Telewizor LCD - co to jest "z obsługą MPEG4"?

Data: 2009-10-11 22:23:21
Autor: Janeo
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą MPEG4"?
Witam,
Rozumiem (mniej więcej) jak coś MA tuner MPEG4, ale co to znaczy, że
LG 19LH2000 ma tuner "analogowy oraz DVB-T (z obsługą MPEG-4)"?
Pozdr. - J

Data: 2009-10-12 08:13:32
Autor: Mane
Janeo pisze:

Rozumiem (mniej więcej) jak coś MA tuner MPEG4, ale co to znaczy, że
LG 19LH2000 ma tuner "analogowy oraz DVB-T (z obsługą MPEG-4)"?

To znaczy ze ma tuner analogowy i tuner cyfrowy DVB-T MPEG-4 :)
Prosciej chyba nie mozna....

Data: 2009-10-12 00:06:13
Autor: Janeo
On 12 Paź, 07:13, Mane <mane1...@gazeta.pl> wrote:
Janeo pisze:

> [...]
> LG 19LH2000 ma tuner "analogowy oraz DVB-T (z obsługą MPEG-4)"?

To znaczy ze ma tuner analogowy i tuner cyfrowy DVB-T MPEG-4 :)

Niestety nie, ma 1 tuner...

Data: 2009-10-12 12:22:20
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:6ef063e2-5c9c-4209-bca8-7d0a8d2a5545h13g2000yqk.googlegroups.com...

> [...]
> LG 19LH2000 ma tuner "analogowy oraz DVB-T (z obsługą MPEG-4)"?

To znaczy ze ma tuner analogowy i tuner cyfrowy DVB-T MPEG-4 :)

jak sprawdziłeś ?

Data: 2009-10-12 05:10:30
Autor: Janeo
On 12 Paź, 12:22, "Kot Prezydenta" <cic...@gazeta.pl> wrote:
> To znaczy ze ma tuner analogowy i tuner cyfrowy DVB-T MPEG-4 :)
> Prosciej chyba nie mozna....
>Niestety nie, ma 1 tuner...

jak sprawdziłeś ?

No napisane w specyfikacji :-/

Data: 2009-10-12 22:24:59
Autor: jerzu
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą MPEG4"?

jak sprawdziłeś ?

No napisane w specyfikacji :-/

Wg
http://hdtvmania.pl/2009/09/29/porownanie-lg-19lu4000-i-lg-19lh2000/
ma tuner MPEG-4.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-10-12 23:36:31
Autor: Janeo
On 12 Paź, 22:24, jerzu <to_jest_fajans.je...@poczta.onet.pl> wrote:
Wghttp://hdtvmania.pl/2009/09/29/porownanie-lg-19lu4000-i-lg-19lh2000/
ma tuner MPEG-4.
Faktycznie w tekście o tym piszą. W ogóle ciekawy tekścik :-).
Obejrzałem kilka małych TV w salonach i moje spostrzeżenia:
- wszystkie małe TV LCD mają słabe kąty widzenia (szczególnie od
spodu) i trzeba się z tym pogodzić. Nawet SONY.
- wszystkie małe TV LCD mają kiepski, płaski dźwięk (może poza Sony
19" bo on ma głośniczki 5W). Reklamowany Samsung LE 19B450 (głośniczki
do dołu, "głębia dźwięku", hehe) to istny, METALICZNY KOSZMAR dla ucha
mimo podbicia basów. Lepszy jest już tytułowy LG 19", a się tak nie
raklamują. Jeszcze lepszy jest z tej samej serii LG 22" niewiele
droższy, ale mający większe pudło więc i znośny już dźwięk, stąd
wyłącznie z tego względu zdecydowałem się na LG 22LH2000.
Pozdr. - J.

Data: 2009-10-12 09:08:12
Autor: Gienek
Janeo pisze:
Witam,
Rozumiem (mniej więcej) jak coś MA tuner MPEG4, ale co to znaczy, że
LG 19LH2000 ma tuner "analogowy oraz DVB-T (z obsługą MPEG-4)"?
Pozdr. - J

Najprościej wyjaśniając

Jeśli telewizor ma MPEG4 to będzie w Polsce odbierać tv cyfrową bez dodatkowych urządzeń Jeśli ma tylko MPEG2 to nie będzie

Data: 2009-10-12 13:42:00
Autor: noy
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą MPEG 4"?"
Może mieć MPEG-2 a do 4 trzeba będzie dokupić moduł.
Czyli lepiej sprawdzić czy ma ten tuner na MPEG-4.

