Data: 2013-11-15 14:27:34 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
Czy musi być jakaś określona temperatura powietrza, powyżej której klimatyzacja pracuje? Dzisiaj wjeżdżam w jakiejś pipidówce do warsztatu mechanicznego i proszę o napełnienie klimy, bo nie chłodzi. Mechanik na to że jest tak zimno (+7 stopni) że nie będzie chłodzić, i napełnienie nic tu nie zmieni.. Czy ten mechanik miał rację, czy mu się po prostu nie chciało tego robić? W moich wcześniejszych autach (Passat i Mustang) klima chłodziła nawet w środku zimy.
|
|
Data: 2013-11-15 14:32:13 | |
Autor: lublex | |
Temperatura powietrza a klima | |
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l657fs$1nm$1node2.news.atman.pl...
Czy musi być jakaś określona temperatura powietrza, powyżej której klimatyzacja pracuje? Dzisiaj wjeżdżam w jakiejś pipidówce do warsztatu mechanicznego i proszę o napełnienie klimy, bo nie chłodzi. Mechanik na to że jest tak zimno (+7 stopni) że nie będzie chłodzić, i napełnienie nic tu nie zmieni.. Czy ten mechanik miał rację, czy mu się po prostu nie chciało tego robić? W moich wcześniejszych autach (Passat i Mustang) klima chłodziła nawet w środku zimy. Dziwne trochę, że "mu się po prostu nie chciało tego robić" z czego żyje. pozdr lublex |
|
Data: 2013-11-15 15:11:31 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 14:32, lublex pisze:
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l657fs$1nm$1node2.news.atman.pl... Naprawdę trudno wyczuć z czego żyją mechanicy w małych miejscowościach... |
|
Data: 2013-11-15 14:32:34 | |
Autor: wchpikus | |
Temperatura powietrza a klima | |
5 stopni chyba
pomizej nie ma sensu, min temeratura na wylocie to ok 5-7stopni..zaleznie od obrotow i temp. na zewnatrz.. |
|
Data: 2013-11-15 14:36:03 | |
Autor: funn | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 15-11-2013 14:32, wchpikus pisze:
5 stopni chyba To zalezy od samochodu. Mialem jakis czas temu Fiata Bravo (zacny rocznik 2000 ;] ) i klima nie dzialala juz ponizej 7 stpni, w focusie (z tego, co mowi instrukcja) graniczna temperatura to 4 stopnie. Od obrotow? Coz, znow sie podepre bravo - przy mocnym wcisnieciu gazu (w sensie do oporu, kiedy byla potrzebna cala moc) klima sie wylaczala (nie wiem na jak dlugo, kolega twierdzi, ze max na 15 sekund), wiec pan Zenek z warsztatu klimatyzacji mogl mowic prawde. -- pozdrawiam |
|
Data: 2013-11-15 14:49:46 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 14:32, wchpikus pisze:
5 stopni chyba No ale w poprzednich autach by³ lodowy powiew z kratek nawiewu, a tak¿e oblodzone przewody w komorze silnika od klimy, niezale¿nie od zewnêtrznej temperatury. W obecnym z kratek wieje tylko ch³odek, a przewody s± wrêcz ciep³e. Mo¿e to kwestja tego typu ¿e w tamtych autach by³y to klimy automatyczne, a ta jest rêczna? |
|
Data: 2013-11-16 20:21:22 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Temperatura powietrza a klima | |
wchpikus wrote:
5 stopni chyba ale sa jednak takie wodzy gdzie konstruktor nie zapomnia³ o tym ¿e Klima jest bardzo fajnym narzêdziem do szybkiego odparowania szyb. w xarze zawsze puszcza³em grzenie na full + klima i na szyby w Velsatisie jest odpowiedni program w automacie. |
|
Data: 2013-11-15 15:49:35 | |
Autor: anacron | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 15.11.2013 14:27, Trybun pisze:
Czy musi być jakaś określona temperatura powietrza, powyżej której Sprawdź na nadmuchu na szybę. U mnie w i30 poniżej 5 stopni się już klima nie włącza normalnie, ale jak włączę na szybę to (na biegu jałowym) jest szarpnięcie obrotów czyli tak jakby się włączała. W Cee'd, Modeno z tego co pamiętam poniżej 5 stopni nie było szans aby się załączyła w żadnym wypadku. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-11-15 16:06:38 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 15:49, anacron pisze:
W dniu 15.11.2013 14:27, Trybun pisze: Tak, zarówno przy nadmuchu na szybę i włączeniu dmuchawy, jak i naciśnięciu przycisku A/C obroty silnika przysiadają, efekt jakby załączenia sprężarki klimy, ale wobec tego dlaczego nie chłodzi? Dlaczego nie ma chararektystycznego lodowego nawiewu a tylko zimne i dlaczego przewody zamiast oblodzonych są ciepłe? Po czym innym można poznać że klima pracuje? |
