Data: 2013-11-15 15:49:35 | |
Autor: anacron | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 15.11.2013 14:27, Trybun pisze:
Czy musi być jakaś określona temperatura powietrza, powyżej której Sprawdź na nadmuchu na szybę. U mnie w i30 poniżej 5 stopni się już klima nie włącza normalnie, ale jak włączę na szybę to (na biegu jałowym) jest szarpnięcie obrotów czyli tak jakby się włączała. W Cee'd, Modeno z tego co pamiętam poniżej 5 stopni nie było szans aby się załączyła w żadnym wypadku. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-11-15 16:06:38 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 15:49, anacron pisze:
W dniu 15.11.2013 14:27, Trybun pisze: Tak, zarówno przy nadmuchu na szybę i włączeniu dmuchawy, jak i naciśnięciu przycisku A/C obroty silnika przysiadają, efekt jakby załączenia sprężarki klimy, ale wobec tego dlaczego nie chłodzi? Dlaczego nie ma chararektystycznego lodowego nawiewu a tylko zimne i dlaczego przewody zamiast oblodzonych są ciepłe? Po czym innym można poznać że klima pracuje? |
|
Data: 2013-11-15 18:25:09 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 16:06, Trybun pisze:
Po czym innym można poznać że klima pracuje? U mnie stwierdzam w zimie po mocno zaparowanych szybach gdy do auta wejdzie się przegrzanym (spoconym). Sama wentylacja ciepłym powietrzem prawie nie daje rady usunąć pary z szyb, załączenie klimy bardzo szybko usuwa parę bez względu na ustawienie temperatury klimatronika. Nawet gdy przy minusowej temperaturze nastawię 20stC to i tak klima się załącza. Widzę też na kompie po zużyciu chwilowym paliwa. Tu podawane jest motogodzinach na postoju. Inne jest bez włączonej klimy a inne (ciut) wyższe po jej włączeniu. Po obrotach silnika nie stwierdzam, może dla tego że u mnie jest rzędowa szóstka i opór klimy nie robi na niej wrażenia. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-11-15 18:50:11 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 18:25, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 16:06, Trybun pisze: Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię. |
|
Data: 2013-11-15 19:58:13 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno szyby zobaczysz bardzo szybki efekt. Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po załączeniu klimy znika w sekund pięć. Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i przekonasz się jaki jest efekt. W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimę lub deszczową jesień jak nie tylko do odparowania szyb? -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm |
|
Data: 2013-11-15 20:38:36 | |
Autor: Chris | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze: Cały cza używam i klima do osuszania działa bez problemu, wydaje mi się że przy -X też działało ale to było rok/pół roku temu i nie pamiętam. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2013-12-03 11:40:12 | |
Autor: Trybun | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze: No nie wiem, w instrukcji, w dziale o klimie i wentylacji pisze coś o trybach chłodzenia i osuszania. Czy warunkiem osuszania jest obecność systemu klimatyzacji też nie wiem. A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest włączona klima czy nie. |
|
Data: 2013-12-03 12:43:47 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostuJeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny, to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym powietrzem? U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2013-12-03 13:08:15 | |
Autor: sqlwiel | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze: Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się rozgrzewa. Poza tym pracuje w niższej temperaturze, niż benzynowce. Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej na szybach) skrapla się woda z powietrza w kabinie i jest odprowadzana na zewnątrz. Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja, bo zimne powietrze z zewnątrz jest bardziej suche, niż to w środku przesycone parą ze śniegu czy deszczu z ubrań pasażerów. Stare (przedklimowe) zimowe wytyczne były: ogrzewanie i nadmuch na max przy uchylonych oknach. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-12-03 13:42:44 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Temperatura powietrza a klima | |
W dniu 2013-12-03 13:08, sqlwiel pisze:
Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący Pewnie masz rację. Jednego jestem pewien. Po włączeniu klimy leci z nawiewów suche powietrze. Najlepsze efekty mam przy dużym zawilgoceniu wnętrza auta gdy włączę klimę i uchylę trochę szyber. Szybko wilgotne powietrze wewnątrz zostaje zastąpione suchym. -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2013-12-03 18:33:57 | |
Autor: Cavallino | |
Temperatura powietrza a klima | |
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:529dc9ad$0$2376$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze: Nie o to idzie. Raczej o dużo mniejsze straty związane z dużo wyższą sprawnością jednostki napędowej. |