Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB

Data: 2009-11-14 18:34:22
Autor: abrakadabra
Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB

Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
Witam.
Juz praktycznie kazdy telewizor wyposazony w USB odtwarza obrazki JPG. A czy sa telewizory, które odtwarzaja filmy przez USB? Byloby to wygodne - podlaczam pena do USB i puszczam sobie film...
Czy kodujac w Mpegu-4 film i podlaczajac go przez USB w odbiorniku z dekoderem BVB-T/S odtworzy go poprawnie? Chyba nie, bo dekoder obsluguje sygnaly zapodane z wejscia SCART albo z anteny... chyba... :-)
Tomek

Osobiście uważam, że problemy z obsługą filmów przez USB nie wynikają z trudności technicznych, tylko ze zmowy producentów sprzętu z producentami filmów. USB możesz wykorzystać do odtworzenia filmu bądź programu nagranego uprzednio z TV i to jest legalne. Jeśli film lub program jest ściągnięty z sieci, wtedy jest to nie legalne. Jeśli twój telewizor nie odtwarza formatów najczęściej spotykanych w sieci, to mniej chętnie je ściągasz, czyli zmniejsza się piractwo. Inną sprawą jest to, że producenci sprzętu nawet markowego jak LG wypuszczają sprzęt całkowicie niedopracowany. Kupuje się taki sprzęt, który okazuje się bublem, potem oczekuje się na kolejne wersję oprogramowania, które mają zlikwidować problemy i okazuje się, że nic nie poprawiają bo błąd leży po stronie sprzętu. Np narywarka z HD LG 7500 którą mam od 3 lat nie potrafi szybko skopiować programu, który poddany był edycji (przycięcie początku lub końca). Tuner satelitarny Ferguson FK-6900 CR mimo, że wgrywam mu nowe oprogramowanie ma zwiechy i problemy z nagrywaniem przez USB. Wymaga kilkugodzinnych odstępów między zaprogramowanymi nagraniami, czasem z powodów mi nie znanych nie nagrywa mimo, że nagranie zostało wpisane prawidłowo. Inne sprzęty zakupione w ostatnich latach wykazują podobne problemy.
-- -- -

pozdrawiam
abrakadabra

Data: 2009-11-14 20:31:15
Autor: abrakadabra

Użytkownik "abrakadabra" napisał w wiadomości.

[...]

Dodam jeszcze, że wspomniany tuner sat ferguson nagrywa w formacie *.ts. Producent nie dostarcza żadnych programów do translacji na format akceptowalny przez standartowe odtwarzacze. Nie ma w instrukcji żadnych porad dotyczących tego problemu. To nie sprzyja popularyzacji nagrywania i odtwarzania przez USB.  Chodzi o to, żeby użytkownik nie mógł dokonać nagrań cyfrowych o dobrej jakości, które można przechowywać przez wiele lat lub udostępnić w sieci. Szczytem tej idei są urządzenia do nagrywania cyfrowego dostarczane przez platformy satelitarne i kablówki. Możesz coś nagrać ale skończy ci się miejsce na dysku i musisz kasować żeby nagrać coś nowego. O puszczeniu  w sieć nie ma mowy, gdyż z takiego urządzenia nie można nic wydobyć. W przypadku nagrywarek cyfrowych z HD nagrywających analogowe programy TV nie spotkałem takiej która mogła by przegrywać programy  z HD na DVD w formacie MPG 4. Zaowocowało by to zwiększeniem pojemności nośnika przy tej samej jakości. Każdy produkowany od dawna odtwarzacz odtwarza MPG4. Czy w tym przypadku chodzi o zyski firm produkujących nośniki DVD ?.

-- -- --
pozdrawiam
abrakadabra

Data: 2009-11-14 21:55:16
Autor: sat_diver
Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB
Nastał dzień 2009-11-14 20:31, abrakadabra donosi, że:
Dodam jeszcze, że wspomniany tuner sat ferguson nagrywa w formacie *.ts. Producent nie dostarcza żadnych programów do translacji na format akceptowalny przez standartowe odtwarzacze.
OT ->
Oj, leniuszek i google w paluszki kole....
A tak prosto, wystarczy:
Darmowy ProjectX: zdemuxuje pliki
Darmowy GUI for DVDauthor: stworzy kompilację DVD
Darmowy ShrinkDVD: pozwoli na wycięcie reklam, etc. i nagranie na DVD.
Lub/I
Darmowy AutoGK: zrobi DiVXa lub XViDa

Data: 2009-11-14 22:31:56
Autor: Mane
abrakadabra pisze:

Dodam jeszcze, że wspomniany tuner sat ferguson nagrywa w formacie *.ts.

