albo LCD + CRT w zależności od zastosowań. I DVI-I zapewnia podłączenie czego się chce - mogę podłączyć 2x LCD po DVI,
przez przejściówkę jeden CRT na DSUB, albo przez też przez przejściówkę
TV przez HDMI. Konfiguracja wyjść 1xDVI/1xDSUB na kablu/1xHDMI tego nie zapewnia.

Tak ze 2 DVI i grzanie jak smok nie jest zadna zaleta.

Jak dla kogo. Przypomnę że piszemy tu o pracy wielomonitorowej. Przez idiotyczny pomysł powielany na razie przez wszystkie konstrukcjew niereferencyjne z 1x DVI-I/ 1x HDMI / 2x miniDP w R7850 nie wiem czy nie skuszę się na któregoś z Keplerów ze średniej półki.
Owszem - jest przejściówka HDMI->DVI i kolejna DVI-DSUB ale nie wróżę długiego życia takiej choince - 2 przejścówki + wtyczka DSUB wetknięte w delikatne gniazdo HDMI. W GTX6xx jakoś można było dać 2x DVI-I + 1x HDMI + 1x miniDP - jak dla mnie konfiguracja dużo sensowniejsza od tej w R7850.

--
/MB

Data: 2012-03-31 12:57:14
Autor: BartekK
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-31 01:22, Michal pisze:
[...]
Ciężko porównywać karty "stare hi-end" z nowymi "lo-budget" ale stary 8800GT to troszkę grzałka, w porównaniu do pasywnie chłodzonego współczesnego radeona HD6670 za ~300zł, który wcale nie wypada tak słabo:
http://www.hwcompare.com/10955/geforce-8800-gt-1gb-vs-radeon-hd-6670-oem-1gb/ (swoją drogą fajna stronka, maja dużo kart w bazie i można coś porównać)

Data: 2012-04-01 02:59:05
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-31 12:57, BartekK pisze:

Ciężko porównywać karty "stare hi-end" z nowymi "lo-budget" ale stary
8800GT to troszkę grzałka, w porównaniu do pasywnie chłodzonego
współczesnego radeona

Wiesz, praktycznie dowolna współczesna karta graficzna nadająca się do gier i chłodzona pasywnie to jest grzałka. Granie=chłodzenie aktywne dla zadowalającej wydajności albo jest ~100 stopni na GPU i regulatorach napięcia. A jak ktoś nie musi grać to wystarcza mu wydajność rozwiązania wbudowanego w chipset lub APU - do filmów z powodzeniem wystarcza, chociaż to jest "na dziś" - oglądałem wyrenderowany w Blenderze Sintel 4k:

File size                        : 4.20 GiB
Duration                         : 14mn 48s
Overall bit rate                 : 40.6 Mbps
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L5.1
Width                            : 4 096 pixels
Height                           : 1 744 pixels
Display aspect ratio             : 2.35:1
Frame rate                       : 24.000 fps

Jakość robi wrażenie, nawet po downscalingu do matrycy FullHD (w porównaniu z tym samym renderem 1080p i 2k) ale takie wideo potrafi
4 rdzeniowego Phenoma II @4 GHz obciążać na 60-80% i dwa Radeony 4850 po ~40% w DXVA.

HD6670 za ~300zł,
Jakbym miał płacić ~300 zł za Turksa z tylko 480 spu to dołożyłbym jeszcze te 50-60 zł do Everreena z normalną ilością 800 SPu. Tyle że dla mnie to za słabo - nie warto zmieniać z CrossFire 2x R4850 @680 (Asus TOP z Glaciatorem).
Dla mnie ilość SPu cholernie się liczy, bo gram raz na parę miesięcy, ale GPGPU liczę praktycznie stale i wychodzi mi, że warto zmieniać dopiero na GCN, a tu R7770 z 640 SPu jest za słaby, a kolejny w szeregu
R7850 który pasuje mi wydajnościowo kosztuje jednak ~1kzł.

który wcale nie wypada tak słabo:
http://www.hwcompare.com/10955/geforce-8800-gt-1gb-vs-radeon-hd-6670-oem-1gb/
(swoją drogą fajna stronka, maja dużo kart w bazie i można coś porównać)

Co dalej nie uzasadnia sensu wymiany GF8800 na R6670, o zaproponowanym R4350 nawet nie wspominając, przy założeniu że osoba, która planuje parakonsolowe granie na tym 40" LCD + filmy nie lubi wymieniać kart "dla sportu". Jakbym miał zmieniać GF8800GT to na coś zauważalnie wydajniejszego, a nie R6670 - szkoda pieniędzy i czasu na takie zmiany.

