Telewizory LED. Warto kupić ?

Data: 2010-01-17 15:18:50
Autor: Zbyszek
Telewizory LED. Warto kupić ?

Użytkownik <chdtv@o2.pl> napisał w wiadomości
Witam,
Nie wiem czy dział jest dobry, bo tu bardziej o telewizji.
Ale może ktoś się z tym zna.
Chcę kupić nowy płaski telewizor. Sprzedawca mnie przekonał do LED,
i przyznam że wygląd extra. Bardzo cienki. Powiedział że lcd i plazma
już przestają być produkowane. Dzisiaj ktoś na stronie laki podał tego
linka

http://tvguru.pl/podstawy/telewizory-led-przeczytaj-jakie-wady-ma-nowa-techn
ologia/

I teraz mam dylemat, czy warto płacić 2x więcej za LED. Jeśli LCD lub
Plazma
jest podobna, to może w sklepie chcą mnie naciągnąć ?

Janusz
No to dostałeś wiele konkretnych odpowiedzi .
Ja kupiłem w połowie grudnia Sony Bravia coś tam .
Po kilku dniach okazało się , że mu przybywa czarnych
kropek pod nazwą "bad piksele " . Zgłosiłem reklamacje
i oddałem Sony , a wzięłem Sharp LC40LE700E
I ja i moja żona stwierdzamy , że Sharp ma ładniejszy
obraz od Sonego / Oglądam albo mpeg4 albo "n"
poprzez złącze hdmi /.
/Sony kosztował chyba 4600 , a Sharp 4700 /
Zbyszek

Data: 2010-01-18 21:10:04
Autor: P
Telewizory LED. Warto kupić ?

Użytkownik "Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hiv6er$ski$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

nic nie czytałeś co napisali przedpiścy.

                 NIEMA telewizorów LED.

Tzn są chyba 2 modele, sony i LG. Jeden 11" a drugi chyba cos koło 19 czy 20" ale w sprzedaży nikt ich nei widział.
Ceny są w okolicach 30 tysięcy złotych za ten mniejszy.

Nadal chcesz go kupic?

Data: 2010-01-18 20:20:18
Autor: Cezar
Telewizory LED. Warto kupić ?
[...]

kolega tylko niepoprawnie zacytowal watek autora (wina Content-Transfer-Encoding: quoted-printable)

c.

Data: 2010-01-18 20:41:32
Autor: Waldek Godel
Telewizory LED. Warto kupić ?
Dnia Mon, 18 Jan 2010 21:10:04 +0100, P napisał(a):

                 NIEMA telewizorów LED.

Nie ma - jak już.
Oprócz tego są - nawet 200 cali... http://www.supplierlist.com/photo_images/83689/Outdoor_Full_Color_LED_Display_Screen.jpg

Tzn są chyba 2 modele, sony i LG. Jeden 11" a drugi chyba cos koło 19 czy 20" ale w sprzedaży nikt ich nei widział.
Ceny są w okolicach 30 tysięcy złotych za ten mniejszy.

Jest dosyć duży wysyp modeli prezentacyjnych, więc być może konkurencja
wreszcie wymusi  rozpoczęcie produkcji

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-18 22:02:45
Autor: Zbyszek
Telewizory LED. Warto kupić ?

[...]

Dla wyjaśnienia : ten Sharp to właśnie tzw. LED
czyli podświetlany diodami LED .Ja twierdzę , że
ma naprawdę ładny obraz . A podstawowa jego
zaleta to wielokrotnie większa trwałość podświetlenia
no i zużycie prądu w/g instrukcji max 81 W !!!
Zobacz ile prądu zjadają plazmy .

Twój wybór możesz kupić LG za 1900 zł
lub tzw. "LED" za 4700 zł

Data: 2010-01-19 00:13:39
Autor: Tomy M.
Telewizory LED. Warto kupić ?
Użytkownik "Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hj2j01$q94$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

 Ładny obraz to pojęcie względne, obraz w TV ma
być prawidziwy, czyli taki jaki autor obrazu
chciał nam pokazać, jeżeli będzie leciał
Czterej Pancerni i Pies w wersji BW to ma
być BW i kropka :-)

  Jeżeli zamiast 150W TV będzie żarł jedynie 81W
to oszczędność z tego powodu to ok. 400 zł
przez cały żywot tego TV.
  Wybacz ale jeżeli kogoś stać na TV za 5 patyków
to chyba te 400 zł przeboleje?

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-01-19 07:03:58
Autor: dekoder
Telewizory LED. Warto kupić ?
no i zużycie prądu w/g instrukcji max 81 W !!!
Zobacz ile prądu zjadają plazmy .