Taki format leci z satelity.

Data: 2009-11-15 00:29:48
Autor: abrakadabra

Użytkownik "Mane"  napisał w wiadomości
abrakadabra pisze:

Dodam jeszcze, że wspomniany tuner sat ferguson nagrywa w formacie *.ts.

Taki format leci z satelity.

Wiem o tym, ale przy obecnych możliwościach elektroniki nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tuner w locie konwertował to na bardziej przydatny format MPG 4. Straciłem dużo czasu zanim dobrałem sobie programy, które mi to przerabiają. Aby proces odbył się w rozsądnym czasie trzeba mieć mocny komputer.

-- -
pozdrawiam
abrakadabra

Data: 2009-11-15 00:41:16
Autor: VSS
abrakadabra wrote:
. Aby proces odbył się w rozsądnym
czasie trzeba mieć mocny komputer.

to już mam odpowiedź dlaczeg tego nie robi tuner w real time

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2009-11-15 01:05:22
Autor: abrakadabra

Użytkownik "VSS" napisał w wiadomości.
abrakadabra wrote:
. Aby proces odbył się w rozsądnym
czasie trzeba mieć mocny komputer.

to już mam odpowiedź dlaczeg tego nie robi tuner w real time

Procesor w komputerze PC nie został zaprojektowany do tego typu zadań i robi to nieudolnie. Specjalnie zaprojektowany system tylko do tego zadania, poradził by sobie bez problemu. Do dekodowania mp3 potrzeba minimum procesora PC taktowanego 100 Mhz. Tym czasem maszynka specjalnie do tego zaprojektowana ma malutkie rozmiary i robi to pobierając kilka miliamperów z jednej bateryjki. Do dekodowania filmów HD potrzeba peceta z procesorem minimum 3 Ghz tym czasem w odtważaczach obsługujących ten format jest mały procesor nie wymagający nawet radiatora.

-- --
pozdrawiam
abrakadabra

Data: 2009-11-15 09:01:49
Autor: Cavallino

abrakadabra pisze:

[...]

Ale po jakiego chcesz to przerabiać?
Przerób lepiej platformę na której chcesz to oglądać, czyli kup sobie odtwarzacz obsługujący ts i po kłopocie.

Data: 2009-11-15 11:35:32
Autor: abrakadabra

abrakadabra pisze:

[...]

Nie słyszałem o takich odtwarzaczach, co nie znaczy, że nie istnieją. Jeśli istnieją to na pewno nie są tanie. Nagrywam z platformy "Telewizja na kartę", więc mam kompresje opartą na MPG 2. Po przeróbce na MPG 4 więcej materiału mieści mi się na płycie DVD i mogę to komuś pożyczyć. Bez problemu odtworzy nagranie na każdym odtwarzaczu.

-- -
pozdrawiam
abrakadabra

Data: 2009-11-15 12:44:01
Autor: VSS
abrakadabra wrote:
[...]

jak tak nagrywasz to kup najtańsza nagrywarkę DVD i sygnał podaj z tunera z scarta. nie będziesz musiał nic przerabiać
--
VSS
http://vss.pl

Data: 2009-11-15 13:39:20
Autor: Cavallino
[...]

Każdy odtwarzający HD łyknie taki format bez bólu, bo to dla niego format natywny jest.

co nie znaczy, że nie istnieją. Jeśli istnieją to na pewno nie są tanie. Nagrywam z platformy "Telewizja na kartę", więc mam kompresje opartą na MPG 2.

Nagrywasz na co, że nie możesz z tego samego źródła sobie odtworzyć nagrania tak jak je nagrałeś?
Bo jeśli nie nawgrywasz dla siebie, to chyba nie Twój problem jak sobie osoba odtworzy?

Po przeróbce na MPG 4 więcej materiału mieści mi się na płycie DVD

Kosztem jakości.
Gra nie warta świeczki, więcej stracisz na prądzie przy przerabianiu niż zaoszczędzisz na nośniku.
Zawsze możesz zanabyć DVD RW.
Chyba że chcesz to piracko dystrybuować, więc nośnik każdorazowo jest Twoim kosztem.

Data: 2009-11-15 19:46:44
Autor: Bartłomiej Zieliński
Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB
Użytkownik Cavallino napisał:
Po przeróbce na MPG 4 więcej materiału mieści mi się na płycie DVD
Kosztem jakości.

