Telewizor - prośba o doradzenie

Data: 2010-01-10 14:50:28
Autor: Big Jack
Telewizor - prośba o doradzenie
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/hicc26$pdg$1@news.onet.pl
*MK* napisał(-a):

Przeglądam w necie telewizory. Interesują mnie takie w przedziale cenowym
2-3kPLN. Przekątna ok 40". Ale jest ich tam setki jeśli nie tysiące i już
mam obłęd w oczach. Znalazłem pasujący mi model  SONY Bravia LCD
KDL-40P5600 w cenie ok. 2600PLN. Czy jest to dobry wybór czy można kupić
coś lepszego w tym przedziale cenowym?

Nie lepiej było zapytać na pl.rec.telewizja?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-01-10 15:14:46
Autor: MK
Telewizor - prośba o doradzenie

Nie lepiej było zapytać na pl.rec.telewizja?

się okaże ;)

Data: 2010-01-10 15:46:18
Autor: Krzysztof 45
MK napisał(a):
Nie lepiej było zapytać na pl.rec.telewizja?
się okaże ;)
Przerabiałem temat kilka miesięcy temu i padło na PANASONIC TX-P42S10E i po tych kilku miesiącach nie widze minusów, jestem zadowolony.
Podpiąłem do niego XTREAMER HD Player i jest bajka :)
--
Krzysiek

Data: 2010-01-10 21:29:11
Autor: Kapsel
Sun, 10 Jan 2010 15:46:18 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

[...]

Mam coś podobnego (bodaj zamiast S jest U w nazwie) i też jest ok. Trochę
bzyczy z tyłu jak jest cicho, ale nie jest to jakieś szczególnie drażniące.

Jak tylko dojdę jak ustawić większe niż 50hz odświeżanie po spięciu z
komputerem to będzie git :)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-01-11 08:36:33
Autor: Krzysztof 45
Kapsel napisał(a):
Mam coś podobnego (bodaj zamiast S jest U w nazwie) i też
jest ok. Trochę bzyczy z tyłu jak jest cicho, ale nie
jest to jakieś szczególnie drażniące.
U mnie to buczenie jest bardzo minimalne i tylko w sytuacji
gdy obraz biały i bardzo cicho w pokoju, ale w tedy to chłodzenie XTREAMERa jest głośniejsze :)
Jak tylko dojdę jak ustawić większe niż 50hz odświeżanie
po spięciu z komputerem to będzie git :)
A tu to zależy od Twojej karty graficznej w kompie.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-11 09:51:57
Autor: Kapsel
Mon, 11 Jan 2010 08:36:33 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

Jak tylko dojdę jak ustawić większe niż 50hz odświeżanie
po spięciu z komputerem to będzie git :)
A tu to zależy od Twojej karty graficznej w kompie.

No jakaś taka niby w miarę jeszcze współczesna (radeon 9600), pamiętam że
jak miałem kiedyś monitor CRT to wyciągał 100hz. Pewnie sterowniki trza
znaleźć jakieś.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-01-12 06:32:54
Autor: Kane
Telewizor - prośba o doradzenie
No jakaś taka niby w miarę jeszcze współczesna (radeon 9600), pamiętam że
jak miałem kiedyś monitor CRT to wyciągał 100hz. Pewnie sterowniki trza
znaleźć jakieś.

A moze trzeba przeczytac instrukcje do tego LCD (szczegolnie w kwesti ile hz ma byc ustawione).

Kane

Data: 2010-01-12 11:48:45
Autor: Kapsel
Tue, 12 Jan 2010 06:32:54 +0100, Kane napisał(a):

[...]

To plazma jest ;)
Instrukcję przeglądałem, ale temat gdzieś zarzuciłem, faktycznie trzeba się
zainteresować... podpytałbym Was wygodnicko, ale NTG to jeśli nie rozwiążę
sam, pójdę geeków pytać. --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2010-01-11 12:38:55
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 10 Jan 2010 15:46:18 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):
MK napisał(a):
Nie lepiej było zapytać na pl.rec.telewizja?
się okaże ;)
Przerabiałem temat kilka miesięcy temu i padło na PANASONIC TX-P42S10E i po tych kilku miesiącach nie widze minusów, jestem zadowolony.

Wszystko OK, ale IMHO nie warto kupować full-HD. Z odległości 3.5m ciężko
będzie dostrzec różnicę między 720p a 1080i/p, a różnica w cenie zauważalna
(w zużyciu energii też, choć to akurat mało istotne)... Dodatkową kwotę
lepiej zainwestować w pozostałe elementy kina domowego :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-11 18:53:30
Autor: Grzegorz Janoszka
On 11-1-2010 13:38, Jacek Osiecki wrote:
[...]

