Temat zarowek.

Data: 2010-11-15 14:17:25
Autor: Michał Baszyński
Temat zarowek.
W dniu 2010-11-15 14:03, Maciej Browarczyk pisze:
Hej.
Zmienilo sie cos w temacie zarowek? Tzn. moze jakis producent wypuscil
cos lepszego niz produkty do tej pory polecane? Mialem Night Guide,
swieca fajnie ale bardzo malo trwale.

masz wybór - albo jasno, albo długo. Miałem Philipsy NigtGuide H4, ale osobiście wolę jednak Philips X-treme, mimo że mniej trwałe (u mnie świeciły rok). Teraz wyszła chyba jakaś ich nowsza wersja, ponoć jeszcze lepiej świecąca (ale zapewne jeszcze krócej).

--
Pozdr.
Michał

Data: 2010-11-15 15:04:18
Autor: J.F.
Temat zarowek.
Użytkownik "Michał Baszyński" <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> napisał w
[...]

I znow sie upierdliwie przypomne ze strumien swietlny zarowek samochodowych jest okreslony norma, a dopuszczale odchylki to tylko 15% ..

J.

Data: 2010-11-15 15:21:04
Autor: Michał Baszyński
Temat zarowek.
W dniu 2010-11-15 15:04, J.F. pisze:
[...]

Jarku - po pierwsze to geometria włókna - światło może padać więcej w jedno miejsce a mniej w drugie albo na odwrót.
Po drugie - czy widziałeś kiedyś żarówki NightGuide w akcji?
One świecą na lewo lekko żółtawo, na środek biało, na prawo lekko niebieskawo.. Jednemu to pasuje, innemu nie..
http://img64.imageshack.us/i/nightguide1.jpg/
http://img63.imageshack.us/i/nightguide2.jpg/

--
Pozdr.
Michał

Data: 2010-11-15 21:00:14
Autor: J.F.
Temat zarowek.
On Mon, 15 Nov 2010 15:21:04 +0100,  Micha³ Baszyñski wrote:
W dniu 2010-11-15 15:04, J.F. pisze:
I znow sie upierdliwie przypomne ze strumien swietlny zarowek
samochodowych jest okreslony norma, a dopuszczale odchylki to tylko 15% ..

Jarku - po pierwsze to geometria w³ókna - ¶wiat³o mo¿e padaæ wiêcej w jedno miejsce a mniej w drugie albo na odwrót.

Geometria tez jest okreslona, choc tam chyba troszeczke manipulowac
mozna.

Po drugie - czy widzia³e¶ kiedy¶ ¿arówki NightGuide w akcji?
One ¶wiec± na lewo lekko ¿ó³tawo, na ¶rodek bia³o, na prawo lekko niebieskawo.. Jednemu to pasuje, innemu nie..
http://img64.imageshack.us/i/nightguide1.jpg/
http://img63.imageshack.us/i/nightguide2.jpg/

A to nie jest wlasciwosc tego reflektora ? Ale to by trzeba zdjecie na bialej scianie i z inna zarowka dla
porownania.

J.

Data: 2010-11-15 21:05:55
Autor: KiG
Temat zarowek.

U¿ytkownik "J.F." napisa³:

[...]

To cecha tych ¿arówek. Tak maj± i takie by³y za³o¿enia. "3 color safety."

--
KiG

Data: 2010-11-15 22:59:12
Autor: Micha³ Baszyñski
Temat zarowek.
W dniu 2010-11-15 21:00, J.F. pisze:

[...]

je¶li bêdzie we Wroc³awiu w jakim¶ sensownym terminie spot grupowy to mogê Ci tak± przynie¶æ do obejrzenia - masz w niej specjalnie lokalnie delikatnie podbarwion± bañkê
http://tnij.org/nightguide

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2010-11-16 02:10:23
Autor: J.F.
Temat zarowek.
On Mon, 15 Nov 2010 22:59:12 +0100,  Micha³ Baszyñski wrote:
je¶li bêdzie we Wroc³awiu w jakim¶ sensownym terminie spot grupowy to mogê Ci tak± przynie¶æ do obejrzenia - masz w niej specjalnie lokalnie delikatnie podbarwion± bañkê
http://tnij.org/nightguide

No, to jestem ciekaw ile w tym prawdy a ile marketingu :-)

No i na ile sie to sprawdza z dowolna lampa, a nie tylko marki Philips
:)

J.