Chodzi Ci o utratę jakości spowodowaną przekodowaniem z jednego formatu stratnego na inny?

Zawsze możesz zanabyć DVD RW.

Nie bardzo rozumiem, po co (w rozpatrywanym przypadku).

Data: 2009-11-15 20:36:05
Autor: VSS
Bartłomiej Zieliński wrote:
Nie bardzo rozumiem, po co (w rozpatrywanym przypadku).

aby obraz idacy z satelity nie nagrywac na hdd w formacjie TS a od razu wyslać na scarta i poprzez niego wypalić płytę DVD która mozna dac znajomemu.
--
VSS
http://vss.pl

Data: 2009-11-15 22:54:46
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hdpial$m6v$1polsl.pl...
[...]

TS nie zmniejszy się sam z siebie po konwersji na inny format, coś musisz wyciąć żeby tak się stało.

Zawsze możesz zanabyć DVD RW.

Nie bardzo rozumiem, po co (w rozpatrywanym przypadku).

A jaki to jest rozpatrywany przypadek?
Bo ja poza handlowaniem tak nagranymi filmami, nie widzę sensu nagrywania na dvd czegoś co można odtworzyć z usb bez potrzeby kombinacji.

Data: 2009-11-16 08:11:11
Autor: Bartłomiej Zieliński
Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB
Użytkownik Cavallino napisał:
TS nie zmniejszy się sam z siebie po konwersji na inny format, coś
musisz wyciąć żeby tak się stało.

No to dlaczego ma się stracić jakość przy konwersji na MPEG4?

Bo ja poza handlowaniem tak nagranymi filmami, nie widzę sensu
nagrywania na dvd czegoś co można odtworzyć z usb bez potrzeby kombinacji.

Chyba, że chcesz sobie zostawić nagrany materiał, a koszt magazynowania na DVD jest jednak mniejszy niż na USB.

Data: 2009-11-16 08:21:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hdqtuf$qj5$1polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
TS nie zmniejszy się sam z siebie po konwersji na inny format, coś
musisz wyciąć żeby tak się stało.

No to dlaczego ma się stracić jakość przy konwersji na MPEG4?

Nie rozumiesz co czytasz?
Skoro tracisz na wielkości pliku, to musisz przyciąć jakość, cudów nie ma.

Bo ja poza handlowaniem tak nagranymi filmami, nie widzę sensu
nagrywania na dvd czegoś co można odtworzyć z usb bez potrzeby kombinacji.

Chyba, że chcesz sobie zostawić nagrany materiał

Po archiwizowaniu internetu teraz pora na archiwizowanie telewizji? ;-)

, a koszt magazynowania na DVD jest jednak mniejszy niż na USB.

TS da się zarchiwizować dokładnie tak samo jak avi.

Data: 2009-11-16 17:34:39
Autor: Bartłomiej Zieliński
Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB
Użytkownik Cavallino napisał:
Skoro tracisz na wielkości pliku, to musisz przyciąć jakość, cudów nie ma.

To jeszcze zależy od współczynnika kompresji. Teoretycznie - nie wiem jak jest w przypadku MPEG2/MPEG4 - lepszy algorytm da mniejszy rozmiar wynikowy przy podobnym stopniu stratności.

Po archiwizowaniu internetu teraz pora na archiwizowanie telewizji? ;-)

Niekoniecznie, ale czasem zdarzy się jakaś pozycja do której chcę wrócić, a nie ma wydania na DVD.

Data: 2009-11-16 18:38:07
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hdruuv$vn6$1polsl.pl...
[...]

Tylko udowodnij jeszcze że ta zmiana na avi będzie oznaczała zmianę algorytmu na lepszy....

Po archiwizowaniu internetu teraz pora na archiwizowanie telewizji? ;-)

Niekoniecznie, ale czasem zdarzy się jakaś pozycja do której chcę wrócić, a nie ma wydania na DVD.

Jak TY chcesz wrócić, TY który nagrywałeś TS, to możesz odtworzyć TS, nie sądzisz?
Parogodzinna zabawa w zamianę na avi jest całkowicie pozbawiona sensu.

Data: 2009-11-16 20:18:54
Autor: Bartłomiej Zieliński
Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB
Użytkownik Cavallino napisał:
Jak TY chcesz wrócić, TY który nagrywałeś TS, to możesz odtworzyć TS,
nie sądzisz?