Data: 2009-10-12 13:52:00
Autor: Mane
noy pisze:
Może mieć MPEG-2 a do 4 trzeba będzie dokupić moduł.
Czyli lepiej sprawdzić czy ma ten tuner na MPEG-4.

Wiec jaki ma sens placenie za cos czego sie wogole nie uzywa?

Data: 2009-10-12 05:12:59
Autor: Janeo
On 12 Paź, 12:52, Mane <mane1...@gazeta.pl> wrote:
noy pisze:

> Może mieć MPEG-2 a do 4 trzeba będzie dokupić moduł.
> Czyli lepiej sprawdzić czy ma ten tuner na MPEG-4.

Wiec jaki ma sens placenie za cos czego sie wogole nie uzywa?

Zgadza się - może w tym sensie, że korzystam z kablówki. Ale jak z
kablówki dadzą mi sygnał cyfrowy mpeg4, to może się przydać...

Data: 2009-10-12 14:17:26
Autor: Cavallino
noy pisze:

> [...]

Zgadza się - może w tym sensie, że korzystam z kablówki. Ale jak z
kablówki dadzą mi sygnał cyfrowy mpeg4, to może się przydać...

Nie sądzę.
Bo to że dostaniesz mpeg-4 to jeszcze za mało.
Z kablówki dostaniesz zapewne sygnał dvb-c a ten tv ma tuner dvb-t, więc nic z tym nie zrobisz.

Data: 2009-10-15 10:36:30
Autor: Gienek
[...]

Czemu uważasz, że ten telewizor nie odbiera sygnału DVB-C?

Chyba większość współczesnych telewizorów poza DVB-T ma DVB-C chociaż zbyt głośno nikt o tym nie pisze ale tego nie jestem do końca pewien. W każdym bądź razie w instrukcji obsługi tego telewizora u mego kolegi jest:

Kliknij poniższy link (skan z instrukcji obsługi)

http://img389.imageshack.us/img389/8241/lg19lh2000.jpg

Czy on faktycznie odbiera to DVB-C czy nie tego nie wiem bo kolega ma analogową kablówkę.

Data: 2009-10-15 10:46:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:hb6mud$2ak$1inews.gazeta.pl...
[...]

A czemu miałbym uważać inaczej?

Chyba większość współczesnych telewizorów poza DVB-T ma DVB-C

Pierwsze słyszę.
Jakaś podpórka?
Bo to że jedna sztuka tak ma nie znaczy dokładnie nic.

Data: 2009-10-15 11:13:02
Autor: Gienek
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą M PEG4"?"
Bo to że jedna sztuka tak ma nie znaczy dokładnie nic.

Autor chyba pytał o LG 19LH2000 To taki sam jak u mego kolegi. Nie wiem czy wszystkie odbiorniki LG typu 19LH2000 mają DVB-C czy może tylko jedną sztukę wyposażyli w DVB-C specjalnie na życzenie mego kolegi :-D

Data: 2009-10-15 11:15:32
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:hb6p2t$a0l$1inews.gazeta.pl...
Bo to że jedna sztuka tak ma nie znaczy dokładnie nic.

Autor chyba pytał o LG 19LH2000

 Ty pisałeś o wszystkich tv.
Chyba że w sformułowaniu: "Chyba większość współczesnych telewizorów poza DVB-T ma DVB-C", jest jakiś inny ukryty sens, którego nie potrafię się domyśleć.

Data: 2009-10-15 11:50:14
Autor: Gienek
[...]

Obawiam się, że z twoim pojmowaniem wypowiedzi jest coś nie tak skoro według ciebie "chyba większość" oznacza wszystkie odbiorniki TV

[rotfl]

Na przykład odbiorniki Sony Bravia też potrafią odbierać DVB-C :-)

O to fragment instrukcji obsługi od mego staruszka już wycofanego ze sprzedaży Sony Bravia KDL-32W4210

http://img517.imageshack.us/img517/8725/sony32w4210.jpg

Ciekawe który ze współcześnie produkowanych odbiorników posiada MPEG4 i nie może odbierać DVB-C. Na pewno takie znajdą się ale dobrze byłoby wiedzieć które, żeby uniknąć ich kupna.

Data: 2009-10-15 12:02:49
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:hb6r8m$igd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ok, niech będzie 51%, a nie większość.
Proszę o te statystyki.