Data: 2010-11-17 03:01:45
Autor: Arbiter
Temat zarowek.

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ldm3e6d7h897lg6iucg0ea67vvpv6mskf84ax.com...
delikatnie podbarwion± bañkê
http://tnij.org/nightguide

No, to jestem ciekaw ile w tym prawdy a ile marketingu :-)

g³ownie marketing, bo tak jak zauwa¿y³e¶, ¶wiec± wcale nie du¿o mocniej, ale mo¿e te +15%
A oznaczenia + 50%, +80% mo¿na sobie miêdzy bajki w³o¿yæ.

co do geometri ¿arówek to wszystkie maj± podobny prêcik, wiêc do "stref kierowania" podchodzê z przymru¿eniem oka.

a bañka ¿arówki jest rzeczywi¶cie kolorowana, ale to moim zdaniem nie wnosi ¿adnej nowej jako¶ci - po prostu bajer
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16174.Trwalosc.zarowek.Philips.X-TREME.POWER

Data: 2010-11-17 10:59:00
Autor: ±æê³ñ󶼿
Temat zarowek.
Jakiekolwie podbarwienie bañki oznacza tylko jedno: filtrowanie czyli ucinanie czê¶ci emitowanej energii ¶wietlnej.

-- -- -

Data: 2010-11-17 16:05:18
Autor: Micha³ Baszyñski
Temat zarowek.
W dniu 2010-11-17 10:59, ±æê³ñ󶼿 pisze:

Jakiekolwie podbarwienie bañki oznacza tylko jedno: filtrowanie czyli ucinanie czê¶ci emitowanej energii ¶wietlnej.

podbarwienie jest bardzo delikatne i tylko na niewielkim obszarze bañki.
Poza tym skoro norma okre¶la ile ¶wiat³a ma wychodziæ z ¿arówki, a oni zrobili je "+50%", to gdzie¶ nadmiar musz± wytraciæ ;->

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2010-11-24 13:21:19
Autor: The_EaGle
Temat zarowek.
W dniu 2010-11-17 10:59, ±æê³ñ󶼿 pisze:
Jakiekolwie podbarwienie bañki oznacza tylko jedno: filtrowanie czyli ucinanie czê¶ci emitowanej energii ¶wietlnej.

Zauwa¿ ¿e charakterystyka oka ludzkiego czy te¿ czu³o¶ci oka jest taka ¿e najlepiej widzimy na ¶wiat³o ¿ó³te a najmniej na niebieskie-fioletowe...

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2010-11-24 06:20:04
Autor: Adam Adamaszek
Temat zarowek.
On 24 Lis, 13:21, The_EaGle <e...@jss.com> wrote:
> [...]

¿e najlepiej widzimy na ¶wiat³o ¿ó³te a najmniej na niebieskie-fioletowe...

Jesli bedziesz mial mniej niebiesko-fioletowego spektrum, a tyle samo
zoltego, to czy bedziesz widzial lepiej?

pozdr
AA

Data: 2010-11-17 03:04:48
Autor: Arbiter
Temat zarowek.

U¿ytkownik "Micha³ Baszyñski" <mbaszyns@ga.ze.ta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ibrfki$gl5$1inews.gazeta.pl...

http://img64.imageshack.us/i/nightguide1.jpg/
http://img63.imageshack.us/i/nightguide2.jpg/

na tych zdjêciach to nawet niebo w nocy ¶wieci. One nic nie przedstawiaj±, to tylko kwestia czasu otwarcia migawki. mog³y by przedstawiaæ, gdyby daæ pkt odniesienia tzn druga para zdjêæ w identycznych parametrach ekspozycji i tych samych reflektorach ¿arówki standard

Data: 2010-11-17 16:03:07
Autor: Micha³ Baszyñski
Temat zarowek.
W dniu 2010-11-17 03:04, Arbiter pisze:

[...]

ale tu chodzi³o tylko o to podbarwienie ¶wiatla, nic wiêcej..

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2010-11-16 08:37:01
Autor: Agent
Temat zarowek.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibrekf$rtv$1news.onet.pl...
[...]

Ja to wiedziałem przed zakupem i mimo to kupiełem na próbę. Na poprawę o 90% nie liczyłem i tak nie jest ale i tak jest lepiej niż na standardowych.

Temat zarowek.