Telewizory 3D

Data: 2010-02-21 20:43:24
Autor: Zbyszek
Telewizory 3D

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:hlm7ke$olo$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nurtuje mnie pytanie:

Czy jest już jakaś technologia wyświetlania 3D oprócz
znanych od co najmniej KILKUDZIESIĘCIU lat:

- paski, soczewki pryzmaty, przed klasycznym zdjeciem, wyświetlaczem itp.
- wyświetlanie dwóch obrazów z wysoką częst. + okulary migawkowe (LCD/mechaniczne)
- wyświetlanie spolaryzowanych obrazów + okulary polaryzujące
- wywietlacze obrotowe (wysokie obroty + synchronizacja)
- wyświetlacze z LED zawieszonych w przeroczystej masie (żywicy, szkle itp.
- wyświetlacze oparte o rzutowanie na lustrzane półkule (pseudo 3D)
- wyświetlacze laserowe wyświetlające obraz na zjnizowanym powietrzu/gazie (pseudo 3D)
- wyświetlanie anaglifów + oklary kolorowe (różne wersje kolorystyczne)
- wyświetlacze okularowe (każde oko osobny wyświetlacz)

 Tyle się pieprzy o nowatorskich systemach 3D ... a ja
się pytam czy obecnie producenci jedyne co mająto ekrany LCD
z naklejoną folią pryzmatową i dopowiednim przetwarzaniem
obrazu?  (spadek rozdzielczości o 50% na śniadanie).
Każda z tych wymienionych wyżej technologi to kupa.

Krótko mówiąc:

Czy techniologia wyświetlania obrazu ruchomego 3D stoi w miejscu
ostatnie 80 lat czy ja może o czymś nie wiem?!

--

Tomy M. www.ansibl.com
W grudniu byłem w Osaka w Japoni . Widziałem w takim ich sklepie raczej komputerowym

Data: 2010-02-21 23:39:03
Autor: Tomy M.
Telewizory 3D
Użytkownik "Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hls3ub$s0f$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

  To właśnie był LCD z nałożoną matrycą pryzmatów tzw. folia lentikularna
Tylko że ta technika znana jest od kilkudziesięciu lat! Pewnie
wielu z Was pamięta widokówki z "gołymi babami" zrobione tą
techniką. Taka folia jest w sprzedaży, wystarczyłoby zinterpolować
obraz dwóch kamer do jednego pliku video (z interpolacją pionową)
i nalepić odpowiednio dobraną folię na zwykly wyświetlacz LCD.
  Poza napisaniem sterownika do wyświetlacza itd. (sposób filmowania
z interpolacją lewych i prawych klatek do jednego obrazu) nie
ma w tym nic rewolucyjnego. Podejrzewam że nie da się tego nawet
opatentować ze względu na brak przesłanek o stworzeniu czegoś
innowacyjnego. Podobną innowacją byłoby przyklejenie do kubka z herbatą
latarki. I nie wkurza mnie:

- że ktoś konstruuje takie w sumie ciekawe zabawki
- że ktoś próbuje to nagłośnić jako przełomową technologię
- że ktoś próbuje to sprzedać jak nowość

 Wkurza mnie że wokół wszystkie buraki "to kupują", wierzą
w to i łykają te farmazony jak dobrą monetę. To dlatego technologia
stoi w miejscu! Miliony pseudo innowacyjnych konstruktorów
pracujący w śmiesznych KOMUNISTYCZNYCH giełdowych kołchozach
przychodza co rano do roboty, i zbijają bąki zamiast tworzyć
nowe technologie. Dotyczy to również pseudo naukowców udających
że coś robią, pławiąc się w Państwowej kasie przyznanych
grantów. Chyba jedyni ktorzy coś robią z zapałęm to ...o dziwo
MARKETINGOWCY ... i są w tym naprawdę dobrzy :-)

 Podsumowując, odpowiedź na moje pytanie od którego zacząłem ten
wątek, brzmi:

 Jesteśmy robieni w bambuko ... nie ma żadnej nowej techniki
od wielu lat i to nie tylko w dziedzinie wyświetlania obrazu 3D
lecz w każdej innej dziedzinie. Nie ma nowych silników, nie ma nowych
baterii, nie ma nowych rakiet, nie ma nowych leków, nie ma
nowych ubrań, nie ma nowych związków chemicznych itd.

.... wszystko to starocie, lekko podrasowane i opakowane
w marketingowe papierki. Sam na codzień zajmuję się
zawodowo marketingiem, więc powiem Wam:
Rozwój technologii stoi w miejscu od wielu lat.

Można jedynie mówić o rozwoju, dynamicznym rozwoju:

WCISKANIA LUDZIOM KITU!

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-02-22 14:36:25