Data: 2009-10-15 12:28:36
Autor: Gienek
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą M PEG4"?"
Proszę o te statystyki.

buahahaha :-D

Właśnie przeglądam strony producentów sprzętu TV i z tych co przejrzałem to każdy nowy współcześnie produkowany odbiornik z MPEG-4 posiada tuner DVB-C. Sprawdzałem wyrywkowo i pewnie sporo pominąłem ale zapewne ty twierdząc, że większość odbiorników z MPEG-4 nie ma tunera DVB-C takie statystyki posiadasz więc poproszę o nie [rotfl]

Jakiś mały 19" Samsung

http://img97.imageshack.us/img97/9490/samsungk.jpg

Jakiś 32" Panasonic

http://img517.imageshack.us/img517/2089/panasonic.jpg

Data: 2009-10-15 12:35:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:hb6tgk$qpj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie twierdzę tak, po prostu byłaby to dla mnie nowość (pozytywna rzecz jasna), dlatego pytam skąd to przekonanie.

Data: 2009-10-15 12:17:49
Autor: Mane
Gienek pisze:

Ciekawe który ze współcześnie produkowanych odbiorników posiada MPEG4 i nie może odbierać DVB-C. Na pewno takie znajdą się ale dobrze byłoby wiedzieć które, żeby uniknąć ich kupna.

Zapomniales o zewnetrzynym tunerze z DVB-C - sprzęcie ktory daje/dzierzawi/sprzedaje dostawca sygnalu. W odbiorniku takie cos jest zbedne.

Data: 2009-10-15 12:25:43
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Zapomniales o zewnetrzynym tunerze z DVB-C - sprzęcie ktory daje/dzierzawi/sprzedaje dostawca sygnalu. W odbiorniku takie cos jest zbedne.

Bo?
Dużo lepiej byłoby aby taki tuner mieć w tv.

Data: 2009-10-15 12:33:54
Autor: Mane
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą M PEG4"?"
Cavallino pisze:

Bo?

Bo gdzies trzeba wetknac karte dostepu.

Dużo lepiej byłoby aby taki tuner mieć w tv.

Oczywiscie, ale dostawcy lubia parowac dekodery z kartami

Data: 2009-10-15 12:39:32
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mane" <mane1979@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hb6tqn$rff$1inews.gazeta.pl...
Cavallino pisze:

Bo?

Bo gdzies trzeba wetknac karte dostepu.

To samo dotyczy i dvb-t, więc pewnie część tv ma gniazdo CI.

Dużo lepiej byłoby aby taki tuner mieć w tv.

Oczywiscie, ale dostawcy lubia parowac dekodery z kartami

Niestety.
To powinno być zabronione (nie tylko w kablówkach), bo bez sensu wprowadza utrudnienia odbiorcom.

Data: 2009-10-15 13:21:48
Autor: pawell32
Cavallino pisze:

Bo gdzies trzeba wetknac karte dostepu.

To samo dotyczy i dvb-t, więc pewnie część tv ma gniazdo CI.

większość odbiorników ma gniazdo na moduł dostepu

Dużo lepiej byłoby aby taki tuner mieć w tv.

Oczywiscie, ale dostawcy lubia parowac dekodery z kartami

musiałby ktoś sprawdzić i podać wyniki jak jest naprawde

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-10-15 12:31:35
Autor: Gienek
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą M PEG4"?"
Zapomniales o zewnetrzynym tunerze z DVB-C - sprzęcie ktory daje/dzierzawi/sprzedaje dostawca sygnalu. W odbiorniku takie cos jest zbedne.

Skoro takie coś jest w telewizorze to chyba, można podłączyć antenę bezpośrednio pod telewizor? Jak to wygląda w praktyce?

Data: 2009-10-15 12:36:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gienek" <gienek@simplusnet.pl> napisał w wiadomości news:hb6tm5$qpj$2inews.gazeta.pl...
[...]

Zapewne często występuje parowanie tunera z kartą, więc sobie nie podziałasz w ten sposób.
Przynajmniej tak ludzie na grupie pisali (ja osobiście kablówki nie posiadam).

Data: 2009-10-15 12:43:31
Autor: Gienek
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą M PEG4"?"
Zapewne często występuje parowanie tunera z kartą, więc sobie nie podziałasz w ten sposób.
Przynajmniej tak ludzie na grupie pisali (ja osobiście kablówki nie posiadam).

Wielka szkoda. Znowu na siłę wciskanie niepotrzebnego sprzętu szczególnie, że mój operator kablowy tam gdzie udostępnia sygnał cyfrowy życzy sobie za takie pudełko 572zł :(

Data: 2009-10-15 19:04:27
Autor: jerzu
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą MPEG4"?"
On Thu, 15 Oct 2009 11:50:14 +0200, Gienek <gienek@simplusnet.pl>
wrote:

Ciekawe który ze współcześnie produkowanych odbiorników posiada MPEG4 i nie może odbierać DVB-C. Na pewno takie znajdą się ale dobrze byłoby wiedzieć które, żeby uniknąć ich kupna.