Twój wybór możesz kupić LG za 1900 zł
lub tzw. "LED" za 4700 zł

pobór prądu 81W przy 8 godzinach dziennego oglądania daje nam 111,75 zł. na rok, przy 250W to już 344,92 zł. na rok
różnica to 233,17 zł rocznie
skoro różnica w cenie TV wynosi 2800zł. (4700-1900) to potrzeba nam aż 12 lat na zwrot nadpłaconej kwoty-pytam więc gdzie tu jest oszczędność ?

pozostaje jeszcze kolejny dylemat ... czy będę oglądał ten sam TV przez 12 lat
dekoder

Data: 2010-01-19 10:13:50
Autor: zbyszek9
Telewizory LED. Warto kupić ?

Użytkownik "Zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Ludzie ! przestańcie się czepiać !
Jeden jeździ Fiatem 126p a drugi Lexusem bo tak lubi .
Jeden lubi oglądać LG czy Samsunga a inny Sony lub Sharpa .
Znam takich co wybierają tylko Bang Olufsen.
Zbyszek

Data: 2010-01-19 12:15:40
Autor: dekoder
Telewizory LED. Warto kupić ?
zbyszek9 pisze:
[...]

nikt się nie czepia ale skoro sam piszesz o oszczędności

> no i zużycie prądu w/g instrukcji max 81 W !!!
> Zobacz ile prądu zjadają plazmy .
>
> Twój wybór możesz kupić LG za 1900 zł
> lub tzw. "LED" za 4700 zł

a oszczędność jest pozorna i względna - kupisz "olufsena" to popsuje się dziesięć razy i wiesz kiedy ? no właśnie .... jak skończy się gwarancja.

ani cena ani pobór prądu nie mają nic do rzeczy przy kupowaniu tv - każdy rozważy swoje możliwości i kupi coś co jest w jego zasięgu finansowym
można rozwżac jeszcze tysiąc innych argumentów ... bez sensu i uzależnia stając się paranoiczne
sens jest taki: kupuję, włączam, jestem happy !
powodzenia

Data: 2010-01-20 23:07:26
Autor: jack
Telewizory LED. Warto kupić ?

[...]

Monitory LCD sa na rynku już sporo lat i nadal te pierwsze świecą w miare
normalnie. Mała szansa byś miał TV dłużej niż te monitory od poczatku
produkcji a co dopiero wspominać o wielokrotności tego okresu. To ewidentny
chwyt marketingowy - nie słyszałem aby niska trwałość lamp podświetlających
była ich zmorą póki nie weszło LED i czymś je trzeba podeprzeć. To wszystko oczywiście nie ujmuje niczego tej technologii i sam ją wybieram
ale mówimy o PRAWDZIWYCH argumentach. Diody tak ale - nie żadne tam EDGE diody montowane w ramce monitora/TV
- full podświetlenie tylne z lokalnym wygaszaniem

dopiero w takiej mieszance to ma sens (kontrast/oszczędność energii/jakość
obrazu)- choć ekonomiczny narazie jest niewielki.

Data: 2010-01-21 00:46:33
Autor: Tomy M.
Telewizory LED. Warto kupić ?
Użytkownik "jack" <shineme_bez_tego@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:s519nobxcyfq.11z8ou1xqsfx6$.dlg40tude.net...

[ciach]

dopiero w takiej mieszance to ma sens (kontrast/oszczędność energii/jakość
obrazu)- choć ekonomiczny narazie jest niewielki.

.... sens ekonomiczny chyba akurat największy, z tym że na niekorzyść :-)

Ja chętnie kupię taki TV, pod warunkiem że lokalizacja podświetlenia
będzie 1:1 (pixel w pixel) ... dołożą do tego podświetlenia
trójkolor (RGB) ... i wywalą matrycę LCD bo jest kiepska i już nie będzie
potrzebna :-)

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-01-21 14:36:18
Autor: jack
Telewizory LED. Warto kupić ?

[...]

Zaczekaj na OLED i będziesz zadowolony. Ja chętnie bym kupił full led z
lokal dimming ale cena narazie zaporowa.

Data: 2010-01-21 18:29:05
Autor: Jan Rudziński
Telewizory LED. Warto kupić ?
Cześć wszystkim

jack pisze:
[...]

Monitory LCD sa na rynku już sporo lat i nadal te pierwsze świecą w miare
normalnie. Mała szansa byś miał TV dłużej niż te monitory od poczatku

Mam monitor Samsunga LCD z 2001 roku i w 2007 musiałem mu wymienić świetlówki!
W tej chwili działa jak nowy (czyli do obróbki zdjęć byłby denny, ale do trolowania, pisania tekstów i oglądania filmików starcza.

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Telewizory LED. Warto kupić ?