A oglądałeś filmy w full-HD? Blue-ray coraz bardziej tanieje, byle głupia konsola do gier go ma. Potem można sobie pluć w brodę, że ma się kiepską rozdzielczość. Jak kupuje się TV na rok lub mniej, to może być tylko HD-ready, jak na dłużej, to powinien być full-HD.

Ja polecam LED LCD, bo tu jakość może wgniatać w fotel, jednakże to inna półka cenowa i autor wątku raczej z tej rady nie skorzysta.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-11 20:21:53
Autor: Big Jack
*Grzegorz Janoszka* napisał(-a):

Ja polecam LED LCD, bo tu jakość może wgniatać w fotel, jednakże to inna
półka cenowa i autor wątku raczej z tej rady nie skorzysta.

To jak już mowa o jakości, to możesz wskazać tv LCD z RGB LED, a nie Edge LED?

Data: 2010-01-11 20:51:13
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 11 Jan 2010 18:53:30 +0100, Grzegorz Janoszka napisał(a):
[...]
A oglądałeś filmy w full-HD?

Tak, oglądałem.
I może gdybyś się uparł to na stopklatce byłbyś w stanie zauważyć
różnice między 1080p a 720p - już pomijając nawet to że 720p50 jest znacznie
lepsze od 1080p24 które masz na bluray (o 1080i litościwie nie wspomnę :)

Blue-ray coraz bardziej tanieje, byle głupia konsola do gier go ma.

Gorzej z filmami, te nadal mają absurdalne ceny :)

Potem można sobie pluć w brodę, że ma się kiepską rozdzielczość.

Nie ma co pluć sobie w brodę, rozdzielczość jest w sam raz. Gdybym kupował
plazmę 65" i oglądał ją z 3 metrów to zakup fullHD miałby sens - ale mowa
z reguły o znacznie mniejszych przekątnych i większych odległościach.

Jak kupuje się TV na rok lub mniej, to może być tylko HD-ready, jak na dłużej, to powinien być full-HD.

Bzdura, tym bardziej że z czasem to wzrok się pogarsza a nie poprawia ;)
Już nie mówiąc o tym że teraz telewizorów nie kupuje się na dłużej - tak LCD
jak i plazmy mają swoje wady i jak już nowsze technologie wejdą na rynek to
ludzie ceniący jakość będą musieli zmienić sprzęt. No i do tego nie można
zapominać o fakcie że wytrzymujące 20 lat trinitrony to już przeszłość -
teraz się produkuje zabawki na kilka sezonów - byle taniej, byle się zepsuło
jak najszybciej po zakończeniu gwarancji ;)

Ja polecam LED LCD, bo tu jakość może wgniatać w fotel, jednakże to inna półka cenowa i autor wątku raczej z tej rady nie skorzysta.

LED LCD z local dimming może dopiero konkurować z plazmą, a i tak nie zawsze
wygra ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-11 22:15:25
Autor: Grzegorz Janoszka
On 11-1-2010 21:51, Jacek Osiecki wrote:
[...]

Taaaa... Plazma wygra, bo bierze tyle prądu, co 10 LED LCD tych samych rozmiarów :)  Ja tam sobie chwalę LED LCD, jakość obrazu rewelacyjna.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-01-11 21:56:16
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 11 Jan 2010 22:15:25 +0100, Grzegorz Janoszka napisał(a):
[...]

Bez kozery napisz 500, ładniej będzie wyglądało (i równie bzdurnie :P)

Ja tam sobie chwalę LED LCD, jakość obrazu rewelacyjna.

A ja sobie chwalę plazmę, jak się nie chce włączać buczącego dekodera to
można sobie normalnie zmieniać kanały jednym pilotem :> nie ryzykując przy
tym torsji na widok obrazu z kablówki na tv LCD :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-17 11:56:35
Autor: Maciej S.
Telewizor - prośba o doradzenie

Ja polecam LED LCD, bo tu jakość może wgniatać w fotel, jednakże to inna półka cenowa i autor wątku raczej z tej rady nie skorzysta.

Super wygląda na programach testowych w supermarketach. Ale i tam widać że smużą - nie dają rady przy szybszych ruchach.
Jeszcze parę lat.

MS

Telewizor - prośba o doradzenie