Temperatura Phenom II x2 x545

Data: 2009-11-15 09:44:06
Autor: tad
Temperatura Phenom II x2 x545
Witam,

Kupilem ostatnio dla siostry zestaw oparty na Phenom II x2 x545 na
Gigabyte Ep45-ud3p i hd4850. Zarowno BIOS i jak i Everest pokazuja
temeratury:

Procesor: 78 C
Rdzen 1: 31 C
Rdzen 2: 31 C

Czemu pierwsza temeratura jest tak wysoka? Podobno podczas grania raz
na jakis czas (1-2 godz) komputer pika 2 razy i tyle, dziala dalej
normalnie.

Wydaje mi sie, ze to to alarm BIOS, gdyz w Thermal Control jest
ustawiony alarm na 90 C. Oczywiscie w tym czasie temperatura na
rdzeniach nie przekracza 45C. Czy to normalne? Dlaczego te temperatury
sie tak roznia i czy to bezpieczne?

Druga sprawa to myszka bezprzewodowa A4Tech G6 Saver G6-20D. Co kilka
minut potrafi sie zaciac na jedna nawet do kilkunastu sekund. Mozna cos
na to poradzic?

--
tad

Data: 2009-11-15 11:17:12
Autor: Szarlih
Temperatura Phenom II x2 x545
tad jest autorem poniższej tajemniczej notatki, zapisanej pradawnymi runami na koźlej skórze:

Kupilem ostatnio dla siostry zestaw oparty na Phenom II x2 x545 na
Gigabyte Ep45-ud3p i hd4850.
Procesor: 78 C
Czemu pierwsza temeratura jest tak wysoka?

to pewnie z powodu posadzenia procesora AMD na LGA775 ;)

C&Q włączone? przewiew w odbudowie jest?

--
Szarlih

Data: 2009-11-15 11:18:40
Autor: reles
tad pisze:
Witam,

Kupilem ostatnio dla siostry zestaw oparty na Phenom II x2 x545 na
Gigabyte Ep45-ud3p.

Ep45 to zdaje się LGA775 a nie AM3, coś pomieszałeś.

Włącz coś obciążającego CPU i dotknij radiatora.

90 stopni wygląda raczej na niesprawny czujnik lub zły odczyt - spróbuj najnowszego BIOSu.

Data: 2009-11-15 10:37:48
Autor: tad
reles wrote:

tad pisze:
> Witam,
> Gigabyte Ep45-ud3p.

Ep45 to zdaje się LGA775 a nie AM3, coś pomieszałeś.

No jasna sprawa, chodzi o GA-MA770T-UD3P :)

--
tad

Data: 2009-11-15 12:11:11
Autor: reles
Temperatura Phenom II x2 x545
BTW sprawdź sobie czy nie masz przypadkiem 4 rdzeniowego Phenoma, ta płyta powinna na to pozwolić.

Data: 2009-11-15 15:54:55
Autor: Mirek
Temperatura Phenom II x2 x545

Procesor: 78 C
Rdzen 1: 31 C
Rdzen 2: 31 C

Mam niemal identycznie na tej samej płycie i PII X2 550. To jakiś bug. Po uruchomieniu firmowego Easy Saver taktowanie spada do 800Mhz a temperatura rdzeni do 23-24 C. Odczyt temp. procesora nie zmienia się i dalej jest 79 C.

Data: 2009-11-15 15:11:38
Autor: tad
Mirek wrote:

> [...]
bug. Po uruchomieniu firmowego Easy Saver taktowanie spada do 800Mhz
a temperatura rdzeni do 23-24 C. Odczyt temp. procesora nie zmienia

Dzieki za odp. Na forum.purepc.pl tez znalazlem takie info o tej plycie.
To dobrze, bo myslalem, ze cos u mnie nie tak.

--
tad

Temperatura Phenom II x2 x545