Temperatura laptopa

Data: 2011-01-13 08:13:18
Autor: TM
Temperatura laptopa
Witam

Mam sobie taki oto sprzecik Laptop HP 6710b (C2D T7200, 4GB RAM,
Vista Business 64bit). Niestety laptop jest glosny, a wlasciwie
wiatrak w nim non-stop chodzacy. Program speccy pokazuje temperature
procesora 80'. Gdy w profilach ustawie by uzywal maksymalnie 30%
procesora, temperatura spada do 65' i wiatrak kreci sie troche
wolniej. Co dziwne ostatnio zmienialem w nim ram (2GB->4GB) i po wlozeniu
nowych kosci laptop przez jakis okres (nie wiem .. tydzien .. moze
dwa) dzialal bardzo cicho (niestety nie monitorowalem wtedy
temperatury). Aha .. wczesniej byl zainstalowany WindowsXP Prof
32bit, obecnie jak wyzej Vista Business 64bit. Pytanie co mozna
zrobic w tym temacie? Ostatnio sledzilem watek odnosnie podstawki
chlodzacej .. pytanie czy to cos pomoze? Opinie jak czytam sa
rozne .. jednym obniza temperature o 5' ... innym o 20'. Na allegro
te najtansze mozna kupic za 1zl, w komputroniku obecnie najtansza
jest za 17(z hakiem)zl. Mysle o najtanszej by nie wtopic kasy jak sie
okaze, ze to za wiele nie daje. A moze ktos posiada taki model
laptopa i moze cos wiecej napisac o temp?
Aha .. laptopa rozkrecalem (od gory, od dolu), wszystko
przeczyszczone.

TM

Data: 2011-01-13 08:56:51
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Temperatura laptopa
W dniu 2011-01-13 08:13, TM pisze:
Witam

Mam sobie taki oto sprzecik Laptop HP 6710b (C2D T7200, 4GB RAM,
Vista Business 64bit). Niestety laptop jest glosny, a wlasciwie
wiatrak w nim non-stop chodzacy.

Nie szukaj żadnej podstawki tylko jeśli laptop już po gwarancji to rozbieraj i przeczyść radiator z "zasłonki" kurzu. Jeśli laptop na gwarancji to użyj odkurzacza. Pamiętaj też, że HP miało ogromne problemy z południowymi mostkami, a jedną z głównych przyczyn było przegrzewanie się.
Taka uwaga na koniec: z zasady wentylator w laptopie zasysa powietrze spod obudowy, a wyrzuca gorące z boku/tyłu. Jeśli będziesz próbował metody "na odkurzacz" to polecam wyssać z wylotu, a nie z wlotu powietrza.

--
Michał "HoMMeR" Paszek

Data: 2011-01-13 09:09:02
Autor: JP
Temperatura laptopa
TM (trele.molere@op.pl) napisa?(a):

[...]

Pozdrawiam

Wariant1:
Mozesz sprobowac jak pisze kolega obok wyczyscic go odkurzaczem, jesli komputer jest jeszcze na gwarancji, ja osobiscie uzywam do tego celu "strusiego piora" ;-) Raczej go latwo nie zdobedziesz, ale moze znajdziesz pioro ptaka na chodniku :p
Wlozyc je musisz w otwory radiatora, blasza za blaszka - w ten sposob ruszysz kurz i poodklejasz go, potem odkurzacz i HEJA...

Wariant2:
Jesli komp juz po gwarancji to rozkrecaj ... WRRR nienawidze rozbierac HP - wspolczuje...

JP

Data: 2011-01-13 11:20:08
Autor: ikov
Temperatura laptopa
[...]

Dla tego celu - i podobnych - można wejść do jakiegoś sklepu gdzie można kupić art. plastyczne i wybrać jakieś pędzelki - z dłuższym włosiem, odpowiednio wąskie i sztywne. Łatwiej się dostać do radiatora, łatwiej czyścić, a przydaje się dość często.

Data: 2011-01-13 11:08:46
Autor: JP
Temperatura laptopa
ikov (ikov1@t-l-e-n.pl) napisal(a):

[...]

Dla tego celu - i podobnych - mozna wejśc do jakiegoś sklepu gdzie
mozna kupic art. plastyczne i wybrac jakieś pedzelki - z dluzszym
wlosiem, odpowiednio wąskie i sztywne. Latwiej sie dostac do
radiatora, latwiej czyścic, a przydaje sie dośc czesto.

:-) oczywiscie - zapomnialem napisac :p

Jeszcze lepszym sposobem (ale przed kupnem laptopa) jest kupic komputer z mozliwoscia odkrecenia 1ej srubki i wyjecia wiatraka.
Wiekszosc komputerow firmowych na rynku (HP, Toshiba etc...) niestety wymaga rozwalenia calego kompa...
Chyba tylko Acer ma oddzielna klapke by dostac sie do radiatora...
Kupujac laptopa warto (a nawet koniecznie) nalezy zwracac na to uwage, by pozniej uniknac serwisowania notebooka w specjalistycznych serwisach czy sklepach oferujacych tego typu uslugi dla zwyklych zjadaczy chleba co nie maja zielonego pojecia jak sie dostac do wnetrz ich "PC".

JP

Data: 2011-01-13 12:33:59
Autor: TM
Temperatura laptopa
On Thu, 13 Jan 2011 08:13:18 +0100
TM <trele.molere@op.pl> wrote:

[...]

<...ciach...>

To jednak nie wina przegrzewania sie samego sprzetu o oprogramowania.
Co prawda TaskManager pokazuje 0% zajetosci dla procesow, ale juz
powiedzmy 'Real Temp 3.46 pokazuje na poziomie 30%-40% obciazenie a
predkosc proca nie zwalnia ponizej 1900MHz. Gdy przykladowo zmienie
profil baterii w viscie na PoverSaver, proc zwalnia do 800MHz, co
automatycznie powoduje spadek temp (niestety RealTemp dalej pokazuje
obciazenie 30-40).
Dla przykladu inny laptop ma obciazenie na poziomie 2-3% i predkosc
1600MHz, a jak zaczynam "sie nim bawic" to obciazenie rosnie i
predkosc wzrasta do 2000MHz.
A wiec szukac musze w procesach, w uslugach .. tylko musze znalezc
bardziej zaawansowane narzedzie niz task manager (ProcessExplorer
rowniez sprawdzalem). A moze ktos cos moze polecic?

--
TM

Data: 2011-01-13 11:56:13
Autor: Roger(OS)
Temperatura laptopa
[...]

Jednak na poczatek tak czy siak bym go wyczyscil ! Jesli jest Pan w domu to odkurzacz jest pod reka, zreszta... W biurach tez sa odkurzacze :D

Jesli okaze sie ze to nie kurz na radiatorze to pozostaja dwie opcje:
a) uwalony bios lub cos z chlodzeniem CPU (zle nalozona pasta, brak dobrego styku rdzen cpu-przewodnik miedziany - wada fabryczna) itd...
b) wirus, trojan lub inny smiec...

Polecam wiec wykonac operacje w takiej kolejnosci:
1. Odkurzyc kompa, wsadzic mu jakiegos pedzla, pioro czy cus w radiator i dokladnie wyczyscic.
2. Odpalic minimum 2 niezalezne AV (http://www.mks.com.pl/skaner/ i jeden inny)
3. Odpalic jakis programik do czyszczenia malware etc
polecam: SpyBot lub rowniez darmowy: Malwarebytes' Anti-Malware
4. Przeskanowac komputer HijackThis lub podobny (sa tez PL)

JP

Data: 2011-01-13 14:03:46
Autor: TM
Temperatura laptopa
TM <trele.molere@op.pl> wrote:

[...]

Chyba jednak sie udalo. Ten Real Temp najprawdopodobniej zle wskazuje
na obciazenie procka. Bo kazdy inny program np. Core Temp pokazuje
prawidlowo (na poziomie 2-3%). Dodatkowo zrobilem dwie rzeczy:
ustawilem w viscie power plan na Balancec (teraz procek zwalnia gdy
nie uzywany) oraz testowo pod lapka wlozylem dwa male pudelka tak by
mial od dolu dobry dostep do powietrze. Temp spadla do 48%. Wydaje
sie, ze jest ok.

ps. dlaczego mi wszyscy pisza o odkurzaniu skoro w pierwszym poscie
napisalem: "Aha .. laptopa rozkrecalem (od gory, od dolu), wszystko
przeczyszczone.".

Dzieki za zaangazowanie. Pozdrawiam

--
TM

Data: 2011-01-15 10:53:17
Autor: Radosław Sokół
Temperatura laptopa
W dniu 13.01.2011 08:13, TM pisze:
Mam sobie taki oto sprzecik Laptop HP 6710b (C2D T7200, 4GB RAM,
Vista Business 64bit). Niestety laptop jest glosny, a wlasciwie
wiatrak w nim non-stop chodzacy. Program speccy pokazuje temperature

W czasie obciążenia obliczeniowego czy w stanie bezczynności?

Na jakim podłożu stał wtedy komputer? Miękkim lub nierównym?
Twardym i równym?

zrobic w tym temacie? Ostatnio sledzilem watek odnosnie podstawki
chlodzacej .. pytanie czy to cos pomoze? Opinie jak czytam sa
rozne .. jednym obniza temperature o 5' ... innym o 20'. Na allegro

Podstawki chłodzące mają sens, jeżeli komputer przenośny
długotrwale pracuje obliczeniowo. A wtedy warto zainwesto-
wać w coś porządnego i cichego, a nie grat za kilka zło-
tych, który będzie hałasował gorzej niż sam komputer.

Aha .. laptopa rozkrecalem (od gory, od dolu), wszystko
przeczyszczone.

A zdejmowałeś radiator z procesora? Może go nie dotyka lub
wyschła pasta między procesorem i radiatorem. Wtedy chłodze-
nie będzie pracowało jak szalone, by ochłodzić procesor, ale
efektów tej pracy nie będzie, bo i jak.

Temperatura laptopa