Temat zarowek.

Data: 2010-11-15 21:18:55
Autor: Arbiter
Temat zarowek.

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:ibrb2o$qul$1node1.news.atman.pl...
Hej.
Zmienilo sie cos w temacie zarowek? Tzn. moze jakis producent wypuscil

do soczewek wyłącznie xenony. Żarówki typu "Premium" to w tym przypadku wydawanie kasy które nie przyniesie proporcjonalnego do wydatku efektu.
Soczewki w starym audi masz pewnie wypalone, więc od ich regeneracji należałoby rozpocząć temat.

Wszystkie xenony będą nielegalne

pozdrawiam
http://swiatla.arbiter.pl/

Data: 2010-11-16 09:32:02
Autor: Maciej Browarczyk
Temat zarowek.
W dniu 10-11-15 21:18, Arbiter pisze:

[...]

Zaraz zaraz, tam seryjnie siedzi soczewka to raz. Dwa to ten samochod ma 5 lat, to az "takie stare Audi"? Bo po takim czasie to nie wydaje mi sie, zeby cos z soczewkami sie stalo.

Wszystkie xenony będą nielegalne

Czesc producentow np. Hella produkuje zestawy xenonow pod konkretne auta. Beda nielegalne? Poza tym w tym modelu byly seryjnie wsadzane soczewki, xenony i bixenony...

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-16 05:51:39
Autor: Adam Adamaszek
Temat zarowek.
On 16 Lis, 09:32, Maciej Browarczyk <maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org>
wrote:

> do soczewek wy cznie xenony. ar wki typu "Premium" to w tym przypadku
> wydawanie kasy kt re nie przyniesie proporcjonalnego do wydatku efektu.
> Soczewki w starym audi masz pewnie wypalone, wi c od ich regeneracji
> nale a oby rozpocz temat.

Zaraz zaraz, tam seryjnie siedzi soczewka to raz. Dwa to ten samochod ma
5 lat, to az "takie stare Audi"? Bo po takim czasie to nie wydaje mi
sie, zeby cos z soczewkami sie stalo.

Zdziwilbys sie. Wez latarke, poswiec przez soczewke "od frontu" i przy
uzyciu malego lusterka zagladnij na gorna polowe lustra, ktore jest za
soczewka - bedzie conajmniej matowe.

Czesc producentow np. Hella produkuje zestawy xenonow pod konkretne
auta. Beda nielegalne? Poza tym w tym modelu byly seryjnie wsadzane
soczewki, xenony i bixenony...

W Audi jest duza szansa, ze maja podwojna homologacje (tak jest w np.
A6 C5) - zarowno na xenon, jak i halogen - poszukaj oznaczen, jesli
jest HCR i jednoczesnie DCR - mozna legalnie wlozyc D2S.

pozdr
AA

Data: 2010-11-16 15:07:51
Autor: J.F.
Temat zarowek.
Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisal
W Audi jest duza szansa, ze maja podwojna homologacje (tak jest w np.
A6 C5) - zarowno na xenon, jak i halogen - poszukaj oznaczen, jesli
jest HCR i jednoczesnie DCR - mozna legalnie wlozyc D2S.

Ale co ma homologacje - samochod, lampa ?

D2S ma chyba inny cokol niz dowolny halogen, to sobie nie bardzo wyobrazam lampy "dwusystemowej".

J.

Data: 2010-11-16 07:06:39
Autor: Adam Adamaszek
Temat zarowek.
On 16 Lis, 15:07, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabec...@gmail.com> napisal

> [...]
> jesli
> jest HCR i jednoczesnie DCR - mozna legalnie wlozyc D2S.

Ale co ma homologacje - samochod, lampa ?

Lampa, ale diagnosci/drogowka sa szkoleni, ze jesli jest DCR na
kloszu, to moze byc xenon (przy zalozeniu, ze sa spryskiwacze i
samopoziomowanie, rzecz jasna :) ).

