Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Temperatura powietrza a klima

Temperatura powietrza a klima

Data: 2013-11-15 15:49:35
Autor: anacron
Temperatura powietrza a klima
W dniu 15.11.2013 14:27, Trybun pisze:
Czy musi być jakaś określona temperatura powietrza, powyżej której
klimatyzacja pracuje?

Sprawdź na nadmuchu na szybę. U mnie w i30 poniżej 5 stopni się już
klima nie włącza normalnie, ale jak włączę na szybę to (na biegu
jałowym) jest szarpnięcie obrotów czyli tak jakby się włączała. W Cee'd,
Modeno z tego co pamiętam poniżej 5 stopni nie było szans aby się
załączyła w żadnym wypadku.


--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-11-15 16:06:38
Autor: Trybun
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-11-15 15:49, anacron pisze:
W dniu 15.11.2013 14:27, Trybun pisze:
Czy musi być jakaś określona temperatura powietrza, powyżej której
klimatyzacja pracuje?
Sprawdź na nadmuchu na szybę. U mnie w i30 poniżej 5 stopni się już
klima nie włącza normalnie, ale jak włączę na szybę to (na biegu
jałowym) jest szarpnięcie obrotów czyli tak jakby się włączała. W Cee'd,
Modeno z tego co pamiętam poniżej 5 stopni nie było szans aby się
załączyła w żadnym wypadku.



Tak, zarówno przy nadmuchu na szybÄ™ i wÅ‚Ä…czeniu dmuchawy, jak i naciÅ›niÄ™ciu przycisku A/C obroty silnika przysiadajÄ…, efekt jakby zaÅ‚Ä…czenia sprężarki klimy, ale wobec tego dlaczego nie chÅ‚odzi? Dlaczego nie ma chararektystycznego lodowego nawiewu a tylko zimne i dlaczego przewody zamiast oblodzonych  sÄ… ciepÅ‚e? Po czym innym można poznać że klima pracuje?

Data: 2013-11-15 18:25:09
Autor: Krzysztof 45
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-11-15 16:06, Trybun pisze:
Po czym innym można poznać że klima pracuje?


U mnie stwierdzam w zimie po mocno zaparowanych
szybach gdy do auta wejdzie siÄ™ przegrzanym (spoconym).
Sama wentylacja ciepłym powietrzem prawie nie daje rady usunąć pary z
szyb, załączenie klimy bardzo szybko usuwa parę bez względu na
ustawienie temperatury klimatronika. Nawet gdy przy minusowej
temperaturze nastawię 20stC to i tak klima się załącza.

Widzę też na kompie po zużyciu chwilowym paliwa. Tu podawane jest
motogodzinach na postoju. Inne jest bez włączonej klimy a inne (ciut)
wyższe po jej włączeniu.

Po obrotach silnika nie stwierdzam, może dla tego że u mnie jest rzędowa
szóstka i opór klimy nie robi na niej wrażenia.

--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

Data: 2013-11-15 18:50:11
Autor: Trybun
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-11-15 18:25, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 16:06, Trybun pisze:
Po czym innym można poznać że klima pracuje?


U mnie stwierdzam w zimie po mocno zaparowanych
szybach gdy do auta wejdzie siÄ™ przegrzanym (spoconym).
Sama wentylacja ciepłym powietrzem prawie nie daje rady usunąć pary z
szyb, załączenie klimy bardzo szybko usuwa parę bez względu na
ustawienie temperatury klimatronika. Nawet gdy przy minusowej
temperaturze nastawię 20stC to i tak klima się załącza.

Widzę też na kompie po zużyciu chwilowym paliwa. Tu podawane jest
motogodzinach na postoju. Inne jest bez włączonej klimy a inne (ciut)
wyższe po jej włączeniu.

Po obrotach silnika nie stwierdzam, może dla tego że u mnie jest rzędowa
szóstka i opór klimy nie robi na niej wrażenia.


Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię.

Data: 2013-11-15 19:58:13
Autor: Krzysztof 45
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to
wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię.

Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno
szyby zobaczysz bardzo szybki efekt.
Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po
załączeniu klimy znika w sekund pięć.
Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i
przekonasz siÄ™ jaki jest efekt.

W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimÄ™ lub deszczowÄ…
jesień jak nie tylko do odparowania szyb?
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

Data: 2013-11-15 20:38:36
Autor: Chris
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to
wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię.

Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno
szyby zobaczysz bardzo szybki efekt.
Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po
załączeniu klimy znika w sekund pięć.
Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i
przekonasz siÄ™ jaki jest efekt.

W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimÄ™ lub deszczowÄ…
jesień jak nie tylko do odparowania szyb?

Cały cza używam i klima do osuszania działa bez problemu, wydaje mi się że przy -X też działało ale to było rok/pół roku temu i nie pamiętam.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-12-03 11:40:12
Autor: Trybun
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to
wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię.

Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno
szyby zobaczysz bardzo szybki efekt.
Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po
załączeniu klimy znika w sekund pięć.
Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i
przekonasz siÄ™ jaki jest efekt.

W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimÄ™ lub deszczowÄ…
jesień jak nie tylko do odparowania szyb?

No nie wiem, w instrukcji, w dziale o klimie i wentylacji pisze coś o trybach chłodzenia i osuszania. Czy warunkiem osuszania jest obecność systemu klimatyzacji też nie wiem.
A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest włączona klima czy nie.

Data: 2013-12-03 12:43:47
Autor: Krzysztof 45
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu
para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest
włączona klima czy nie.
Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
powietrzem?
U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.

--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2013-12-03 13:08:15
Autor: sqlwiel
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu
para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest
włączona klima czy nie.
Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
powietrzem?
U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.

Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się rozgrzewa. Poza tym pracuje w niższej temperaturze, niż benzynowce.

Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej na szybach) skrapla się woda z powietrza w kabinie i jest odprowadzana na zewnątrz.
Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja, bo zimne powietrze z zewnątrz jest bardziej suche, niż to w środku przesycone parą ze śniegu czy deszczu z ubrań pasażerów. Stare (przedklimowe) zimowe wytyczne były: ogrzewanie i nadmuch na max przy uchylonych oknach.




--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-03 13:42:44
Autor: Krzysztof 45
Temperatura powietrza a klima
W dniu 2013-12-03 13:08, sqlwiel pisze:

Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący
wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej
na szybach) skrapla siÄ™ woda z powietrza w kabinie i jest
odprowadzana na zewnątrz. Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja,
bo zimne powietrze z zewnątrz jest bardziej suche, niż to w środku
przesycone parą ze śniegu czy deszczu z ubrań pasażerów. Stare
(przedklimowe) zimowe wytyczne były: ogrzewanie i nadmuch na max
przy uchylonych oknach.

Pewnie masz racjÄ™.
Jednego jestem pewien. Po włączeniu klimy leci z nawiewów suche powietrze.
Najlepsze efekty mam przy dużym zawilgoceniu wnÄ™trza auta  gdy wÅ‚Ä…czÄ™
klimÄ™ i uchylÄ™ trochÄ™ szyber. Szybko wilgotne powietrze wewnÄ…trz zostaje
zastÄ…pione suchym.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2013-12-03 18:33:57
Autor: Cavallino
Temperatura powietrza a klima

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:529dc9ad$0$2376$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu
para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest
włączona klima czy nie.
Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
powietrzem?
U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.

Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się rozgrzewa.

Nie o to idzie.
Raczej o dużo mniejsze straty związane z dużo wyższą sprawnością jednostki napędowej.

Temperatura powietrza a klima

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona