Telewizor LCD jako monitor

Data: 2010-11-01 20:13:52
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor
Witam
Czy sa jakies pzeciwwskazania do uzywania TV LCD 32" jako monitora? Chodzi mi o rozdzielczosc FHD, komputer uzywany jako sprzet do przegladania internetu, ogaldanai filmow (Blue-Ray oraz DVD) oraz grania.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-01 20:29:15
Autor: BartekK
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 20:13, Grzegorz Prędki pisze:
[...]
Przeciwskazania to ogólnie nie ma, ale zależy jaki tv.
Większość TV LCD ma matryce TN + sterownik optymalizowane do oglądania tv, by ładnie kolorowo wyglądało wszystko na półce w sklepie, a żeby to skalibrować do pracy z komputerem, tak by to wyglądało naturalnie w miarę - nie zawsze się udaje. Obraz jest przepalony, gamma jakaś w kosmosie, kolory wściekłe i przejaskrawione, a z zakresem regulacji różnie bywa. Czasem uda się to skalibrować, ale przeważnie do grania ciężko - w większości tv czerń jest sztucznie zaczerniania, przez co wszystko co ma <10% jasności jest już czarne jednolicie... Czasem te cudowne systemy da się wyłączyć, ale to jest grzebanie po menu, gdy za chwilę się przełączysz na TV i trzeba z powrotem kręcić... wkurzające.

Przeważnie ten sam obraz na "najzwyklejszym" monitorze 22" i obok drogi LCD 40" - przepaść jakości odwzorowania kolorów.

No i jedna głupota z którą ja walcze od dawna - TV (w kilku różnych modelach) nie chcą się wyłączać/włączać samoczynnie jak zwykły monitor, po włączeniu/wyłączeniu komputera. Trzeba go "popchnąć" z pilota.

Data: 2010-11-01 20:34:53
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor

Większość TV LCD ma matryce TN + sterownik optymalizowane do oglądania
tv, by ładnie kolorowo wyglądało wszystko na półce w sklepie, a żeby to
skalibrować do pracy z komputerem, tak by to wyglądało naturalnie w
miarÄ™ - nie zawsze siÄ™ udaje. Obraz jest przepalony, gamma jakaÅ› w
[...]

Dlaczego pytam - w tej chwili mam monitor 22" (1680x1050) i jest on za maly do ogladania filmow. Miejsca na monitor i TV w tym pokoju nie mam i musze cos wybrac.

Data: 2010-11-01 20:57:51
Autor: animka
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 20:34, Grzegorz Prędki pisze:
Dlaczego pytam - w tej chwili mam monitor 22" (1680x1050) i jest on za
maly do ogladania filmow. Miejsca na monitor i TV w tym pokoju nie mam i
musze cos wybrac.

Byłeś u okulisty? Może okulary Ci potrzebne.

--
animka

Data: 2010-11-01 21:01:37
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 20:57, animka pisze:
[...]

Bylas u wrozki i wiesz z jakiej odleglosci ogladam te filmy?

Data: 2010-11-01 21:32:33
Autor: animka
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 21:01, Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Sądzę, że mały pokój skoro inny sprzęt się nie zmieści. Chcesz siedzieć przy dużym ekranie dotykając go niemalże nosem?

--
animka

Data: 2010-11-01 21:38:43
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 21:32, animka pisze:
[...]

Zakladajac, ze powiesze ten tv na scianie to:
- do celow "komputerowych" bede go ogladal z odleglosci okolo 100cm (w tej chwili monitor 22" mam w odleglosci 80cm),
- ogladanie filmow z odleglosci okolo 400cm.

Az tak dlugiego nosa nie mam :)

Data: 2010-11-01 21:51:24
Autor: animka
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 21:38, Grzegorz Prędki pisze:

Zakladajac, ze powiesze ten tv na scianie to:
- do celow "komputerowych" bede go ogladal z odleglosci okolo 100cm (w
tej chwili monitor 22" mam w odleglosci 80cm),
- ogladanie filmow z odleglosci okolo 400cm.

Jak na ścianie to nawet dobry pomysł.
Niemniej jednak ja to musiałabym się długo do tej ściany przyzwyczajać :-)

--
animka

Data: 2010-11-01 21:14:10
Autor: miab
Telewizor LCD jako monitor
[...]

To może 27 calowy Samsung P2770HD?
Ja takiego używam. Jako monitor niezły jako telewizor średni.

miab

Data: 2010-11-01 21:17:02
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor

To może 27 calowy Samsung P2770HD?
Ja takiego używam. Jako monitor niezły jako telewizor średni.

Wlasnie go ogladalem w sieci. Powiedz mi czy matryca jest matowa czy glare?

Data: 2010-11-01 21:24:27
Autor: z
Telewizor LCD jako monitor
Grzegorz Prędki pisze:

Wlasnie go ogladalem w sieci. Powiedz mi czy matryca jest matowa czy glare?

Jak z kÄ…tami???

Data: 2010-11-01 21:27:41
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 21:24, z pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

Wlasnie go ogladalem w sieci. Powiedz mi czy matryca jest matowa czy
glare?

Jak z kÄ…tami???

W sieci pisza 170/160

Data: 2010-11-01 22:22:32
Autor: miab
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 21:27, Grzegorz Prędki pisze:
W dniu 2010-11-01 21:24, z pisze:
Grzegorz Prędki pisze:

Wlasnie go ogladalem w sieci. Powiedz mi czy matryca jest matowa czy
glare?

Jak z kÄ…tami???

W sieci pisza 170/160

Kąty lepsze niż w starych monitorach szczególnie w poziomie ale nie jest to M/PVA, a matryca jest matowa.

miab

Data: 2010-11-01 22:40:11
Autor: Rados³aw Sokó³
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 01.11.2010 20:34, Grzegorz Prêdki pisze:
Dlaczego pytam - w tej chwili mam monitor 22" (1680x1050) i jest on za maly do ogladania filmow. Miejsca na monitor i TV w tym pokoju nie mam i musze cos wybrac.

Czego¶ tu nie rozumiem. Skoro masz ma³y pokój (co wynika z
tego, ¿e jedno i drugie siê nie zmie¶ci), to sk±d potrzeba
ogl±dania filmów na czym¶ wiêkszym, ni¿ 22"? Nie mo¿na po
prostu si±¶æ bli¿ej?

Na telewizorze na d³u¿sz± metê pracowaæ siê nie da. Mo¿e
lepiej kupiæ jaki¶ odtwarzacz DVD/BD? Bo pod³±czanie kom-
putera do telewizora wiêkszego ni¿ 30" to z³y pomys³, je-
¶li chce siê na nim cokolwiek robiæ poza ogl±daniem WWW.

PS. Inna rzecz, ¿e mo¿na te¿... zrezygnowaæ z ogl±dania
     filmów, a zaoszczêdzony czas po¶wiêciæ na co¶ po¿ytecz-
     nego ;)

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-11-01 22:52:15
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 22:40, Radosław Sokół pisze:
W dniu 01.11.2010 20:34, Grzegorz Prędki pisze:
Dlaczego pytam - w tej chwili mam monitor 22" (1680x1050) i jest on za
maly do ogladania filmow. Miejsca na monitor i TV w tym pokoju nie mam
i musze cos wybrac.

Czegoś tu nie rozumiem. Skoro masz mały pokój (co wynika z
tego, że jedno i drugie się nie zmieści), to skąd potrzeba
oglądania filmów na czymś większym, niż 22"? Nie można po
prostu siąść bliżej?

Bo pracujac przy komputerze siedze przy biurku a filmy chce ogladac lezac w lozku.

Prosze nie sugerowac, ze lozku ma mi sluzyc do przyjemniejszych rzeczy ;)

Data: 2010-11-02 08:56:43
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 01.11.2010 22:40, Rados³aw Sokó³ pisze:

Czego¶ tu nie rozumiem. Skoro masz ma³y pokój (co wynika z
tego, ¿e jedno i drugie siê nie zmie¶ci), to sk±d potrzeba
ogl±dania filmów na czym¶ wiêkszym, ni¿ 22"? Nie mo¿na po
prostu si±¶æ bli¿ej?

A jest zakaz ogl±dania w sposób dogodny dla ogl±dacza, a nie w sposób
uznany przez innych?  Pokój mo¿e byæ wrêcz ogromny, a i tak mo¿e tam nie
byæ miejsca dla drugiego telewizora.

Nie rozumiem dlaczego Grzegorz ma siê t³umaczyæ ze swoich nawyków,
przyzwyczajeñ czy pragnieñ?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-11-02 09:09:36
Autor: Mariusz Kruk
Telewizor LCD jako monitor
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rados³aw Sokó³"
[...]

Ale zjawisko akomodacji oka jest Ci znane?

[...]

Dlaczemu? (powa¿nie pytam, bo sam nie próbowa³em)

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-11-01 20:57:38
Autor: z
Telewizor LCD jako monitor
Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Mam podobny dylemat.
Telewizor 32" Sharpa który bardzo chwalę za kolory kąty i wyświetlanie obrazu z SD i divixów nie za bardzo nadaje się jako monitor.
Po hdmi niby fullHD ale z 1cm ramką wokół obrazu.
Kolory da siÄ™ żyć. OglÄ…danie filmów też ale jego rozdzielczość jest jakaÅ›  dziwna. Przypomina mi to oglÄ…danie w rozdzielczoÅ›ci NIE natywnej
Dlatego skłaniałbym się jednak ku monitorowi na dobrej matrycy (nie TN bo to masakra) w rozmiarze przynajmniej 26"
Wiem będzie drogo i mały wybór ale byłoby to jedno wszechstronne urządzenie do pracy i rozrywki.

Data: 2010-11-01 21:28:36
Autor: animka
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 20:57, z pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Kolory da się żyć. Oglądanie filmów też ale jego rozdzielczość jest
Dlatego skłaniałbym się jednak ku monitorowi na dobrej matrycy (nie TN
bo to masakra) w rozmiarze przynajmniej 26"
Wiem będzie drogo i mały wybór ale byłoby to jedno wszechstronne
urzÄ…dzenie do pracy i rozrywki.

Telewizor z internetem. Kup sobie taki:
http://www.samsung.com/pl/news/newsPreviewRead.do?news_seq=12195

--
animka

Data: 2010-11-01 21:37:55
Autor: BartekK
Telewizor LCD jako monitor
W dniu 2010-11-01 20:57, z pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
[...]

jakaś dziwna. Przypomina mi to oglądanie w rozdzielczości NIE natywnej
Dlatego skłaniałbym się jednak ku monitorowi na dobrej matrycy (nie TN
bo to masakra) w rozmiarze przynajmniej 26"
Bo to nie jest rozdzielczosc natywna, tv czesto przeskalowuja domyslnie. Sproboj wybrac guzikiem pilota tym ktory normalnie przelacza 16:9/4:3/itp jakies skalowanie i za pewne znajdziesz ze to jest cos skręcone. Czasem wymuszenie 1:1 pixeli wymaga "nazwania" danego wejścia (hdmi) "PC" albo "PC - DVI/HDMI" czy cos w tym stylu, wtedy przestaje przeskalowywac.

Data: 2010-11-02 10:32:50
Autor: z
Telewizor LCD jako monitor
BartekK pisze:

[...]

Miałem ogólnie problem z podłączeniem i próbowałem wszystkich możliwych opcji do laptopa Dell Studio

Data: 2010-11-01 22:04:57
Autor: Mateusz
Telewizor LCD jako monitor
Użytkownik z napisał:
Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Powiem wam tak - jako praktyk - do pracy i dlugiego uzywania komputera nie uzywalebym TV jako primary display. Do komputera to jednak monitor. Na monitorze i kom i filmy widac niezle. Oczywiscie im wiekszy monitor tym lepiej dla filmow.

Praca/robienie czegokolwiek na TV jednak meczy. Mozna godzinke albo dwie, potem zaczyna sie zle robic :)

Mozna temu zaradzic, 52-60 calowy TV w full HD ogl;adany w miare z daleka jest OK do kompa i do filmow. Ale boje sie, ze inicjator watku jak uslyszy o min. 52 calach to padnie trupem ;)

Data: 2010-11-01 22:07:54
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor

Mozna temu zaradzic, 52-60 calowy TV w full HD ogl;adany w miare z
daleka jest OK do kompa i do filmow. Ale boje sie, ze inicjator watku
jak uslyszy o min. 52 calach to padnie trupem ;)

Mam juz jeden tv 42" i nie wyobrazam sobie uzywania go jako monitora :) Pracujac przy komputerze musze siedziec przy biurku, na wieksza odleglosc jest to nei do zrealizowania :)

Data: 2010-11-01 22:54:59
Autor: Grzegorz Krukowski
Telewizor LCD jako monitor
On Mon, 01 Nov 2010 20:13:52 +0100, Grzegorz Prêdki
<"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote:

U¿ywam 32 calowca jako monitora (awaryjnie) i jako monitor to jest
pora¿ka - za du¿e, za blisko, za ma³a rozdzielczo¶æ (tzw. HD Ready).
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-11-02 16:27:40
Autor: qwerty
Telewizor LCD jako monitor
Użytkownik "Grzegorz PrÄ™dki"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4ccf116e$0$20991$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Pracuje na komputerze na rozdzielczości full hd 21,5", a do filmów stosuję tv 32". Jeżeli oglądasz materiał HD to musisz zainteresować się tym wykresem:
http://www.hdtv.com.pl/upload/rte/rozdzielczosc_chart.jpg

Oglądając 1080p na 32" trzeba siedzieć ~1m-1,5 m od tv.

Data: 2010-11-02 21:37:05
Autor: Grzegorz Prędki
Telewizor LCD jako monitor

Oglądając 1080p na 32" trzeba siedzieć ~1m-1,5 m od tv.

Bzdury marketoidow. Dlaczego niby trzeba? Bo z 2m nie widac tv?

Data: 2010-11-03 13:13:43
Autor: kamil
Telewizor LCD jako monitor

"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:4cd07670$0$27030$65785112news.neostrada.pl...

Oglądając 1080p na 32" trzeba siedzieć ~1m-1,5 m od tv.

Bzdury marketoidow. Dlaczego niby trzeba? Bo z 2m nie widac tv?

Czego nie rozumiesz w hasle "optymalny"?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-03 21:35:46
Autor: Grzegorz Prędki

[...]