O ile oczywiście nagrywałem TS... Przy czym może dla wygody własnej i innych wolę mieć to w bardziej przenośnym formacie np. DVD-Video.

Data: 2009-11-17 08:11:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hds8iv$9v3$1polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
Jak TY chcesz wrócić, TY który nagrywałeś TS, to możesz odtworzyć TS,
nie sądzisz?

O ile oczywiście nagrywałem TS...

O tym było w tym wątku.

Przy czym może dla wygody własnej i innych wolę mieć to w bardziej przenośnym formacie np. DVD-Video.

Jasne, będziesz dla każdego filmu zarzynał kompa przez 2 godziny, żeby mieć w formacie, którego nie odtworzysz na urządzeniu, przeważnie wykorzystywanym do tv?
Masochista jakiś czy co?
Czy koniecznie musisz mieć ostatnie słowo, więc w tym celu każdą bzdurę możesz bronić?

Data: 2009-11-17 09:28:21
Autor: Bartłomiej Zieliński
Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB
Użytkownik Cavallino napisał:
O tym było w tym wątku.

Ale AFAIR nie od początku...

Jasne, będziesz dla każdego filmu zarzynał kompa przez 2 godziny, żeby

Niekoniecznie kompa.
Jeśli jest nagrywarka DVD z tunerem DVB-T MPEG4, to zapewne potrafi przekodować nagrywany materiał w locie - z TS do DVD-Video.

> mieć w formacie, którego nie odtworzysz na urządzeniu, przeważnie
> wykorzystywanym do tv?

A to zależy, kto wykorzystuje do TV jakie urządzenie.

Czy koniecznie musisz mieć ostatnie słowo, więc w tym celu każdą bzdurę
możesz bronić?

Co dla jednego jest bzdurą, dla kogo innego nie musi nią być.

Data: 2009-11-17 09:39:57
Autor: Cavallino
[...]

ROTFL !!!
Decent doktor teoretyk.
Jasne, do tego żeby materiał nagrany z satelity z Fergusona zapisać w innym formacie niż ts, faktycznie przyda się nagrywarka z tunerem dvb-t.
Takie rewelacje to możesz kolegom w piaskownicy opowiadać.

Data: 2009-11-17 12:31:55
Autor: Bartłomiej Zieliński
Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB
Użytkownik Cavallino napisał:
Jasne, do tego żeby materiał nagrany z satelity z Fergusona zapisać w
innym formacie niż ts, faktycznie przyda się nagrywarka z tunerem dvb-t.

Ja mówię o bardziej ogólnym przypadku nagrywania sygnału cyfrowego na DVD-Video.
A to, że parę postów wyżej była mowa o TS-ie, nie oznacza, że dalej mówimy dokładnie o tym i tylko o tym, bo temat zaczął się od odtwarzania filmów z USB, a od tego dyskusja już trochę odeszła w bok.

Data: 2009-11-17 12:45:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hdu1jb$sln$1polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
Jasne, do tego żeby materiał nagrany z satelity z Fergusona zapisać w
innym formacie niż ts, faktycznie przyda się nagrywarka z tunerem dvb-t.

Ja mówię o bardziej ogólnym przypadku

Tak, zauważyłem że nawijasz totalnie nie na temat i bez związku z postami na które odpowiadałeś.
I zastanawiam się dlaczego i po co to robisz.

Data: 2009-11-17 13:19:01
Autor: Bartłomiej Zieliński
[...]

Nie odpowiem Ci, bo i tak powiesz że nie na temat. Domyśl się sam.
Jak dla mnie EOT.

Data: 2009-11-17 13:27:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hdu4bl$vlg$1polsl.pl...
[...]

Tego się spodziewałem.
No to ja odpowiem za Ciebie:
IMO postanowiłeś się wtrącić ni z gruchy ni z pietruchy, nawet nie czytając na co odpowiadasz, wyszło jak wyszło, a teraz słowo "przepraszam" nie chce Ci przejść przez gardło.

Data: 2009-11-14 23:15:15
Autor: VSS
abrakadabra wrote:
Dodam jeszcze, że wspomniany tuner sat ferguson nagrywa w formacie
*.ts.

to skrót od Transport Stream. nic dziwnego

Producent nie dostarcza żadnych programów do translacji na
format akceptowalny przez standartowe odtwarzacze.

VLC łyka *.ts przez lewa dziurke w nosie
--
VSS
http://vss.pl

Telewizor z odtwarzaniem filmów z USB