--
/MB

Data: 2012-04-01 12:23:56
Autor: BartekK
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-04-01 02:59, Michal pisze:
[...]
To może chcesz moją grzałkę 4870x2 (na jednej karcie, dołożysz sobie drugą taką, i masz crosfire 4x) :)

Data: 2012-04-02 02:20:04
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-04-01 12:23, BartekK pisze:
        ^^^^^^^^^^

No tak...

To może chcesz moją grzałkę 4870x2 (na jednej karcie, dołożysz sobie
drugą taką, i masz crosfire 4x) :)

Odsyłam do:

Jak za te 60 zł biorę z miejsca. I jest już 02.04.

--
/MB

Data: 2012-03-31 13:45:40
Autor: K
Telewizor HD jako monitor
GTS to extra model lepsza wydajnosc niz bez S a te niby nowsze to tylko roiznia sie poborem mocy i technologia druku krzemu.

Tak jak napisalem kazda niskobudzetowka hladzie na lopatki tego geforca zaczynajac od filmow HD z grami moze byc troche gorzej ale tutaj mozna podgonic wydajniejszym procesorem.

Data: 2012-04-01 03:07:25
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-03-31 13:45, K pisze:
[...]

Po przeczytaniu powyższego z mojej strony EOT - nie dogadamy się bo chyba nie do końca jesteś pewien co piszesz. Korzystając z linku kolegi
- proszę spojrzeć na:
http://www.hwcompare.com/3377/geforce-8800-gt-1gb-vs-radeon-hd-4350/
Namawianie kogoś, kto myśli również o grach w 1920x1080 (takie są matryce 40" TV) na zmianę z GF8800GT na R4350 to chyba rodzaj sabotażu ;>

P.S.
Nadal czekam na ten rewelacyjny zamiennik GF8800GT czy R4850 za 50-60 zł, bo z R4350 to jakiś żart chyba był ;>

--
/MB

Data: 2012-04-01 12:19:41
Autor: K
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-04-01 03:07, Michal pisze:
W dniu 2012-03-31 13:45, K pisze:
[...]

To nie jest zart przeciez napisalem ci wyraznie ze zamiast GTS8800 uzywam 4350, mialem jeden i drugi i solidnie przetestowalem i wybacz ale te testy sponsorowane przez firmy produkujace sprzet mozesz sobie w dupe wsadzic.

Zaczac trzeba od tego ze ten GF ktory mialem  nie ma zadnego wspomagania mpeg4 mimo ze trabia na lewo i prawo ze ma. Zreszta GT8800 tym bardziej full HD mozesz wlaczyc co prawda ale bedziesz liczyl klatki na palcach. Za to 4350 swietnie sobie radzi na tym samym procku i ramie z dowolnym filmem HD, no czasem potrafi przyciac przy duzym bit rate.  Dodam jeszcze ze procesory z ktorymi dzialy te karty to 2.8GHz i 3GHGz DualCore. Z grami troche gorzej tak jak napisalem w pelnych detalach niestety ale klatki lecialy do chwili jak wymienilem procesor na E7500 2.93GHz.

Data: 2012-04-02 03:34:50
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-04-01 12:19, K pisze:

To nie jest zart przeciez napisalem ci wyraznie ze zamiast GTS8800
uzywam 4350,

Ty. Pytający ma 8800GT (to już nie 90nm i zauważalnie mniej się grzeje) oraz oferuje wydajność 90 do 150% w zalezności od tytułu 8800GTS640 (320 nie nadaje się do grania ze względu na zbyt małą ilość pamięci w czasach tytułów pisanych gdy nawet budżetówki mają 1 GB, że czasem 64bit to inna sprawa).

Tak. To pochwal się wynikami testów w starawych już tytułach jak Crysis1 czy Metro 2033 w 1920x1080 @high (przypominam - mowa o graniu na 40" LCD), a nie na CRT w 800x600 / 1024x768.

Zaczac trzeba od tego ze ten GF ktory mialem nie ma zadnego wspomagania
mpeg4 mimo ze trabia na lewo i prawo ze ma.

Jaki OS i player. Bo nawet z MPC-HC DXVA dobrze działa w zasadzie tylko z NT6.x. Pod XP z DXVA są cholerne problemy. Ale to i tak nie prawda, że nie miał _żadnej_ bo akcelerację video mają już karty od czasów co najmniej S3 Trio32/64, Virge itp, RAGEII, a u nVidii od babci Rivy128
- choćby sprzętowe transformacje YUV, skalowanie itp., potem dochodziło kolejno MC, IDCT i przerzucanie coraz większej ilości zadań na GPU,
z bardzo ładnie działającymi sprzętowymi polepszaczami (deblocking/wyostrzanie itp) na dowolnej karcie z programowanymi shaderami zgodnymi z DX10.