Tu masz oznaczenia na fabrycznym reflektorze z wyzej wymienionego A6:

http://img403.imageshack.us/img403/5366/lampa.jpg

D2S ma chyba inny cokol niz dowolny halogen, to sobie nie bardzo
wyobrazam lampy "dwusystemowej".

Mam w domu taka soczewke z D2S rozebrana, sprawdze, czy pasuje H1/
H7 :)

pozdr
AA

Data: 2010-11-17 02:58:54
Autor: Arbiter
Temat zarowek.

Uzytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisal w wiadomosci news:114f2976-add8-4660-bada-> Tu masz oznaczenia na fabrycznym reflektorze z wyzej wymienionego A6:

http://img403.imageshack.us/img403/5366/lampa.jpg

te same obudowy sa do xenonów i halogenów, stad uniwersalne oznaczenia homologacyjne. Do gniazda d2s nie zmiescisz halogena i odwrotnie
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16191.DCR.HCR
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17116.HCR.DC.HR
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16178.Oznaczenia.reflektora

Data: 2010-11-17 02:57:01
Autor: Arbiter
Temat zarowek.

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:ibtfi3$9kt$1node1.news.atman.pl...

Zaraz zaraz, tam seryjnie siedzi soczewka to raz. Dwa to ten samochod ma 5 lat, to az "takie stare Audi"? Bo po takim czasie to nie wydaje mi sie, zeby cos z soczewkami sie stalo.

nie traktuj tego zbyt osobiście, ale 5 lat dla soczewek to zwykle koniec życia. Soczewki po roku używania wyglądają zwykle na mocno zużyte (wypalenie odblasku + zabrudzenie szkła) a po 5 latach to już tam może nie być głównej części odblasku.
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/13650.Regeneracja.odblaskow
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14937.Slabe.reflektory.xenonowe

Czesc producentow np. Hella produkuje zestawy xenonow pod konkretne auta. Beda nielegalne? Poza tym w tym modelu byly seryjnie wsadzane soczewki, xenony i bixenony...

będą nielegalne, ale będą dobrze świeciły. Jesli masz fabrycznie halogeny to gniazdo jest pod halogen. Reszta pasuje też do xenona ale musisz dobrać palniki (prawdopodobnie H7)

Wypalenia homologacji na obudowie reflektora są uniwersalne, bo praktycznie taki sam jest reflektor soczewkowy w xenonie i halogenie (prawdopodobnie różni się tylko gniazdo na żarówkę)

--
http://swiatla.arbiter.pl/

Data: 2010-11-17 00:06:42
Autor: Adam Adamaszek
Temat zarowek.
On 17 Lis, 02:57, "Arbiter" <ni...@hotmail.com> wrote:
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w
> [...]

odblasku + zabrudzenie szkła) a po 5 latach to już tam może nie być głównej

Zalezy od modelu. W 10-letniej Vectrze B po licznikowych 200k i czort
wie jeszcze ilu dodatkowo km fabryczne ksenony nie dotykane od nowosci
wystarczylo delikatnie wyczyscic, by swiecily prawie jak nowe - tylko
jeden z odblaskow jest delikatnie zmatowialy na powierzchni 1-2cm2 -
poza tym swieci sie, jak psu jajca. Zmatowienie okazalo sie byc po
prostu zanieczyszczeniem lustra.

Z innej beczki - czy sa gdzies uzywane soczewki, w ktorych odblask nie
bylby zrobiony przez napylenie metalu na plastikowa powierzchnie, a
raczej wypolerowanie metalowej?

pozdr
AA

Data: 2010-11-17 17:16:02
Autor: Arbiter
Temat zarowek.

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:92443015-6f96-44ca-b5c7-

Z innej beczki - czy sa gdzies uzywane soczewki, w ktorych odblask nie
bylby zrobiony przez napylenie metalu na plastikowa powierzchnie, a
raczej wypolerowanie metalowej?

nie spotkałem się z wypolerowaną powierzchnią, ale większość soczewek jest z blachy stalowej i maja napylanie. Ale w avensis np były z tworzywa sztucznego

Temat zarowek.