|
Data: 2013-11-15 18:25:09 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 16:06, Trybun pisze:
Po czym innym można poznać że klima pracuje? U mnie stwierdzam w zimie po mocno zaparowanych szybach gdy do auta wejdzie się przegrzanym (spoconym). Sama wentylacja ciepłym powietrzem prawie nie daje rady usunąć pary z szyb, załączenie klimy bardzo szybko usuwa parę bez względu na ustawienie temperatury klimatronika. Nawet gdy przy minusowej temperaturze nastawię 20stC to i tak klima się załącza. Widzę też na kompie po zużyciu chwilowym paliwa. Tu podawane jest motogodzinach na postoju. Inne jest bez włączonej klimy a inne (ciut) wyższe po jej włączeniu. Po obrotach silnika nie stwierdzam, może dla tego że u mnie jest rzędowa szóstka i opór klimy nie robi na niej wrażenia. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-11-15 18:50:11 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 18:25, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 16:06, Trybun pisze: Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię. |
|
Data: 2013-11-15 19:58:13 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno szyby zobaczysz bardzo szybki efekt. Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po załączeniu klimy znika w sekund pięć. Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i przekonasz się jaki jest efekt. W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimę lub deszczową jesień jak nie tylko do odparowania szyb? -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-11-15 20:38:36 | |
Autor: Chris | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze: Cały cza używam i klima do osuszania działa bez problemu, wydaje mi się że przy -X też działało ale to było rok/pół roku temu i nie pamiętam. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2013-12-03 11:40:12 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze: No nie wiem, w instrukcji, w dziale o klimie i wentylacji pisze coś o trybach chłodzenia i osuszania. Czy warunkiem osuszania jest obecność systemu klimatyzacji też nie wiem. A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest włączona klima czy nie. |
|
Data: 2013-12-03 12:43:47 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostuJeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny, to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym powietrzem? U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2013-12-03 13:08:15 | |
Autor: sqlwiel | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze: Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się rozgrzewa. Poza tym pracuje w niższej temperaturze, niż benzynowce. Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej na szybach) skrapla się woda z powietrza w kabinie i jest odprowadzana na zewnątrz. Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja, bo zimne powietrze z zewnątrz jest bardziej suche, niż to w środku przesycone parą ze śniegu czy deszczu z ubrań pasażerów. Stare (przedklimowe) zimowe wytyczne były: ogrzewanie i nadmuch na max przy uchylonych oknach. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-12-03 13:42:44 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-12-03 13:08, sqlwiel pisze:
Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący Pewnie masz rację. Jednego jestem pewien. Po włączeniu klimy leci z nawiewów suche powietrze. Najlepsze efekty mam przy dużym zawilgoceniu wnętrza auta gdy włączę klimę i uchylę trochę szyber. Szybko wilgotne powietrze wewnątrz zostaje zastąpione suchym. -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2013-12-03 18:33:57 | |
Autor: Cavallino | |
Temperatura powietrza a klima | |
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:529dc9ad$0$2376$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze: Nie o to idzie. Raczej o dużo mniejsze straty związane z dużo wyższą sprawnością jednostki napędowej. |