Tuner DVB-C w TV, który nie ma slotu CI, to zbędny bajer. Przynajmniej
na razie jesteś zmuszony do dzierżawy od operatora kablowego ich
tunera.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-10-16 09:51:36
Autor: Gienek
[...]

No właśnie jak to jest z tymi modułami CI w przypadku kablówek? Podobno TV kablowe parują karty z tunerami i nie bardzo można cokolwiek zrobić :(

Czy moduły CI do odbiorników telewizyjnych są takie same jak do tunerów SAT?

Data: 2009-10-12 09:16:47
Autor: nom
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą MPEG4"?
W 2013 mają w Polsce wyłączyć nadajniki analogowe i wtedy może się przydać tuner DVB-T MPEG4. :-)
Na razie testowo nadają w miektórych miastach.

Data: 2009-10-12 10:56:09
Autor: Cavallino
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:haul5b$op0$1inews.gazeta.pl...
W 2013 mają w Polsce wyłączyć nadajniki analogowe i wtedy może się przydać tuner DVB-T MPEG4. :-)
Na razie testowo nadają w miektórych miastach.

Nieprawda.
Przynajmniej 10% populacji (Warszawa i okolice, Poznań i okolice, województwo lubuskie i okolice) ma już dostęp do NTC (czyli tego dvb-t) już nie nadawanej testowo, tylko tak na stałe.
Plus dalsze kilka procent do nadawanej testowo (Kraków, południowy Górny Śląsk i chyba coś jeszcze).

Data: 2009-10-12 11:11:37
Autor: nom

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hauqv9$l72$1news.onet.pl...

[...]

tak, masz racje:
Etap I - wrzesień 2009:
- Zielona Góra
- Żagań
- Warszawa
- Poznań

Ja jeszcze poczekam na Etap III - lipiec 2011 :-)

Wyłączenie nadajników analogowych 31.07.2013.

Data: 2009-10-12 11:15:51
Autor: Cavallino
[...]

Ale to chyba ostatnich?
ZTCP pierwsze będą wyłączane szybciej.

Data: 2009-10-12 11:44:56
Autor: nom

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:haus47$ose$1news.onet.pl...

Ale to chyba ostatnich?
ZTCP pierwsze będą wyłączane szybciej.

tak
http://www.telewizja-cyfrowa.com/harmonogram.html

Data: 2009-10-12 12:52:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hautr6$1tn$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ano właśnie.
Czyli niektórzy stracą odbiór analogowy już za rok.

Data: 2009-10-13 08:55:25
Autor: Pete
W dniu 12.10.09 12:52, Cavallino pisze:
[...]

Gdzies mi sie obilo o uszy, ze z wylaczeniem chca przeczekac Euro2012...

--
Pete

Data: 2009-10-12 13:17:41
Autor: Chris
Dnia Mon, 12 Oct 2009 10:56:09 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Też nie do końca tak.
W Krakowie 30 września zakończono nadawanie testowe. W wyniku różnych
nacisków wznowiono je 2 października, ale tylko na okres jednego
miesiąca.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-12 13:46:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:hav3v8$94v$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Czyli tak jak napisałem w tej chwili sygnał testowy w Krakowie jest.
Oczywiście, że dłużej za darmo nie będzie i albo ktoś zacznie emitelowi płacić za tą emisję, albo testy się zakończą.

Data: 2009-10-12 10:53:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:f38e2189-408b-4fee-807d-4d64e4ec79dfx37g2000yqj.googlegroups.com...
Witam,
Rozumiem (mniej więcej) jak coś MA tuner MPEG4

Napisz co rozumiesz, wyprowadzimy Cię z błędu może. ;-)

, ale co to znaczy, że
LG 19LH2000 ma tuner "analogowy oraz DVB-T (z obsługą MPEG-4)"?

A tu czego nie rozumiesz?

Data: 2009-10-12 11:04:52
Autor: Ali
Telewizor LCD - co to jest "z obsługą MPEG4"?

Rozumiem (mniej więcej) jak coś MA tuner MPEG4, ale co to znaczy, że
LG 19LH2000 ma tuner "analogowy oraz DVB-T (z obsługą MPEG-4)"?
Pozdr. - J

Tzn że może odbierać analogową TV naziemną oraz cyfrową TV naziemną DVB-T z kodekiem MPEG-4 :)

Ali

Telewizor LCD - co to jest "z obsługą MPEG4"?