No i stary G80 miał tylko częściowe dekodowanie bitstreamu H.264, ale G92 do którego zmiany nakłaniasz jak najbardziej wspiera kompletną akcelerację H.264 (to jest w praktyce potrzebne) oraz częściową MPEG1/2 oraz VC1.

Zreszta GT8800 tym bardziej

Wiesz co - spójrz na np: na https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo#The_First_Generation_PureVideo_HD
a dopiero potem pisz. Akurat tu się zmieniło całkiem sporo pomiędzy G80 a G92.

full HD mozesz wlaczyc co prawda ale bedzieszliczyl klatki na palcach.

jw. NT6.x + player z poprawną obsługą DXVA i działa.

Za to 4350 swietnie sobie radzi na tym samym procku i ramie z dowolnym
filmem HD, no czasem potrafi przyciac przy duzym bit rate. Dodam jeszcze
ze procesory z ktorymi dzialy te karty to 2.8GHz i 3GHGz DualCore.

Ale on ma GF8800GT. Zresztą IMHO do wygodnego oglądania służy stacjonarny player - choćby BluRay. Wygoda nieporównywalna. Jak mam odpalić laptop do tych cholernych polskich VODów, których niemal każdy wymaga Windows + Silverlight (już z Mono są problemy, a w odtwarzaczach stacjonarnych w bólach wprowadzany jest IPLEX oraz najmniej ciekawa część IPLA) to mnie trafia nieergonomiczność tego rozwiązania.

Z grami troche gorzej tak jak napisalem w pelnych detalach niestety ale
klatki lecialy do chwili jak wymienilem procesor na E7500 2.93GHz.

TROCHĘ - to się nazywa eufemizm. Chylę czoła - masz dar z którym zrobiłbyś karierę w polityce ;)

Na R4350 z jego wydajnością nie pomoże nawet Core i7-3820 do normalnych gier w FullHD, a jak ktoś gra w te nowomodne gry  "casualowe" (jak to się w PL nazywa - "niedzielne"?) to może spokojnie skreślić kartę dyskretną z listy zakupów - tu wystarcza nawet wydajność mostka typu
AMD780G -AMD890GX

P.S.
Nie kwestionuję, że nowe karty graficzne są bardziej energooszczędne od posiadanego przez pytającego GF8800GT i to jest bardzo fajna cecha, zwłaszcza przy postępie z każdą kolejną generacją - R68xx miały już 19W w IDLE, z R7850 to się okaże, bo w te 3W jakoś nie do końca wierzę dla AKTYWNEJ karty, a nie drugiej nieaktywnej w CrossFire czy z wyłączonym wyjściem wizji (tryb energooszczędny przy uśpieniu). Nawet jak będzie ~10W w typowej pracy 2D to i tak będzie dobrze.
Dalej jednak twierdzę, że jeśli tylko pada słowo "gry" to propozycja wymiany GF8800GT na R4350 jest nie na miejscu. Do zauważalnie lepszej wydajności wartej przesiadki warto by przesiadać się co najmniej na coś
pokroju R6850. Energooszczędność jest fajna, ale pod warunkiem, że karta ma wydajność potrzebną dla danego zastosowania (tu również gry).
Bez tego warunku tańszym i bardziej energooszczędnym rozwiązaniem jest chociażby Matrox Millenium (2064) Permedia2 czy nawet prehistoryczny Trident8900 jakie do tej pory siedzą mi w konfiguracjach zarządzanych wyłącznie przez sieć bez podłączonego monitora, a karta graficzne jat potrzebna by PC po prostu działał. Z tym Tridentem 8900D to całkiem serio - do komputera energooszczednego komputera pasywnego z pfSense musiałem coś wsadzić, a każda inna grafika na AGP grzała się zdecydowanie bardziej. Zużycie energii minimalne, cisza błoga, bo underclockowany AMD K6-2+ 500 nie potrzebuje aktywnego chłodzenia,
za dysk robi compact Flash w przejściówce CF-IDE, a jedynego wentylatora w zasilaczu ustawionego na poniżej 5V z pół metra nie słychać. Całość ciągnie ~15W-20W według pomiarów z miernika wpinanego
w gniazdko, czyli mniej więcej tyle co współczesny router SOHO.

--
/MB

Data: 2012-04-02 04:01:04
Autor: Michal
Telewizor HD jako monitor
W dniu 2012-04-02 03:34, Michal pisze:
W dniu 2012-04-01 12:19, K pisze:

> [...]

Jaki OS i player. Bo nawet z MPC-HC DXVA dobrze działa w zasadzie tylko
z NT6.x. Pod XP z DXVA są cholerne problemy.

Tak z ciekawości spojrzałem do nagłówka :

....i jeszcze się dziwisz, że DXVA źle działało? To jest system sprzed 10 lat. Co zrobić - MS uparł się, że na WinXP nie będzie nic nowszego niż DX9.0c by zmusić ludzi do przesiadki. W rezultacie GPGPU i akceleracja H264 dobrze działa pod NT6.x i linuksem, pod WinXP nie - zwykły dnetc GPU blokuje praktycznie działanie GUI. My tu mówimy o zaletach sprzętu, a tymczasem sztucznie go blokujesz, dobrze że tylko na karcie na tyle mało wydajnej jak R4350, która jest zazwyczaj za słaba do DX10. Ale są i ludzie (wychodzi czasem przy screenach z testów) używający nie obsługującego poprawnie nowego sprzętu
(w znaczeniu z pełnią możliwości/wydajnością) WinXP na konfiguracjach
z X79 + i7 SB-E, 16-32GB RAM, i wydajną grafiką DX11.
Nie wiem czym się oni kierują :/

--
/MB

Data: 2012-04-06 21:02:14
Autor: Przemysław Ryk
Telewizor HD jako monitor
Dnia Sun, 01 Apr 2012 12:19:41 +0200, K napisał(a):

[...]

Udostępnisz wyniki? Co, w jakiej konfiguracji, z jakimi ustawieniami
testowałeś i jakie uzyskałeś rezultaty na obu kartach? Z czystej ciekawości
pytam.

(ciach…)

[ Married men live longer, but they are much more willing to die...        ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-04-03 15:42:34
Autor: robot
Telewizor HD jako monitor [OT]
On Sat, 31 Mar 2012 01:22:53 +0200, Michal wrote:

Swoje R4850 mam do 2D ustawione na 75MHz i 0,8V, bo ustawienia z
Video BIOSu to nieporozumienie.

Też mam 4850. Jak to można ustawić?

--
pozdro

Data: 2012-04-03 16:35:13
Autor: Michal
W dniu 2012-04-03 15:42, robot pisze:
On Sat, 31 Mar 2012 01:22:53 +0200, Michal wrote:

Swoje R4850 mam do 2D ustawione na 75MHz i 0,8V, bo ustawienia z
Video BIOSu to nieporozumienie.

Też mam 4850. Jak to można ustawić?

Pod 32bit OSem (dostęp do Virtual Real Mode x86) możesz zrobić permanentny flash BIOSu i istawić zegary/napięcia itp. stany PowerPlay za pomocą Radeon BBIOS Editora:
http://www.techpowerup.com/rbe/

Plusy to niezależność od OSa, minu - będąc nieuważnym zawsze możesz unieruchomić grafikę. Co prawda ceny R4850 spadły i "mniej się ręce trzęsą", mając dostęp do grafiki na zwykłym PCI (nie PCI-E) można ją ożywić, ale ryzyko zawsze istnieje. Zostałeś ostrzeżony ;)

Drugi, bezpieczniejszy sposób, który sam preferuję to ATI Tray Tools:
http://www.softpedia.com/progDownload/ATI-Tray-Tools-Download-9040.html
(koniecznie beta 1.7 - jest jak najbardziej stabilna).
Najpierw w Tools&Options / General Options /Advanced ustaw zakresy w overclock limit i downclock Limit. Dla tego ostatniego może być i 95%, bo bez tego nisko nie zejdziesz.
Potem możesz już sobie ustawiać i zapisywać na przyszłość w Hardware / Overclocking Settings profile dla różnych napięć i częstotliwości GPU oraz RAM (z pamięcią lepiej nie schodzić poniżej 750 MHz bo grozi to artefaktami/zwisem, ale jej częstotliwość dla DDR3/5 ma bardzo małe znaczenie dla poboru mocy - liczy się częstotliwość i VCore dla GPU.
Możesz ustawić sobie ATT na automatyczne uruchamianie się w trayu z systemem i automatyczne ładowanie wybranego profilu. Jak masz więcej czasu to również możesz sobie ustawić profile zegarów w zależności od aplikacji.
Ta ostatnia metoda jeż bezpieczniejsza przy underclockowaniu i od niej proponuję zacząć testy. Jak znajdziesz optymalne ustawienia możesz potem pokusić się o flash VideoBIOSu, bo fabryczny PowerPlay wbudowany w R4850 jest do niczego - poprawiono dopiero od R4890 i następnych.

--
/MB

Data: 2012-04-04 08:14:34
Autor: robot
On Tue, 03 Apr 2012 16:35:13 +0200, Michal wrote:

[...]

Niestety u mnie win 7 64 bit

[...]

Bardzo dziękuję, pobawię się.

[...]

Fashowania się boję.

--